Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hali!

Nekem is így van megcsinálva 3 éve, se rángatás, se hibakód.( a lezáró lemezt magam csináltam)

Annyi a különbség, hogy a helyén van ( nincs kifordítva) és a lemezbe van bemarva egy akkora mélyedés, hogy ne akadályozza a mozgásban a szelepet.

Sziasztok,

tudnátok mondani egy jó szerelőt aki megcsinálja az EGR lezárást(ha lehetséges ennél)? 1.6 XEP

Elég régóta szenvedek vele:P

Köszi!

Elküldve

Nézzétek át a szenzor utáni csöveket is, lehet valahol falsot szív és attól dob hibakódot.

Jogos.

De a szenzor után nincs cső (legalábbis Z14XE esetében).

Közvetlenül a szívócsonkban van az érzékelő.

Érdemes a falsot is megnézni, de szeritnem az nem "circuit malfunction" hibát dobna.

De nem árt ellenőrizni.

  • Like 1
Elküldve

Jogos.

De a szenzor után nincs cső (legalábbis Z14XE esetében).

Közvetlenül a szívócsonkban van az érzékelő.

Érdemes a falsot is megnézni, de szeritnem az nem "circuit malfunction" hibát dobna.

De nem árt ellenőrizni.

Sziasztok,

nah, tanácstalanság van. Ugyanis, mivel a szerelő mechanikai hibára (nem volt elég benzinnyomás) gondolt, lecserélte a benzinpumpát. Láss csodát, pöcc röff, erő van, nyomaték van, nem torpan, nagyon megy, kész! Nah ja, 15 km-ig, utána ez is megadta magát. Kérdésem, mi okozhatja azt, hogy az új benzinpumpa tönkrement 15 km leforgása alatt.

Üdv,

Balu

Elküldve

Lehet, hogy nem rakta vissza rendesen a benzincsövet, és a nyomástól ledobta. Ugyan így jártam, csak én nem raktam vissza rendesen...

Huh, mekkora ötlet és milyen egyszerűen megoldaná a problémámat :). Köszönöm szépen, megnézem!

Üdv,

Balu

Elküldve

Lehet, hogy nem rakta vissza rendesen a benzincsövet, és a nyomástól ledobta. Ugyan így jártam, csak én nem raktam vissza rendesen...

Huh, mekkora ötlet és milyen egyszerűen megoldaná a problémámat :). Köszönöm szépen, megnézem!

Üdv,

Balu

Elküldve

Huh, mekkora ötlet és milyen egyszerűen megoldaná a problémámat :). Köszönöm szépen, megnézem!

Üdv,

Balu

Meg van a ludas, az AC pumpa és a tank közötti benzincső volt elöregedve, kirepedve, ez csinálta a bajt. Most nagyon jól ment az autó, pont fél órával ezelőttig. Megálltam vele, 20 percig intéztem a dolgaimat, aztán indítom, beindul, de nagyon remeg, gázpedálra nem reagál, nincs egyenletes alapjárat és 2-5 másodperc után leáll. Többszöri próbálkozásra is ez a hibajelenség, így kénytelen voltam az utca szélén hagyni. Hibakódok: p0115, p0110, p0100, p1231. Ez egy 139 ezer km-t futott autó, nagyon kezd elegem lenni... Kicseréltem már rajta minden kopó alkatrészt (gyárira!), kiiktattam az EGR szelepet egy cheaterrel, de egyszerűen nem akarja meghálálni...

Elküldve

Utolsó hibakódot nem tudom értelmezni de a többi:

P0115 Motor hűtőközeg hőmérséklet áramkör

P0110 Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő 1 áramkör

P0100 Légtömeg- ill. légmennyiség mérő áramkör

Felettébb gyanús.

Elküldve (edited)

Vedd le az akksit, várj 15 percet, és próbálkozz újra.

Akksi, generátor milyen állapotban van? Töltés van rendesen?

A P1231 az valami üa. szivattyú másodlagos áramkör hiba.

Nem k#rtak el valamit beszereléskor?

Nézzetek élő adatokat, de egy olyan szerelővel, aki tudja hogy mit nézzen a képernyőn...

Az AC-hoz hogy jutottatok el korábban a MAP szenzor hibától?

Üa. rendszer nyomás lett mérve?

Külföldi fórumokon olyasmit is találtam így hirtelen, hogy a P1231 üa. szivattyú relé hibára is utalhat...

Módosítva : outsider
  • Like 1
Guest kétütemű tomi
Elküldve

Üdvözlet a tagságnak !

Új vagyok a fórumon, íme az első kérdésem:

Nem rég vásároltam egy z14xep motoros gépjárművet.

Miutánn megtörtént a vezermű lánc csere alapjáraton rángat a motor.

A hiba listában is megjelent a vezérmű szenzor hiba.

Mielőtt belemélyednék a javításba megkérdezném, hogy lehet meggyőződni róla helyesen lett visszarakva a vezérlő tárcsa a tengely végre?

Elküldve

Sziasztok!

Tegnap pár km megtétele után, miután vettem pár dolgot a boltban, mentem volna tovább, de indítás után röviddel lefulladt a motor, azóta sem is indult el. Néztem pár dolgot (üzemanyagrelé, biztik, üa.szivattyú kocogtatása), de a vége az lett, hogy haza kellett vontatni..

Ma egyik ismerősöm volt olyan rendes, hogy eljött és rádugott egy hibakód-olvasót, ami nem mutatott hibát. A motor-hiba lámpa nem világít, tehát az agya szerint semmi gond nincs..

Mértük, hogy gyújtás ráadásnál, megjön-e pár sec-re a fesz. az üzemanyag szivattyúra, de nem tette, megmértük a relé behúzótekercse mennyi feszt kap, de sajna 0v-ot mutatott a műszer, a szomszéd reléjé (befecskendezőszelep relé elvileg) pedig 4v-ot.. ami szintén elég karcsú.. :(

motorkód: X12XE

Kimértük az összes biztosítékot, mindegyik rendben.. mi lehet a gond? milyen nyomon induljak el?

Előre is köszi!

Elküldve

Sziasztok!

Tegnap pár km megtétele után, miután vettem pár dolgot a boltban, mentem volna tovább, de indítás után röviddel lefulladt a motor, azóta sem is indult el. Néztem pár dolgot (üzemanyagrelé, biztik, üa.szivattyú kocogtatása), de a vége az lett, hogy haza kellett vontatni..

Ma egyik ismerősöm volt olyan rendes, hogy eljött és rádugott egy hibakód-olvasót, ami nem mutatott hibát. A motor-hiba lámpa nem világít, tehát az agya szerint semmi gond nincs..

Mértük, hogy gyújtás ráadásnál, megjön-e pár sec-re a fesz. az üzemanyag szivattyúra, de nem tette, megmértük a relé behúzótekercse mennyi feszt kap, de sajna 0v-ot mutatott a műszer, a szomszéd reléjé (befecskendezőszelep relé elvileg) pedig 4v-ot.. ami szintén elég karcsú.. :(

motorkód: X12XE

Kimértük az összes biztosítékot, mindegyik rendben.. mi lehet a gond? milyen nyomon induljak el?

Előre is köszi!

Akkumulátor? Generátor?

Elküldve

Akkumulátor? Generátor?

Generátor töltött eddig gond nélkül, aksi rendben, most a próbálkozások miatt azért már merült az akku, de 11.5v-ot mértem rajta..

Elküldve

Sziasztok!

Tegnap pár km megtétele után, miután vettem pár dolgot a boltban, mentem volna tovább, de indítás után röviddel lefulladt a motor, azóta sem is indult el. Néztem pár dolgot (üzemanyagrelé, biztik, üa.szivattyú kocogtatása), de a vége az lett, hogy haza kellett vontatni..

Ma egyik ismerősöm volt olyan rendes, hogy eljött és rádugott egy hibakód-olvasót, ami nem mutatott hibát. A motor-hiba lámpa nem világít, tehát az agya szerint semmi gond nincs..

Mértük, hogy gyújtás ráadásnál, megjön-e pár sec-re a fesz. az üzemanyag szivattyúra, de nem tette, megmértük a relé behúzótekercse mennyi feszt kap, de sajna 0v-ot mutatott a műszer, a szomszéd reléjé (befecskendezőszelep relé elvileg) pedig 4v-ot.. ami szintén elég karcsú.. :(

motorkód: X12XE

Kimértük az összes biztosítékot, mindegyik rendben.. mi lehet a gond? milyen nyomon induljak el?

Előre is köszi!

Testelés rendben?

Elküldve (edited)

minek a testjét nézzem meg, és hol? :blush:

A relé test-lábát.

Én szakadással mérném meg. (rárakom a multiméter egyik pálcáját a test lábra, a másikat meg mondjuk az akksi negatívjára és megmondaná, hogy nincs-e szakadás).

Pontosan nem tudom, hogy hol testel a relé, de biztos van itt aki tudja, talán azt a testpontot kéne megkukkolni.

De ez is csak egy ötlet :)

Módosítva : nemeth_laca
Elküldve

A relé test-lábát.

Én szakadással mérném meg. (rárakom a multiméter egyik pálcáját a test lábra, a másikat meg mondjuk az akksi negatívjára és megmondaná, hogy nincs-e szakadás).

Pontosan nem tudom, hogy hol testel a relé, de biztos van itt aki tudja, talán azt a testpontot kéne megkukkolni.

De ez is csak egy ötlet :)

Sajna a relék testje az az ECU-ban van.. :icon11:

találtam kapcsrajzot, ezeket mértem végig, a relék bent voltak, gyújtás off / on állapotoknál beírtam a mért feszeket..

http://prohardver.hu/dl/upc/2015-01/15123_relek_bent_gyujt_off.jpg

http://prohardver.hu/dl/upc/2015-01/15123_relek_bent_gyujt_on.jpg

szóval a K15-ös relé adja a tápot a K16-nak, ami indítaná az üzemanyagpumpát, amíg nincs gyújtás az ECU magasan tartja az A9-es lábát, hogy ne indulhasson el a K15-ös relé (befecskendező szelep), mikor megjön a gyújtás, kiad egy alacsony szintet, hogy elindulhasson, ellenben az A3-as lába az ECU-nak, valamitől amikor megjön a gyújtás magasba áll, olyan mintha egy tiltást kapna.. ez mitől lehet?

Elküldve (edited)

Sajna a relék testje az az ECU-ban van.. :icon11:

találtam kapcsrajzot, ezeket mértem végig, a relék bent voltak, gyújtás off / on állapotoknál beírtam a mért feszeket..

http://prohardver.hu/dl/upc/2015-01/15123_relek_bent_gyujt_off.jpg

http://prohardver.hu/dl/upc/2015-01/15123_relek_bent_gyujt_on.jpg

szóval a K15-ös relé adja a tápot a K16-nak, ami indítaná az üzemanyagpumpát, amíg nincs gyújtás az ECU magasan tartja az A9-es lábát, hogy ne indulhasson el a K15-ös relé (befecskendező szelep), mikor megjön a gyújtás, kiad egy alacsony szintet, hogy elindulhasson, ellenben az A3-as lába az ECU-nak, valamitől amikor megjön a gyújtás magasba áll, olyan mintha egy tiltást kapna.. ez mitől lehet?

Riasztó vagy indításgátló? (gyári vagy utólagos)

Módosítva : gezoli
Elküldve

Generátor töltött eddig gond nélkül, aksi rendben, most a próbálkozások miatt azért már merült az akku, de 11.5v-ot mértem rajta..

A 11.5V az messze van attól, hogy rendben. :) Első körben töltsd fel rendesen.

Elküldve

A 11.5V az messze van attól, hogy rendben. :) Első körben töltsd fel rendesen.

Jaja. 12V fölött kéne lenni...

Meg lehet próbálni egy másik akksival, vagy fel kell tölteni.

Elküldve

A 11.5V az messze van attól, hogy rendben. :) Első körben töltsd fel rendesen.

ok, nyilván ezt nem indításra használtam, csak, a reléken keresztül mértem, hogy átmegy-e a tápfesz, és ha igen, akkor hova..

közben kaptam kölcsön töltőt, fel is töltöttem, de majd csak holnap rakom vissza..

több helyről is kaptam olyan info-t, hogy az immo tilthat, levettem a kormányról a tekercset, de sajna minden rendben-nek tűnik, a tekercs nem szakadt, egyéb látható probléma sincs a nyákon.. ergo jó..

ha nem az immo tilt mégsem, akkor mi tilthat még? valakinek van esetleg egy univerzális ECU-programja a fiókjában? :D

-ha átkötöm a benyapumpa reléjét, akkor mire számíthatok? elindul gond nélkül? vagy mást is tilt az immo (ha mégis az tilt?)

-illetve ha ez tilt, akkor a hibakód kiolvasás miért nem írt hibát?

-OPcom programja van a srácnak, adott esetben ezzel kiiktatható az immo-pin kérése próbaképp?

köszi az eddigieket is!

Elküldve

ok, nyilván ezt nem indításra használtam, csak, a reléken keresztül mértem, hogy átmegy-e a tápfesz, és ha igen, akkor hova..

közben kaptam kölcsön töltőt, fel is töltöttem, de majd csak holnap rakom vissza..

több helyről is kaptam olyan info-t, hogy az immo tilthat, levettem a kormányról a tekercset, de sajna minden rendben-nek tűnik, a tekercs nem szakadt, egyéb látható probléma sincs a nyákon.. ergo jó..

ha nem az immo tilt mégsem, akkor mi tilthat még? valakinek van esetleg egy univerzális ECU-programja a fiókjában? :D

-ha átkötöm a benyapumpa reléjét, akkor mire számíthatok? elindul gond nélkül? vagy mást is tilt az immo (ha mégis az tilt?)

-illetve ha ez tilt, akkor a hibakód kiolvasás miért nem írt hibát?

-OPcom programja van a srácnak, adott esetben ezzel kiiktatható az immo-pin kérése próbaképp?

köszi az eddigieket is!

Esetleg külön tápot adni a szivattyúnak, mindentől függetlenül.

Elküldve

Esetleg külön tápot adni a szivattyúnak, mindentől függetlenül.

szvsz már az is elég, ha a K16 vezérlőkanócát átkötöm fix testre, vagy ugyanezt lekötve, átkötöm a K15 vezérelt földére..

bár ha tilt mást is valami, akkor ugyanúgy nem fog elindulni.. holnap kiderül..

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.