Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

2004-ben már volt Classic II (Z16XEP)? Ha valóban Twinport, akkor a 10w40 nagyon nem való bele... Az 1000km/1liter olaj már problémás lehet (bizonyos extrém üzemeltetés mellett normális is lehet), szelepszár szimering vagy lehúzógyűrű az első két tippem...

Igen. Két napja keresem, de végül meglett a szevízes könyvecskéje a kocsinak és itt írja benne, hogy Z16XEP. Szóval ez tuti. Az olajról pedig annyit, hogy: a motorra is rá van ragasztva egy ilyen sárga cédula, még 40.000-nél volt hivatalos Opel szervízbe víve a kocsi és rá van írva a Motoröl kategória alatt, hogy 10-40. Akkor most az ottani szakember volt hülye és elírta?

Link to comment
Megosztás:

A forgalmiban nézd meg a motorszámot. 2004-ből még nekem is gyanús, hogy nem Twinport... A Z14XEP és a Z16XEP a twinport motorok motorkódjai. Szerintem a te kocsidban még az előző szériás motor van ami legendásan eszi az olajat(csak olvasat nem tapasztalat)

Tuti, hogy twinport. A szevízes könyvecskéjében is ez szerepel: Z16XEP.

Link to comment
Megosztás:

Most akkor melyikünk okosabb? Ide van írva, hogy a nő 2004 augusztus 18-án vette és fölötte az áll, hogy Z16XEP. Nem vagyok szaki kocsik terén, de azért a sajátom adatait csak tudom... (természetesen helyesen)

Semmi sem lehetetlen, csakhogy vagyunk itt néhányan régi Opel-esek akik még nem hallottunk 2004-es G Astra Z16XEP-ről. Fényképezd már le lszi azt a motorkódot és a motorteret (és töltsd fel vhova és linkeld be ide). Had csodálkozzunk rá, nem gyakori mint látod a hozzászólásokat, sokaknak lenne ez érdekes és látványos sőt tanulságos... A 10w40 xep-be egyébként nem "ajánlott" kenőanyag. (Van itt egy kolléga aki minket nevezett valaminek mert neki igen is a '99-es autójában z..xe motor van. Tényleg az volt benne, mint kiderült amikor utánajárt, motort cseréltek benne a 2000-es évek elején... Szóval semmi sem lehetetlen...)

Módosítva : Morgó Medve
Link to comment
Megosztás:

Semmi sem lehetetlen, csakhogy vagyunk itt néhányan régi Opel-esek akik még nem hallottunk 2004-es G Astra Z16XEP-ről. Fényképezd már le lszi azt a motorkódot és a motorteret (és töltsd fel vhova és linkeld be ide). Had csodálkozzunk rá, nem gyakori mit látod a hozzászólásokat, sokakat érdekel szerintem hogy ez miként lehetséges... A 10w40 xep-be egyébként nem "ajánlott" kenőanyag. (Van itt egy kolléga aki minket nevezett valaminek mert neki igen is a '99-es autójában z..xe motor van. Tényleg az volt benne, mint kiderült amikor utánajárt, motort cseréltek benne a 2000-es évek elején... Szóval semmi sem lehetetlen...)

Ha Motoröl van ráírva, akkor sanszos, hogy németeknél lett üzembe helyezve, és ott már volt 2004-ben 1.6 twinport (2002/12 - 2004/02 között opel-infos.de szerint)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Most akkor melyikünk okosabb? Ide van írva, hogy a nő 2004 augusztus 18-án vette és fölötte az áll, hogy Z16XEP. Nem vagyok szaki kocsik terén, de azért a sajátom adatait csak tudom... (természetesen helyesen)

A twinportok seggére rávan írva,hogy twinport.Nézd meg a csomagtérajtót.Nekem csak 1.6 van rajta.Persze le is szedhették.

Link to comment
Megosztás:

Ez akkor egy coupe-nak hangzik. Keressed AGR Andrist a coupe forumon. (az egy másik weboldal)

Sziasztok,

A vaslovam ASTRA G 2.0 Turbo (Benzines), ami igazából összesen 192 húsvér lónak megfelelő erővel húzna. De most épp köhögősek ezek a lovak. A szerelő arra gyanakszik, hogy trafó. A computer is egyértelmű gyújtáskimaradást ír.

Kérdésem: Tudtok-e valakit, akinek lehet bontottan ilyen gyújtótekercse?

Szeretném kipróbálni, hogy tényleg az-e a ludas? S persze ha az, akkor meg is venném!

Érvényes cikkszámok: BIC468, BIC468, ZS-K 4X1

Nagyon köszönöm válaszotok előre is.

Üdv:

Róbert

Link to comment
Megosztás:

Semmi sem lehetetlen, csakhogy vagyunk itt néhányan régi Opel-esek akik még nem hallottunk 2004-es G Astra Z16XEP-ről. Fényképezd már le lszi azt a motorkódot és a motorteret (és töltsd fel vhova és linkeld be ide). Had csodálkozzunk rá, nem gyakori mint látod a hozzászólásokat, sokaknak lenne ez érdekes és látványos sőt tanulságos... A 10w40 xep-be egyébként nem "ajánlott" kenőanyag. (Van itt egy kolléga aki minket nevezett valaminek mert neki igen is a '99-es autójában z..xe motor van. Tényleg az volt benne, mint kiderült amikor utánajárt, motort cseréltek benne a 2000-es évek elején... Szóval semmi sem lehetetlen...)

Igen, ez lesz a magyarázat, hogy német autóról van szó. Végülis te is meg én is igazat mondtunk :)

Módosítva : MaXiMkA
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok

Remelem jo helyre irok, szoval..

vettem nem regen egy 1.6 g astrat, 8 szelpes benzises es gazas felszerelessel, a gaz rendszer gyari szoval minde ok vele.

egyik reggel nem akart elindulni, alapjaraton megy de viszont nem veszi rendesen a fordulatot, vagy is lassan felmegy de nincsen ereje, gazzal megy szepen megy semmi baja , kineztem a hiba uzeneteke es uzemanyag keveresi gond ,lamba szona nem mukszil, kicsereltem most tenyle szepen megy apaljaraton, el tudok indulni vele, de ha probalok gyorsulni nincsen eredmeny , fulladozik mint ha nem kapna benzin vagy ....

1. alapjaraton szepen jar

2. nem veszi a forulatot es nincs ero benne

3 gazzal szepen mukodik minden

koszonom a valaszokat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Remelem jo helyre irok, szoval..

vettem nem regen egy 1.6 g astrat, 8 szelpes benzises es gazas felszerelessel, a gaz rendszer gyari szoval minde ok vele.

egyik reggel nem akart elindulni, alapjaraton megy de viszont nem veszi rendesen a fordulatot, vagy is lassan felmegy de nincsen ereje, gazzal megy szepen megy semmi baja , kineztem a hiba uzeneteke es uzemanyag keveresi gond ,lamba szona nem mukszil, kicsereltem most tenyle szepen megy apaljaraton, el tudok indulni vele, de ha probalok gyorsulni nincsen eredmeny , fulladozik mint ha nem kapna benzin vagy ....

1. alapjaraton szepen jar

2. nem veszi a forulatot es nincs ero benne

3 gazzal szepen mukodik minden

koszonom a valaszokat

üzemanyagnyomás rendben??üzemanyagszűrő?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Remelem jo helyre irok, szoval..

vettem nem regen egy 1.6 g astrat, 8 szelpes benzises es gazas felszerelessel, a gaz rendszer gyari szoval minde ok vele.

egyik reggel nem akart elindulni, alapjaraton megy de viszont nem veszi rendesen a fordulatot, vagy is lassan felmegy de nincsen ereje, gazzal megy szepen megy semmi baja , kineztem a hiba uzeneteke es uzemanyag keveresi gond ,lamba szona nem mukszil, kicsereltem most tenyle szepen megy apaljaraton, el tudok indulni vele, de ha probalok gyorsulni nincsen eredmeny , fulladozik mint ha nem kapna benzin vagy ....

1. alapjaraton szepen jar

2. nem veszi a forulatot es nincs ero benne

3 gazzal szepen mukodik minden

koszonom a valaszokat

Szia!

Szinte biztos vagyok benne hogy a tankon belűli benzincsövet kell kicserélni, mégpedig sürgősen mert nemsoká be sem fog indulni benzinnel. Sajnos a mai benzinek néhány hónap alatt meg tudnak "romlani" és szétmarja az említett csövet, így nem kap elég benzint a motor. A hibakódok is erre utalnak. Az AC pumpát is tönkreteheti a romlott benzin. Állítólag a 100-as benzin nem romlik meg. Én már csak ilyet tankolok, miután három cső-, és egy AC cserén vagyok túl.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Remelem jo helyre irok, szoval..

vettem nem regen egy 1.6 g astrat, 8 szelpes benzises es gazas felszerelessel, a gaz rendszer gyari szoval minde ok vele.

egyik reggel nem akart elindulni, alapjaraton megy de viszont nem veszi rendesen a fordulatot, vagy is lassan felmegy de nincsen ereje, gazzal megy szepen megy semmi baja , kineztem a hiba uzeneteke es uzemanyag keveresi gond ,lamba szona nem mukszil, kicsereltem most tenyle szepen megy apaljaraton, el tudok indulni vele, de ha probalok gyorsulni nincsen eredmeny , fulladozik mint ha nem kapna benzin vagy ....

1. alapjaraton szepen jar

2. nem veszi a forulatot es nincs ero benne

3 gazzal szepen mukodik minden

koszonom a valaszokat

Gázzal megy rendesen?

Ha megy benzinnel egy ideig, akkor nem megy rendesen? Nekem hidegen erőtlen, de az azért van, mert a benzines ECU meghülyül a gáztól. De melegen már jó, ha benzinnel megy. Ezért nem árt néha benzinezni, vagy aksisari le...

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem ,tanácsot szeretnék kérni motorral kapcsolatosan mert szerintem itt a többség jobban ért a G astra motorokhoz mint én .Nekem egy X16XE 99 es évi Astra G -m van gyári CDX felszereltségű ,nemrég szereztem be külföldről egy donor autót a sajátomhoz mert 1-2 dolgot ki kellett már cseréljünk benne .Az a nagy kérdésem hogy a donor autó Z16XE motorkódú 2004 es évjáratú amiben jóval kevesebb km van mint az enyémben ,szerintetek mit lenne érdemes kicserélni a motortérből ami jó lenne az enyémhez X16XEL-hez ? Igaz különösebb gondom nincs a sajátommal ,diaggal még nem néztünk rá van e valami hibakód .De azért hajlanék kicserélni belőle amit lehet hogy későbbiekben ne legyen gondom semmire egy jó darabig . Amin elgondolkoztam hogy talán érdemes lenne ha jó hozzá !

Gyújtó trafósor

Labdaszonda

Légtömegmérő

váltókulissza

Így hirtelen ennyi jutott eszembe ,továbbá a váltókulisszám kicsit kopott már .Aztis kiszeretném cserélni de ránézésre kicsit máshogy nézki mint a donor autóban lévő .Ezekről tudna valaki mesélni 1-2 sort ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

érdemes egy X14XE motorkódos autót csippeltetni? Jobb helyen is megcsinálnák 30-40 ezer forint között és eddig rengeteget olvastam arról, hogy mennyire hasznos tud lenni akár kisköbcentis benzines motoroknál is (alacsonyabb fogyasztás, jobb teljesítmény, mégis rendeltetésszerű használat esetén nem kopik jobban a motor).

Köszönöm előre is:

Balu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

érdemes egy X14XE motorkódos autót csippeltetni? Jobb helyen is megcsinálnák 30-40 ezer forint között és eddig rengeteget olvastam arról, hogy mennyire hasznos tud lenni akár kisköbcentis benzines motoroknál is (alacsonyabb fogyasztás, jobb teljesítmény, mégis rendeltetésszerű használat esetén nem kopik jobban a motor).

Köszönöm előre is:

Balu

Van még egy kérdésem, mégpedig, hogy gyertyából a gyári vagy a Bosch a jobb? Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Van még egy kérdésem, mégpedig, hogy gyertyából a gyári vagy a Bosch a jobb? Előre is köszönöm!

Tudtommal a gyári is Bosch. ;)

Csak tiedbe 1 vagy kétpólusú kell? (alvázszámból kiderül, vagy ha tudod, hogy milyen volt benne)

https://cromax.hu/opel/astra-g-1998-2009-/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/?limitstart=0

Én amúgy agyárit venném, olcsóbb érdekes módon:

1 pólusú: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu

2 pólusú: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141145-gyujtogyertya-opel-flr8ldcu-ketpolusu

Amúgy nekem érdekes módon az LPG gyertya (Bosch Iridium) olcsóbb (3e a 4db), mint a gyári. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok van egy: 2000 12 havi évjáratu opel astra g 1.4 16v ecotec x14xe típusú motorom halk csendes nem ciripel semmi 102 000 km-l de viszont eszegeti egy hosszabb távú út után az olajat! igaz hajtottam is 160 170 de csak néha ez a sebesség!! Az utazgatás előtt a nivo pálcám félig volt. Valamelyik nap ránéztem és az alját ütötte elég keményen aztán öntöttem fel!! mi lehet a gond, tapasztalat, olajcsere előtt állok ki mit ajánl?! Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok van egy: 2000 12 havi évjáratu opel astra g 1.4 16v ecotec x14xe típusú motorom halk csendes nem ciripel semmi 102 000 km-l de viszont eszegeti egy hosszabb távú út után az olajat! igaz hajtottam is 160 170 de csak néha ez a sebesség!! Az utazgatás előtt a nivo pálcám félig volt. Valamelyik nap ránéztem és az alját ütötte elég keményen aztán öntöttem fel!! mi lehet a gond, tapasztalat, olajcsere előtt állok ki mit ajánl?! Köszönöm előre is!

Mióta használod az autót? mikor cseréltél utoljára olajat? Milyet rakattál bele?

Amúgy az X14XE-re jellemzőbb az olajfogyasztás, mint az Z14XE-re. Vagy az olajlehúzó gyűrűk, vagy a szelepszárszimeringek okozhatják (ha feltételezzük, hogy ennyi km-rel nem lehet még túlzottan kopott a motor többi része). Viszont előfordulhat, hogy ezek cseréje sem oldja meg a gondot. Próbáld meghatározni, hogy hány km-en mennyi olajat fogyaszt, ha 1000km-en elfogy 1 liter (a pálca tetejétől lemegy az aljáig), akkor érdemes elgondolkozni egy motorgenerálon.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.