Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Elküldve
CSum! kössz a segítséget! de lenne még 1-2 kérdésem! mire jo a power box? hogyan növeli a teljesítményt? Turbo? szóbajöhet? elgondolkoztam ezen a motorátalakításon.. jo ötletnek tűnik.. váltó csere mondjuk 6 fokozatúra mikor érdemes meg miért szokták? iesmik ha vannak még meg ha ezekre tudsz válaszolni kir lenne! Kösz

Csákány!

Amint írtad régebben 7kilót+a tigrát szánod erre a projektre.

Szerintem mire benne van mondjuk a c20let motor+a 6gangos váltó akkor már régen túl vagy a hét kilón+egy két mostfogomfelgyújtanieztazegésszart érzésen...rengeteg szopás van vele kezdve a vezetékeléstől a csak kicsit más motorfelfogatásig minden..és ha végre benne van akkor rájössz,hogy fúbazz kevés ez a fék+a futómű ide akkor rakjunk alá ültetőrugót+koni gátlót+nagyobb fékeket is.Most tartunk olyan 9-1guriga körül.Aztán ha ez is benne van akkor jön az,hogy észreveszel egy-két apró rozsdafoltot a váznyúlványokon,köszöbön,tornyokon esetleg sárvédőkön mert 95ös a vas,ezeket elkezded megkapargatni és rájössz,hogy lakatolásra is kéne költeni vagy 1kilót,(csak anyagra)mert ugye ütős gépet akarsz.

És ezek után mennyire lett ténylegesen gyorsabb a vasad? Nézd meg a top gear erről szóló adását!(a TV6-on láttam,vesznek egy espace-t 3.0 V6-os motorral,Stig megy vele egy kört időmérés céljából,aztán ráköltenek vagy 5000fontot,futóműre,fékekre,felnire,versenygumira,motorra stb. és a végén az autó néhány tizeddel lett jobb...)

Arról már ne is beszéljük,hogyha nekedjön egy tata a stifttel/skodával mennyire fogja érdekelni a biztosítót a beleölt pénzed...

Én a helyedben eladnám a tigrát+7kilóból lehet kapni pl. 2002-es 1.8as gsi C Corsát http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/corsa....8i_16v-3563056

Vagy bármilyen komolyabb gépet sokkal kevesebb szopással.

EZ AZ ÉN SAJÁT VÉLEMÉNYEM,TEHÁT ERŐSEN SZUBJEKTÍV!!

Modjuk egyik rokonomnak is van egy tunning 3-as golfja és tök jól el van vele,rakott bele turbót ráköltött vagy 1gurigát és hibátlan üzembiztonsággal elviszi arra az évi 2-3 "tunning-találkozóra".

Elküldve
Csákány!

Amint írtad régebben 7kilót+a tigrát szánod erre a projektre.

Szerintem mire benne van mondjuk a c20let motor+a 6gangos váltó akkor már régen túl vagy a hét kilón+egy két mostfogomfelgyújtanieztazegésszart érzésen...rengeteg szopás van vele kezdve a vezetékeléstől a csak kicsit más motorfelfogatásig minden..és ha végre benne van akkor rájössz,hogy fúbazz kevés ez a fék+a futómű ide akkor rakjunk alá ültetőrugót+koni gátlót+nagyobb fékeket is.Most tartunk olyan 9-1guriga körül.Aztán ha ez is benne van akkor jön az,hogy észreveszel egy-két apró rozsdafoltot a váznyúlványokon,köszöbön,tornyokon esetleg sárvédőkön mert 95ös a vas,ezeket elkezded megkapargatni és rájössz,hogy lakatolásra is kéne költeni vagy 1kilót,(csak anyagra)mert ugye ütős gépet akarsz.

És ezek után mennyire lett ténylegesen gyorsabb a vasad? Nézd meg a top gear erről szóló adását!(a TV6-on láttam,vesznek egy espace-t 3.0 V6-os motorral,Stig megy vele egy kört időmérés céljából,aztán ráköltenek vagy 5000fontot,futóműre,fékekre,felnire,versenygumira,motorra stb. és a végén az autó néhány tizeddel lett jobb...)

Arról már ne is beszéljük,hogyha nekedjön egy tata a stifttel/skodával mennyire fogja érdekelni a biztosítót a beleölt pénzed...

Én a helyedben eladnám a tigrát+7kilóból lehet kapni pl. 2002-es 1.8as gsi C Corsát http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/corsa....8i_16v-3563056

Vagy bármilyen komolyabb gépet sokkal kevesebb szopással.

EZ AZ ÉN SAJÁT VÉLEMÉNYEM,TEHÁT ERŐSEN SZUBJEKTÍV!!

Modjuk egyik rokonomnak is van egy tunning 3-as golfja és tök jól el van vele,rakott bele turbót ráköltött vagy 1gurigát és hibátlan üzembiztonsággal elviszi arra az évi 2-3 "tunning-találkozóra".

Ez így van.

Én 400e költöttem az autóra (corsa)

375e vettem és 400e adtam el.

Aki megvette ,az összeteheti a kezét mert a fél autó ki lett cserélve.

Végülés bele untam mert , ugyan úgy 45le marad és 15 éves.

Akár mennyit költök rá.

Én c14se akartam volna bele,de az is egy kazal lóvé. :lol:

Elküldve
Csákány!

Amint írtad régebben 7kilót+a tigrát szánod erre a projektre.

Szerintem mire benne van mondjuk a c20let motor+a 6gangos váltó akkor már régen túl vagy a hét kilón+egy két mostfogomfelgyújtanieztazegésszart érzésen...rengeteg szopás van vele kezdve a vezetékeléstől a csak kicsit más motorfelfogatásig minden..és ha végre benne van akkor rájössz,hogy fúbazz kevés ez a fék+a futómű ide akkor rakjunk alá ültetőrugót+koni gátlót+nagyobb fékeket is.Most tartunk olyan 9-1guriga körül.Aztán ha ez is benne van akkor jön az,hogy észreveszel egy-két apró rozsdafoltot a váznyúlványokon,köszöbön,tornyokon esetleg sárvédőkön mert 95ös a vas,ezeket elkezded megkapargatni és rájössz,hogy lakatolásra is kéne költeni vagy 1kilót,(csak anyagra)mert ugye ütős gépet akarsz.

És ezek után mennyire lett ténylegesen gyorsabb a vasad? Nézd meg a top gear erről szóló adását!(a TV6-on láttam,vesznek egy espace-t 3.0 V6-os motorral,Stig megy vele egy kört időmérés céljából,aztán ráköltenek vagy 5000fontot,futóműre,fékekre,felnire,versenygumira,motorra stb. és a végén az autó néhány tizeddel lett jobb...)

Arról már ne is beszéljük,hogyha nekedjön egy tata a stifttel/skodával mennyire fogja érdekelni a biztosítót a beleölt pénzed...

Én a helyedben eladnám a tigrát+7kilóból lehet kapni pl. 2002-es 1.8as gsi C Corsát http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/corsa....8i_16v-3563056

Vagy bármilyen komolyabb gépet sokkal kevesebb szopással.

EZ AZ ÉN SAJÁT VÉLEMÉNYEM,TEHÁT ERŐSEN SZUBJEKTÍV!!

Modjuk egyik rokonomnak is van egy tunning 3-as golfja és tök jól el van vele,rakott bele turbót ráköltött vagy 1gurigát és hibátlan üzembiztonsággal elviszi arra az évi 2-3 "tunning-találkozóra".

A belinkelt autó az itt fórumozó "GSiCsabi" autója :-) épp aktív

mellesleg teljesen igazad van, még annyit tennék hozzá, hogy a barkácsolt autó eladhatatlan!

Elküldve
nem ismerlek, csak a képeket össze tudom hasonlítani :-)

Nem Rád "céloztam" azzal, hogy -Aki ismer.... :lol: csak a belinkelt autóra vonatkoztattam :)

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Opel B Corsámmal kapcsolatban tudakozódnék.Olajcsere után vagyok,10W40,olajszürő levegőszürő cserélve.Azóta időnként felvillan az olajnyomás lámpa,van hogy menet közben, de csak halványan.Mértünk olajnyomást 4.5 bar alapjáraton,cseréltem az olajgombát, de azóta is csinálja.Hideg motornál sokszór, de előfordul melegen is.Valahol áthúzna a vezeték? Van ötletetek? :lol:

Módosítva : xantos
Elküldve
Sziasztok!

Opel B Corsámmal kapcsolatban tudakozódnék.Olajcsere után vagyok,10W40,olajszürő levegőszürő cserélve.Azóta időnként felvillan az olajnyomás lámpa,van hogy menet közben, de csak halványan.Mértünk olajnyomást 4.5 bar alapjáraton,cseréltem az olajgombát, de azóta is csinálja.Hideg motornál sokszór, de előfordul melegen is.Valahol áthúzna a vezeték? Van ötletetek? :lol:

Ha tényleg mértetek nyomást, és az jó volt. Akkor vhol letestelhet a vezeték. Bár nekem soknak tűnik a 4,5 bar alapjáraton.

Elküldve
Sziasztok,

2005 - ös Corsa C ben elment a fűtésem. Valakinek van ötlete? Esetleg magánban is várnám a segítséget. Köszönöm.

Szia!

Konkrétan, mit értesz azon, hogy elment a fűtésed? A ventilátor nem nyomja a levegőt, vagy a meleg nem jön csak? :lol:

Elküldve

Bemelegszik rendesen a motor? Mit mutat a motorhőfok mérő? Ha lejjebb van mint szokott lenni, akkor elromlott a termosztátod, és emiatt fűt rendesen.

Elküldve
Bemelegszik rendesen a motor? Mit mutat a motorhőfok mérő? Ha lejjebb van mint szokott lenni, akkor elromlott a termosztátod, és emiatt fűt rendesen.

80-90 fok között ugrál és semmi meleg nem jön. ha macerálom a fűtéscsapot a középkonzolon, néha elkapja. de nem volt bontva, ezért nemérem mi a baj.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Valaki elárulná nekem honnan vehetnék 2 db smd ledetnek áramot az ajtóból? corsa B-ről van szó. Én vagy a külső tükör kapcsolójáról mivel az mindig megy, vagy az ablakemelő elektromos kapcsolójáról gondoltam. Egyéb ötletek? Kell elé valami ellenállás vagy csak ráforraszt és öröm bódottá?

Elküldve
Valaki elárulná nekem honnan vehetnék 2 db smd ledetnek áramot az ajtóból? corsa B-ről van szó. Én vagy a külső tükör kapcsolójáról mivel az mindig megy, vagy az ablakemelő elektromos kapcsolójáról gondoltam. Egyéb ötletek? Kell elé valami ellenállás vagy csak ráforraszt és öröm bódottá?

Hali!!!

Keress egy próbalámpával áramot. Nem sok kell a lednek. Ellenállás kell elé 750 ohm 0,25 W.

  • 1 month later...
Elküldve

Kolleganő B Corsájának van egy érdekes baja:

1.2 8 szelep benzin

a kocsi ha reggel a friss enyhe hidegben indítják, beindul pöccre.

ha kiállnak veel a napra, és süti a nap, felhevült lemezekkel, akkor viszont nem indul....

indítózik, de nem pöccen be

valami ötlet?

Elküldve
Kolleganő B Corsájának van egy érdekes baja:

1.2 8 szelep benzin

a kocsi ha reggel a friss enyhe hidegben indítják, beindul pöccre.

ha kiállnak veel a napra, és süti a nap, felhevült lemezekkel, akkor viszont nem indul....

indítózik, de nem pöccen be

valami ötlet?

Hőmérséklet jeladó,vagy elosztófedél+rotor lehet baja

Elküldve

Sziasztok!

Vásárlás előtt állunk és kérnék némi segítséget.

X10XE motorral kapcsolatban milyenek a tapasztalatok?

Ez láncos, ugye?

Mennyi a csereciklusa és kb mibe fáj a történet?

Egy ilyen motorú B Corsa vásárlásán gondolkodunk, ismerős árulja, tuti megkímélt 65e km-el.

A régi Corsánk (C12NZ) egy igásló volt, 200e km felett lett eladva öregen, mégis tuti volt motorikusan.

X10XE is elszalad ennyit?

Elküldve

Igen, X10XE láncos.

És láncos motoron akkor szoktak csak vezérműláncot cserélni, ha már megnyúlott (észreveszed mert éktelenül zörög meg csattog olyankor), ennek pedig nincs intervalluma, vezetési stílustól függően lehet 50, de akár 300ezer km is. A hirtelen terhelésváltások nem használnak neki.

Elküldve
Igen, X10XE láncos.

És láncos motoron akkor szoktak csak vezérműláncot cserélni, ha már megnyúlott (észreveszed mert éktelenül zörög meg csattog olyankor), ennek pedig nincs intervalluma, vezetési stílustól függően lehet 50, de akár 300ezer km is. A hirtelen terhelésváltások nem használnak neki.

Akkor ezügyben nyugi van, asszonyé lesz, ő meg igen nyugisan vezet.

Amúgy mit bír egy ilyen x10xe? Mármint futásteljesítményre, ha nem gyepálják, főleg vidéken, kb 40km-es utakkal.

Mennyire szervízigényes egy z14xe-hez képest?

Az előző Corsi c12nz volt, annál azt sem tudtam a 7 év alatt, hogy hol a motor... (csak a kötelező témákat igényelte, semmi egyebet)

  • 2 weeks later...
Elküldve
Nemmmmmm, a hó magasságáról tájékoztatja a BC-t, a skandináviába gyártott modelleken használatos :rolleyes:

ui: gondolom, hall jeladó

Nem hall volt.

A vízhőmérséklet jeladó volt a kuka,ami a fojtószelepház alatt van,legalább is a c12nz ott van.

Na de megkérdezem LököttZsiráfot aki Finnbe nyúz B corsa-t (x12sz) ,hát neki van benne hómagasság mérő;)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.