Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nekem ugyanúgy rángatott mint mikor nem volt lezárva!!! Megoldás az új EGR szelep lett. Így lezárva nem rángat és nincs sárga lámpa.

Szóval akkor te ugyanúgy jártál el mint a leírásban van.

Most megyek majd vele lehúzott EGR-el és meglátjuk.

De azért már itt van nálam 4 db gyári új gyertya is (FLR8LDCU).

Ha nem az EGR lesz akkor is szétszedem és kipucolom szerintem.

Elküldve

Szóval akkor te ugyanúgy jártál el mint a leírásban van.

Most megyek majd vele lehúzott EGR-el és meglátjuk.

De azért már itt van nálam 4 db gyári új gyertya is (FLR8LDCU).

Ha nem az EGR lesz akkor is szétszedem és kipucolom szerintem.

Lehúzott EGR-el semmit nem érsz el, csak sárga lámpát.

Attól függ, épp milyen állapotban van (zárt, nyitott, félig nyitott stb) a szelep...

Elküldve

Sziasztok!

Motorcsere előtt állok és érdeklődni szeretnék a motor beltér tisztítókról, amiket az olajhoz kell adni még a csere előtt.

Milyen vélemények és tapasztalatok vannak? Érdemes használni, kárt nem tud csinálni? Melyik márkát ajánljátok?

Más:

A központi zár nyitásakor és zárásakor nem villannak fel az irányjelzők. Volt hogy pár napig teljesen jól működött, de most már megint nem csinálja pár hónapja. Gondolom kontakt hiba vagy vezeték szakadás a gond, de hol keressem a hibát?

Köszönöm előre is a segítséget!

Zozó

Elküldve

Sziasztok!

Motorcsere előtt állok és érdeklődni szeretnék a motor beltér tisztítókról, amiket az olajhoz kell adni még a csere előtt.

Milyen vélemények és tapasztalatok vannak? Érdemes használni, kárt nem tud csinálni? Melyik márkát ajánljátok?

Más:

A központi zár nyitásakor és zárásakor nem villannak fel az irányjelzők. Volt hogy pár napig teljesen jól működött, de most már megint nem csinálja pár hónapja. Gondolom kontakt hiba vagy vezeték szakadás a gond, de hol keressem a hibát?

Köszönöm előre is a segítséget!

Zozó

Ha kicseréled a motort, akkor minek bajlódsz motortisztítóval? Vagy az újba tervezed beleönteni?

A legnagyobb kár amit tehetnek, hogy néhány tömítést tönkretesznek és emiatt itt ott folyni fog az olaj, vagy jobban eszi a motor. (Az utasítás szerint csak arra kell figyelni, hogy 15 percnél tovább ne járasd a motort miután beleöntötted)

Az "új" motorról le kell venni az olajteknőt és jól kitakarítani, a blokkon leellenőrizni az olajfuratokat is, hogy nincs e eltömődve. Aztán utána a következő olajcserét kicsit hamarabb megejteni.

Elküldve

Ha kicseréled a motort, akkor minek bajlódsz motortisztítóval? Vagy az újba tervezed beleönteni?

A legnagyobb kár amit tehetnek, hogy néhány tömítést tönkretesznek és emiatt itt ott folyni fog az olaj, vagy jobban eszi a motor. (Az utasítás szerint csak arra kell figyelni, hogy 15 percnél tovább ne járasd a motort miután beleöntötted)

Az "új" motorról le kell venni az olajteknőt és jól kitakarítani, a blokkon leellenőrizni az olajfuratokat is, hogy nincs e eltömődve. Aztán utána a következő olajcserét kicsit hamarabb megejteni.

Bocs, elírtam egy kicsit most kapkodok a munkahelyemen.... :S

Motorolajcsere előtt állok és a jelenlegi Castrol magnatec 15W40-es olajat is csipegeti 6200km után evett meg 1 litert. Arra gondoltam, hogy kitisztítom és úgy adok neki új olajat, de így amit írtál nem merem megtenni, hátha jobban kezdi enni....

Köszönöm a válaszod!

Elküldve (edited)

Bocs, elírtam egy kicsit most kapkodok a munkahelyemen.... :S

Motorolajcsere előtt állok és a jelenlegi Castrol magnatec 15W40-es olajat is csipegeti 6200km után evett meg 1 litert. Arra gondoltam, hogy kitisztítom és úgy adok neki új olajat, de így amit írtál nem merem megtenni, hátha jobban kezdi enni....

Köszönöm a válaszod!

Hogyan kerűlt bele ez az olaj? :smartass: Ezt gyorsan el kell felejteni,én 5W-40 tennék bele,többet nem fog megenni ebből sem

Amúgy ez a mértékű fogyás nem túlzó :icon1:

Módosítva : csicsó
Elküldve

Ezt az olajat felejtsd el,5W-30 vagy 5W-40 kell bele,többet nem fog megenni ezekből sem

Amúgy ez a mértékű fogyás nem túlzó :icon1:

De már az Opel is a 10W40-et ajánlja az X14XE motorokhoz ha jól tudom és amikor azt használtam, akkor 4000 km környékén ette meg az 1 litert. Ezért váltottam sűrűbb olajra.

Sok km van benne 386e

Elküldve

nekem Castrol Magnatec 10W-40 van benne már évek óta újra és újra és nem eszik belőle semmit
gondolkoztam az 5W-40-en de attól tartok, hogy abból lehet h enne valamennyit

Elküldve

Sziasztok!

Motorcsere előtt állok és érdeklődni szeretnék a motor beltér tisztítókról, amiket az olajhoz kell adni még a csere előtt.

Milyen vélemények és tapasztalatok vannak? Érdemes használni, kárt nem tud csinálni? Melyik márkát ajánljátok?

Más:

A központi zár nyitásakor és zárásakor nem villannak fel az irányjelzők. Volt hogy pár napig teljesen jól működött, de most már megint nem csinálja pár hónapja. Gondolom kontakt hiba vagy vezeték szakadás a gond, de hol keressem a hibát?

Köszönöm előre is a segítséget!

Zozó

Én Wynn's Oil System Cleanert használtam egyszer, mivel feltételeztem, hogy hamis olaj került a motorba.

http://www.wynns.eu/product/oil-system-cleaner/

Azt hiszem 60-80%-a gázolaj, tehát nem feltételezem, hogy sok kárt okozna.

A megadott idő feléig volt kb benne, aztán leeresztettem.

Továbbiakban nem tervezem használni, inkább én veszem az olajat, megbízható forrásból.

Bocs, elírtam egy kicsit most kapkodok a munkahelyemen.... :S

Motorolajcsere előtt állok és a jelenlegi Castrol magnatec 15W40-es olajat is csipegeti 6200km után evett meg 1 litert. Arra gondoltam, hogy kitisztítom és úgy adok neki új olajat, de így amit írtál nem merem megtenni, hátha jobban kezdi enni....

Köszönöm a válaszod!

Az fűnyíróba való! :)

Az enyém kb. 0,5 litert eszik 1000 km-en.

Tette ezt 10W40-el, 5W40-el illetve teszi ezt most 0W40-el.

Üzemi körülmények között egyik sem sűrűbb a másiknál, mivel mind 40-es.

nekem Castrol Magnatec 10W-40 van benne már évek óta újra és újra és nem eszik belőle semmit

gondolkoztam az 5W-40-en de attól tartok, hogy abból lehet h enne valamennyit

Az előírás nem az "eszi, nem eszi" kritérium, hanem az érvényes gyártói jóváhagyás megléte.

GM dexos2 - Ezt jelenleg egyetlen egy 10W-s (félásványi) olaj sem teljesíti.

(Más autógyártóknál is tendencia, hogy az ásványi olajokra szinte már senki nem ad jóváhagyást. Ha megnézed a forgalomban lévő 10W40-es olajokat milyen gyártói jóváhagyással rendelkeznek, többnyire csak elavult régi autókra kiadottakat találsz.)

Ez a jóváhagyás visszamenőleg is érvényes, tehát korábbi jóváhagyásokat felváltó.

Mellesleg a régebbi jóváhagyásnak megfelelő olajat (GM-LL...) gyakorlatilag már senki nem gyárt.

Az olajfogyásról meg egy kis helyreigazítás:

http://www.olajinfo.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=17:olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-1-resz&catid=1:motorolajok&Itemid=5

Persze mindenki azt tölt bele, amit akar :)

  • Like 1
Elküldve

Most nem ezért vagy azért, de lassan elszabadul a pokol, miközben alig pár hete csak hogy lelépett mantec...

X-es motorba (autó motorba!) 15w-s kenőanyag?! Z..XE-be 10w-s? :omg:

Elküldve

Most nem ezért vagy azért, de lassan elszabadul a pokol, miközben alig pár hete csak hogy lelépett mantec...

X-es motorba (autó motorba!) 15w-s kenőanyag?! Z..XE-be 10w-s? :omg:

Ugye-ugye! Visszasírjátok még!

Nem is mondott akkora butaságokat.

  • Like 1
Elküldve

Ugye-ugye! Visszasírjátok még!

Nem is mondott akkora butaságokat.

Nem az a gond hogy butaságokat mondott, hanem hogy papagájként ismételgette azt ami mindenkinek le van írva a kézikönyvében (akinek nincs ilyen az talál a neten).

Itt igazából az alapprobléma az hogy az emberek nem a hiteles forráshoz fordulnak amikor az autójukba való olajról szeretnének információkat, hanem helyette mindenki a havert/szomszédot, az autószerelőt, vagy az autósboltost kérdezi, mert az biztos tudja, hiszen ilyesmivel foglalkozik évek óta. Ja, tudja. Csak rosszul. Pedig csak ki kéne nyitni a kézikönyvet... (és direkt nem írok többet, nem akarok mantec2 lenni)

Ps.: és a hiteltelen forrásba beletartozok én is, meg mantec is (szóval rám se hallgassatok! :) ). De azt a könyvet az Opel nyomatta, csak nem írt bele hülyeséget....

  • Like 3
Elküldve

Nem az a gond hogy butaságokat mondott, hanem hogy papagájként ismételgette azt ami mindenkinek le van írva a kézikönyvében (akinek nincs ilyen az talál a neten).

Itt igazából az alapprobléma az hogy az emberek nem a hiteles forráshoz fordulnak amikor az autójukba való olajról szeretnének információkat, hanem helyette mindenki a havert/szomszédot, az autószerelőt, vagy az autósboltost kérdezi, mert az biztos tudja, hiszen ilyesmivel foglalkozik évek óta. Ja, tudja. Csak rosszul. Pedig csak ki kéne nyitni a kézikönyvet... (és direkt nem írok többet, nem akarok mantec2 lenni)

Ps.: és a hiteltelen forrásba beletartozok én is, meg mantec is (szóval rám se hallgassatok! :) ). De azt a könyvet az Opel nyomatta, csak nem írt bele hülyeséget....

Ezt én sem tudtam volna jobban leírni!

Elküldve

Ugye-ugye! Visszasírjátok még!

Nem is mondott akkora butaságokat.

Sírni azért nem fogok.

Üde színfoltja volt a fórumnak... :D

Mondjuk az valóban nem volt korrekt, hogy nemegyszer keresztberegisztrált, csak hogy megmondhassa...

Én jókat nevettem a fura stílusán, még akkor is ha épp fight volt valakivel.

T gezoli! :D

Nem az a gond hogy butaságokat mondott, hanem hogy papagájként ismételgette azt ami mindenkinek le van írva a kézikönyvében (akinek nincs ilyen az talál a neten).

Itt igazából az alapprobléma az hogy az emberek nem a hiteles forráshoz fordulnak amikor az autójukba való olajról szeretnének információkat, hanem helyette mindenki a havert/szomszédot, az autószerelőt, vagy az autósboltost kérdezi, mert az biztos tudja, hiszen ilyesmivel foglalkozik évek óta. Ja, tudja. Csak rosszul. Pedig csak ki kéne nyitni a kézikönyvet... (és direkt nem írok többet, nem akarok mantec2 lenni)

Ps.: és a hiteltelen forrásba beletartozok én is, meg mantec is (szóval rám se hallgassatok! :) ). De azt a könyvet az Opel nyomatta, csak nem írt bele hülyeséget....

A nagyobb baj az, amikor azt gondolják, hogy hiteles forráshoz fordulnak egy márkaszervíz esetében, és ott is ugyanezt a választ kapják.

Vagy ha nem is választ, de a "nem megfelelő" olajat...

Szerintem a kézikönyben levő adatok is elévülhetnek, ebben nincs semmi örgögi...

Elküldve

most akkor nem jó a 10W-40 ? :blink: :smartass: :D
na és most akkor legközelebb megpróbáljam az 5W-40-et vagy hova szeretnétek kilyukadni? :icon11: :D
vagy jó lesz az akciós 5L-es Vénusz is? :omg: :D :D

Elküldve

most akkor nem jó a 10W-40 ? :blink: :smartass: :D

na és most akkor legközelebb megpróbáljam az 5W-40-et vagy hova szeretnétek kilyukadni? :icon11: :D

vagy jó lesz az akciós 5L-es Vénusz is? :omg: :D :D

Z14XE az én autóm is GM 5W30 olaj 0 fogyás.

  • Like 1
Elküldve

most akkor nem jó a 10W-40 ? :blink: :smartass: :D

na és most akkor legközelebb megpróbáljam az 5W-40-et vagy hova szeretnétek kilyukadni? :icon11: :D

vagy jó lesz az akciós 5L-es Vénusz is? :omg: :D :D

Ha arra van gusztusod... :D

Egyébként meg inkább tennék bele egy minőségi olajat, semmint tisztító folyadékokkal kísérletezzek. Sokkal kíméletesebben tisztítja meg a lerakódásoktól...

Próbáld ki a mobil1 New life-t. Ez még régivágású GM-LL-A...

Elküldve

Z14XE az én autóm is GM 5W30 olaj 0 fogyás.

Szintén Z14XE, Castrol Edge Titanium FST 0W40 olaj, 0,48L/1000km fogyás :D

De mint tudjuk

"az olajfogyás nem a motorolaj jellemzője, hanem a motor karbantartottsági szintjére utal"

:D

  • Like 1
Elküldve

Szintén Z14XE, Castrol Edge Titanium FST 0W40 olaj, 0,48L/1000km fogyás :D

De mint tudjuk

"az olajfogyás nem a motorolaj jellemzője, hanem a motor karbantartottsági szintjére utal"

:D

Bizony hogy tudjuk :D Sokan mondják hogy nem szeretik a GM olajat, én úgy vagyok vele míg ezt nem eszi és csendesen jár vele a motor addig nem kísérletezek. Majd ha már nem lesz jó jöhet a kísérletezés.

  • Like 1
Elküldve

Az EGR csatlakozója felém néz.....felül van a csati.
Melyik lábára kapcsolom a 12V-ot hogy nyisson?????
Az első és utolsó???
Vagy jobbról az 1-2.....vagy balról 1-2????

Elküldve

Az EGR csatlakozója felém néz.....felül van a csati.

Melyik lábára kapcsolom a 12V-ot hogy nyisson?????

Az első és utolsó???

Vagy jobbról az 1-2.....vagy balról 1-2????

Első és utolsó

Elküldve (edited)

Első és utolsó

ma kicseréltem gyári gyertyákra az NKG-t

most nem rángat

levettem az EGR-t, megpucoltam, de nem tudtam nyitni-zárni (rácsatlakoztam és először éreztem, hogy rezeg belül, de utána semmi)

most le van vakolva teljesen EGR meg a csomagtartóban, és nincs sárga lámpám....

nah..végül ma reggel előjött a sárga lámpám... P1405 hibakód

Módosítva : bonat
Elküldve

ma kicseréltem gyári gyertyákra az NKG-t

most nem rángat

levettem az EGR-t, megpucoltam, de nem tudtam nyitni-zárni (rácsatlakoztam és először éreztem, hogy rezeg belül, de utána semmi)

most le van vakolva teljesen EGR meg a csomagtartóban, és nincs sárga lámpám....

nah..végül ma reggel előjött a sárga lámpám... P1405 hibakód

Dugd vissza az EGR-t, és fordítsd félre. Imígyen.

Valószínűleg azért lámpázol mert nincsarajta.

Aztán reménykedhetsz, hogy nem fogja dobálgatni a hibát.

Mindenesetre a mocskot nem viszi a motorba bele...

Elküldve

Dugd vissza az EGR-t, és fordítsd félre. Imígyen.

Valószínűleg azért lámpázol mert nincsarajta.

Aztán reménykedhetsz, hogy nem fogja dobálgatni a hibát.

Mindenesetre a mocskot nem viszi a motorba bele...

most meg nézem egy kollégával, hogy tudjuk e nyitni-zárni az EGR-t...mert én nem tudtam

egyébként ahogy néztem nem koszos most már, hogy kipucoltam....

lehet h visszarakom majd ha minden sikerül

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.