Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

T Janó32!

"... nem tudom mi a jobb ..."

Hát akkor?

T mantec!

Köszönöm építő jellegű hozzászólásod! Mindenkinek nagy segítség a problémamegoldások kapcsán az ilyen jellegű okfejtés. Igazán hasznos, így már mindenki ért mindent, jó hogy támaszkodhatunk a tapasztalataidra....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T Janó32!

Nekem is nagy öröm látni azt az utat amit sikerült a 10W-40-s olajtól napjainkig megtenned.

Továbbra is érdeklődéssel várom a konkrét információt, valós ismeretet, releváns tudást tartalmazó hozzászólásaidat.

A fejlődéshez sok sikert, erőt, kitartást kívánok.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T Janó32!

Nekem is nagy öröm látni azt az utat amit sikerült a 10W-40-s olajtól napjainkig megtenned.

Továbbra is érdeklődéssel várom a konkrét információt, valós ismeretet, releváns tudást tartalmazó hozzászólásaidat.

A fejlődéshez sok sikert, erőt, kitartást kívánok.

T mantec!

Bár még mindig nem tudom hova tenni a 10w40-es kenőanyag(ok) és a köztem -általad- felépített párhuzamot (tekintettel arra, hogy én pusztán a valós tapasztalataimat osztottam meg amit több márkaszerviz látogatása kapcsán szereztem), de ha neked így jobb, hát legyen, nekem teljesen mindegy.

Én is szívesen olvasom azon hozzászólásaid, amelyek "konkrét információt, valós ismeretet, releváns tudást" tartalmaznak.

Köszönöm a jókívánságaid, azonban a sikereket én nem itt keresem, az erőmet igyekszem az általam magasan fontosabbnak tartott dolgokba fektetni. Ez elvégre "csak" egy fórum, ahol a márkatársak megoszthatják a tapasztalataikat, eszmecseréket folytathatnak, mindenki hangot adhat a véleményének mások froclizása nélkül is.

Módosítva : Janó32
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenki!

Az én kocsim egy 2004-es Z14XE motoros sedan. Egy olyan kérdésem lenne, h az normális, h nyáron-télen max 85 fokig megy fel a víz hőmérséklete? Ennél feljebb csak akkor, ha sokat állok a dugóban nyáron, a 40 fok közeli melegben.

Pl most reggel is beindítom a kocsit, járatom a motort 4-5 percig, elindulok, és szépen felmegy 80 fölé, majd lassan 85, jön egy piros lámpa, és leesik 80ra. Fűtés nincs bekapcsolva.

Köszönöm.

Írtam az elmúlt napokban,hogy liftezik a vízhőfokmérőm 80-90fok között

Tegnap figyeltem hidegindítás után végig: kb 2km után mozdult meg a mutató,4km után elérte a 80fokot ez eddig is így volt. :icon1:

De ami a lényeg már nem megy fel 90fok fölé egy picivel ahogy szokott hanem kb.87-88 foknál elkezd vissza menni,tehát előbb nyit a termosztátom mint szokott,nem éri el a 92fokot.

Ezért az üzemi hőfokom is alacsonyabb lesz amire beáll,ez okozhatja az ingadozást <_<

Mivel 80fok alá nem hűl,ezért nem cserélem még,de ha nem kéne szétszedni hozzá a vezérlést már most megtenném

Link to comment
Megosztás:

Nálam (ha sokat városozok), még ilyen időben is bekapcsol a hűtés. Ha kimegyek a városból, akkor picit visszahűl, gondolom a menetszél hűti 90 környékén már... Biztos hogy ez a 4-5 perc üres járatás hasznos dolog? erről azért megoszlanak a vélemények. Én addig járatom ameddig kicsit elcsendesül (átjárja a kenőanyag?) a motor (max 1 perc, nyáron kevesebb), utána nem pörgetve de nem is erőltetve belevágunk a kilométerek legyűrésébe. Ha jóé tudom, alapjáraton az olajnyomás kisebb, tehát Te 4-5 percig járatod hideg motorban a hideg kenőanyagot alacsonyabb nyomás mellett...v Persze ez csak az én privát véleményem, nem vagyok autószerelő, nem tudom mi a jobb a gépnek...

Én is igy gondolom ahogy, Te, hogy alapjáraton járatni a vasat nem érdemes. És ezt a gépkönyvben is olvastam, tehát gyártói ajánlás, amely valahogy igy szólt: "az autóval az inditást követően a leghamarabb induljon el, alacsony fordulaton, hogy az üzemi hőmérsékletet minél hamarabb elérje, igy elkerülendő a felesleges motorkopás." Blabla...valahogy igy volt.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Én is igy gondolom ahogy, Te, hogy alapjáraton járatni a vasat nem érdemes. És ezt a gépkönyvben is olvastam, tehát gyártói ajánlás, amely valahogy igy szólt: "az autóval az inditást követően a leghamarabb induljon el, alacsony fordulaton, hogy az üzemi hőmérsékletet minél hamarabb elérje, igy elkerülendő a felesleges motorkopás." Blabla...valahogy igy volt.

Jaja, ezt írja a kézikönyv is.

https://lh3.googleusercontent.com/-NXMZI43A4uo/VHcSdOk_4WI/AAAAAAAAF1k/1p9MDpDj3GA/s1019/uzemanyagtakarekossag.png

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Tegnap kicseréltem a gyertyákat a kocsin (Z14XE), mikor kicsit letakarítottam a szelepfedelet, akkor a következő tárult elém:

https://drive.google.com/open?id=0ByMPRRORIWx8NzVOTGxfR1RuNW8&authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0ByMPRRORIWx8c3dXVFYxWmlCQ3c&authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0ByMPRRORIWx8Um9fLWRnamlycGs&authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0ByMPRRORIWx8enRzY3M2Z25fZVk&authuser=0

Mennyire gyakori ez a repedés opeléknál? Az alábbi képek alapján a helyzet nem annyira vészes még, mert a tömítés lezárja az útját (a képek nem az enyémek):

http://i85.photobucket.com/albums/k49/Rhanagar/Casper/RockerOff.jpg

Itt van a fedél alulról:

http://s85.photobucket.com/user/Rhanagar/media/Casper/RockerCoverRemoved.jpg.html

Vagy rosszul látom és bármikor várható egy katasztrófa? :)

Júliusban vettem a kocsit, érdemes lenne a kereskedőn leverni a dolgot (az első 6 hónap miatt, mivel akkor neki kell bizonyítania a hiba eladáskori fennálltát)? Cromaxban 83K az új szelepfedél, azért az sok pénz, bontottban mondjuk a töredéke, feltéve ha találok épet és megfelelőt...

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kicseréltem a gyertyákat a kocsin (Z14XE), mikor kicsit letakarítottam a szelepfedelet, akkor a következő tárult elém:

https://drive.google.com/open?id=0ByMPRRORIWx8NzVOTGxfR1RuNW8&authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0ByMPRRORIWx8c3dXVFYxWmlCQ3c&authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0ByMPRRORIWx8Um9fLWRnamlycGs&authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0ByMPRRORIWx8enRzY3M2Z25fZVk&authuser=0

Mennyire gyakori ez a repedés opeléknál? Az alábbi képek alapján a helyzet nem annyira vészes még, mert a tömítés lezárja az útját (a képek nem az enyémek):

http://i85.photobucket.com/albums/k49/Rhanagar/Casper/RockerOff.jpg

Itt van a fedél alulról:

http://s85.photobucket.com/user/Rhanagar/media/Casper/RockerCoverRemoved.jpg.html

Vagy rosszul látom és bármikor várható egy katasztrófa? :)

Júliusban vettem a kocsit, érdemes lenne a kereskedőn leverni a dolgot (az első 6 hónap miatt, mivel akkor neki kell bizonyítania a hiba eladáskori fennálltát)? Cromaxban 83K az új szelepfedél, azért az sok pénz, bontottban mondjuk a töredéke, feltéve ha találok épet és megfelelőt...

Ez nagyon érdekes.... Ha tovább reped, akkor esetleg ott könnyezhet, de mivel csak fröcsög oda az olaj, nem tudom, hogy mennyire lenne kritikus,de valószínűleg nem nagyon...

Én azért bepróbálkoznék a kereskedőnél, de nem tudom mit fog mondani. Biztos elzárkózik előle, de ki tudja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok. Z16XE motorba milyen szelepszár szimeringet érdemes bele rakni? Sima GM, vagy van ár/érték arányban jobb?

Azt lenne jó tudni vajon a gyári opel-nek hirdetett szimeringet vajon ki gyártja. Ha ugy alakul, hogy a hengerfejet meg kell bontani, akkor tuti én is kicserélem ezeket a szimeringeket. Addigra csak lesz valaki akinek nagyobb tapasztalata van e téren.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Z16XE motorba milyen szelepszár szimeringet érdemes bele rakni? Sima GM, vagy van ár/érték arányban jobb?

Azt lenne jó tudni vajon a gyári opel-nek hirdetett szimeringet vajon ki gyártja. Ha ugy alakul, hogy a hengerfejet meg kell bontani, akkor tuti én is kicserélem ezeket a szimeringeket. Addigra csak lesz valaki akinek nagyobb tapasztalata van e téren.

A munkalapon nem szerepel az alkatrész gyártója csak alkatrészszám (de én azért rákérdeztem), emlékeim szerint a szakszerviz Elring (vagy Reinz? Németes neve volt) szimeringet és Goetze gyűrűt épített be.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Azt lenne jó tudni vajon a gyári opel-nek hirdetett szimeringet vajon ki gyártja. Ha ugy alakul, hogy a hengerfejet meg kell bontani, akkor tuti én is kicserélem ezeket a szimeringeket. Addigra csak lesz valaki akinek nagyobb tapasztalata van e téren.

én Elring tömítéseket vettem, meg szimeringet is.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

A munkalapon nem szerepel az alkatrész gyártója csak alkatrészszám (de én azért rákérdeztem), emlékeim szerint a szakszerviz Elring (vagy Reinz? Németes neve volt) szimeringet és Goetze gyűrűt épített be.

Az Elringet emlitette nekem valaki, de nem akartam hülyeséget irni. Szimeringek és tömitések terén teljes a sötétség nálam. :D

Wakond én Elring tömítéseket vettem, meg szimeringet is

.Ette az olajat?

Link to comment
Megosztás:

Az Elringet emlitette nekem valaki, de nem akartam hülyeséget irni. Szimeringek és tömitések terén teljes a sötétség nálam. :D

.Ette az olajat?

nem, komplett vezérlés csere volt, és kellett valami olajteknő tömítés, meg hengerfej, meg valami főtengely szimering is.

Link to comment
Megosztás:

nem, komplett vezérlés csere volt, és kellett valami olajteknő tömítés, meg hengerfej, meg valami főtengely szimering is.

Hmm, akkor csak volt valami baj, ha ezeket cserélni kellett. Vezérlés cserénél szerencsére ezeket nem kell. Max a főtengely szimeringet, ha már arra bontogat az ember, bár ha nem eresztette az olajat, akkor nem szokták cserélni.

Az olajteknőbe én is szívesen belenéznék, hogy vajon mennyi lerakódás lehet benne, de lusta vagyok szétszedni. :D

Link to comment
Megosztás:

Hmm, akkor csak volt valami baj, ha ezeket cserélni kellett. Vezérlés cserénél szerencsére ezeket nem kell. Max a főtengely szimeringet, ha már arra bontogat az ember, bár ha nem eresztette az olajat, akkor nem szokták cserélni.

Az olajteknőbe én is szívesen belenéznék, hogy vajon mennyi lerakódás lehet benne, de lusta vagyok szétszedni. :D

megmondom őszintén, fogalmam sincs miért kellett cserélni azokat a tömítéseket.

ahol vettem azt mondtam, hogy mindent adjon a szettbe, mert nem szeretném, hogy

felhívjon a szerelő ha esetleg valami nincs benne.

am. meg a vízpumpát csak úgy cseréltem, állítólag nem kellene, de ha már szét van borítva a kocsi akkor legyen csere.

már 216e van a kocsiban, de az olajat egyáltalán nem eszi, és nem is ette se a GM-et sem a Fuchs olajat.(5w30)

én úgy vagyok vele, ha már amúgy is bontani kell arra felé, akkor legyen cserélve minden, nem szeretném ha a bontás miatt

esetleg 1-2 hét múlva elkezd valami szivárogni. egy 10 éves tömítést szétszedni, majd visszatenni szerintem nem túl jó dolog.

de lehet, hogy simán bírná, de én nem kockáztattam, olcsóbb volt a 2 plusz tömítés, mint megint szétszedetni mert esetleg elkezd ereszteni.

Link to comment
Megosztás:

megmondom őszintén, fogalmam sincs miért kellett cserélni azokat a tömítéseket.

ahol vettem azt mondtam, hogy mindent adjon a szettbe, mert nem szeretném, hogy

felhívjon a szerelő ha esetleg valami nincs benne.

am. meg a vízpumpát csak úgy cseréltem, állítólag nem kellene, de ha már szét van borítva a kocsi akkor legyen csere.

már 216e van a kocsiban, de az olajat egyáltalán nem eszi, és nem is ette se a GM-et sem a Fuchs olajat.(5w30)

én úgy vagyok vele, ha már amúgy is bontani kell arra felé, akkor legyen cserélve minden, nem szeretném ha a bontás miatt

esetleg 1-2 hét múlva elkezd valami szivárogni. egy 10 éves tömítést szétszedni, majd visszatenni szerintem nem túl jó dolog.

de lehet, hogy simán bírná, de én nem kockáztattam, olcsóbb volt a 2 plusz tömítés, mint megint szétszedetni mert esetleg elkezd ereszteni.

Nem ide tartozik, de a teleszkópos motorháztetőhöz kell valami fúrás faragás? :)

Link to comment
Megosztás:

Nem ide tartozik, de a teleszkópos motorháztetőhöz kell valami fúrás faragás? :)

semmi, csak beteszed az egyik lukba és kicseréled a motorháztető egyik csavarját a teleszkóp felfogatására, ennyi.

szó szerint csak becsavarozod a helyére.

de van egy videóm is, nem tudom láttad-e már.

én csak annyit variáltam, hogy az eredeti alátétek helyett nagyobbat tettem, így nem csúszott bele a fél alátét a lukba...

meg amilyen anyagból az volt.....jah és be is zsíroztam a csuklós részét!!!

Link to comment
Megosztás:

semmi, csak beteszed az egyik lukba és kicseréled a motorháztető egyik csavarját a teleszkóp felfogatására, ennyi.

szó szerint csak becsavarozod a helyére.

de van egy videóm is, nem tudom láttad-e már.

én csak annyit variáltam, hogy az eredeti alátétek helyett nagyobbat tettem, így nem csúszott bele a fél alátét a lukba...

meg amilyen anyagból az volt.....jah és be is zsíroztam a csuklós részét!!!

Nagyon vagány, grat! :D

És a teleszkópokat honnan és mennyiért szerezted be?

Link to comment
Megosztás:

Nagyon vagány, grat! :D

És a teleszkópokat honnan és mennyiért szerezted be?

Talán innét? http://bolthely.hu/carstyler/id/03207_Opel_Astra_G___Classic_II__motorhazteto_teleszkop_szett_

wakond, on 07 Jan 2015 - 11:55 AM, said:snapback.png

megmondom őszintén, fogalmam sincs miért kellett cserélni azokat a tömítéseket.

Akkor már ketten vagyunk. :D De ha már ki lett cserélve akkor mindegy is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Segitseget szeretnek kerni. Van egy 1.6 8v caravanom. Az a problemem hogy neha gondol egyet es felporog a motor. Vagy inditasnal vagy ha kuplungolok. Es olyankor a gazpedal is kemeny. Alapjarati motort es pillangoszelep szabalyzot mar csereltem. Valaszokat elore is koszonom szepen!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.