MaXiMkA Elküldve Augusztus28, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2014 2004-ben már volt Classic II (Z16XEP)? Ha valóban Twinport, akkor a 10w40 nagyon nem való bele... Az 1000km/1liter olaj már problémás lehet (bizonyos extrém üzemeltetés mellett normális is lehet), szelepszár szimering vagy lehúzógyűrű az első két tippem... Igen. Két napja keresem, de végül meglett a szevízes könyvecskéje a kocsinak és itt írja benne, hogy Z16XEP. Szóval ez tuti. Az olajról pedig annyit, hogy: a motorra is rá van ragasztva egy ilyen sárga cédula, még 40.000-nél volt hivatalos Opel szervízbe víve a kocsi és rá van írva a Motoröl kategória alatt, hogy 10-40. Akkor most az ottani szakember volt hülye és elírta? Link to comment Megosztás: More sharing options...
MaXiMkA Elküldve Augusztus28, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2014 A forgalmiban nézd meg a motorszámot. 2004-ből még nekem is gyanús, hogy nem Twinport... A Z14XEP és a Z16XEP a twinport motorok motorkódjai. Szerintem a te kocsidban még az előző szériás motor van ami legendásan eszi az olajat(csak olvasat nem tapasztalat) Tuti, hogy twinport. A szevízes könyvecskéjében is ez szerepel: Z16XEP. Link to comment Megosztás: More sharing options...
MaXiMkA Elküldve Augusztus28, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2014 Csakhogy 2004-ben még nem volt Z16XEP... Most akkor melyikünk okosabb? Ide van írva, hogy a nő 2004 augusztus 18-án vette és fölötte az áll, hogy Z16XEP. Nem vagyok szaki kocsik terén, de azért a sajátom adatait csak tudom... (természetesen helyesen) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morgó Medve Elküldve Augusztus28, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2014 (edited) Most akkor melyikünk okosabb? Ide van írva, hogy a nő 2004 augusztus 18-án vette és fölötte az áll, hogy Z16XEP. Nem vagyok szaki kocsik terén, de azért a sajátom adatait csak tudom... (természetesen helyesen) Semmi sem lehetetlen, csakhogy vagyunk itt néhányan régi Opel-esek akik még nem hallottunk 2004-es G Astra Z16XEP-ről. Fényképezd már le lszi azt a motorkódot és a motorteret (és töltsd fel vhova és linkeld be ide). Had csodálkozzunk rá, nem gyakori mint látod a hozzászólásokat, sokaknak lenne ez érdekes és látványos sőt tanulságos... A 10w40 xep-be egyébként nem "ajánlott" kenőanyag. (Van itt egy kolléga aki minket nevezett valaminek mert neki igen is a '99-es autójában z..xe motor van. Tényleg az volt benne, mint kiderült amikor utánajárt, motort cseréltek benne a 2000-es évek elején... Szóval semmi sem lehetetlen...) Módosítva Augusztus28, 2014 : Morgó Medve Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Augusztus28, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2014 Semmi sem lehetetlen, csakhogy vagyunk itt néhányan régi Opel-esek akik még nem hallottunk 2004-es G Astra Z16XEP-ről. Fényképezd már le lszi azt a motorkódot és a motorteret (és töltsd fel vhova és linkeld be ide). Had csodálkozzunk rá, nem gyakori mit látod a hozzászólásokat, sokakat érdekel szerintem hogy ez miként lehetséges... A 10w40 xep-be egyébként nem "ajánlott" kenőanyag. (Van itt egy kolléga aki minket nevezett valaminek mert neki igen is a '99-es autójában z..xe motor van. Tényleg az volt benne, mint kiderült amikor utánajárt, motort cseréltek benne a 2000-es évek elején... Szóval semmi sem lehetetlen...) Ha Motoröl van ráírva, akkor sanszos, hogy németeknél lett üzembe helyezve, és ott már volt 2004-ben 1.6 twinport (2002/12 - 2004/02 között opel-infos.de szerint) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Augusztus28, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2014 Most akkor melyikünk okosabb? Ide van írva, hogy a nő 2004 augusztus 18-án vette és fölötte az áll, hogy Z16XEP. Nem vagyok szaki kocsik terén, de azért a sajátom adatait csak tudom... (természetesen helyesen) A twinportok seggére rávan írva,hogy twinport.Nézd meg a csomagtérajtót.Nekem csak 1.6 van rajta.Persze le is szedhették. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacee Elküldve Augusztus29, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2014 Ez akkor egy coupe-nak hangzik. Keressed AGR Andrist a coupe forumon. (az egy másik weboldal) Sziasztok, A vaslovam ASTRA G 2.0 Turbo (Benzines), ami igazából összesen 192 húsvér lónak megfelelő erővel húzna. De most épp köhögősek ezek a lovak. A szerelő arra gyanakszik, hogy trafó. A computer is egyértelmű gyújtáskimaradást ír. Kérdésem: Tudtok-e valakit, akinek lehet bontottan ilyen gyújtótekercse? Szeretném kipróbálni, hogy tényleg az-e a ludas? S persze ha az, akkor meg is venném! Érvényes cikkszámok: BIC468, BIC468, ZS-K 4X1 Nagyon köszönöm válaszotok előre is. Üdv: Róbert Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus29, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2014 Coupé? Mér, túrós OPC nem lehet? Ugyanaz a motor... Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Augusztus30, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2014 Coupé? Mér, túrós OPC nem lehet? Ugyanaz a motor... Az 200 ló lenne ... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus30, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2014 Igen, azóta rájöttem (új info volt nekem is, megint tanultam valamit)hogy hiába Z20LET ez is-az is, a csigás OPC-t csak 2002 novemberétől gyártották, amikor már az erősebbik LET motor futott... Link to comment Megosztás: More sharing options...
MaXiMkA Elküldve Augusztus30, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2014 (edited) Semmi sem lehetetlen, csakhogy vagyunk itt néhányan régi Opel-esek akik még nem hallottunk 2004-es G Astra Z16XEP-ről. Fényképezd már le lszi azt a motorkódot és a motorteret (és töltsd fel vhova és linkeld be ide). Had csodálkozzunk rá, nem gyakori mint látod a hozzászólásokat, sokaknak lenne ez érdekes és látványos sőt tanulságos... A 10w40 xep-be egyébként nem "ajánlott" kenőanyag. (Van itt egy kolléga aki minket nevezett valaminek mert neki igen is a '99-es autójában z..xe motor van. Tényleg az volt benne, mint kiderült amikor utánajárt, motort cseréltek benne a 2000-es évek elején... Szóval semmi sem lehetetlen...) Igen, ez lesz a magyarázat, hogy német autóról van szó. Végülis te is meg én is igazat mondtunk :) Módosítva Augusztus30, 2014 : MaXiMkA Link to comment Megosztás: More sharing options...
krapekfiu Elküldve Október8, 2014 Megoszt Elküldve Október8, 2014 Sziasztok Remelem jo helyre irok, szoval.. vettem nem regen egy 1.6 g astrat, 8 szelpes benzises es gazas felszerelessel, a gaz rendszer gyari szoval minde ok vele. egyik reggel nem akart elindulni, alapjaraton megy de viszont nem veszi rendesen a fordulatot, vagy is lassan felmegy de nincsen ereje, gazzal megy szepen megy semmi baja , kineztem a hiba uzeneteke es uzemanyag keveresi gond ,lamba szona nem mukszil, kicsereltem most tenyle szepen megy apaljaraton, el tudok indulni vele, de ha probalok gyorsulni nincsen eredmeny , fulladozik mint ha nem kapna benzin vagy .... 1. alapjaraton szepen jar 2. nem veszi a forulatot es nincs ero benne 3 gazzal szepen mukodik minden koszonom a valaszokat Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Október9, 2014 Megoszt Elküldve Október9, 2014 Sziasztok Remelem jo helyre irok, szoval.. vettem nem regen egy 1.6 g astrat, 8 szelpes benzises es gazas felszerelessel, a gaz rendszer gyari szoval minde ok vele. egyik reggel nem akart elindulni, alapjaraton megy de viszont nem veszi rendesen a fordulatot, vagy is lassan felmegy de nincsen ereje, gazzal megy szepen megy semmi baja , kineztem a hiba uzeneteke es uzemanyag keveresi gond ,lamba szona nem mukszil, kicsereltem most tenyle szepen megy apaljaraton, el tudok indulni vele, de ha probalok gyorsulni nincsen eredmeny , fulladozik mint ha nem kapna benzin vagy .... 1. alapjaraton szepen jar 2. nem veszi a forulatot es nincs ero benne 3 gazzal szepen mukodik minden koszonom a valaszokat üzemanyagnyomás rendben??üzemanyagszűrő? Link to comment Megosztás: More sharing options...
BéCsé Elküldve Október9, 2014 Megoszt Elküldve Október9, 2014 Sziasztok Remelem jo helyre irok, szoval.. vettem nem regen egy 1.6 g astrat, 8 szelpes benzises es gazas felszerelessel, a gaz rendszer gyari szoval minde ok vele. egyik reggel nem akart elindulni, alapjaraton megy de viszont nem veszi rendesen a fordulatot, vagy is lassan felmegy de nincsen ereje, gazzal megy szepen megy semmi baja , kineztem a hiba uzeneteke es uzemanyag keveresi gond ,lamba szona nem mukszil, kicsereltem most tenyle szepen megy apaljaraton, el tudok indulni vele, de ha probalok gyorsulni nincsen eredmeny , fulladozik mint ha nem kapna benzin vagy .... 1. alapjaraton szepen jar 2. nem veszi a forulatot es nincs ero benne 3 gazzal szepen mukodik minden koszonom a valaszokat Szia! Szinte biztos vagyok benne hogy a tankon belűli benzincsövet kell kicserélni, mégpedig sürgősen mert nemsoká be sem fog indulni benzinnel. Sajnos a mai benzinek néhány hónap alatt meg tudnak "romlani" és szétmarja az említett csövet, így nem kap elég benzint a motor. A hibakódok is erre utalnak. Az AC pumpát is tönkreteheti a romlott benzin. Állítólag a 100-as benzin nem romlik meg. Én már csak ilyet tankolok, miután három cső-, és egy AC cserén vagyok túl. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október9, 2014 Megoszt Elküldve Október9, 2014 Sziasztok Remelem jo helyre irok, szoval.. vettem nem regen egy 1.6 g astrat, 8 szelpes benzises es gazas felszerelessel, a gaz rendszer gyari szoval minde ok vele. egyik reggel nem akart elindulni, alapjaraton megy de viszont nem veszi rendesen a fordulatot, vagy is lassan felmegy de nincsen ereje, gazzal megy szepen megy semmi baja , kineztem a hiba uzeneteke es uzemanyag keveresi gond ,lamba szona nem mukszil, kicsereltem most tenyle szepen megy apaljaraton, el tudok indulni vele, de ha probalok gyorsulni nincsen eredmeny , fulladozik mint ha nem kapna benzin vagy .... 1. alapjaraton szepen jar 2. nem veszi a forulatot es nincs ero benne 3 gazzal szepen mukodik minden koszonom a valaszokat Gázzal megy rendesen? Ha megy benzinnel egy ideig, akkor nem megy rendesen? Nekem hidegen erőtlen, de az azért van, mert a benzines ECU meghülyül a gáztól. De melegen már jó, ha benzinnel megy. Ezért nem árt néha benzinezni, vagy aksisari le... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J.Tibor Elküldve Október10, 2014 Megoszt Elküldve Október10, 2014 Üdvözletem ,tanácsot szeretnék kérni motorral kapcsolatosan mert szerintem itt a többség jobban ért a G astra motorokhoz mint én .Nekem egy X16XE 99 es évi Astra G -m van gyári CDX felszereltségű ,nemrég szereztem be külföldről egy donor autót a sajátomhoz mert 1-2 dolgot ki kellett már cseréljünk benne .Az a nagy kérdésem hogy a donor autó Z16XE motorkódú 2004 es évjáratú amiben jóval kevesebb km van mint az enyémben ,szerintetek mit lenne érdemes kicserélni a motortérből ami jó lenne az enyémhez X16XEL-hez ? Igaz különösebb gondom nincs a sajátommal ,diaggal még nem néztünk rá van e valami hibakód .De azért hajlanék kicserélni belőle amit lehet hogy későbbiekben ne legyen gondom semmire egy jó darabig . Amin elgondolkoztam hogy talán érdemes lenne ha jó hozzá ! Gyújtó trafósor Labdaszonda Légtömegmérő váltókulissza Így hirtelen ennyi jutott eszembe ,továbbá a váltókulisszám kicsit kopott már .Aztis kiszeretném cserélni de ránézésre kicsit máshogy nézki mint a donor autóban lévő .Ezekről tudna valaki mesélni 1-2 sort ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Október10, 2014 Megoszt Elküldve Október10, 2014 Ezek szerint a donornak más a vércsoportja? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J.Tibor Elküldve Október11, 2014 Megoszt Elküldve Október11, 2014 Úgynézki igen ,de hogy milyen szerv ültethető át a sajátomba erre lennék kiváncsi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Október12, 2014 Megoszt Elküldve Október12, 2014 hivatalosan csak ugyan az a motorkódú motor . (ha motor cseréről van szó :) ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J.Tibor Elküldve Október14, 2014 Megoszt Elküldve Október14, 2014 Öm én nem motort akarok cserélni hanem pár kopó elhasználódott alkatrészt .Amiket irtam ,gyujtó trafósor ,labdaszonda stb Link to comment Megosztás: More sharing options...
balu a kapitány Elküldve Október20, 2014 Megoszt Elküldve Október20, 2014 Sziasztok, érdemes egy X14XE motorkódos autót csippeltetni? Jobb helyen is megcsinálnák 30-40 ezer forint között és eddig rengeteget olvastam arról, hogy mennyire hasznos tud lenni akár kisköbcentis benzines motoroknál is (alacsonyabb fogyasztás, jobb teljesítmény, mégis rendeltetésszerű használat esetén nem kopik jobban a motor). Köszönöm előre is: Balu Link to comment Megosztás: More sharing options...
balu a kapitány Elküldve Október24, 2014 Megoszt Elküldve Október24, 2014 Sziasztok, érdemes egy X14XE motorkódos autót csippeltetni? Jobb helyen is megcsinálnák 30-40 ezer forint között és eddig rengeteget olvastam arról, hogy mennyire hasznos tud lenni akár kisköbcentis benzines motoroknál is (alacsonyabb fogyasztás, jobb teljesítmény, mégis rendeltetésszerű használat esetén nem kopik jobban a motor). Köszönöm előre is: Balu Van még egy kérdésem, mégpedig, hogy gyertyából a gyári vagy a Bosch a jobb? Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október24, 2014 Megoszt Elküldve Október24, 2014 Van még egy kérdésem, mégpedig, hogy gyertyából a gyári vagy a Bosch a jobb? Előre is köszönöm! Tudtommal a gyári is Bosch. ;) Csak tiedbe 1 vagy kétpólusú kell? (alvázszámból kiderül, vagy ha tudod, hogy milyen volt benne) https://cromax.hu/opel/astra-g-1998-2009-/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/?limitstart=0 Én amúgy agyárit venném, olcsóbb érdekes módon: 1 pólusú: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu 2 pólusú: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141145-gyujtogyertya-opel-flr8ldcu-ketpolusu Amúgy nekem érdekes módon az LPG gyertya (Bosch Iridium) olcsóbb (3e a 4db), mint a gyári. :) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemesis0319 Elküldve Október24, 2014 Megoszt Elküldve Október24, 2014 Sziasztok van egy: 2000 12 havi évjáratu opel astra g 1.4 16v ecotec x14xe típusú motorom halk csendes nem ciripel semmi 102 000 km-l de viszont eszegeti egy hosszabb távú út után az olajat! igaz hajtottam is 160 170 de csak néha ez a sebesség!! Az utazgatás előtt a nivo pálcám félig volt. Valamelyik nap ránéztem és az alját ütötte elég keményen aztán öntöttem fel!! mi lehet a gond, tapasztalat, olajcsere előtt állok ki mit ajánl?! Köszönöm előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
vsz Elküldve Október24, 2014 Megoszt Elküldve Október24, 2014 Sziasztok van egy: 2000 12 havi évjáratu opel astra g 1.4 16v ecotec x14xe típusú motorom halk csendes nem ciripel semmi 102 000 km-l de viszont eszegeti egy hosszabb távú út után az olajat! igaz hajtottam is 160 170 de csak néha ez a sebesség!! Az utazgatás előtt a nivo pálcám félig volt. Valamelyik nap ránéztem és az alját ütötte elég keményen aztán öntöttem fel!! mi lehet a gond, tapasztalat, olajcsere előtt állok ki mit ajánl?! Köszönöm előre is! Mióta használod az autót? mikor cseréltél utoljára olajat? Milyet rakattál bele? Amúgy az X14XE-re jellemzőbb az olajfogyasztás, mint az Z14XE-re. Vagy az olajlehúzó gyűrűk, vagy a szelepszárszimeringek okozhatják (ha feltételezzük, hogy ennyi km-rel nem lehet még túlzottan kopott a motor többi része). Viszont előfordulhat, hogy ezek cseréje sem oldja meg a gondot. Próbáld meghatározni, hogy hány km-en mennyi olajat fogyaszt, ha 1000km-en elfogy 1 liter (a pálca tetejétől lemegy az aljáig), akkor érdemes elgondolkozni egy motorgenerálon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts