Janó32 Elküldve Július21, 2015 Megoszt Elküldve Július21, 2015 Csak a mutatóra/órára tudok támaszkodni (mióta tervezem egy ELM327 beszerzését)... Ilyen időben 3-4km alatt 90-re beáll. Ha tudok városon kívül 90km/h környékével autózni, akkor picit 90 alatt beáll. Ha városi araszolgatás, akkor egyből megy 90-ig/90 fölé és kapcsol a venti. Télen 3-4km és 90-et mutat a mutató... Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Július21, 2015 Megoszt Elküldve Július21, 2015 Csak a mutatóra/órára tudok támaszkodni (mióta tervezem egy ELM327 beszerzését)... Ilyen időben 3-4km alatt 90-re beáll. Ha tudok városon kívül 90km/h környékével autózni, akkor picit 90 alatt beáll. Ha városi araszolgatás, akkor egyből megy 90-ig/90 fölé és kapcsol a venti. Télen 3-4km és 90-et mutat a mutató... Télen-nyáron egyformán melegszik? :huh: Nekem télen azért több idő kell ugyanazon az úton ugyanazon sebesség mellett mint nyáron a termosztát nyitásáig :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
bonat Elküldve Július21, 2015 Megoszt Elküldve Július21, 2015 Ausztriai nyaraláson vagyok, tankoltam itt egy A1-es nevű nagy kútnál (régen ÖMV volt) 98 plust. Fél nap autókázás után azt vettem észre, hogy gázadáskor kicsit dadog-rángat a motor. 2-3-4-5. fokozatokban 1500-2000 fordulat között. Kanyarokba beérve elveszem a gázt, és kiérve belőle gyorsításnál, gázadáskor 1mp-re elkezd rángatni. Utoljára 3-asban magas fordulaton mentem kb 1 percig, azóta nem tapasztaltam. ?????? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Július22, 2015 Megoszt Elküldve Július22, 2015 Télen-nyáron egyformán melegszik? :huh: Nekem télen azért több idő kell ugyanazon az úton ugyanazon sebesség mellett mint nyáron a termosztát nyitásáig :icon1: Dehogy, jelentős a különbség természetesen. Ma reggel mire begurultam melóhelyre (~Bányató-VT= ~4km, nagy része ~40km/k), parkoláskor már kapcsolt a ventilátor (igaz, a garázsban is járt egy picit meg kiállás után amíg bezártam a garázst szintén). Télen ua "kör" mellett picivel 90 előtt áll meg (nagyon hidegben 80 és 90) közt áll meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Július22, 2015 Megoszt Elküldve Július22, 2015 Ausztriai nyaraláson vagyok, tankoltam itt egy A1-es nevű nagy kútnál (régen ÖMV volt) 98 plust. Fél nap autókázás után azt vettem észre, hogy gázadáskor kicsit dadog-rángat a motor. 2-3-4-5. fokozatokban 1500-2000 fordulat között. Kanyarokba beérve elveszem a gázt, és kiérve belőle gyorsításnál, gázadáskor 1mp-re elkezd rángatni. Utoljára 3-asban magas fordulaton mentem kb 1 percig, azóta nem tapasztaltam. ?????? Nem valószínű, hogy a benzintől van... Inkább agrnek tűnik. Pont a huzamosabb ideig való pörgetéssel tudod orvosolni, ha menthető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Július22, 2015 Megoszt Elküldve Július22, 2015 (edited) Dehogy, jelentős a különbség természetesen. Ma reggel mire begurultam melóhelyre (~Bányató-VT= ~4km, nagy része ~40km/k), parkoláskor már kapcsolt a ventilátor (igaz, a garázsban is járt egy picit meg kiállás után amíg bezártam a garázst szintén). Télen ua "kör" mellett picivel 90 előtt áll meg (nagyon hidegben 80 és 90) közt áll meg. Gondolom reggel 8 előtt indultál akkor kb.27fok volt,nem korai még ennyi üzem után a venti kapcsolásnak?Nekem elég sokat kell araszolgatni ahhoz hogy elinduljon,de az is csak ilyen melegekben,télen szinte nem is megy :icon1: Vagy az én termosztátom gyengélkedik már?4 éve cseréltem Wahler Módosítva Július22, 2015 : csicsó Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Július22, 2015 Megoszt Elküldve Július22, 2015 Gondolom reggel 8 előtt indultál akkor kb.27fok volt,nem korai még ennyi üzem után a venti kapcsolásnak?Nekem elég sokat kell araszolgatni ahhoz hogy elinduljon,de az is csak ilyen melegekben,télen szinte nem is megy :icon1: Vagy az én termosztátom gyengélkedik már?4 éve cseréltem Wahler Fél 9, garázsban 26 fokban állt a kocsi, kint is kb 28 volt. Ha Öreghegyen araszolsz utcáról-utcára alig 40-el ilyen melegben, akkor nem érzem problémának ha a 4km-en 90 fokot elérve bekapcsol a hűtés. Hazafelé pláne, végig emelkedőnek mászunk fel. Nekem még talán a gyári, én még biztosan nem cseréltettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július22, 2015 Megoszt Elküldve Július22, 2015 Na, a hétvégén, Blitzre menet elért engem is a vég: hosszú évek óta először sárga lámpát dobott az autóm. Kiolvastam, az eredmény P1326 és P1327 (kopogásos égés az 1-es és a 2-es hengerben). Ami érdekes hogy mindez hosszú autópályázás után jött elő (és el is tűnt kábé egy perccel később, szóval csak tárolt hibakódként találtam meg), és úgy hogy már hosszú évek óta kizárólag 100-as benzint tankolok az autóba. Egyéb tünet a sárga lámpán kívül nem volt, nem rángatott, nem ment el az erő, nem ingadozott a fordulat, semmi egyéb, csak kíváncsi vagyok hogy mi okozhatta... gyenge minőségű benzin lehetett? (akkor épp OMV 100-as volt benne) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bonat Elküldve Július22, 2015 Megoszt Elküldve Július22, 2015 Nem valószínű, hogy a benzintől van... Inkább agrnek tűnik. Pont a huzamosabb ideig való pörgetéssel tudod orvosolni, ha menthető. AGR vagy EGR ? Ez a 2 ugyanaz? Ez a kipufogógáz visszavezető szelep? Link to comment Megosztás: More sharing options...
vsz Elküldve Július22, 2015 Megoszt Elküldve Július22, 2015 AGR vagy EGR ? Ez a 2 ugyanaz? Ez a kipufogógáz visszavezető szelep? Ugyanaz, attól függ, hogy németül vagy angolul írod e. Igen, ez az. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Július23, 2015 Megoszt Elküldve Július23, 2015 Na, a hétvégén, Blitzre menet elért engem is a vég: hosszú évek óta először sárga lámpát dobott az autóm. Kiolvastam, az eredmény P1326 és P1327 (kopogásos égés az 1-es és a 2-es hengerben). Ami érdekes hogy mindez hosszú autópályázás után jött elő (és el is tűnt kábé egy perccel később, szóval csak tárolt hibakódként találtam meg), és úgy hogy már hosszú évek óta kizárólag 100-as benzint tankolok az autóba. Egyéb tünet a sárga lámpán kívül nem volt, nem rángatott, nem ment el az erő, nem ingadozott a fordulat, semmi egyéb, csak kíváncsi vagyok hogy mi okozhatta... gyenge minőségű benzin lehetett? (akkor épp OMV 100-as volt benne) Ez fura... Nem gondolnám, h benzin, mivel akkor többször dobná... Inkább valamiért elszegényedhetett a keverék... Vagy az 1-2. injektor, vagy a lambdaszonda szegényített túl... Gondolom, egyenletes terhelésnél jött elő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július23, 2015 Megoszt Elküldve Július23, 2015 Jól gondolod, autópálya, tempomat 140. Így mentem úgy 50km-t amikor bedobta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
miklos29 Elküldve Július31, 2015 Megoszt Elküldve Július31, 2015 sziasztok, 2 napja vettem egy hasznalt(nemetorszagbol frissen behozott ) opel astra g 2003, 1.6 16 szelepes ecotec motoral rendelkezo autot.amikor mentem hazafele kb 14 km utan elozes kozbe berangatott a motor es azutan pedig neha kisebb fokozatban is. vissza vidtem a tulajnak van szervize es gyertyakat kicserelte nem az volt a gond csak rangatott, kicserelte a gyujtas elosztot azal mar anyira nem rangatot de kis ido mulva hazafel ujra elkezdte. valakinek volt ilyen problemaja mi lehet a gond? koszi es varom a valaszotokat. sziasztok Link to comment Megosztás: More sharing options...
vsz Elküldve Július31, 2015 Megoszt Elküldve Július31, 2015 sziasztok, 2 napja vettem egy hasznalt(nemetorszagbol frissen behozott ) opel astra g 2003, 1.6 16 szelepes ecotec motoral rendelkezo autot.amikor mentem hazafele kb 14 km utan elozes kozbe berangatott a motor es azutan pedig neha kisebb fokozatban is. vissza vidtem a tulajnak van szervize es gyertyakat kicserelte nem az volt a gond csak rangatott, kicserelte a gyujtas elosztot azal mar anyira nem rangatot de kis ido mulva hazafel ujra elkezdte. valakinek volt ilyen problemaja mi lehet a gond? koszi es varom a valaszotokat. sziasztok Vidd vissza, kérd vissza a pénzed és keress egy olyat, ami nem rángat. Lehet csak EGR szelep, de lehet katalizátor, szelepszár szorulás, lambdaszonda, befecskendezők, fals levegő valahol. Ha nem tudja az eladó megjavítani, akkor te ne próbáld meg, mert csak a pénzt fogod beleborítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bonat Elküldve Augusztus3, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2015 Sajnos még mindíg be-be-rángat valamikor az autó Megnéztem ELM327 eszközzel a hibakódokat, és nem írt semmilyen hibát A friss olajcserénél ami kb 1 hónapja volt új gyertyákat raktam be (NGK 2 pólusú), de szerintem azok nem lehetnek ludasak, mert akkor gyújtáskimaradás hibát írt volna az ECU-m Ma reggeli indítás után kb 2 percel is rángatott kicsit 2-ban 25km/h-nál. Szóval én az EGR-re gyanakszom! De ha van más ötletetek akkor szóljatok! Most az EGR lefalazásáról/lezárásáról olvastam több helyen, itt is a forumban. Arra jutottam, hogy először majd leszedem és kitisztítom, ha nem oldja meg a tisztítás, akkor lezárom, ahogy a leírásban van (vagy ha nem annyira koszos akkor gyertyát cserélek 1 pólusúra) Találtam is Cromaxban lezárót. Kinek mi a véleménye? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Augusztus3, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2015 Sajnos még mindíg be-be-rángat valamikor az autó Megnéztem ELM327 eszközzel a hibakódokat, és nem írt semmilyen hibát A friss olajcserénél ami kb 1 hónapja volt új gyertyákat raktam be (NGK 2 pólusú), de szerintem azok nem lehetnek ludasak, mert akkor gyújtáskimaradás hibát írt volna az ECU-m Ma reggeli indítás után kb 2 percel is rángatott kicsit 2-ban 25km/h-nál. Szóval én az EGR-re gyanakszom! De ha van más ötletetek akkor szóljatok! Most az EGR lefalazásáról/lezárásáról olvastam több helyen, itt is a forumban. Arra jutottam, hogy először majd leszedem és kitisztítom, ha nem oldja meg a tisztítás, akkor lezárom, ahogy a leírásban van (vagy ha nem annyira koszos akkor gyertyát cserélek 1 pólusúra) Találtam is Cromaxban lezárót. Kinek mi a véleménye? Én egyszer raktam be NGK-t. 2000km-t kínlódtam vele, utána kidobtam a francba. Visszatettem a gyáriakat és azzal hiba nélkül ment az autó. EGR: Ha úgy zárod le, hogy már rossz az EGR akkor nem csinálsz semmit. Lezárva is rángatni fog! Link to comment Megosztás: More sharing options...
vsz Elküldve Augusztus3, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2015 (edited) Sajnos még mindíg be-be-rángat valamikor az autó Megnéztem ELM327 eszközzel a hibakódokat, és nem írt semmilyen hibát A friss olajcserénél ami kb 1 hónapja volt új gyertyákat raktam be (NGK 2 pólusú), de szerintem azok nem lehetnek ludasak, mert akkor gyújtáskimaradás hibát írt volna az ECU-m Ma reggeli indítás után kb 2 percel is rángatott kicsit 2-ban 25km/h-nál. Szóval én az EGR-re gyanakszom! De ha van más ötletetek akkor szóljatok! Most az EGR lefalazásáról/lezárásáról olvastam több helyen, itt is a forumban. Arra jutottam, hogy először majd leszedem és kitisztítom, ha nem oldja meg a tisztítás, akkor lezárom, ahogy a leírásban van (vagy ha nem annyira koszos akkor gyertyát cserélek 1 pólusúra) Találtam is Cromaxban lezárót. Kinek mi a véleménye? Nem hinném, hogy EGR, azzal akkor rángatna mikor már majdnem bemelegedett és tárolna hibakódot is (még ha nem is világítana a check engine). (illetve melegen nehezen indulna, sokat kéne önindítóznod) Húzd le az EGR-ről a csatlakozót és menj úgy a kocsival, ha úgy megszűnik a rángatás, akkor tényleg az volt, ha ugyanolyan, akkor meg nem (csak) amiatt volt. Ha utána zavar a sárga lámpa, akkor szedd le az akksisarukat és hagyd úgy estére, reggelre elfelejti a hibatároló. Módosítva Augusztus3, 2015 : vsz Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Augusztus3, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2015 Sajnos még mindíg be-be-rángat valamikor az autó Megnéztem ELM327 eszközzel a hibakódokat, és nem írt semmilyen hibát A friss olajcserénél ami kb 1 hónapja volt új gyertyákat raktam be (NGK 2 pólusú), de szerintem azok nem lehetnek ludasak, mert akkor gyújtáskimaradás hibát írt volna az ECU-m Ma reggeli indítás után kb 2 percel is rángatott kicsit 2-ban 25km/h-nál. Szóval én az EGR-re gyanakszom! De ha van más ötletetek akkor szóljatok! Most az EGR lefalazásáról/lezárásáról olvastam több helyen, itt is a forumban. Arra jutottam, hogy először majd leszedem és kitisztítom, ha nem oldja meg a tisztítás, akkor lezárom, ahogy a leírásban van (vagy ha nem annyira koszos akkor gyertyát cserélek 1 pólusúra) Találtam is Cromaxban lezárót. Kinek mi a véleménye? Az helyesen "égéskimaradás", és a trafón, gyertyákon kívül számos más dolog okozhatja. Gyertya esetében (mantec után szabadon) nem a pólusokat kell számolgatni, hanem az előírt típust, vagy annak a megfelelő alternatíváját beletenni... Gyári gyertyával nekem is szebben járt, mint NGK-val... Link to comment Megosztás: More sharing options...
bonat Elküldve Augusztus3, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2015 Én egyszer raktam be NGK-t. 2000km-t kínlódtam vele, utána kidobtam a francba. Visszatettem a gyáriakat és azzal hiba nélkül ment az autó. EGR: Ha úgy zárod le, hogy már rossz az EGR akkor nem csinálsz semmit. Lezárva is rángatni fog! És neked annó dobott hibakódot az NGK-ra? Mert nekem menet közben sem dob semmilyen hibát... Gyújtáskimaradást nem kéne dobnia? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Augusztus3, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2015 És neked annó dobott hibakódot az NGK-ra? Mert nekem menet közben sem dob semmilyen hibát... Gyújtáskimaradást nem kéne dobnia? Nem volt hibakód, csak dadogott alapjáraton (ingadozott az alapjárat, de nem kicsit). Visszatettem a gyári gyertyákat (60.000km-t mentek) és megszűnt a dadogás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus3, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2015 Én egyszer raktam be NGK-t. 2000km-t kínlódtam vele, utána kidobtam a francba. Visszatettem a gyáriakat és azzal hiba nélkül ment az autó. EGR: Ha úgy zárod le, hogy már rossz az EGR akkor nem csinálsz semmit. Lezárva is rángatni fog! Rángatni nem fog mivel a kipugázt nem engedi tovább a lezáró lemez miatt,de sárgalámpa az lesz Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus3, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2015 Az helyesen "égéskimaradás", és a trafón, gyertyákon kívül számos más dolog okozhatja. Gyertya esetében (mantec után szabadon) nem a pólusokat kell számolgatni, hanem az előírt típust, vagy annak a megfelelő alternatíváját beletenni... Gyári gyertyával nekem is szebben járt, mint NGK-val... sógór z14xe-je játszotta ezt a rángatást de csak hidegen,volt hibakód is égéskimaradás több hengerben,mikor melyikben,gyári gyertyákat(Bosch 2 pólusu)vett bele és jó lett :icon1: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Augusztus3, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2015 Nekem a szerelőm azt mondta,hogy a nem belevaló gyertya megöli a trafót is.Én nem vacakolnék NGK-kal :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Augusztus3, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2015 Rángatni nem fog mivel a kipugázt nem engedi tovább a lezáró lemez miatt,de sárgalámpa az lesz Lezarva is rangat, mintha bolond lenne. Eleg kellemetlen aggaszto elmeny. Tapasztalatbol irom. Legjobb megoldas a leprogramozas! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Augusztus4, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2015 (edited) Rángatni nem fog mivel a kipugázt nem engedi tovább a lezáró lemez miatt,de sárgalámpa az lesz Nekem ugyanúgy rángatott mint mikor nem volt lezárva!!! Megoldás az új EGR szelep lett. Így lezárva nem rángat és nincs sárga lámpa. Módosítva Augusztus4, 2015 : gezoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts