grougon Elküldve Január20, 2015 Elküldve Január20, 2015 Hali! Nekem is így van megcsinálva 3 éve, se rángatás, se hibakód.( a lezáró lemezt magam csináltam) Annyi a különbség, hogy a helyén van ( nincs kifordítva) és a lemezbe van bemarva egy akkora mélyedés, hogy ne akadályozza a mozgásban a szelepet. Sziasztok, tudnátok mondani egy jó szerelőt aki megcsinálja az EGR lezárást(ha lehetséges ennél)? 1.6 XEP Elég régóta szenvedek vele:P Köszi!
outsider Elküldve Január20, 2015 Elküldve Január20, 2015 Nézzétek át a szenzor utáni csöveket is, lehet valahol falsot szív és attól dob hibakódot. Jogos. De a szenzor után nincs cső (legalábbis Z14XE esetében). Közvetlenül a szívócsonkban van az érzékelő. Érdemes a falsot is megnézni, de szeritnem az nem "circuit malfunction" hibát dobna. De nem árt ellenőrizni. 1
balu a kapitány Elküldve Január21, 2015 Elküldve Január21, 2015 Jogos. De a szenzor után nincs cső (legalábbis Z14XE esetében). Közvetlenül a szívócsonkban van az érzékelő. Érdemes a falsot is megnézni, de szeritnem az nem "circuit malfunction" hibát dobna. De nem árt ellenőrizni. Sziasztok, nah, tanácstalanság van. Ugyanis, mivel a szerelő mechanikai hibára (nem volt elég benzinnyomás) gondolt, lecserélte a benzinpumpát. Láss csodát, pöcc röff, erő van, nyomaték van, nem torpan, nagyon megy, kész! Nah ja, 15 km-ig, utána ez is megadta magát. Kérdésem, mi okozhatja azt, hogy az új benzinpumpa tönkrement 15 km leforgása alatt. Üdv, Balu
DarthVödör Elküldve Január22, 2015 Elküldve Január22, 2015 (edited) On 2015. 01. 20. at 17:05, balu a kapitány írta: Módosítva Április5, 2016 : DarthVödör 1
balu a kapitány Elküldve Január24, 2015 Elküldve Január24, 2015 Lehet, hogy nem rakta vissza rendesen a benzincsövet, és a nyomástól ledobta. Ugyan így jártam, csak én nem raktam vissza rendesen... Huh, mekkora ötlet és milyen egyszerűen megoldaná a problémámat :). Köszönöm szépen, megnézem! Üdv, Balu
balu a kapitány Elküldve Január24, 2015 Elküldve Január24, 2015 Lehet, hogy nem rakta vissza rendesen a benzincsövet, és a nyomástól ledobta. Ugyan így jártam, csak én nem raktam vissza rendesen... Huh, mekkora ötlet és milyen egyszerűen megoldaná a problémámat :). Köszönöm szépen, megnézem! Üdv, Balu
balu a kapitány Elküldve Január27, 2015 Elküldve Január27, 2015 Huh, mekkora ötlet és milyen egyszerűen megoldaná a problémámat :). Köszönöm szépen, megnézem! Üdv, Balu Meg van a ludas, az AC pumpa és a tank közötti benzincső volt elöregedve, kirepedve, ez csinálta a bajt. Most nagyon jól ment az autó, pont fél órával ezelőttig. Megálltam vele, 20 percig intéztem a dolgaimat, aztán indítom, beindul, de nagyon remeg, gázpedálra nem reagál, nincs egyenletes alapjárat és 2-5 másodperc után leáll. Többszöri próbálkozásra is ez a hibajelenség, így kénytelen voltam az utca szélén hagyni. Hibakódok: p0115, p0110, p0100, p1231. Ez egy 139 ezer km-t futott autó, nagyon kezd elegem lenni... Kicseréltem már rajta minden kopó alkatrészt (gyárira!), kiiktattam az EGR szelepet egy cheaterrel, de egyszerűen nem akarja meghálálni...
scream24 Elküldve Január27, 2015 Elküldve Január27, 2015 Utolsó hibakódot nem tudom értelmezni de a többi: P0115 Motor hűtőközeg hőmérséklet áramkör P0110 Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő 1 áramkör P0100 Légtömeg- ill. légmennyiség mérő áramkör Felettébb gyanús.
outsider Elküldve Január27, 2015 Elküldve Január27, 2015 (edited) Vedd le az akksit, várj 15 percet, és próbálkozz újra. Akksi, generátor milyen állapotban van? Töltés van rendesen? A P1231 az valami üa. szivattyú másodlagos áramkör hiba. Nem k#rtak el valamit beszereléskor? Nézzetek élő adatokat, de egy olyan szerelővel, aki tudja hogy mit nézzen a képernyőn... Az AC-hoz hogy jutottatok el korábban a MAP szenzor hibától? Üa. rendszer nyomás lett mérve? Külföldi fórumokon olyasmit is találtam így hirtelen, hogy a P1231 üa. szivattyú relé hibára is utalhat... Módosítva Január27, 2015 : outsider 1
Guest kétütemű tomi Elküldve Január29, 2015 Elküldve Január29, 2015 Üdvözlet a tagságnak ! Új vagyok a fórumon, íme az első kérdésem: Nem rég vásároltam egy z14xep motoros gépjárművet. Miutánn megtörtént a vezermű lánc csere alapjáraton rángat a motor. A hiba listában is megjelent a vezérmű szenzor hiba. Mielőtt belemélyednék a javításba megkérdezném, hogy lehet meggyőződni róla helyesen lett visszarakva a vezérlő tárcsa a tengely végre?
helkis Elküldve Január30, 2015 Elküldve Január30, 2015 Sziasztok! Tegnap pár km megtétele után, miután vettem pár dolgot a boltban, mentem volna tovább, de indítás után röviddel lefulladt a motor, azóta sem is indult el. Néztem pár dolgot (üzemanyagrelé, biztik, üa.szivattyú kocogtatása), de a vége az lett, hogy haza kellett vontatni.. Ma egyik ismerősöm volt olyan rendes, hogy eljött és rádugott egy hibakód-olvasót, ami nem mutatott hibát. A motor-hiba lámpa nem világít, tehát az agya szerint semmi gond nincs.. Mértük, hogy gyújtás ráadásnál, megjön-e pár sec-re a fesz. az üzemanyag szivattyúra, de nem tette, megmértük a relé behúzótekercse mennyi feszt kap, de sajna 0v-ot mutatott a műszer, a szomszéd reléjé (befecskendezőszelep relé elvileg) pedig 4v-ot.. ami szintén elég karcsú.. :( motorkód: X12XE Kimértük az összes biztosítékot, mindegyik rendben.. mi lehet a gond? milyen nyomon induljak el? Előre is köszi!
outsider Elküldve Január30, 2015 Elküldve Január30, 2015 Sziasztok! Tegnap pár km megtétele után, miután vettem pár dolgot a boltban, mentem volna tovább, de indítás után röviddel lefulladt a motor, azóta sem is indult el. Néztem pár dolgot (üzemanyagrelé, biztik, üa.szivattyú kocogtatása), de a vége az lett, hogy haza kellett vontatni.. Ma egyik ismerősöm volt olyan rendes, hogy eljött és rádugott egy hibakód-olvasót, ami nem mutatott hibát. A motor-hiba lámpa nem világít, tehát az agya szerint semmi gond nincs.. Mértük, hogy gyújtás ráadásnál, megjön-e pár sec-re a fesz. az üzemanyag szivattyúra, de nem tette, megmértük a relé behúzótekercse mennyi feszt kap, de sajna 0v-ot mutatott a műszer, a szomszéd reléjé (befecskendezőszelep relé elvileg) pedig 4v-ot.. ami szintén elég karcsú.. :( motorkód: X12XE Kimértük az összes biztosítékot, mindegyik rendben.. mi lehet a gond? milyen nyomon induljak el? Előre is köszi! Akkumulátor? Generátor?
helkis Elküldve Január30, 2015 Elküldve Január30, 2015 Akkumulátor? Generátor? Generátor töltött eddig gond nélkül, aksi rendben, most a próbálkozások miatt azért már merült az akku, de 11.5v-ot mértem rajta..
nemeth_laca Elküldve Január30, 2015 Elküldve Január30, 2015 Sziasztok! Tegnap pár km megtétele után, miután vettem pár dolgot a boltban, mentem volna tovább, de indítás után röviddel lefulladt a motor, azóta sem is indult el. Néztem pár dolgot (üzemanyagrelé, biztik, üa.szivattyú kocogtatása), de a vége az lett, hogy haza kellett vontatni.. Ma egyik ismerősöm volt olyan rendes, hogy eljött és rádugott egy hibakód-olvasót, ami nem mutatott hibát. A motor-hiba lámpa nem világít, tehát az agya szerint semmi gond nincs.. Mértük, hogy gyújtás ráadásnál, megjön-e pár sec-re a fesz. az üzemanyag szivattyúra, de nem tette, megmértük a relé behúzótekercse mennyi feszt kap, de sajna 0v-ot mutatott a műszer, a szomszéd reléjé (befecskendezőszelep relé elvileg) pedig 4v-ot.. ami szintén elég karcsú.. :( motorkód: X12XE Kimértük az összes biztosítékot, mindegyik rendben.. mi lehet a gond? milyen nyomon induljak el? Előre is köszi! Testelés rendben?
nemeth_laca Elküldve Január30, 2015 Elküldve Január30, 2015 (edited) minek a testjét nézzem meg, és hol? :blush: A relé test-lábát. Én szakadással mérném meg. (rárakom a multiméter egyik pálcáját a test lábra, a másikat meg mondjuk az akksi negatívjára és megmondaná, hogy nincs-e szakadás). Pontosan nem tudom, hogy hol testel a relé, de biztos van itt aki tudja, talán azt a testpontot kéne megkukkolni. De ez is csak egy ötlet :) Módosítva Január30, 2015 : nemeth_laca
helkis Elküldve Január31, 2015 Elküldve Január31, 2015 A relé test-lábát. Én szakadással mérném meg. (rárakom a multiméter egyik pálcáját a test lábra, a másikat meg mondjuk az akksi negatívjára és megmondaná, hogy nincs-e szakadás). Pontosan nem tudom, hogy hol testel a relé, de biztos van itt aki tudja, talán azt a testpontot kéne megkukkolni. De ez is csak egy ötlet :) Sajna a relék testje az az ECU-ban van.. :icon11: találtam kapcsrajzot, ezeket mértem végig, a relék bent voltak, gyújtás off / on állapotoknál beírtam a mért feszeket.. http://prohardver.hu/dl/upc/2015-01/15123_relek_bent_gyujt_off.jpg http://prohardver.hu/dl/upc/2015-01/15123_relek_bent_gyujt_on.jpg szóval a K15-ös relé adja a tápot a K16-nak, ami indítaná az üzemanyagpumpát, amíg nincs gyújtás az ECU magasan tartja az A9-es lábát, hogy ne indulhasson el a K15-ös relé (befecskendező szelep), mikor megjön a gyújtás, kiad egy alacsony szintet, hogy elindulhasson, ellenben az A3-as lába az ECU-nak, valamitől amikor megjön a gyújtás magasba áll, olyan mintha egy tiltást kapna.. ez mitől lehet?
gezoli Elküldve Január31, 2015 Elküldve Január31, 2015 (edited) Sajna a relék testje az az ECU-ban van.. :icon11: találtam kapcsrajzot, ezeket mértem végig, a relék bent voltak, gyújtás off / on állapotoknál beírtam a mért feszeket.. http://prohardver.hu/dl/upc/2015-01/15123_relek_bent_gyujt_off.jpg http://prohardver.hu/dl/upc/2015-01/15123_relek_bent_gyujt_on.jpg szóval a K15-ös relé adja a tápot a K16-nak, ami indítaná az üzemanyagpumpát, amíg nincs gyújtás az ECU magasan tartja az A9-es lábát, hogy ne indulhasson el a K15-ös relé (befecskendező szelep), mikor megjön a gyújtás, kiad egy alacsony szintet, hogy elindulhasson, ellenben az A3-as lába az ECU-nak, valamitől amikor megjön a gyújtás magasba áll, olyan mintha egy tiltást kapna.. ez mitől lehet? Riasztó vagy indításgátló? (gyári vagy utólagos) Módosítva Január31, 2015 : gezoli
helkis Elküldve Január31, 2015 Elküldve Január31, 2015 Riasztó vagy indításgátló? (gyári vagy utólagos) riasztó nincs, indításgátló csak a gyári immo, hogy tudnám ezt tesztelni?
vsz Elküldve Január31, 2015 Elküldve Január31, 2015 Generátor töltött eddig gond nélkül, aksi rendben, most a próbálkozások miatt azért már merült az akku, de 11.5v-ot mértem rajta.. A 11.5V az messze van attól, hogy rendben. :) Első körben töltsd fel rendesen.
outsider Elküldve Január31, 2015 Elküldve Január31, 2015 A 11.5V az messze van attól, hogy rendben. :) Első körben töltsd fel rendesen. Jaja. 12V fölött kéne lenni... Meg lehet próbálni egy másik akksival, vagy fel kell tölteni.
helkis Elküldve Január31, 2015 Elküldve Január31, 2015 A 11.5V az messze van attól, hogy rendben. :) Első körben töltsd fel rendesen. ok, nyilván ezt nem indításra használtam, csak, a reléken keresztül mértem, hogy átmegy-e a tápfesz, és ha igen, akkor hova.. közben kaptam kölcsön töltőt, fel is töltöttem, de majd csak holnap rakom vissza.. több helyről is kaptam olyan info-t, hogy az immo tilthat, levettem a kormányról a tekercset, de sajna minden rendben-nek tűnik, a tekercs nem szakadt, egyéb látható probléma sincs a nyákon.. ergo jó.. ha nem az immo tilt mégsem, akkor mi tilthat még? valakinek van esetleg egy univerzális ECU-programja a fiókjában? :D -ha átkötöm a benyapumpa reléjét, akkor mire számíthatok? elindul gond nélkül? vagy mást is tilt az immo (ha mégis az tilt?) -illetve ha ez tilt, akkor a hibakód kiolvasás miért nem írt hibát? -OPcom programja van a srácnak, adott esetben ezzel kiiktatható az immo-pin kérése próbaképp? köszi az eddigieket is!
gezoli Elküldve Január31, 2015 Elküldve Január31, 2015 ok, nyilván ezt nem indításra használtam, csak, a reléken keresztül mértem, hogy átmegy-e a tápfesz, és ha igen, akkor hova.. közben kaptam kölcsön töltőt, fel is töltöttem, de majd csak holnap rakom vissza.. több helyről is kaptam olyan info-t, hogy az immo tilthat, levettem a kormányról a tekercset, de sajna minden rendben-nek tűnik, a tekercs nem szakadt, egyéb látható probléma sincs a nyákon.. ergo jó.. ha nem az immo tilt mégsem, akkor mi tilthat még? valakinek van esetleg egy univerzális ECU-programja a fiókjában? :D -ha átkötöm a benyapumpa reléjét, akkor mire számíthatok? elindul gond nélkül? vagy mást is tilt az immo (ha mégis az tilt?) -illetve ha ez tilt, akkor a hibakód kiolvasás miért nem írt hibát? -OPcom programja van a srácnak, adott esetben ezzel kiiktatható az immo-pin kérése próbaképp? köszi az eddigieket is! Esetleg külön tápot adni a szivattyúnak, mindentől függetlenül.
helkis Elküldve Január31, 2015 Elküldve Január31, 2015 Esetleg külön tápot adni a szivattyúnak, mindentől függetlenül. szvsz már az is elég, ha a K16 vezérlőkanócát átkötöm fix testre, vagy ugyanezt lekötve, átkötöm a K15 vezérelt földére.. bár ha tilt mást is valami, akkor ugyanúgy nem fog elindulni.. holnap kiderül..
zuborka Elküldve Február1, 2015 Elküldve Február1, 2015 (edited) Sziasztok! A Z16SE motornál hol találom a termosztátot?Cserélnem kellene. Köszi, Üdv.Gergő Módosítva Február1, 2015 : zuborka
Recommended Posts