Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

A következő problémám lenne:

Egy 94-es B Corsam van.

Ha leveszem a gyújtást (kulcs ki), és kinyitom az ajtót a belső világítás világít. Ez még rendben is van, de ha bezárom bár kisebb fényerővel, de tovább világit. Tehát valahonnan továbbra is áramot kap (teljesen lemerítve reggelre az aksit)

Az ajtónál lévő megszakítók és az utastér-világítás kapcsoló rendeben van, azok nem hibásak.

Ha ráadom a gyujtást akkor rendben működik, ahogy kell.

Mi lehet a gond????

Létezhet hogy egy relé bekavar?

Esetleg valami ötlet?

Hozzáértők sűrgős segítségét várnám!!!

Köszi.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Kérdezem a nagyérdemü közönséget hogy van egy 97-es C12NZ B corsám,és a fogyasztása városban 10-11L közt van. Szerelötöl-szerelöre járkáltam, hibakód nem mutatot semmi,ennek ellenére azért lambda szonda csere,gyertya csere történt,de semmi változás. Kérdzném hogy még mi lehet a baj hogy ennyit eszik?Válaszotokat elöre is köszönöm.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok !

94' B Corsa elinduláskor ( kuplung felengedéskor) nagyon rázkódik. A kormány is és a futómű is. Tapasztaltatok már ilyet ? Addig is mig megnézetem valami ötlet ?

köszi.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Ravasz kérdésem van. Motor C12NZ.

1. az ékszíjtárcsa gyújtás jelzés holtpont vagy gyújtás pont?

2. mi a gyújtás beállítás pontos módja? Annyi biztos, hogy a service stekker AB pontját át kell kötni és utánna kell gyújtást állítani strobival. De a jel mit fog mutatni, ha strobi szabályzóját 0 fokra teszem?

Úgy indult a dolog, hogy nem ment jól az autó. Beállítottam, ahogy gondoltam( service módban 0-ra, így normálban 6-7 fok előgyújtása lett a jelhez képest) de alapjárton kigyullad a motorvezérlő lámpa. Hibakód: 35. Ez érdekes, mert alapjárattal nincs gond, nem rángat, megy mint ökör, de nem fogyaszt keveset (9 L körül).

Ha visszarakom oda gyújtást ahol eddig volt, akkor nem nagyon harap az autó, de nincs hibakód. Kb. 1 hónapja tapasztaltam, hogy nem húz rendesen a gép.

Befecskendező egység ki lett pucolva.

Köszönöm ha tud valaki segíteni. Üdv. Attila

Elküldve
Sziasztok!

Ravasz kérdésem van. Motor C12NZ.

1. az ékszíjtárcsa gyújtás jelzés holtpont vagy gyújtás pont?

2. mi a gyújtás beállítás pontos módja? Annyi biztos, hogy a service stekker AB pontját át kell kötni és utánna kell gyújtást állítani strobival. De a jel mit fog mutatni, ha strobi szabályzóját 0 fokra teszem?

Úgy indult a dolog, hogy nem ment jól az autó. Beállítottam, ahogy gondoltam( service módban 0-ra, így normálban 6-7 fok előgyújtása lett a jelhez képest) de alapjárton kigyullad a motorvezérlő lámpa. Hibakód: 35. Ez érdekes, mert alapjárattal nincs gond, nem rángat, megy mint ökör, de nem fogyaszt keveset (9 L körül).

Ha visszarakom oda gyújtást ahol eddig volt, akkor nem nagyon harap az autó, de nincs hibakód. Kb. 1 hónapja tapasztaltam, hogy nem húz rendesen a gép.

Befecskendező egység ki lett pucolva.

Köszönöm ha tud valaki segíteni. Üdv. Attila

Csak melegen nem akar menni vagy hidegen sem?

Elküldve
Sziasztok !

94' B Corsa elinduláskor ( kuplung felengedéskor) nagyon rázkódik. A kormány is és a futómű is. Tapasztaltatok már ilyet ? Addig is mig megnézetem valami ötlet ?

köszi.

Motort felfogató rugalmas gumi-fém perselyek (szilentek), ha ki van kopva, okozhatja... :D

(esetleg kuplungtárcsa, ha csúszik...)

Elküldve
Csak melegen nem akar menni vagy hidegen sem?

Az a helyzet, hogy egyszer csak nem akart húzni. Gondoltam átnézem a gépet. Néhány vákum cső el volt revülve. Megjavítottam. Kipucoltam a levegő járatokat, légszűrő részt.

Gyújtás beállításkor tapasztaltam, hogy nem jó helyen van a beállítás. Beállítottam jelre és megindult az autó. Jól ment, de városban 9L körül fogyaszt (meg előtte is).

Ahogy a gyújtást beállítottam, alapjáraton egyszercsak kigyulladt a motorelektronika lámpája. A hiba 35-ös kódot mutatott, ami alapjárati léptető motor hibát takar. Itt elvesztettem a fonalat.

A mai napon felkerestem egy helyi villamosságist (Bosh szerviz). Kiderítettük, hogy az ékszíjtárcsa jele a 10 fokos gyújtás jel (számítógépes program ezt mondta). Az egyik gyújtókábelem hibás egy kicsit, csütörtökön cserélem az egész készletet. Szerviz szerint okozhat ez is hibakódot (kósza szikra). Viszont a hiba csak alapjáraton jelentkezett. Hazamentem és elkezdődött a kísérlet. Gondoltam ha csak alapjáraton jelentkezik, akkor valószínű, hogy nem tud a computer alacsonyabb alapjáratot állítani (mivel az előgyújtás megemelte azt, 1000-1100 rpm) és ezért ad hibát. Olvastam az egyik hozzászólásban, hogy a pillangószelep potméter alapjáraton 0,45V -ot kell hogy leosszon. Megmértem, 0,55V. (lehet, hogy cserére fog szorulni) A rögzítő csavarok lyukait megnagyobbítottam, hogy lehessen állítani. Beállítottam 0,45 V-ra. Leteszteltem az alapjárati motort is, működik spécin. Totál kipucoltam, nehogy valami koszon felüljön. Ledugóztam egy vákum nyílást, ami nincs használva nehogy szívjon falsot (nincs téli átállító a légszűrő házban). Összeraktam, alapjárat 870-880. Eddig nincs hibakód, megy rendesen az autó, most gázelvételnél egyből jó az alapjárat is. Holnap pesti út, és kiderül működik-e és mit fogyaszt.

Eredményeket leírom utána.

Üdv.

Elküldve

Sziasztok ! Corsa C-m van és az a problémája hogy a km mutató indőnként hirtelen visszaáll alaphelyzetbe. A műszerfalat kiszedtem és átnéztem a csatlakozásokat nincs-e esetleg kontakthibája de nem találtam semmit. Nem tudom hogy igazából a jelet honnan kapja (esetleg egy relén keresztül). Tud-e valaki esetleg erről valami információt ill. hol lehet elektromos (elektronikás) kapcsolási rajzot találni.

Elküldve

sziasztok opelos barátaim az úrban!!

Egy kérdéssel zaklatnálak benneteket ha valakit érdekel szívesen veszem a válaszát.

A kérdés a következö : 94 1.4 si corsa km óráját cserélném fordulatszámérősre, de nem igyazán tudom hogy hogy is kezdjek neki. Milyet vegyek? hogy kössem be ?milyen cuccok kellenek még hozzá plusszba???....

Köszönöm nektek a segítséget

uncle

  • 3 weeks later...
Elküldve

Jó napot Mindenkinek!!!

Most írok először a fórumba, és úgy láttam, itt értelmes és segítőkész emberek vannak.

Egy főiskolai házi feladathoz szeretnék segítséget kérni. Fékrendszert kell terveznem, és én Opel Corsa B tíbusú kocsit választottam.

Pár adatot a számoláshoz azonban nem tudok megszerezni sehonnan, ezért gondoltam, megkérdezem a fórumban.

A következő adatok hiányoznak: fékkör nyomása

fék belső áttétele (elsőnél és hátsónál)

fékpedál áttétele

fékrásegítő áttétele

súlypont magasság.

Ha esetleg valaki tudja valamelyiket, vagy tudja, hogy hol lehetne ezeket az adatokat megszerezni, kérem mielőbb írja meg.

Előre is köszönöm a segítséget.

Elküldve

Helló mindenkinek!

Van egy olyan corsa b-m, amiben nincsen TID kijelző a középkonzol tetején, viszont szeretnék bele egyet. A fedőlapja, ill. a kijelző maga meg is lenne! Kábelek is kellenek hozzá gondolom, de milyenek és hol lehet szerezni? És mivel külső hőmérsékletet is mutat, annak meg valami féle sznzora van, stb. De szerintem még sok olyan dolog van amit nem is sejtek, és tudni kellene a beszereléshez. A neten találtam egy BC beszerelést, szal szerintem a kicsavarásookkal, szétszedéssel nem lenne gond. Viszont érdemes egyáltalán nekiállni otthon? Vagy ez akkora melót és szakértelmet követel, hogy inkább bele se fogjak? Tudna valaki ebben segíteni?!

Nagyon köszi előre is!

Elküldve

Helló már megint!

Közben gyülekeznek az információim a TID beszerelésről! Nos kell még valami a kijelzőn, a fedélen, a kábeleken, és a hőmérséklet érzékelő szenzoron kívül? Persze még a beszerelés kell, amihez némi tanácsra ill. segítségre lenne szükségem! Ha valaki tud még valamit akkor írjon!

Nagyon köszi!

Elküldve

Üdv!

Valaki tudja, hogy a Corsában hol található a szervo tartály, vagy nincs is bent? És miért nehéz tekerni a kormányt, ha egyszer van benne szervó? Kicsi a nyomás? Ha van bennt klima, de nem működik, mik lehetnek az okai? Állítólag a hidro tőkék csattognak, javíthatóak ezek, vagy inkább csere? Kb mennyibe kerülnének ezek?

Ugyanis most szeretnénk venni egy B Corsát, és nem tudjuk mire kell figyelni. Esetleg valakinek jó tanácsa?

Előre is köszi, üdv: Morpheus

Elküldve

Üdv mindenki.

Van egy nagy gondom! VALKI SEGÍTSEN!!!

Vettünk egy Corsát (C14NZ). Van benne állítólag Klíma, Lékzsák, ABS.....meg az apraja.

Namármost, kiderült a klíma nem működik.de ezt halasszuk késöbbre.

A Lékzsák csak elméletileg működik mert a visszajelző égő felvillan indításnál.

Az ABS (próbáltam is) Nem működik. az égő se jelez vissza.

Kimérettem a HIBAKÓDOKAT!! kemény 4000 forintért.

A kódok: 25, 30, 41, 42, 43, 44, 46, 48. Szeretnék valakit megkérni irja le nekem ezek a számok milyen hibákat taralmaznak.

Ha az érzékelővel van gond akkor az astráé nem jó bele vagy az érzékelők "egyformák" csak a felfogatásuk különbözik?

Köszi mindenkinek.

Üdv Morpheus

Elküldve

Sziasztok!

Haveromnak van egy 93-as A corsája.

Tönkrement neki a féltengelye. Tudtok-e Szolnok megyében valakit, akinek van ilyen alkatrésze olcsón, bontó, utángyártott.

Elküldve
Sziasztok!

Haveromnak van egy 93-as A corsája.

Tönkrement neki a féltengelye. Tudtok-e Szolnok megyében valakit, akinek van ilyen alkatrésze olcsón, bontó, utángyártott.

A külső csukló újonan 9e.ft.Bontottan 5e.ft szokott lenni.Assezm jó hozzá a B-jé is.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok, Valakivel fordult már elő hogy az alapjárat ingadozott?Valamikor a piros lámpához érve városban az alapjárat az egekbe nő 2-3000között valamikor meg az ellenkezője, majd le akar álni 500-400körül jár aztán visszaugrik 800-900ra. Talán az AGR szelep? vagy ebbe nincs is?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.