Rolkoo Elküldve Január9, 2008 Elküldve Január9, 2008 De van, a gyujtási sorrend általában 1 3 4 2. Az a legegyszerűbb, ha kiveszed az 1. hengerből a gyertyát (a vezérlés felőli oldalon van) és a felső holtpontba tekered a motort, megemeled az egyik első kereket, sebességbe rakod, és forgatod, amíg a dugattyú felér, azt úgy állapítod meg, hogy csavarhúzót tartassz a gyertya helyén, és amikor érzed, hogy teljesen fenn van akkor megállsz. Ezek után leszeded a gyujáselosztó fedelét, és megnézed, melyik irányba áll a rotor. Az lessz az 1. henger. Az elosztó felől nézve a motort annak forgása az óramutató ellentetje. Ezzek után a sorrendnek megfelelően ráteheted a kábeleket. Az is előfordulhat ilyenkor, hogy a rotor a 4. henger felé áll, és nem indul el. Csak annyi a tennivaló, hogy a fedélen átellenesen megcseréled a kábeleket. Értem...Nagyon köszönöm a leírást, ma is tanultam valamit... :huh: Még annyit, hogy a leírt módszered bonyolultsága miatt ha esetleg azzal próbálkoznék, hogy rádugom valamilyen formában a kábeleket, kiveszem a gyertyákat és öníndítózással megnézem, mikor melyik ad szikrát? Ha jól értettem, akkor az 1-es a vezérműszíj felőli henger, aztán a 2., 3., és a 4-es az elosztó felőli? És a szikrákat igy kellene látnom: 1,3,4,2...igaz? Szerinted igy is megoldható?
hening Elküldve Január9, 2008 Elküldve Január9, 2008 Értem...Nagyon köszönöm a leírást, ma is tanultam valamit... :huh: Még annyit, hogy a leírt módszered bonyolultsága miatt ha esetleg azzal próbálkoznék, hogy rádugom valamilyen formában a kábeleket, kiveszem a gyertyákat és öníndítózással megnézem, mikor melyik ad szikrát? Ha jól értettem, akkor az 1-es a vezérműszíj felőli henger, aztán a 2., 3., és a 4-es az elosztó felőli? És a szikrákat igy kellene látnom: 1,3,4,2...igaz? Szerinted igy is megoldható? És akkor honnan tudnád, hogy melyik az 1.-es, és melyik henger van felső holtponton. Így nem műxik, próbáldd úgy ahogy leírtam.
Rolkoo Elküldve Január9, 2008 Elküldve Január9, 2008 És akkor honnan tudnád, hogy melyik az 1.-es, és melyik henger van felső holtponton. Így nem műxik, próbáldd úgy ahogy leírtam. Okés, csak gondoltam ha lehet, egyszerűsítenék rajta.... :huh: Nagyon köszönöm a segítséget, holnap kipróbálom és megírom az eredményt! További szép napot mindenkinek! Sziasztok! :lol:
hening Elküldve Január9, 2008 Elküldve Január9, 2008 Esetleg várdd meg, amíg valaki megmondja, hogy merre áll a rotor amikor az 1. hengernek adja a szikrát (most így nem vágom fejből). Onnantól csak a sorrendre kell figyelni.
Korzika Elküldve Január9, 2008 Elküldve Január9, 2008 Könnyű lenne,ha valakinek lenne a közelben ilyen kocsi,akkor csak meg kellene nézni!(nincs ismerősöd ilyen kocsival?) Képet csak ilyet találtam hirtelen! motorjáról kép is van
hening Elküldve Január9, 2008 Elküldve Január9, 2008 Könnyű lenne,ha valakinek lenne a közelben ilyen kocsi,akkor csak meg kellene nézni!(nincs ismerősöd ilyen kocsival?) Képet csak ilyet találtam hirtelen! motorjáról kép is van Elég lenne egy akármilyen opel 4 hengeres, elosztós motorral. Arról csak át kéne "másolni". Csak ne DIS-es legyen.
mackosajt Elküldve Január9, 2008 Elküldve Január9, 2008 nem ismerem konkrétan a mocit, de meg kéne nézni, hogy van-e valami kis jelölés az ékszíjtárcsán. Valamint a kis jelöléshez nincs-e valami kis pöcök is a blokkon. Ha volna, akkor "jelre" állítva vagy az 1-es, vagy a 4-es henger van gyújtási ponton. Eldönteni csak a vezérműkerék állása alapján lehetne pontosabban. Na szóval ilyenkor kéne úgy rádugni a kábeleket, hogy az 1-3-4-2 sorrend maradjon, a nyíl az elosztón ennek az irányát jelöli(gondolom). Aztán próba csereszne. Vagy pöccre indul, vagy sehogy. Utóbbi esetben kábelek rádugásán 180 fokot fordítani.
hening Elküldve Január9, 2008 Elküldve Január9, 2008 nem ismerem konkrétan a mocit, de meg kéne nézni, hogy van-e valami kis jelölés az ékszíjtárcsán. Valamint a kis jelöléshez nincs-e valami kis pöcök is a blokkon. Ha volna, akkor "jelre" állítva vagy az 1-es, vagy a 4-es henger van gyújtási ponton. Eldönteni csak a vezérműkerék állása alapján lehetne pontosabban. Na szóval ilyenkor kéne úgy rádugni a kábeleket, hogy az 1-3-4-2 sorrend maradjon, a nyíl az elosztón ennek az irányát jelöli(gondolom). Aztán próba csereszne. Vagy pöccre indul, vagy sehogy. Utóbbi esetben kábelek rádugásán 180 fokot fordítani. Az a tüskés, ékszíjtárcsás megoldás asszem csak 1,8-tól felfelé van. Az lenne a legtutibb, ha leszedné a vezérlés burkolatát, és úgy állítaná be az 1. hengert gyujtásra, de az nagyobb meló, mint a gyertya kiszedése.
Stefan Elküldve Január9, 2008 Elküldve Január9, 2008 Találtam egy ilyen képet C12NZ-ről, szerintem ezen egész jól lehet látni:
hening Elküldve Január9, 2008 Elküldve Január9, 2008 Találtam egy ilyen képet C12NZ-ről, szerintem ezen egész jól lehet látni: http://www.corsa.ja.pl/img/c14nz.jpg Ezek szerint a hátsó felső az 1. hengeré.
Stefan Elküldve Január9, 2008 Elküldve Január9, 2008 Ezek szerint a hátsó felső az 1. hengeré. Nekem is úgy tűnik. De, ha holnapig nem lesz megoldva, akkor a C14NZ-men meg tudom nézni.
Stefan Elküldve Január9, 2008 Elküldve Január9, 2008 De ezen is így tűnik (google "c12nz" rulez :huh:):
Rolkoo Elküldve Január9, 2008 Elküldve Január9, 2008 Sziasztok! Ismét itt... Hát röhögni fogtok... :P Én fogtam magam és a "mi bajom lehet"-elv alapján összedugdostam a kábeleket... :huh: Indult, de nem igazán harapott és magasabb fordulaton csattogott. Aztán átdugtam máshogy... El sem indult... :P Aztán megint egy kis variálás és pöccre indult és gyönyörűen jár! :P Mindenkinek köszi a segítséget, és amúgy igazatok van: a felső hátsó az 1-esé és ott van a nyíl. :D (amugy ha valakit érdekel, egyik haverom szokta alkalmazni a "mi bajom lehet"-elvet: "-Iszok mégegyet, mi bajom lehet?" Másnap meg jön oda hozzám, hogy "Te figyelj már, voltál tegnap kocsmában? Elmesélhetnéd mi volt..." :lol: :D :D )
hening Elküldve Január9, 2008 Elküldve Január9, 2008 Sziasztok! Ismét itt... Hát röhögni fogtok... :P Én fogtam magam és a "mi bajom lehet"-elv alapján összedugdostam a kábeleket... :huh: Indult, de nem igazán harapott és magasabb fordulaton csattogott. Aztán átdugtam máshogy... El sem indult... :P Aztán megint egy kis variálás és pöccre indult és gyönyörűen jár! :P Mindenkinek köszi a segítséget, és amúgy igazatok van: a felső hátsó az 1-esé és ott van a nyíl. :D (amugy ha valakit érdekel, egyik haverom szokta alkalmazni a "mi bajom lehet"-elvet: "-Iszok mégegyet, mi bajom lehet?" Másnap meg jön oda hozzám, hogy "Te figyelj már, voltál tegnap kocsmában? Elmesélhetnéd mi volt..." :lol: :D :D ) Örülünk, hogy tudtunk segíteni :P .
Rolkoo Elküldve Január15, 2008 Elküldve Január15, 2008 Sziasztok kedves segítőtársaim!:) Sajnos újabb probléma adódott az én kicsikémmel... :D ;) :D A probléma a következő: Úgy tünik, mintha az olajbetöltő nyílás sapkája alól jönne az olaj... A szerelő azt mondta, hogy valószínűleg nem tud eltávozni a nyomás a motorból, mert mondtam neki, hogy általában rövid utakra használom és hogy egyszer már a légszűrőben jelentkezett az a "mustár"-szerű anyag, ami a kartergáz visszavezető csövön jött fel. Arra gyanakodott, hogy el van dugulva a kartergáz szűrője és azért a betöltő sapka alatt tolja ki a nyomás az olajat... Szűrő tisztítva (nem sok gané volt benne), termosztát cserélve, hogy könnyebben melegedjen a motor, mert gyanús volt, hogy állandóan nyitva van (de érdekes módon a fűtés most is ugyanolyan jó, csak mostmár melegszik is a motor). Aztán mivel elég olajos volt mindehol a moci, a biztonság kedvéért szelepfedél-tömítést is cseréltünk, mert az már elmúlt 1 éves és azt mondják azt a sz*r parafát ennyi időnként illik cserélni. Ezeket körülbelül 3 napja csinálta a szerelő, de sajnos 30 km után ugyanúgy megjelent az olaj, viszont mostmár egyértelműen kivehető, hogy a sapka alól jön! Kinek milyen ötlete van? Mi lehet a hiba? Csak egyszerűen a sapka nem zárna jól? :) (úgy tünik semmi baja és úgy tünik zár is rendesen, de nem tudom...) Akinek esetleg volt már hasonló problémája, vagy lenne ötlete, kérem írjon! :huh: Vagy adjam el? DE HÁT IMÁDOM! :lol: Köszi előre is!
mackosajt Elküldve Január15, 2008 Elküldve Január15, 2008 ki kéne cserélni a sapkát vagy ha kapható hozzá gumi(ami többnyire igaz lehet), akkor csak azt, és megfigyelni. :huh: Ha sok lenne a kartergáz, azt egyszerűen ellenőrízheted. Járó mocinál húzd ki a nívópálcát. Ha nem érzékelhető különösebb áramlás, akkor szerintem a tömítés cseréje megoldhatja a gondod. :lol:
warwolf Elküldve Január16, 2008 Elküldve Január16, 2008 Ha sok lenne a kartergáz, azt egyszerűen ellenőrízheted. Járó mocinál húzd ki a nívópálcát. Ha nem érzékelhető különösebb áramlás, akkor szerintem a tömítés cseréje megoldhatja a gondod. :lol: Vagy ha nagyonsok kartergáz lenne, kilőné a nívót! :huh:
Rolkoo Elküldve Január16, 2008 Elküldve Január16, 2008 ki kéne cserélni a sapkát vagy ha kapható hozzá gumi(ami többnyire igaz lehet), akkor csak azt, és megfigyelni. ;) Ha sok lenne a kartergáz, azt egyszerűen ellenőrízheted. Járó mocinál húzd ki a nívópálcát. Ha nem érzékelhető különösebb áramlás, akkor szerintem a tömítés cseréje megoldhatja a gondod. :D Értem, köszi a tippet, a gumi cseréjére gondoltam én is, de nem gondoltam, hogy azt lehet külön kapni. :huh: Majd utánanézek... Amugy ha sok a kartergáz, az mitől lehet? És mit tudok vele kezdeni? :D És mit értesz "különösebb áramláson"? Valamit azért kell éreznem, vagy egyáltalán semmit? És alapjáraton nézzem, vagy pörgessem kicsit közben? Bocsi a sok kérdésért, de itt egyszerűbb megbeszélni, mint a szerelőhöz rohangálni... :lol: Hátha én is meg tudom javítani a láma fejemmel... :) :) Köszi előre is!
J0hnny Elküldve Január16, 2008 Elküldve Január16, 2008 Vagy ha nagyonsok kartergáz lenne, kilőné a nívót! :lol: Te ezt honnan tudod? :huh:
warwolf Elküldve Január16, 2008 Elküldve Január16, 2008 Te ezt honnan tudod? :huh: Biztos emléxel a főtengelyjeladóra mikor még nem tudtuk, hogy mi és hova való! :lol:
J0hnny Elküldve Január16, 2008 Elküldve Január16, 2008 Biztos emléxel a főtengelyjeladóra mikor még nem tudtuk, hogy mi és hova való! :) Hogyne emlékeznék! :huh: Lehet azt elfelejteni? :lol: Úgy repült mint egy orosz űrhajó! :)
Rolkoo Elküldve Január16, 2008 Elküldve Január16, 2008 Sziasztok! Most elképzeltem magam előtt a nívót az égben.... :lol: :) :) Nagy élmény lehetett... :D Na de esetleg válaszok a kérdéseimre? :huh: Vagy szerintetek nem nagy probléma? Ha nem oldódik meg sapka cserével, hagyjam a fr*ncba és néha törölgessem le? Vagy esetleg lehet idővel belőle nagyobb gond is, ha nem vizsgáltatom ki a kicsikét? ;) Mindekinek köszönöm a segítségét és mára szép, jó éjszakát kívánok! Sziasztok!
warwolf Elküldve Január16, 2008 Elküldve Január16, 2008 :huh: http://img217.imageshack.us/img217/8596/img0710jv4.th.jpg Jópofa az a motorvezérlő az ablakban! :lol:
J0hnny Elküldve Január17, 2008 Elküldve Január17, 2008 Jópofa az a motorvezérlő az ablakban! :lol: Ott jó a hűtése! :huh:
Recommended Posts