Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Srácok,

Van egy Astrám, 1.4-es. Sajnos nincs benne szervó. Gondoltam, hogy rakatok majd bele tavasszal, mert csak jó az ha van.

Nem is tudom, hogy ez költségében mennyiből jönne ki?! Jól át kell gondolni.

Na meg hallottam olyat is, hogy az 1.4-es motor kicsi hozzá és nem éri meg beletenni.

Mi a véleményetek?

Én is nemrég gondolkodtam hogy dobok bele egyet, volt is egy a vaterán 9000ft ért KOMPLETT SZERVÓ!!! azaz kormánymű alias fogasléc, Csövek, Szivattyú, Kiegyenlítő!

Mire összekapartam volna rá a lovettát, hát persze hogy megvették!

Amúgy ha darabonként veszed meg egy pöppet töbre jön ki!

Pl szivattyúból is ritka amikor kapsz 6e alatt, báár most van egy :

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/motorikus_alkatresz/egyeb/opel_astra_f_szervo_servo_servo_szivattyu_olcson_1695365009.html

Aztán van a Kiegyenlítő, 3-4e

Csöveket nem is nagyon tudom hogy lehet e kükön kapni, igazi kincs nek számít!

Fogasléc, meg megint olyan 7-8e körül..

Beszerelés nem lehet olyan nagy cucc, a fogaslécet 4db csavar fogja, a szivattyút, asszem 3, csak a tárcsákkal kell variálni ha csak nem több bordásod van!

Elküldve

Nekem most is van egy c18nz ről való KOMPLETT szervóm, igaz vectrából, tehát a csövek nem stimmelnek, de a mai apig nem akarták elvinni.

Elküldve

Nekem is van egy szervós kormánymű eladó. Működik, de mondjuk versenypályára nem alkalmas :icon1: hétköznapi használatra viszont igen. (felrakom majd az adok-veszekbe)

Egyébként szerintem sokat számít, hogy van-e benne szervó és hogy milyen típus. Szóval nem csak akkor kell a szervó, ha napi 10-szer parkolsz. Az autósok 90%-a nem parkol napi 10-szer. Sima kanyarnál is sokat számít...

Elküldve

Sziasztok!

Pár kommenttel feljebb olvastam hasonlót, ha tekerem a kormányt álló helyzetben jobb oldalról nyöszörgő hangot hallok, csak álló helyzetben van. Áprilisban talpast cseréltek azon az oldalon. Most megnéztem közelebbről (amennyire én értek hozzá :) a jobb oldali kormányösszekötőnek van egy picivel nagyobb holtjátéka, megmozgatva 2-4 mm tengelyirányban, nem le vagy fel, bal oldalon nagyon kicsi (talán 1-2 mm), okozhatja ez ezt a hangot? Mennyire komoly a baj? Mostanában érzem néha, hogy húz nagyon picit jobbra a kormány, alig észrevehető.

Elküldve

Sziasztok!

Pár kommenttel feljebb olvastam hasonlót, ha tekerem a kormányt álló helyzetben jobb oldalról nyöszörgő hangot hallok, csak álló helyzetben van. Áprilisban talpast cseréltek azon az oldalon. Most megnéztem közelebbről (amennyire én értek hozzá :) a jobb oldali kormányösszekötőnek van egy picivel nagyobb holtjátéka, megmozgatva 2-4 mm tengelyirányban, nem le vagy fel, bal oldalon nagyon kicsi (talán 1-2 mm), okozhatja ez ezt a hangot? Mennyire komoly a baj? Mostanában érzem néha, hogy húz nagyon picit jobbra a kormány, alig észrevehető.

Ekkora holtjátékkal már nem csoda. hogy húz valamerre.

Sőt szinte lehetetlen egyenesben tartani.

Egy jó futóművest kéne meglátogatnod! Valószínűleg gömbcsukló csere esedékes.

Elküldve

Ekkora holtjátékkal már nem csoda. hogy húz valamerre.

Sőt szinte lehetetlen egyenesben tartani.

Egy jó futóművest kéne meglátogatnod! Valószínűleg gömbcsukló csere esedékes.

Köszi a választ! A UNIX webshopjában milyen néven keressem ezt az alkatrészt?

  • 4 weeks later...
Elküldve

Halihó,

Olyan gondom lett, hogy a szervós kormányom bal oldalra nehezebben tekerhető, illetve akad is az elején. Jobb oldalon nem érzek ilyet.

Szerelőhöz elviszem a jövőhéten, de pl a hétvégén használhatom így a kocsit?

Elküldve

Halihó,

Olyan gondom lett, hogy a szervós kormányom bal oldalra nehezebben tekerhető, illetve akad is az elején. Jobb oldalon nem érzek ilyet.

Szerelőhöz elviszem a jövőhéten, de pl a hétvégén használhatom így a kocsit?

Gyanítom, hogy a rásegítő balra nem működik. Ha végleg lerobbanna, akkor rásegítés nélkül is elvezethető, de sokkal keményebben kell forgatni a kormányt mint egy egyszerű szervótlant.

Elküldve

Gyanítom, hogy a rásegítő balra nem működik. Ha végleg lerobbanna, akkor rásegítés nélkül is elvezethető, de sokkal keményebben kell forgatni a kormányt mint egy egyszerű szervótlant.

Köszi. Akkor még elvezetgetem 200 km-et a hétvégén, aztán hétfő reggelre már van időpontom a szerelőnél:)

Elküldve

Egy baj van, ha elviszem a kocsit hétfőn, és kiderül hogy tényleg cserés, nem tudok elgyalogolni Hatvanba...

Postás jár felétek? :huh:

Elküldve

Van olyan műhely, aki ilyet is javít! ;)

Persze, de csak ha arannyal fizetsz. :D És csak pár ilyen hely van az országban, a kolléga pedig azt mondta, hogy szerelőnél van a kocsija. Gondolom egy 'normál' szerelő és nem szervó-szakműhely. :)

Elküldve

Persze, de csak ha arannyal fizetsz. :D És csak pár ilyen hely van az országban, a kolléga pedig azt mondta, hogy szerelőnél van a kocsija. Gondolom egy 'normál' szerelő és nem szervó-szakműhely. :)

Ez igaz.

Bár én havernak hoztam már el pestről, olcsóbb volt a felújítás, mint a bontott szar.

  • 2 months later...
Elküldve

Voaaaah. Kormanymu cserelve. A harmadik jo is lett. Az eredetiben kette volt torve ami altalaban inkabb kikopik. :D

Mee' megy a részing állandóan. :D

Amúgy emiatt mozgott az egész a kengyelben? :huh:

Elküldve

Borzszeru? Amibe csavarod az osszekotoket.

A gumi lefogato volt kikopva..lett masik :D....de akkor se tetszett a kormanymu hangja ugyh beraktam egy masikat. :) most jooo

Elküldve

Sziasztok

Az probléma ha a kormányösszekötő rúd a kocsi orra felé vízszintesen megmozgatva elmozdul kicsit egy koppanó hanggal kísérve? Az autó egyébként balra húz. Szervótlan kormányműről van szó.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.