MaXiMkA Elküldve Augusztus28, 2014 Elküldve Augusztus28, 2014 2004-ben már volt Classic II (Z16XEP)? Ha valóban Twinport, akkor a 10w40 nagyon nem való bele... Az 1000km/1liter olaj már problémás lehet (bizonyos extrém üzemeltetés mellett normális is lehet), szelepszár szimering vagy lehúzógyűrű az első két tippem... Igen. Két napja keresem, de végül meglett a szevízes könyvecskéje a kocsinak és itt írja benne, hogy Z16XEP. Szóval ez tuti. Az olajról pedig annyit, hogy: a motorra is rá van ragasztva egy ilyen sárga cédula, még 40.000-nél volt hivatalos Opel szervízbe víve a kocsi és rá van írva a Motoröl kategória alatt, hogy 10-40. Akkor most az ottani szakember volt hülye és elírta?
MaXiMkA Elküldve Augusztus28, 2014 Elküldve Augusztus28, 2014 A forgalmiban nézd meg a motorszámot. 2004-ből még nekem is gyanús, hogy nem Twinport... A Z14XEP és a Z16XEP a twinport motorok motorkódjai. Szerintem a te kocsidban még az előző szériás motor van ami legendásan eszi az olajat(csak olvasat nem tapasztalat) Tuti, hogy twinport. A szevízes könyvecskéjében is ez szerepel: Z16XEP.
MaXiMkA Elküldve Augusztus28, 2014 Elküldve Augusztus28, 2014 Csakhogy 2004-ben még nem volt Z16XEP... Most akkor melyikünk okosabb? Ide van írva, hogy a nő 2004 augusztus 18-án vette és fölötte az áll, hogy Z16XEP. Nem vagyok szaki kocsik terén, de azért a sajátom adatait csak tudom... (természetesen helyesen)
Morgó Medve Elküldve Augusztus28, 2014 Elküldve Augusztus28, 2014 (edited) Most akkor melyikünk okosabb? Ide van írva, hogy a nő 2004 augusztus 18-án vette és fölötte az áll, hogy Z16XEP. Nem vagyok szaki kocsik terén, de azért a sajátom adatait csak tudom... (természetesen helyesen) Semmi sem lehetetlen, csakhogy vagyunk itt néhányan régi Opel-esek akik még nem hallottunk 2004-es G Astra Z16XEP-ről. Fényképezd már le lszi azt a motorkódot és a motorteret (és töltsd fel vhova és linkeld be ide). Had csodálkozzunk rá, nem gyakori mint látod a hozzászólásokat, sokaknak lenne ez érdekes és látványos sőt tanulságos... A 10w40 xep-be egyébként nem "ajánlott" kenőanyag. (Van itt egy kolléga aki minket nevezett valaminek mert neki igen is a '99-es autójában z..xe motor van. Tényleg az volt benne, mint kiderült amikor utánajárt, motort cseréltek benne a 2000-es évek elején... Szóval semmi sem lehetetlen...) Módosítva Augusztus28, 2014 : Morgó Medve
andris83 Elküldve Augusztus28, 2014 Elküldve Augusztus28, 2014 Semmi sem lehetetlen, csakhogy vagyunk itt néhányan régi Opel-esek akik még nem hallottunk 2004-es G Astra Z16XEP-ről. Fényképezd már le lszi azt a motorkódot és a motorteret (és töltsd fel vhova és linkeld be ide). Had csodálkozzunk rá, nem gyakori mit látod a hozzászólásokat, sokakat érdekel szerintem hogy ez miként lehetséges... A 10w40 xep-be egyébként nem "ajánlott" kenőanyag. (Van itt egy kolléga aki minket nevezett valaminek mert neki igen is a '99-es autójában z..xe motor van. Tényleg az volt benne, mint kiderült amikor utánajárt, motort cseréltek benne a 2000-es évek elején... Szóval semmi sem lehetetlen...) Ha Motoröl van ráírva, akkor sanszos, hogy németeknél lett üzembe helyezve, és ott már volt 2004-ben 1.6 twinport (2002/12 - 2004/02 között opel-infos.de szerint) 1
Geopake Elküldve Augusztus28, 2014 Elküldve Augusztus28, 2014 Most akkor melyikünk okosabb? Ide van írva, hogy a nő 2004 augusztus 18-án vette és fölötte az áll, hogy Z16XEP. Nem vagyok szaki kocsik terén, de azért a sajátom adatait csak tudom... (természetesen helyesen) A twinportok seggére rávan írva,hogy twinport.Nézd meg a csomagtérajtót.Nekem csak 1.6 van rajta.Persze le is szedhették.
Lacee Elküldve Augusztus29, 2014 Elküldve Augusztus29, 2014 Ez akkor egy coupe-nak hangzik. Keressed AGR Andrist a coupe forumon. (az egy másik weboldal) Sziasztok, A vaslovam ASTRA G 2.0 Turbo (Benzines), ami igazából összesen 192 húsvér lónak megfelelő erővel húzna. De most épp köhögősek ezek a lovak. A szerelő arra gyanakszik, hogy trafó. A computer is egyértelmű gyújtáskimaradást ír. Kérdésem: Tudtok-e valakit, akinek lehet bontottan ilyen gyújtótekercse? Szeretném kipróbálni, hogy tényleg az-e a ludas? S persze ha az, akkor meg is venném! Érvényes cikkszámok: BIC468, BIC468, ZS-K 4X1 Nagyon köszönöm válaszotok előre is. Üdv: Róbert
tgabika76 Elküldve Augusztus29, 2014 Elküldve Augusztus29, 2014 Coupé? Mér, túrós OPC nem lehet? Ugyanaz a motor...
grofbandi Elküldve Augusztus30, 2014 Elküldve Augusztus30, 2014 Coupé? Mér, túrós OPC nem lehet? Ugyanaz a motor... Az 200 ló lenne ... 1
tgabika76 Elküldve Augusztus30, 2014 Elküldve Augusztus30, 2014 Igen, azóta rájöttem (új info volt nekem is, megint tanultam valamit)hogy hiába Z20LET ez is-az is, a csigás OPC-t csak 2002 novemberétől gyártották, amikor már az erősebbik LET motor futott...
MaXiMkA Elküldve Augusztus30, 2014 Elküldve Augusztus30, 2014 (edited) Semmi sem lehetetlen, csakhogy vagyunk itt néhányan régi Opel-esek akik még nem hallottunk 2004-es G Astra Z16XEP-ről. Fényképezd már le lszi azt a motorkódot és a motorteret (és töltsd fel vhova és linkeld be ide). Had csodálkozzunk rá, nem gyakori mint látod a hozzászólásokat, sokaknak lenne ez érdekes és látványos sőt tanulságos... A 10w40 xep-be egyébként nem "ajánlott" kenőanyag. (Van itt egy kolléga aki minket nevezett valaminek mert neki igen is a '99-es autójában z..xe motor van. Tényleg az volt benne, mint kiderült amikor utánajárt, motort cseréltek benne a 2000-es évek elején... Szóval semmi sem lehetetlen...) Igen, ez lesz a magyarázat, hogy német autóról van szó. Végülis te is meg én is igazat mondtunk :) Módosítva Augusztus30, 2014 : MaXiMkA
krapekfiu Elküldve Október8, 2014 Elküldve Október8, 2014 Sziasztok Remelem jo helyre irok, szoval.. vettem nem regen egy 1.6 g astrat, 8 szelpes benzises es gazas felszerelessel, a gaz rendszer gyari szoval minde ok vele. egyik reggel nem akart elindulni, alapjaraton megy de viszont nem veszi rendesen a fordulatot, vagy is lassan felmegy de nincsen ereje, gazzal megy szepen megy semmi baja , kineztem a hiba uzeneteke es uzemanyag keveresi gond ,lamba szona nem mukszil, kicsereltem most tenyle szepen megy apaljaraton, el tudok indulni vele, de ha probalok gyorsulni nincsen eredmeny , fulladozik mint ha nem kapna benzin vagy .... 1. alapjaraton szepen jar 2. nem veszi a forulatot es nincs ero benne 3 gazzal szepen mukodik minden koszonom a valaszokat
csicsó Elküldve Október9, 2014 Elküldve Október9, 2014 Sziasztok Remelem jo helyre irok, szoval.. vettem nem regen egy 1.6 g astrat, 8 szelpes benzises es gazas felszerelessel, a gaz rendszer gyari szoval minde ok vele. egyik reggel nem akart elindulni, alapjaraton megy de viszont nem veszi rendesen a fordulatot, vagy is lassan felmegy de nincsen ereje, gazzal megy szepen megy semmi baja , kineztem a hiba uzeneteke es uzemanyag keveresi gond ,lamba szona nem mukszil, kicsereltem most tenyle szepen megy apaljaraton, el tudok indulni vele, de ha probalok gyorsulni nincsen eredmeny , fulladozik mint ha nem kapna benzin vagy .... 1. alapjaraton szepen jar 2. nem veszi a forulatot es nincs ero benne 3 gazzal szepen mukodik minden koszonom a valaszokat üzemanyagnyomás rendben??üzemanyagszűrő?
BéCsé Elküldve Október9, 2014 Elküldve Október9, 2014 Sziasztok Remelem jo helyre irok, szoval.. vettem nem regen egy 1.6 g astrat, 8 szelpes benzises es gazas felszerelessel, a gaz rendszer gyari szoval minde ok vele. egyik reggel nem akart elindulni, alapjaraton megy de viszont nem veszi rendesen a fordulatot, vagy is lassan felmegy de nincsen ereje, gazzal megy szepen megy semmi baja , kineztem a hiba uzeneteke es uzemanyag keveresi gond ,lamba szona nem mukszil, kicsereltem most tenyle szepen megy apaljaraton, el tudok indulni vele, de ha probalok gyorsulni nincsen eredmeny , fulladozik mint ha nem kapna benzin vagy .... 1. alapjaraton szepen jar 2. nem veszi a forulatot es nincs ero benne 3 gazzal szepen mukodik minden koszonom a valaszokat Szia! Szinte biztos vagyok benne hogy a tankon belűli benzincsövet kell kicserélni, mégpedig sürgősen mert nemsoká be sem fog indulni benzinnel. Sajnos a mai benzinek néhány hónap alatt meg tudnak "romlani" és szétmarja az említett csövet, így nem kap elég benzint a motor. A hibakódok is erre utalnak. Az AC pumpát is tönkreteheti a romlott benzin. Állítólag a 100-as benzin nem romlik meg. Én már csak ilyet tankolok, miután három cső-, és egy AC cserén vagyok túl.
imy Elküldve Október9, 2014 Elküldve Október9, 2014 Sziasztok Remelem jo helyre irok, szoval.. vettem nem regen egy 1.6 g astrat, 8 szelpes benzises es gazas felszerelessel, a gaz rendszer gyari szoval minde ok vele. egyik reggel nem akart elindulni, alapjaraton megy de viszont nem veszi rendesen a fordulatot, vagy is lassan felmegy de nincsen ereje, gazzal megy szepen megy semmi baja , kineztem a hiba uzeneteke es uzemanyag keveresi gond ,lamba szona nem mukszil, kicsereltem most tenyle szepen megy apaljaraton, el tudok indulni vele, de ha probalok gyorsulni nincsen eredmeny , fulladozik mint ha nem kapna benzin vagy .... 1. alapjaraton szepen jar 2. nem veszi a forulatot es nincs ero benne 3 gazzal szepen mukodik minden koszonom a valaszokat Gázzal megy rendesen? Ha megy benzinnel egy ideig, akkor nem megy rendesen? Nekem hidegen erőtlen, de az azért van, mert a benzines ECU meghülyül a gáztól. De melegen már jó, ha benzinnel megy. Ezért nem árt néha benzinezni, vagy aksisari le...
J.Tibor Elküldve Október10, 2014 Elküldve Október10, 2014 Üdvözletem ,tanácsot szeretnék kérni motorral kapcsolatosan mert szerintem itt a többség jobban ért a G astra motorokhoz mint én .Nekem egy X16XE 99 es évi Astra G -m van gyári CDX felszereltségű ,nemrég szereztem be külföldről egy donor autót a sajátomhoz mert 1-2 dolgot ki kellett már cseréljünk benne .Az a nagy kérdésem hogy a donor autó Z16XE motorkódú 2004 es évjáratú amiben jóval kevesebb km van mint az enyémben ,szerintetek mit lenne érdemes kicserélni a motortérből ami jó lenne az enyémhez X16XEL-hez ? Igaz különösebb gondom nincs a sajátommal ,diaggal még nem néztünk rá van e valami hibakód .De azért hajlanék kicserélni belőle amit lehet hogy későbbiekben ne legyen gondom semmire egy jó darabig . Amin elgondolkoztam hogy talán érdemes lenne ha jó hozzá ! Gyújtó trafósor Labdaszonda Légtömegmérő váltókulissza Így hirtelen ennyi jutott eszembe ,továbbá a váltókulisszám kicsit kopott már .Aztis kiszeretném cserélni de ránézésre kicsit máshogy nézki mint a donor autóban lévő .Ezekről tudna valaki mesélni 1-2 sort ?
outsider Elküldve Október10, 2014 Elküldve Október10, 2014 Ezek szerint a donornak más a vércsoportja? :)
J.Tibor Elküldve Október11, 2014 Elküldve Október11, 2014 Úgynézki igen ,de hogy milyen szerv ültethető át a sajátomba erre lennék kiváncsi
Mc-elek Elküldve Október12, 2014 Elküldve Október12, 2014 hivatalosan csak ugyan az a motorkódú motor . (ha motor cseréről van szó :) )
J.Tibor Elküldve Október14, 2014 Elküldve Október14, 2014 Öm én nem motort akarok cserélni hanem pár kopó elhasználódott alkatrészt .Amiket irtam ,gyujtó trafósor ,labdaszonda stb
balu a kapitány Elküldve Október20, 2014 Elküldve Október20, 2014 Sziasztok, érdemes egy X14XE motorkódos autót csippeltetni? Jobb helyen is megcsinálnák 30-40 ezer forint között és eddig rengeteget olvastam arról, hogy mennyire hasznos tud lenni akár kisköbcentis benzines motoroknál is (alacsonyabb fogyasztás, jobb teljesítmény, mégis rendeltetésszerű használat esetén nem kopik jobban a motor). Köszönöm előre is: Balu
balu a kapitány Elküldve Október24, 2014 Elküldve Október24, 2014 Sziasztok, érdemes egy X14XE motorkódos autót csippeltetni? Jobb helyen is megcsinálnák 30-40 ezer forint között és eddig rengeteget olvastam arról, hogy mennyire hasznos tud lenni akár kisköbcentis benzines motoroknál is (alacsonyabb fogyasztás, jobb teljesítmény, mégis rendeltetésszerű használat esetén nem kopik jobban a motor). Köszönöm előre is: Balu Van még egy kérdésem, mégpedig, hogy gyertyából a gyári vagy a Bosch a jobb? Előre is köszönöm!
imy Elküldve Október24, 2014 Elküldve Október24, 2014 Van még egy kérdésem, mégpedig, hogy gyertyából a gyári vagy a Bosch a jobb? Előre is köszönöm! Tudtommal a gyári is Bosch. ;) Csak tiedbe 1 vagy kétpólusú kell? (alvázszámból kiderül, vagy ha tudod, hogy milyen volt benne) https://cromax.hu/opel/astra-g-1998-2009-/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/?limitstart=0 Én amúgy agyárit venném, olcsóbb érdekes módon: 1 pólusú: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu 2 pólusú: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141145-gyujtogyertya-opel-flr8ldcu-ketpolusu Amúgy nekem érdekes módon az LPG gyertya (Bosch Iridium) olcsóbb (3e a 4db), mint a gyári. :) 1
nemesis0319 Elküldve Október24, 2014 Elküldve Október24, 2014 Sziasztok van egy: 2000 12 havi évjáratu opel astra g 1.4 16v ecotec x14xe típusú motorom halk csendes nem ciripel semmi 102 000 km-l de viszont eszegeti egy hosszabb távú út után az olajat! igaz hajtottam is 160 170 de csak néha ez a sebesség!! Az utazgatás előtt a nivo pálcám félig volt. Valamelyik nap ránéztem és az alját ütötte elég keményen aztán öntöttem fel!! mi lehet a gond, tapasztalat, olajcsere előtt állok ki mit ajánl?! Köszönöm előre is!
vsz Elküldve Október24, 2014 Elküldve Október24, 2014 Sziasztok van egy: 2000 12 havi évjáratu opel astra g 1.4 16v ecotec x14xe típusú motorom halk csendes nem ciripel semmi 102 000 km-l de viszont eszegeti egy hosszabb távú út után az olajat! igaz hajtottam is 160 170 de csak néha ez a sebesség!! Az utazgatás előtt a nivo pálcám félig volt. Valamelyik nap ránéztem és az alját ütötte elég keményen aztán öntöttem fel!! mi lehet a gond, tapasztalat, olajcsere előtt állok ki mit ajánl?! Köszönöm előre is! Mióta használod az autót? mikor cseréltél utoljára olajat? Milyet rakattál bele? Amúgy az X14XE-re jellemzőbb az olajfogyasztás, mint az Z14XE-re. Vagy az olajlehúzó gyűrűk, vagy a szelepszárszimeringek okozhatják (ha feltételezzük, hogy ennyi km-rel nem lehet még túlzottan kopott a motor többi része). Viszont előfordulhat, hogy ezek cseréje sem oldja meg a gondot. Próbáld meghatározni, hogy hány km-en mennyi olajat fogyaszt, ha 1000km-en elfogy 1 liter (a pálca tetejétől lemegy az aljáig), akkor érdemes elgondolkozni egy motorgenerálon.
Recommended Posts