warwolf Elküldve Szeptember4, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2007 semmilyen contoroll lámpa nem világít, s fél perc után minden rendben is van, onnantól minden jól is üzemel... Mint amikor lekoszolódik az alapjárati léptető.........Ha beáll, akkor lesz kontrol lámpa....Addig meg ilyesmi a jelenség.Szerintem. :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tozsef Elküldve Szeptember12, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2007 Sziasztok ASR utólag beépíthető Corsa C-be ? Tozsef Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vandis Elküldve Szeptember20, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2007 Üdv! Azt szeretném megtudakolni tőletek, hogy mitől van az, ha a kézifék nem fog - úgy nagyjából. Csak beállítás kérdése, vagy a fékekkel van baj? Csak azért kérdezem, hogy ne legyek felkészületlen a témában :wacko: Gondolom ezt a részt nem érdemes házilag megpiszkálni. Érdekes, hogy ez a probléma nekem mumusom. Eddig egyik autómon sem volt jó a kézifék, pedig nagyon félek az elgurulástól, és lejtőn parkolástól. Márpedig itt nálunk igen dimbes-dombos területek vannak :unsure: A másik a kuplung. Azt mondják a többiek, hogy baj van vele, mert nagyon mélyen fog. Én úgy tudom, van, aki direkt így állítja be (pl. tesóm), hogy jobban lehessen indulni az autóval. Vagy ez így nem korrekt? Persze azért megnézetjük :lol: üdv. V Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Szeptember20, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2007 Üdv! Azt szeretném megtudakolni tőletek, hogy mitől van az, ha a kézifék nem fog - úgy nagyjából. Csak beállítás kérdése, vagy a fékekkel van baj? Csak azért kérdezem, hogy ne legyek felkészületlen a témában :wacko: Gondolom ezt a részt nem érdemes házilag megpiszkálni. Érdekes, hogy ez a probléma nekem mumusom. Eddig egyik autómon sem volt jó a kézifék, pedig nagyon félek az elgurulástól, és lejtőn parkolástól. Márpedig itt nálunk igen dimbes-dombos területek vannak :unsure: A másik a kuplung. Azt mondják a többiek, hogy baj van vele, mert nagyon mélyen fog. Én úgy tudom, van, aki direkt így állítja be (pl. tesóm), hogy jobban lehessen indulni az autóval. Vagy ez így nem korrekt? Persze azért megnézetjük :lol: üdv. V A kézifék csupán beállítás kérdése.A kuplung pedig ugyancsak, bár Opeléknél mindig is érdekesen bent fogott a kuplung, akármelyikkel is mentem.Ilyen volt hawer E Kadetje, v. az Astrám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
IMPi Elküldve Szeptember23, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2007 Sziasztok! Egykis segítségre lenne szükségem, nekem egy 1.4-es 84-Le (C14SE asszem ez a motortip kód) Corsa-m van és az a bajom vele hogy 100nál 3000et pörög(5.ben ), kicsit sokkalom ez az első "kis"köbcentis autóm, az összes többi autónál amit eddig vezettem max 2200-as fordulat volt 100on, szóval ez a normális vagy nem a hozzá való váltó van rajta ? PLs segítsetek nagyon fontos! Előre is Köszi! Üdv IMPi Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Szeptember23, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2007 Sziasztok! Egykis segítségre lenne szükségem, nekem egy 1.4-es 84-Le (C14SE asszem ez a motortip kód) Corsa-m van és az a bajom vele hogy 100nál 3000et pörög(5.ben ), kicsit sokkalom ez az első "kis"köbcentis autóm, az összes többi autónál amit eddig vezettem max 2200-as fordulat volt 100on, szóval ez a normális vagy nem a hozzá való váltó van rajta ? PLs segítsetek nagyon fontos! Előre is Köszi! Üdv IMPi Mivel jó eséllyel F13CR (rövid) váltót tettek a tiédbe, így normális.Az a motor nagyon sok Corsás álma ám.......meg Astrásé is! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kacsero Elküldve Szeptember23, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2007 .... Corsa-m van és az a bajom vele hogy 100nál 3000et pörög(5.ben ), kicsit sokkalom ez az első "kis"köbcentis autóm, az összes többi autónál amit eddig vezettem max 2200-as fordulat volt 100on, szóval ez a normális vagy nem a hozzá való váltó van rajta ? Most így fejből nem tudom, hogy az enyim mennyit pörög , de holnap megnézem, és megmondom, hogy az jó-e úgy :lol: De sztem, úgy normális... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vandis Elküldve Szeptember24, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2007 Úgy látszik, minden normális a kis autómon, amit nem érzek annak :lol: De mégiscsak kéne nekem egy műszaki leírás. Valamelyik fórumon itt találtam egy linket C corsa műszaki leíráshoz, de B-re nem találtam. Tudnátok segíteni, hogy van-e ilyen a neten? üdv. Vandis Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kacsero Elküldve Szeptember24, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2007 ... 100nál 3000et pörög(5.ben )..... Na, megnéztem az enyim is annyit pörög 5.-ben 100nál :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember24, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2007 Úgy látszik, minden normális a kis autómon, amit nem érzek annak :lol: De mégiscsak kéne nekem egy műszaki leírás. Valamelyik fórumon itt találtam egy linket C corsa műszaki leíráshoz, de B-re nem találtam. Tudnátok segíteni, hogy van-e ilyen a neten? üdv. Vandis Nekem van német nyelvű ha az jó (Opel Corsa B/Tigra - So wird's gemacht) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Szeptember26, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2007 Van valami tippetek C14NZ-nél (91'Corsa-A) alapjárati szabályzó léptetőmotor hibára? - Már ki lett cserélve (igaz nem új), de még mindíg gond és a motor is néha felpörög, egyenletlen (lassan áll be), amikor vissza kellene állnia alapjáratra. Piros lámpánál hallani a motoron, hogy ingadozik, aztán egy idő után jó lesz. - A motorhibajelző világít, mostmár egyre hamarabb indulás után. Egy ideig csak akkor kezdett világítani, amikor bemelegedett a motor, de ami még érdekes, hogy volt olyan (főleg, ha egyenletesen mentem autópályán), hogy elő sem jött a hiba, csak amikor már gyakori volt az elindulás megállás (városban pl.), de volt olyan is, hogy leállítottam és még viszonylag melegen megint elindultam, akkor nem jött elő, szóval eléggé véletlenszerű látszólag. Kiolvasva 35 -ös hibakódot villog ki, ami elvileg a léptetőmotor, de ezek szerint valami más okozhatja? Nemrég láttam valamelyik topikban, hogy valakinek hasonló problémai voltak ugyanilyen motorral, csak Astra-F -ben, de most nem találom. Pedig úgy emlékszem ott csak kipucolt valamit és azóta jó (meg valami vákumcső is rémlik, de ezt is néztem már, meg lehet, hogy ez valami másra volt jó) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xplosive Elküldve Október2, 2007 Megoszt Elküldve Október2, 2007 Sziasztok opelguruk! Kellene nekem egy kis segitseg. Szoval van nekem egy opel (vauxhall) corsa 1.5 d - m, 95 os. Vasaroltam hozza egy elektromos kormanyszervot. ez lenne az: http://keptarhelyem.hu/keptarhely.php?imgid=10856 Szoval van valakinek valami otlete ennek a bekotesevel kapcsolatban? En angliaban elek, elvittem mar ket szerelohoz is de mindketten bamban altak a problema elott. a szerbo szinten egy b s corsabol valo, de nem 1.5 diesel bol. segitsetek legyszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vandis Elküldve Október12, 2007 Megoszt Elküldve Október12, 2007 Nekem van német nyelvű ha az jó (Opel Corsa B/Tigra - So wird's gemacht) Ó, nekem tökéletes lenne az is, ha corsa B 97-ről van benne szó!!!! Hogyér', miér' adnád?! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vandis Elküldve Október12, 2007 Megoszt Elküldve Október12, 2007 Közben felmerült itt egy technikai kérdés a benzintankkal és mérővel kapcsolatban: Lehet a benzintankba terelőlapokat rakni, hogy kevésbé lötyögjön a lé? Vagy ez nagyon drága, és gázos? Esetleg tankcsere bontottra? Más típusra? (pl. corsa C - ha abban van)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Október13, 2007 Megoszt Elküldve Október13, 2007 Sziasztok opelguruk! Kellene nekem egy kis segitseg. Szoval van nekem egy opel (vauxhall) corsa 1.5 d - m, 95 os. Vasaroltam hozza egy elektromos kormanyszervot. ez lenne az: http://keptarhelyem.hu/keptarhely.php?imgid=10856 Szoval van valakinek valami otlete ennek a bekotesevel kapcsolatban? En angliaban elek, elvittem mar ket szerelohoz is de mindketten bamban altak a problema elott. a szerbo szinten egy b s corsabol valo, de nem 1.5 diesel bol. segitsetek legyszi. szerintem 95 ben sima olajos szervo volt a corsa B ben... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október13, 2007 Megoszt Elküldve Október13, 2007 Ó, nekem tökéletes lenne az is, ha corsa B 97-ről van benne szó!!!! Hogyér', miér' adnád?! :lol: Ahogy nézem a teljes Corsa B palettát felöleli '93-'00-ig. Elektronikus formában van meg, ha küldesz egy e-mailcímet privát üzenetben amire elfér egy ~10 megás .pdf fájl akkor elküldöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kispedro Elküldve Október21, 2007 Megoszt Elküldve Október21, 2007 Sziasztok! Nekem ugyan az a problémám, mint Stefan nevű kollégának. Ugyan az az autó is és a hiba is. Eddig. De most jött egy új hoba. 45-ös hibakód, ami azt jelenti, hogy: Lambda szonda áramkör feszültség magas (keverék dús). Lehet, hogy rossz a lambda szonda és az miatt rossz a keverés? Ugye az verérli az alapjárati motort is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Október21, 2007 Megoszt Elküldve Október21, 2007 Sziasztok! Nekem ugyan az a problémám, mint Stefan nevű kollégának. Ugyan az az autó is és a hiba is. Eddig. De most jött egy új hoba. 45-ös hibakód, ami azt jelenti, hogy: Lambda szonda áramkör feszültség magas (keverék dús). Lehet, hogy rossz a lambda szonda és az miatt rossz a keverés? Ugye az verérli az alapjárati motort is? Lambdát célszerű kimérni, egy villaosságszerelő szkóp nevű kütyüvel meg tudja oldani.Az alapjáratit pedig célszerű kitakarítani.Erre a célra kitűnően alkalmas WÜRTH álltal forgalmazott féktisztító spray, ill. benzin, nitrohigító, de utóbbi kettővel csak óvatosan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kispedro Elküldve Október21, 2007 Megoszt Elküldve Október21, 2007 Esetleg a folytószelep pótméterrel nem lehet probléma? Mert ezt az ötletet is felvetették nekem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Október21, 2007 Megoszt Elküldve Október21, 2007 Esetleg a folytószelep pótméterrel nem lehet probléma? Mert ezt az ötletet is felvetették nekem. Okozhatja, de akkor nem lenne full alapjárat.A gázbowdennel játszva ki tudod okoskodni, hogy az-e a probléma forrása. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kispedro Elküldve Október21, 2007 Megoszt Elküldve Október21, 2007 Az a helyzet, hogy rángat az autó. De mindig csak akkor, mikor csak picit van benyomva a gázpedál. Ha odalépek neki, akkor megszűnik és elkezd gyorsulni. Pl. 3-asban megyek 30-al, vagy 40-nél 4-esbe rakom, ekkor rángat. Régen sosem csinált ilyet. Ha 2-esben huzatom 40-ig, akkor nincs ilyen gond. Ebből gondolom, hogy kikophatott a potinak az eleje, merthát azt használja legsűrűbben az ember. Sajnos szkópozni már nem tudok, mert nagyon döglődik a szkópom. Elég régi orosz csoda már. Hogy érted zt, hogy:ű "A gázbowdennel játszva ki tudod okoskodni, hogy az-e a probléma forrása." Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Október22, 2007 Megoszt Elküldve Október22, 2007 . Hogy érted zt, hogy:ű "A gázbowdennel játszva ki tudod okoskodni, hogy az-e a probléma forrása." Úgy, hogy behajolsz a motortérbe, és a kezeddel óvatiba húzod szépen fokozatosan a gázbowdent.ha valóban a poti a bibis, akkor megmutatja ott.Amúgy ha az bekrepál, akkor a főtengelyjeladóról veszi le a jelet a compi.C20NE-nél játszottunk ilyet.Aztán még kicseréltük a légtömegmérőt.Bár asszem az C14NZ-ben nincs. Egy gyári új poti pedig 6-7e. ft.Mondanám, hogy bontott, de sanszos, hogy az is kivan már kopva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Október22, 2007 Megoszt Elküldve Október22, 2007 Sziasztok! Nekem ugyan az a problémám, mint Stefan nevű kollégának. Ugyan az az autó is és a hiba is. Eddig. De most jött egy új hoba. 45-ös hibakód, ami azt jelenti, hogy: Lambda szonda áramkör feszültség magas (keverék dús). Lehet, hogy rossz a lambda szonda és az miatt rossz a keverés? Ugye az verérli az alapjárati motort is? Lambdának valamennyire meleg motornál van beleszólása az alapjáratba, igen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vandis Elküldve Október23, 2007 Megoszt Elküldve Október23, 2007 Esetleg a folytószelep pótméterrel nem lehet probléma? Mert ezt az ötletet is felvetették nekem. Elnézést, hogy belekotyogok, de amúgy mi az a folytószelep pótméter??? :lol: Annyira érdekelne! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kispedro Elküldve Október23, 2007 Megoszt Elküldve Október23, 2007 A TP szenzor: A TP szenzor = throttle position, vagyis fojtószelep állás érzékelő megmondja az ECU-nak, hogy a fojtószelep milyen pozícióban van. Az érzékelő 0,5 V körüli értéket ad, a teljesen zárt, 4,5V körüli értéket ad a teljesen nyitott folytószelep állásnál. Az alsó érték pontosan 0,45V, ha a fojtószelep teljesen zárt. Kritikus, hogy a TP szenzor jól legyen beállítva, mert az ECU ebből tudja, hogy a fojtószelep nyugalmi pozícióban van és alapjáraton kell üzemelni (alapjárati zárt, visszacsatolt ciklus), vagy a fojtószelep zárva van terhelés alatt és az injektorokat ki kell kapcsolni (tolóüzem). ECU csere esetén, az eltérő belső tápellátás karakterisztikája kis mértékben megváltoztathatja a TP szenzor feszültségeit. Néhány esetben az alapérték 0,5V fölé kerül. A TP szenzort gyárilag állítják be és meghibásodása esetén a fojtószelep házzal kell cserélni. Néha előfordul az elállítódás.Ha a TP szenzor negatívra van állítva (0,45V alatti értéket mutat teljesen zárt fojtószelepnél), akkor ha a fojtószelep lassan nyílik, az ECU akkor is azt hiszi, hogy a fojtószelep még zárva van, és alkalmazza a tolóüzemi üzemmódot, vagyis elveszi a benzint 1400 vagy 1800 -as fordulatoknál. Ez gyakran okoz lüktetést kb 800 és 1800-as fordulat között. Ugyanekkor az autó rángatni is fog amikor alacsony fordulatokon vezetünk. Ha a TP szenzor pozitívra van állítva (0,45V fölötti értéket ad teljesen zárt fojtószelepnél), a tolóüzem nem fog működni, és az ECU nem futtatja a helyes alapjárati rutinokat sem, az alapjárat nem lesz nyugodt. Inkább jobb, ha kicsit negatívra van hangolva a TP szenzor, de legjobb a 0.45 V-os pontos beállítás. Ha a TP szenzor meghibásodik, az ECU egy backup programra fut, mivel innentől nem tudja, hogy mikor kell alapjáraton tartani a fordulatot és mikor adtak gázt. Ekkor egy 2000 körüli fordulaton tartja az "alapjárati" fordulatot, amivel el lehet gördülni az első szervízig. (próbáljuk ki, húzzuk le a TP szenzor csatlakozóját). Ha túlságosan alacson az alsó feszültség érték, vagy megszakadt a kapcsolat a szenzorral, az ECU észleli a hibát és tárolja, a MIL led kigyullad. A szervíz csatlakozót rövidre zárva a hibakódal villog a MIL led. Ez a kód természetesen kiolvasható PGM-FI teszterrel is.A TP érzékelő, egy a fojtószeleppel egytengelyű 5 kohm-os potenciométer, ami 5V-os tápfeszültséget kap és feszültségosztóként üzemel. A TP szenzor 3 pólusú csatlakozóval csatlakozik a rendszerre. Az 1. és 3. (két szélső) lábán kapja az 5V-ot. Elsőként ezt ellenőrizzük, hogy meg van-e az 5V. Az 1. és 2. vagy a 2.és 3. pont között OHM mérővel mérhetjük ki a különböző fojtószelepállásokhoz tartozó ellenállás értéket. A vizsgálat során a fojtószelep lassú mozgatásával nem változhat nagyot, nem ugrálhat az ellenállás. Célszerű ezt analóg multiméterrel kimérni. A csatlakozót visszadugva, gyujtást adva ellenőrizhetjük a két végálláshoz tartozó feszültségeket is (0,5V, 4,5V). 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts