Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Cseréltem alapjárati motort. Most jó lett az alapjáratom, de a rángatás nem szűnt meg és ugyanúgy visszajön a 35-öd hibakód. Ez mosz folytószelep poti lehet, vagy lambda szonda?

Elküldve
Cseréltem alapjárati motort. Most jó lett az alapjáratom, de a rángatás nem szűnt meg és ugyanúgy visszajön a 35-öd hibakód. Ez mosz folytószelep poti lehet, vagy lambda szonda?

Én az utóbbira gyanakodnék.....

Elküldve
Cseréltem alapjárati motort. Most jó lett az alapjáratom, de a rángatás nem szűnt meg és ugyanúgy visszajön a 35-öd hibakód. Ez mosz folytószelep poti lehet, vagy lambda szonda?

Teljesen hideg motorral is rángat?

Elküldve
Igen! Hideg (teljesen) és meleg motornál is rángat.

Teljesen hideg motornál elvileg nem szól bele a lambda a keverékképzésbe, csak ezért kérdeztem.

Elküldve

Üdv!

Egy oldalon (igaz nem opelos) azt olvastam, hogy: "A TP szenzort gyárilag állítják be és meghibásodása esetén a fojtószelep házzal kell cserélni."

Szóval akkor én most hiába veszek egy folytószelep potmétert, nem érek el vele semmit, hacsak nem veszek vele együtt egy házat is? Vagy ez opelnál nem így van? Mert én hülyeségnek tartom, ugyanis a potméter 2 csavarral van rögzítve. Ha veszek egy másik házat, annak is ugyan ott lesz a 2 csavar helye. Akkor meg semmi külömbség a kettő között és a poti a másik házra felfogatva is ugyan ott fog állni.

  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Volt szerelőnél az autó. Kicserélte a gyertyákat (4 pontosak voltak benne, amire azt mondta, hogy nem bele valóak, bár 1 évig semmi baj nem volt velük), kicserélte a gyújtókábeleket és beállította a gyujtást. Elkért 15 ezret. Most nem rángat a motor, nem zabál sokat, de viszont a 45-ös hiba újra visszjön (dús keverés) és nagyon nehezen indul be. Van hogy fél percig indítgatom mire beindul és akkor sem úgy indul mint régen, hogy felpörgeti egy pillanatra a motort, hanem 0-ról kezd el felmenni, míg el nem éri az alapjáratot. Nem akarom már mégegyszer elvinni szerelőhöz, csak legvégsőbb esetben. Szerintetek ez a hiba most mire utalhat? Valaki tapasztalt már ilyet?

  • 2 weeks later...
Elküldve

Hello mindenkinek!

Van egy 94es Corsam(1.4,16V echotech,90LE)Egy jó ideje rángatózik a kicsike...

Volt már hibakód vizsgálat(4szer),benzinszűrő,gyertya csere,Ags szelep csere,lambda szonda csere...

A rángatózás elvitt már egy 100ast a pénztárcámból.

Mi a túrót lehetne csinálni ezzel a rángatózással.

Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm.

ui.:Ja annyit még tudni kell az autórol,h:

Hideg motornál tökéletesen megy

Meleg motornál szarrá rángat.

THANKS!Bye

Elküldve
Hello mindenkinek!

Van egy 94es Corsam(1.4,16V echotech,90LE)Egy jó ideje rángatózik a kicsike...

Volt már hibakód vizsgálat(4szer),benzinszűrő,gyertya csere,Ags szelep csere,lambda szonda csere...

A rángatózás elvitt már egy 100ast a pénztárcámból.

Mi a túrót lehetne csinálni ezzel a rángatózással.

Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm.

ui.:Ja annyit még tudni kell az autórol,h:

Hideg motornál tökéletesen megy

Meleg motornál szarrá rángat.

THANKS!Bye

Esetleg lehetne nézni egy motorhőfok jeledót is.

Elküldve

Sziasztok!

Olyan valakit keresek aki tudna abban segíteni, hogy egy '98-as 1.7-es isuzu dízel corsaba bele lehet-e tenni egy újabb corsa váltóját. Egyáltalán kivitelezhető-e a dolog vagy halott ügy.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Lenne 2 kérdésem egy '97-es X10XE motoros B Corsával kapcsolatban:

- ha szervót szeretne bele a tulaj, melyiket javasoljátok: hagyományos hidraulikust, vagy elektromost? Úgy láttam, mindkettő előfordult B Corsában. Az elektromost talán egyszerűbb beépíteni, viszont a hidraulikus megbízhatóbbnak tűnik... Mi kell egyáltalán az elektromoshoz? Csak a kormánytengelyt kell lecserélni a szervós cuccra, vagy mást is? Elektromosan kell valamit alakítani, vagy csak 12V kell neki, és kész?

- a B Corsákban gyárilag nincs semmi fedél az akkumulátor felett? Nekem furcsa volt, hogy az akksi környéke csupa víz meg falevél volt, mikor egy ilyet láttam.

Köszi!

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Vettem egy Corsa B VAN-t, 2 személyes tgk! Be akarok tenni egy SAL audiorendszert, wrc-500as erősitő stb... na és az erősítőnek kéne energia.. a minuszos pólust a kocsi testében találom eddig oké és a pozitiv rész kéne! Ugy hallottam egy panel van a kocsiban és nem kell kivezetni az akksihoz a drótot! Hol találom ezt a PANELt, aminek a segítségével tudok "pozitiv energiát szerezni"?

Elküldve
Sziasztok!

Vettem egy Corsa B VAN-t, 2 személyes tgk! Be akarok tenni egy SAL audiorendszert, wrc-500as erősitő stb... na és az erősítőnek kéne energia.. a minuszos pólust a kocsi testében találom eddig oké és a pozitiv rész kéne! Ugy hallottam egy panel van a kocsiban és nem kell kivezetni az akksihoz a drótot! Hol találom ezt a PANELt, aminek a segítségével tudok "pozitiv energiát szerezni"?

Én eddig mindig kábelt vittem hátra külön biztosítékkal.

Elküldve

Szerintem is a legjobb megoldás az akksitól vinni a feszt,jó vastag direkt erre való vezetéken,biztivel.

Ott ahol a többi vezeték megy be az utastérbe könnyedén be is lehet melletük huzni a kábelt! :huh:

Elküldve

Sziasztok.

Van egy A Corsa küszöb amit kasztnizás után csak finoman betaknyoztak valami festékkel, ez a sótól elkezdett kivülről rozsdásodni. Mit lehet vele csinálni? Lecsiszolni és alvázvédőzni? Esetleg Hemmörájtot rákenni egyből, vagy minedenképp fényezőhöz vitetni?

Előre is köszi.

Elküldve
Sziasztok.

Van egy A Corsa küszöb amit kasztnizás után csak finoman betaknyoztak valami festékkel, ez a sótól elkezdett kivülről rozsdásodni. Mit lehet vele csinálni? Lecsiszolni és alvázvédőzni? Esetleg Hemmörájtot rákenni egyből, vagy minedenképp fényezőhöz vitetni?

Előre is köszi.

Fémtisztára csiszol, aztán alapozóval leken.Utána mehet rá az alvázvédő.

Elküldve

Sziasztok!

Új vagyok itt és igazából segítségért jöttem, de ahogy olvasgatom a fórumot, egyre jobban megtetszik. :huh:

Van egy A Corsám, 93-as, C12NZ-s motorkóddal (OHC moci, 1.2i).

Az a problémám, hogy a nyestek állandóan elrágják a pipakábeleimet és a szerelő mondta, hogy sokaknál bevált, hogy azzal az erős ragasztószalaggal tekerték be őket (nem a nyesteket! :P ), amiben olyan kis szálak vannak.(biztosan tudjátok, amivel a krokodilos fószer beragasztja a dögök száját a national-en :P )

Na én vettem ilyen ragasztót és nagyon sietni akartam, hogy mielöbb kész legyen és ne kelljen újból 12.000.ért kábelszettet vennem, ezért hirtelen kihuzkodtam az összeset és beragasztottam öket. Aztán jött a felismerés, mikor kimentem a kocsihoz:

én h.lye f.sz nem irtam fel, melyiket honnan huztam ki... :P :P :P :D :D :D

Szóval remélem tudtok nekem segíteni abban, hogy melyiket hová tegyem vissza.... :lol:

A gyujtáselosztón találtam egy kis nyilat, nem tudom ez számit-e valamit....

Légyszi írjatok!

Köszi szépen!

Roland

Elküldve
Sziasztok!

Új vagyok itt és igazából segítségért jöttem, de ahogy olvasgatom a fórumot, egyre jobban megtetszik. :huh:

Van egy A Corsám, 93-as, C12NZ-s motorkóddal (OHC moci, 1.2i).

Az a problémám, hogy a nyestek állandóan elrágják a pipakábeleimet és a szerelő mondta, hogy sokaknál bevált, hogy azzal az erős ragasztószalaggal tekerték be őket, amiben olyan kis szálak vannak.(biztosan tudjátok, amivel a krokodilos fószer beragasztja a dögök száját a national-en :P )

Na én vettem ilyen ragasztót és nagyon sietni akartam, hogy mielöbb kész legyen és ne kelljen újból 12.000.ért kábelszettet vennem, ezért hirtelen kihuzkodtam az összeset és beragasztottam öket. Aztán jött a felismerés, mikor kimentem a kocsihoz:

én h.lye f.sz nem irtam fel, melyiket honnan huztam ki... :P :P :P :D :D :D

Szóval remélem tudtok nekem segíteni abban, hogy melyiket hová tegyem vissza.... :lol:

A gyujtáselosztón találtam egy kis nyilat, nem tudom ez számit-e valamit....

Légyszi írjatok!

Köszi szépen!

Roland

Az elosztó fedélről is levetted a kábeleket?

Elküldve
Az elosztó fedélről is levetted a kábeleket?

Ahham... :lol:

Bent a lakásban ragasztottam be őket és utána vágott a villám az agyamba, hogy ennyire azért nem kellett volna sietni... :D

Nincs erre valami szabály, hogy miszerint kell rádugdosni? :huh:

Elküldve

De van, a gyujtási sorrend általában 1 3 4 2. Az a legegyszerűbb, ha kiveszed az 1. hengerből a gyertyát (a vezérlés felőli oldalon van) és a felső holtpontba tekered a motort, megemeled az egyik első kereket, sebességbe rakod, és forgatod, amíg a dugattyú felér, azt úgy állapítod meg, hogy csavarhúzót tartassz a gyertya helyén, és amikor érzed, hogy teljesen fenn van akkor megállsz. Ezek után leszeded a gyujáselosztó fedelét, és megnézed, melyik irányba áll a rotor. Az lessz az 1. henger. Az elosztó felől nézve a motort annak forgása az óramutató ellentetje. Ezzek után a sorrendnek megfelelően ráteheted a kábeleket. Az is előfordulhat ilyenkor, hogy a rotor a 4. henger felé áll, és nem indul el. Csak annyi a tennivaló, hogy a fedélen átellenesen megcseréled a kábeleket.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.