Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
34 minutes ago, Virgo írta:

...csak a hibátlant érdemes elfordítani+ lefalazni,ha rossz akkor elfordítva is hibakódos lesz...

 

Jó a szelep,mert a helyén működik rendesen,nem dob hibát.

Elküldve (edited)
44 minutes ago, Virgo írta:

...csak a hibátlant érdemes elfordítani+ lefalazni,ha rossz akkor elfordítva is hibakódos lesz...

 

X-es motorról van szó! Ne írj részben igaz dolgokat!

Módosítva : gezoli
Elküldve
42 minutes ago, gezoli írta:

Olvass vissza! Két hete volt téma!

T.gezoli

Bocs,lehet én vagyok hülye de konkrétan az én motortípusommal nem találtam választ a kérdésemre. 

Elküldve
1 minute ago, toma2105 írta:

T.gezoli

Bocs,lehet én vagyok hülye de konkrétan az én motortípusommal nem találtam választ a kérdésemre. 

Mivel a Te motorod X-es ezért nem elég ha kifordítod! kell hozzá egy elektronika ami úgymond becsapja az ECU-t.

Z-s motoroknál elég a kifordítás (lefalazás), persze mindkettőnél fontos, hogy hibátlanul működjön a szelep.

Ezek között mazsolázz!

EGR Cheater

  • Like 1
Elküldve
3 minutes ago, gezoli írta:

Mivel a Te motorod X-es ezért nem elég ha kifordítod! kell hozzá egy elektronika ami úgymond becsapja az ECU-t.

Z-s motoroknál elég a kifordítás (lefalazás), persze mindkettőnél fontos, hogy hibátlanul működjön a szelep.

Ezek között mazsolázz!

EGR Cheater

Köszönöm a gyors segítséget!

Erre voltam kíváncsi,bocs de nem volt időm nagyon bele ásni magam a fórumozásba.

  • Like 1
Elküldve
On 2015. 12. 26. at 11:32, gezoli írta:

Mivel a Te motorod X-es ezért nem elég ha kifordítod! kell hozzá egy elektronika ami úgymond becsapja az ECU-t.

Z-s motoroknál elég a kifordítás (lefalazás), persze mindkettőnél fontos, hogy hibátlanul működjön a szelep.

Ezek között mazsolázz!

EGR Cheater

Viszont a cheaterrel már maga a szelep sem kell :)

  • Like 1
Elküldve

Nekem is volt gondom az EGR-rel. Amikor vettem az autót (x16szr) rángatott dobta a hibát. Ki lett pucolva a szelep plusz lezártam jó is volt de most megint előjött a hibajelzés (várható volt). Vettem új szelepet Automega 15 ezer volt és maratd a lezárás. Azt hiszem ezzel meg is oldódott a dolog..

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Z14xep hidegen indulásnál  pár száz méterig nem túl erős, de bentről hallható kelepelő hang. Fordulatszámmal arányos.

Majd fokozatosan elhalkul, utána szép csendes.

Másnak is ilyen?

Elküldve

üdv mindenkinek.

Tudom, hogy nem ide való ,de segítsetek nekem. 

a problémám:

adott egy g astra z12Xe motorral. 2002-es évjárat. A motor olyat csinál( többnyire hidegen) , hogy amikor beindítom a fordulat leesik olyan 5-600 körülre és dadog a motor. Ezt csinálja pár másodpercig és újra erőre kap, vagy leáll és újra kell indítanom. a probléma ott folytatódik, hogy miután újraindítom vagy erőre kap és sebességbe téve elakarok indulni , akkor megint leesik a fordulat és nulla erő. várok kicsit és alapjáraton melegedik a motor, utánna semmi gond. Több szerelőnél is voltam már,de semmi. Volt olyan aki hengerfejre vagy kompresszióra gyanakodott,de minden rendben volt. EGR szelep nincs, légtömegmérő cserélve, alapjárati motor cserélve, trafósor cserélve. HELP!!!!

 

Elküldve

Sziasztok,

rég hallattam a hangomat, mindenkinek boldog új évet! :)

Úgy néz ki, hogy szeretnék automata váltót szerelni az Astrámba. Van valakinek ezzel tapasztalata? Azon kívül, hogy szerzek váltót és beszerelem, bele kell nyúlni a motorvezérlőbe?

Üdv,

Balu

Elküldve
On 2015. 12. 29. at 23:44, Cs. Zoltán írta:

Sziasztok!

Z14xep hidegen indulásnál  pár száz méterig nem túl erős, de bentről hallható kelepelő hang. Fordulatszámmal arányos.

Majd fokozatosan elhalkul, utána szép csendes.

Másnak is ilyen?

MIndegyik xepesnek ált. van ilyen hangja.

Reggel indításnál nekem ilyen, persze nem mindig ad ilyen hangot. 3-8° környékén jön elő, 0 alatt alig. Videón mintha jobban is lehet hallani. Edge Titanium Fst 5w40en van benne.

Bemelegedve ilyen.

 

Halottam már hangosabbakat.

Elküldve

Nekem is ugyanilyen, hidegen. Olaj is egyezik. Melegen a tiéd is szép, csendes.

Pár hete vettem. Az előző 1.4-es twinportomnak sokkal érdesebb volt a hangja. Igaz 300k felett járt.

A vezérműtengelyek  lefogatóját még nem ellenőriztettem, azok lazasága nem okozhatja a kelepelést?

Elküldve (edited)

Olvastam azt is de az ugye melegen nem tűnne el. Hidrotőke meg a twinport szelepet mondogatják. MIvel többen is írták a kerepelést így én nem foglalkoztam vele. 

Pályázni szoktam, 125-130 átlag. Utoljára Paks-Pécs 155-160.

Meg a rádió is beindul, így nem hallom. :D

Módosítva : Atala
Elküldve
On 2016. 01. 01. at 16:54, hezso írta:

üdv mindenkinek.

Tudom, hogy nem ide való ,de segítsetek nekem. 

a problémám:

adott egy g astra z12Xe motorral. 2002-es évjárat. A motor olyat csinál( többnyire hidegen) , hogy amikor beindítom a fordulat leesik olyan 5-600 körülre és dadog a motor. Ezt csinálja pár másodpercig és újra erőre kap, vagy leáll és újra kell indítanom. a probléma ott folytatódik, hogy miután újraindítom vagy erőre kap és sebességbe téve elakarok indulni , akkor megint leesik a fordulat és nulla erő. várok kicsit és alapjáraton melegedik a motor, utánna semmi gond. Több szerelőnél is voltam már,de semmi. Volt olyan aki hengerfejre vagy kompresszióra gyanakodott,de minden rendben volt. EGR szelep nincs, légtömegmérő cserélve, alapjárati motor cserélve, trafósor cserélve. HELP!!!!

 

Üzemanyag szivattyú és üzemanyag nyomás lett ellenőrizve?

Én is ilyen hibával küszködök mostanában benzin-gázüzemű autómmal. A hiba kb. 2-3 hónapja jelentkezett. Ha melegen gázzal indítom nincs hiba, viszont ha benzinnel indul, akkor a fenti tünetek nálam is jelentkeznek. Illetve amíg át nem vált gázra aprókat rángat, valamint ha odalépek neki akkor fulladozik. Még az tűnt fel nekem, hogy amikor ráadom a gyújtást szabályosan "szörcsög" a szivattyú, míg régen meg csak egy "diszkrét" zúgása volt. A hibával kapcsolatban mintha azt olvastam volna itt valahol régebben, hogy az üzemanyag szivattyúra csatlakozó gumicső repedése is okozhatja ezt.

Hamarosan kiderül, hogy mi a baja mert nem sokára esedékes lesz egy 60 ezres szervíz...

Elküldve

Hogyan tudom ellenőrizni az üzemanyagnyomást és a szivattyút?  Egyébként egy újratanítással most úgy tűnik megjavult.   Észrevettem, hogy a gázra automatikusan nem kapcsol át és ha át is kapcsol, akkor is kis idő után visszadobja a jelet benzinre.  Elvittem szervizbe, ahol azt mondták, hogy valószínű, hogy a reduktorban levő vízhőmérséklet mérő ment tönkre. pár napra rá észrevettem, hogy ha eldobja a jelet a gázról és megmozgatom a csatlakozókat, akkor normálisan teszi a dolgát. Kicseréltem minden csatlakozó sarut és a testkábelt is ami a reduktorhoz ment. illetve áramtalanítás után újratanítottam az autót. Nem kiabálom el,de azóta kb 300km-t mentem és nem jelentkeztek a panaszos tünetek. az autó teszi a dolgát szépen .

Elküldve
55 minutes ago, hezso írta:

Hogyan tudom ellenőrizni az üzemanyagnyomást és a szivattyút?  Egyébként egy újratanítással most úgy tűnik megjavult.   Észrevettem, hogy a gázra automatikusan nem kapcsol át és ha át is kapcsol, akkor is kis idő után visszadobja a jelet benzinre.  Elvittem szervizbe, ahol azt mondták, hogy valószínű, hogy a reduktorban levő vízhőmérséklet mérő ment tönkre. pár napra rá észrevettem, hogy ha eldobja a jelet a gázról és megmozgatom a csatlakozókat, akkor normálisan teszi a dolgát. Kicseréltem minden csatlakozó sarut és a testkábelt is ami a reduktorhoz ment. illetve áramtalanítás után újratanítottam az autót. Nem kiabálom el,de azóta kb 300km-t mentem és nem jelentkeztek a panaszos tünetek. az autó teszi a dolgát szépen .

Az injektorcsövön, műszerrel...

Elküldve

Múlthéten voltam műszakin.
Most már nincs matrica a rendszámon!!! :confused:
EGR félrefordítás miatt izgultam kicsit, de nem volt semmi érdemleges, csak fizetnem kellett kemény 17e-et. :brooding:
:icon13:

Elküldve

Sziasztok!

Van egy 2001-es évjáratú 1.2-es benzines G Astrám. A motorja hidegindításnál eszeveszettül csörömpöl, csörög. Nem számít, hogy tél vagy nyár, ha hideg a motor mindíg ilyen hanggal indul. Olajfogyasztás, túlzott benzinfogyasztás egyáltalán nincs. Amint bemelegedett a motor üzemi hőfokra, elcsendesedik és utána szépen, csendesen jár a motor. A vezérlés cserélve, kb. 40.000 km van benne. Próbáltam már 5w30, 5w40 és 10w40 olajat is. Castrol, Gm. Volt már valakinek hasonló problémája? Mi okozza ezt a hangot? Hidrotőke? 

Itt a link, sikerült felvennem, föltöltöttem: https://www.youtube.com/watch?v=bQfzJSv1cJU&feature=youtu.be

Köszi a segítséget!

Tibi

Elküldve
15 hours ago, Golyó26 írta:

Próbáltam már 5w30, 5w40 és 10w40 olajat is. Castrol, Gm. Volt már valakinek hasonló problémája? Mi okozza ezt a hangot? Hidrotőke? 

 

Igen, ez tőke hang. 1-2 perc alapjárat után indulj csak, még nem olyan vészes. ( Majd ha nyáron 30 fokban is így szól akkor kezdődnek a bajok... :D )

Elküldve
On 2016. 01. 12. at 16:06, bonat írta:

Múlthéten voltam műszakin.
Most már nincs matrica a rendszámon!!! :confused:
EGR félrefordítás miatt izgultam kicsit, de nem volt semmi érdemleges, csak fizetnem kellett kemény 17e-et. :brooding:
:icon13:

Új rendszer van. Most már nem kell matricázni. Nem tudom miért egy pár forintos tétel eltörlésével verik magukat...

Nem tudom ez mennyit befolyásol külföldön. Itthon ment egy cikk, h mindunki tudta csak a rendőrök nem...
 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.