Zopel78 Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 No tehát: magánszemély esetén is (mint kereskedőnél) minél előbb értesíteni kell szóban (telefonon) és írásban(!) is. Jelezni kell, hogy bizony van itt egy "kis" apróság ami komoly meghibásodásnak minősül. Részletesen ki lehet kell térni a tapasztalt hibára/hibákra. Én a helyedben méretnék egy diagnosztikával foglakozó cégnél kompresszió - veszteséget továbbá egy szerviz konkrét részletes árajánlatát is begyűjteném. Ezek birtokában kezdődhet az egyezkedés: -részben téríti a javítást összegét vagy egészében? -szerződés előtti állapot visszaállítása? -utólagos árleszállítás? Ezen opciókból lehet válogatni, megegyezés kérdése. Lehet hogy nem lesz szükség jogi útra terelésre (független szakértőre amit a megnyert per esetén szintén az eladó térít meg, erre is hívd fel a figyelmét). Ma beszéltem egy gépjárműkárszakértővel aki elmondta,az autón vizsgálatot végeznek ahol megállapítják a hibát és kiállítják a szakvéleményt amit ugye a bíróság elfogad.Az óradíjuk 6e ft ami lehet 60e ft is a hiba bizonyítási idejétől függően !Semmi kedvem jogi úton követelni,de nem árt tisztában lenni ez is egy út. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 (edited) Szerintem magánszemély elzavar a búsba.Majd azt mondja minek vetted meg ha szar.Aztán bizonyíthatod az igazad. Értem én hogy a jogkövető magatartás nem divat a mi kis országunkban, de azért vannak ám kivételek bőven. Ha meg sem próbálja, akkor minden költséget neki kell benyelni. Az ilyen esetek miatt lett néhány éve átdolgozva az adásvételt szabályozó jogszabály, 6 hónap szavatosságot mindenkinek kötelező vállalnia (minimum), ettől eltérni még szerződésben kikötve sem lehet. Leugrás sztem nem okoz ilyeneket. Én nem egyszer ugrottam le fuladásig. Utána mindig is és máig pöcc röff idő, hely, akár ha 5x egymás után indítom. Vezérlés az meg csúnya lenne ha átugrana, akkor mert ugye ez láncos. Hibakód kellene mert nem feltétlen az a jeladó hiba de ezt már az okosabbak tudják. Hát, tudtommal a Z16XEP szíjas vezérlésű... ;-) Ma beszéltem egy gépjárműkárszakértővel aki elmondta,az autón vizsgálatot végeznek ahol megállapítják a hibát és kiállítják a szakvéleményt amit ugye a bíróság elfogad.Az óradíjuk 6e ft ami lehet 60e ft is a hiba bizonyítási idejétől függően !Semmi kedvem jogi úton követelni,de nem árt tisztában lenni ez is egy út. Első körben keresd meg az eladó felet, ha hajlik az egyességre (mert mondjuk eszébe jut hogy tényleg mondta neki a szerelője hogy nagyon fogy az olaj), akkor lehet hogy nem kell hivatalos úton tovább menni és szakértőt fizetni (és egyebek). Egy ilyen hiba nem elfogadható mint kopó-fogyó jelenség, ez meghibásodás, rejtett meghibásodás. Ha néhány hete vetted és eddig alig mentél vele, akkor még azt sem mondhatja hogy nálad ment tönkre hipp-hopp. Módosítva November12, 2014 : Janó32 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve November13, 2014 Megoszt Elküldve November13, 2014 Leugrás sztem nem okoz ilyeneket. Én nem egyszer ugrottam le fuladásig. Utána mindig is és máig pöcc röff idő, hely, akár ha 5x egymás után indítom. Vezérlés az meg csúnya lenne ha átugrana, akkor mert ugye ez láncos. Hibakód kellene mert nem feltétlen az a jeladó hiba de ezt már az okosabbak tudják. Téves mert az 1.6XEP szíjas motor!!!!! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tuco Elküldve November13, 2014 Megoszt Elküldve November13, 2014 Igen Z16XEP szíjas! Sajnos mikor leugrottam a kuplungrol nagyot ugrott és egyböl jött a hiba. A hiba kod szàmàt nem tudom, de az a jelado volt... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve November13, 2014 Megoszt Elküldve November13, 2014 Leugrás sztem nem okoz ilyeneket. Én nem egyszer ugrottam le fuladásig. Utána mindig is és máig pöcc röff idő, hely, akár ha 5x egymás után indítom. Vezérlés az meg csúnya lenne ha átugrana, akkor mert ugye ez láncos. Hibakód kellene mert nem feltétlen az a jeladó hiba de ezt már az okosabbak tudják. Szerintem szíjas motor esetében is csúnya lenne, ha ettől (meg bármitől) ugrana a vezérlés. Nem úgy van az. (szerintem) Inkább szakad... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atala Elküldve November13, 2014 Megoszt Elküldve November13, 2014 Áhhá. Hát ezt nem tudtam, hogy szíjas. Azt hittem a P az azt jelenti. Akkor jobban utána kell olvasnom a dolgoknak. Elnézést, nem akartam senkit félre informálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morgó Medve Elküldve November13, 2014 Megoszt Elküldve November13, 2014 Áhhá. Hát ezt nem tudtam, hogy szíjas. Azt hittem a P az azt jelenti. Akkor jobban utána kell olvasnom a dolgoknak. Elnézést, nem akartam senkit félre informálni. Azért emiatt túlságosan ne ostorozd magad... Nem az a lúzer aki téved, hanem az aki nem látja be. Egyébként P mint TwinPort. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
vsz Elküldve November17, 2014 Megoszt Elküldve November17, 2014 Padlógázas gyorsításkor 3750-es fordulatszám körüli apró rántás milyen probémára utalhat? Volt valakinek már ilyen? (Z14XE, EGR leprogramozva, de a helyén) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve November18, 2014 Megoszt Elküldve November18, 2014 (edited) Padlógázas gyorsításkor 3750-es fordulatszám körüli apró rántás milyen probémára utalhat? Volt valakinek már ilyen? (Z14XE, EGR leprogramozva, de a helyén) Szia! Nekem is megtorpan, de 3000-nél. Nem is aprót. Egész pontosan ha adok kb 3/4 gázt akkor 3000-nél megtorpan, ha padló gázt adok, akkor 3700-4000 környékén ránt egyet-kettőt. EGR-t megpróbáltuk leprogramozni de nem sikerült. Falazva van. Enyém 2003-as. Tiéd mikori? Hogy sikerült leprogramozni? Illetve biztos sikerült? Mert nekem is csak OBD-vel derült ki, hogy mégsem szabadultam meg tőle... Módosítva November18, 2014 : Stofl Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve November18, 2014 Megoszt Elküldve November18, 2014 Padlógázas gyorsításkor 3750-es fordulatszám körüli apró rántás milyen probémára utalhat? Volt valakinek már ilyen? (Z14XE, EGR leprogramozva, de a helyén) Szia! Nekem is megtorpan, de 3000-nél. Nem is aprót. Egész pontosan ha adok kb 3/4 gázt akkor 3000-nél megtorpan, ha padló gázt adok, akkor 3700-4000 környékén ránt egyet-kettőt. EGR-t megpróbáltuk leprogramozni de nem sikerült. Falazva van. Enyém 2003-as. Tiéd mikori? Hogy sikerült leprogramozni? Illetve biztos sikerült? Mert nekem is csak OBD-vel derült ki, hogy mégsem szabadultam meg tőle... Légtömegmérő esetleg? Lambdaszonda mennyi idős nálatok? Nekem mondjuk műszer szerint minden jó értékeket mér, hogy időben jól mér-e, az persze nem derül ki. Padlózásnál nekem is van hezitálás, de utána általában magához tér, és hirtelen elkezd húzni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vsz Elküldve November18, 2014 Megoszt Elküldve November18, 2014 (edited) 2003-as az enyém is. Feltételezem sikerült, mert eltűnt a check engine lámpa utána, de leginkább azért mert az üzemi hőfok elérése előtti rángatás is megszűnt. (Weszi programozta le) 3/4 gáznál nincs rántás nekem, csak akkor van apró rángatás (fordulatszámmérő ugrál fel-le), ha a gázpedált egész picit nyomom csak be és tartani próbálom mondjuk az 50-et, vagy épp picit visszaveszem, hogy lassuljon a kocsi, ha adok több gázt, vagy leveszem a lábam a pedálról, akkor megszűnik. Kösz a tippeket, majd észben tartom. Lambda szonda nem tudom mennyi idős, fél éve vettem a kocsit, nem tudom cserélték e már, szerintem nem. scanmyopellel lehet nézni valós időben a lambda értékeket, de nem tudom, hogy mi számítana jónak, szóval nem diagnosztizáltam magamnak, :) Módosítva November18, 2014 : vsz Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve November19, 2014 Megoszt Elküldve November19, 2014 2003-as az enyém is. Feltételezem sikerült, mert eltűnt a check engine lámpa utána, de leginkább azért mert az üzemi hőfok elérése előtti rángatás is megszűnt. (Weszi programozta le) 3/4 gáznál nincs rántás nekem, csak akkor van apró rángatás (fordulatszámmérő ugrál fel-le), ha a gázpedált egész picit nyomom csak be és tartani próbálom mondjuk az 50-et, vagy épp picit visszaveszem, hogy lassuljon a kocsi, ha adok több gázt, vagy leveszem a lábam a pedálról, akkor megszűnik. Kösz a tippeket, majd észben tartom. Lambda szonda nem tudom mennyi idős, fél éve vettem a kocsit, nem tudom cserélték e már, szerintem nem. scanmyopellel lehet nézni valós időben a lambda értékeket, de nem tudom, hogy mi számítana jónak, szóval nem diagnosztizáltam magamnak, :) 0-1V közötti értéket kell mérni lambdánál, és folyamatosan változtatja az értékét kb 100-900 mV között. Légtömegmérőnél meg asszem 0-5V a tartomány, a fojtószelep (pedál) állás függvényében. Bosch szondák esetén 160E km-t írnak csereperiódusra. (az enyémben 146E km van) Idővel ezek a szondák belassulnak az érzékelés sebessége, reakcióideje nő, illetve a csúcstól csúcsig fesz csökken. De szerintem ezeket az ECU nem nézi, csak azt hogy tartományon belül van-e a feszültség, illetve gondolom, ha nem vált értéket, az is gyanús lesz neki. https://picasaweb.google.com/lh/photo/kC4DuNWIYGskzK6-UQ-4UW93T7Hrnkwo33H732HsUU0?feat=directlink Lent a lambdaszonda, fölötte a légtömegmérő. Kb. 20 sec-ig releváns, mert utána nyomkodtam a gázt, ahogy a fölötte lévő görbékből látszik. Én mondjuk lomhának nézem a lambdámat. Ha esetleg néztek ilyet, megoszthatnátok, összehasonlítás gyanánt. (nekem EGR falazva, félrefordítva, hibakód nincs) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November19, 2014 Megoszt Elküldve November19, 2014 0-1V közötti értéket kell mérni lambdánál, és folyamatosan változtatja az értékét kb 100-900 mV között. Légtömegmérőnél meg asszem 0-5V a tartomány, a fojtószelep (pedál) állás függvényében. Bosch szondák esetén 160E km-t írnak csereperiódusra. (az enyémben 146E km van) Idővel ezek a szondák belassulnak az érzékelés sebessége, reakcióideje nő, illetve a csúcstól csúcsig fesz csökken. De szerintem ezeket az ECU nem nézi, csak azt hogy tartományon belül van-e a feszültség, illetve gondolom, ha nem vált értéket, az is gyanús lesz neki. https://picasaweb.google.com/lh/photo/kC4DuNWIYGskzK6-UQ-4UW93T7Hrnkwo33H732HsUU0?feat=directlink Lent a lambdaszonda, fölötte a légtömegmérő. Kb. 20 sec-ig releváns, mert utána nyomkodtam a gázt, ahogy a fölötte lévő görbékből látszik. Én mondjuk lomhának nézem a lambdámat. Ha esetleg néztek ilyet, megoszthatnátok, összehasonlítás gyanánt. (nekem EGR falazva, félrefordítva, hibakód nincs) Nekem a gyári szonda 99e-nél döglött be. A 160e km az szerintem egy átlag, vagy a maximum... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szinesmester Elküldve November22, 2014 Megoszt Elküldve November22, 2014 Üdvözlet! Segítségeteket szeretném kérni. Jelenleg egy 2001-es évjáratú Astra G 2.0 DTI Caravanom van, igen jól felszerelt modell (Selection), barátságos fogyasztással. A közeljövőben szeretném lecserélni az autót, Zafira A-n gondolkodom. A Zafirát benzines motorral venném, a 2.2-esre gondoltam, azonban nincs róla egyenlőre semmi infóm, hogy milyen az a motor. Kíváncsi lennék a tapasztalatokra, akár az autóval, akár a motorral kapcsolatban. Köszi előre is! Jó éjt! Szines Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve November22, 2014 Megoszt Elküldve November22, 2014 Üdvözlet! Segítségeteket szeretném kérni. Jelenleg egy 2001-es évjáratú Astra G 2.0 DTI Caravanom van, igen jól felszerelt modell (Selection), barátságos fogyasztással. A közeljövőben szeretném lecserélni az autót, Zafira A-n gondolkodom. A Zafirát benzines motorral venném, a 2.2-esre gondoltam, azonban nincs róla egyenlőre semmi infóm, hogy milyen az a motor. Kíváncsi lennék a tapasztalatokra, akár az autóval, akár a motorral kapcsolatban. Köszi előre is! Jó éjt! Szines Üdv! Z22SE motor van az autómban, eddigi tapasztalataim: Megbízható, nyomatékos, relatíve jól fogyaszt. Indítási problémám még nem volt, rángatás, egyenetlen járás szintén nem. Kultúrált, sima járású, szinte bármilyen fordulaton használható. Óra szerint 222 000km.-t ment, olajfogyasztás gyakori városi használat mellett 3000-4000km/1l. Üzemagyagfogyasztás szintén gyakori várossal 8,5-9 l, sok hosszútávval 8 alá lemegy. (Kombi kaszni) EGR ebben is van sajnos. A vezéműlánc cseréjére 200 000 km. környékén lehet számolni, drága, mert két szett kell, van két kiegyenlítő tengely, amit szintén lánc hajt (anyagköltség kb: 120-150 ezer huf.). A gyári kipufogó leömlő gyatra öntvény, könnyen reped, és drága (80 ezer körül van újonnan, bontottat nem nagyon találni.) Egyedi leömlő készíttetése olcsóbb. Összességében én ajánlani tudom, kultúrált viselkedése, és nyomatéka fokozza a vezetés élményét, nem versenyautó ugyan, de a teljesítménye minden forgalmi helyzetben elegendő, nagyobb terheléssel is. Az elektromos gáz késedelme viszont elég zavaró, még 4,5 év használat után is. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve November23, 2014 Megoszt Elküldve November23, 2014 Üdvözlet! Segítségeteket szeretném kérni. Jelenleg egy 2001-es évjáratú Astra G 2.0 DTI Caravanom van, igen jól felszerelt modell (Selection), barátságos fogyasztással. A közeljövőben szeretném lecserélni az autót, Zafira A-n gondolkodom. A Zafirát benzines motorral venném, a 2.2-esre gondoltam, azonban nincs róla egyenlőre semmi infóm, hogy milyen az a motor. Kíváncsi lennék a tapasztalatokra, akár az autóval, akár a motorral kapcsolatban. Köszi előre is! Jó éjt! Szines Ha bevált ez a motor miért nem ilyet keresel?Nem tudom mennyit mész 1 évben ,de nagyobb futásteljesítménynél már jelentős a megtakarítás a dízelnél :icon1: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szinesmester Elküldve November23, 2014 Megoszt Elküldve November23, 2014 Ha bevált ez a motor miért nem ilyet keresel?Nem tudom mennyit mész 1 évben ,de nagyobb futásteljesítménynél már jelentős a megtakarítás a dízelnél :icon1: Egyetlen oka van, hogy nem ezzel a motorral szeretném a következőt. Amennyit 4 év alatt (ennyi ideje van nálam a vas) megspóroltam az üzemanyaggal a benzineshez viszonyítva, most rá is fogom költeni, adagolós lett a lelkem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November23, 2014 Megoszt Elküldve November23, 2014 Egyetlen oka van, hogy nem ezzel a motorral szeretném a következőt. Amennyit 4 év alatt (ennyi ideje van nálam a vas) megspóroltam az üzemanyaggal a benzineshez viszonyítva, most rá is fogom költeni, adagolós lett a lelkem. Ok hogy ráköltöd, de cserébe az a motor nyomatékosabb is mint a benzines társai... Én is dieselt veszek. (1.4, 1.6 benzin J-ben gyenge. 1.4 Turbó kezd jó lenni, de az meg már sokat eszik. Maradt az 1.7 cdti, ami jól mozgatja a kasztni, jobban mint G-ben az 1.4 benzin, de sokkal...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve November23, 2014 Megoszt Elküldve November23, 2014 Ok hogy ráköltöd, de cserébe az a motor nyomatékosabb is mint a benzines társai... Itt konkrétan a Z22SE motorról volt szó, ami 147 LE és 203 Nm. Persze a dieselek nyomatéka valamivel magasabb, de teljesítményben elmaradnak, és a használható fordulatszám-tartományuk jóval szűkebb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve November25, 2014 Megoszt Elküldve November25, 2014 T zolikaDB! Termosztát (6). Wahler 4242.92D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November25, 2014 Megoszt Elküldve November25, 2014 Üdv mindenki! Az én kocsim egy 2004-es Z14XE motoros sedan. Egy olyan kérdésem lenne, h az normális, h nyáron-télen max 85 fokig megy fel a víz hőmérséklete? Ennél feljebb csak akkor, ha sokat állok a dugóban nyáron, a 40 fok közeli melegben. Pl most reggel is beindítom a kocsit, járatom a motort 4-5 percig, elindulok, és szépen felmegy 80 fölé, majd lassan 85, jön egy piros lámpa, és leesik 80ra. Fűtés nincs bekapcsolva. Köszönöm. Nálam (ha sokat városozok), még ilyen időben is bekapcsol a hűtés. Ha kimegyek a városból, akkor picit visszahűl, gondolom a menetszél hűti 90 környékén már... Biztos hogy ez a 4-5 perc üres járatás hasznos dolog? erről azért megoszlanak a vélemények. Én addig járatom ameddig kicsit elcsendesül (átjárja a kenőanyag?) a motor (max 1 perc, nyáron kevesebb), utána nem pörgetve de nem is erőltetve belevágunk a kilométerek legyűrésébe. Ha jóé tudom, alapjáraton az olajnyomás kisebb, tehát Te 4-5 percig járatod hideg motorban a hideg kenőanyagot alacsonyabb nyomás mellett...v Persze ez csak az én privát véleményem, nem vagyok autószerelő, nem tudom mi a jobb a gépnek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve November25, 2014 Megoszt Elküldve November25, 2014 T Janó32! "... nem tudom mi a jobb ..." Hát akkor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morgó Medve Elküldve November25, 2014 Megoszt Elküldve November25, 2014 (edited) Nagy szerencse nekünk átlag fórumozóknak, hogy vannak olyan magabiztos felhasználok, akiknek sziklaszilárd és egyben valós tapasztalatokra épülő tudása van... Ők legalább megengedhetik azon luxust maguknak, hogy mások szubjektív véleményét feszegethessék... Módosítva November25, 2014 : Morgó Medve 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve November25, 2014 Megoszt Elküldve November25, 2014 Üdv mindenki! Az én kocsim egy 2004-es Z14XE motoros sedan. Egy olyan kérdésem lenne, h az normális, h nyáron-télen max 85 fokig megy fel a víz hőmérséklete? Ennél feljebb csak akkor, ha sokat állok a dugóban nyáron, a 40 fok közeli melegben. Pl most reggel is beindítom a kocsit, járatom a motort 4-5 percig, elindulok, és szépen felmegy 80 fölé, majd lassan 85, jön egy piros lámpa, és leesik 80ra. Fűtés nincs bekapcsolva. Köszönöm. Nekem nyáron gyakrabban felmegy 90 fölé, főleg városban, és ott kapcsol a ventilátor is. Most így hidegebb időben ritkán (vagy nem) éri el a 90-et, 85 körül mocorog, fűtéssel mindennel... Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve November25, 2014 Megoszt Elküldve November25, 2014 T zolikaDB! A termosztátot sem örök életre tervezték. Csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts