Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Most nézem talán az előttem szóló kollega is épp ilyen project-ben van ? :icon1:

Igen még mindig folyik a projekt, csak még kell egykét alkatrész ;)) De a GYIK-ban te is megtalálod mi hogyan kell bele .. :)

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok! Az a nagy büdös helyzet adódott, hogy C14NZ-re nem tudom feltenni a komplett szervót, mivel a feszítőgörgőnek nincs meg a 2 csavarhelye....-.- Nos ilyenkor mit lehetne tenni? Nem lehet valami kisebb szíjjal görgő nélkül a generátorral befeszíteni, vagy ez hülyeség és inkább szerezzek egy másik tömböt?? :(

Petya

  • 4 weeks later...
Elküldve

Üdv!

Olyan kérdésem van hogy astra-f és g-astra kormányoszlopa között van-e különbség a ricnistengelybe, mert van egy sportkormányagyam f-re jó volt g-re jó-e lehet?

Elküldve

Üdv!

Olyan kérdésem van hogy astra-f és g-astra kormányoszlopa között van-e különbség a ricnistengelybe, mert van egy sportkormányagyam f-re jó volt g-re jó-e lehet?

Ugyanaz. Nincs különbség.

Elküldve

Sziasztok! Az a nagy büdös helyzet adódott, hogy C14NZ-re nem tudom feltenni a komplett szervót, mivel a feszítőgörgőnek nincs meg a 2 csavarhelye....-.- Nos ilyenkor mit lehetne tenni? Nem lehet valami kisebb szíjjal görgő nélkül a generátorral befeszíteni, vagy ez hülyeség és inkább szerezzek egy másik tömböt?? :(

Petya

Ha nincs feszítőnek lyuk a blokkon akkor következő a teendő, G-astrából kell szerezni GENERÁTOR tartóbakto ami a motor másik felén van és a generátor alatt azon van feszítő görgő. És ezzel kivitelezhető a szervó. Azt hiszem legutóbb egy elektromos szervós g-astrából hoztam ilyenbakot és abban is volt ott feszítő görgő.

Tehát mi kell pontosabban. G-astra 8szelepes motorról, (pontosan nem tudom hogy a 16szelepesé olyan-e) Tehát 8szelepes motorról generátor tartóbak erre csatlakozik a generátor és alatta van egy feszítő görgő. És ez annak gyógyír a problémára akinek nincs a blokkon furat a feszítőnek. Működőképes dolog építettem már be egyik haverommal Így f-astrába szervót.

Elküldve

Lufis kormány melyik modell kormányára cserélhető úgy, hogy a légzsák megmaradjon működőképes? Esetleg G Astra?

G-astra pont nem kompatibilis.

B-vectra, B-omega ami plug and play. Leveszed felrakod működik...... Nekem is b veki van és b veki is volt.. szal ez tuti. :D

Elküldve

Nah, tehát a tegnapi tekergessünk végig minden cimbi autóját eredménye:

Enyém, szervó nélküli, fapadadsztra-középtől 2-2, tehát 4 kopptól koppig. (nem is értem, miért tűnik soknak...)

Haver1 astra, de vectra származású szervós kormánymű 3,5 kopptól koppig.

Haver2 GSI, gyári XE, gyári kormány, 3,5 kopptól koppig.

Haver3 aki már sz.pott kormánymű legózással pedig elmesélte, hogy a szervo nélküli más, illetve szervósból is van ami más, de fejből nem tudta megmondani, hogy a 3,5 a kevesebbet, vagy a többet forgós -e. Szóval a "nincs több féle" az nagyjából 3 félét takar. -_-

Engem is érdekel a téma, mert az enyémet is sokat kell tekergetni, és nem a parkolásnál a legnagyobb probléma. :)

Ugye jól megnéztétek, a szervótlan astra 4, a szervós 3.5, a 16v gsi meg 3 fordulat.

Na akkor most erre rátennék mégegy lapáttal, ugyanis a szervótlan vectrámban meg 4.5-et fordul. :) Háromszor megnéztem mert nem akartam elhinni.

Na most a kérdés az hogy a 16v gsi az mennyire ritka, szóval mennyi esélyem van találni belöle bontott kormánymüvet?

A másik hogy ez csak szervósban létezett? (gondolom igen) Mivan akkor ha én csak ledugózom a két csövet, és kész? (nem akarok szervót, akkor se ha nehéz lesz parkolni) Vagy esetleg a csigát meg a fogaslécet át lehet müteni egy szervótlan házba?

Elküldve

Üdv.!

Olyan problémám van, hogy 110körül elég sz@r a kormányzása az autónak, de még álló helyzetben is mintha nagy lenne a kormány holtjátéka, 110 fele kezd eléggé érezhetővé válni ez az egész.

Ebben az esetben mi lehet a ludas? Valamelyik szilent, kutyacsont?

+ nem ebbe a témába való, de kb erről a sebességről ha nagyobbat fékezem ráz az autó eléggé érezhetően...

Elküldve

Üdv.!

Olyan problémám van, hogy 110körül elég sz@r a kormányzása az autónak, de még álló helyzetben is mintha nagy lenne a kormány holtjátéka, 110 fele kezd eléggé érezhetővé válni ez az egész.

Ebben az esetben mi lehet a ludas? Valamelyik szilent, kutyacsont?

+ nem ebbe a témába való, de kb erről a sebességről ha nagyobbat fékezem ráz az autó eléggé érezhetően...

A kormányműnél kell átnézni a gömbfejeket szilenteket, a fékezésbe meg a tárcsa szólhat bele lehet kissé csámpás.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Szevasztok! Az lenne a kérdésem, hogy szervóolaj szintjének hol kell lenni a "nívópálcán" ? Mert két beosztás van rajt, gondolom az alsó a min. a felső a max. De lehet hogy az a rúd nem is a folyadék szint ellenörzésére való. :D Bejelöltem. nekem a piros vonalnál van a szint, de lehet hogy a zöldnél kellene hogy legyen??? (először van szervós kocsim, és nem értek hozzá) Válaszokat előre is köszi :) Üdv: *Jimmy*

http://kepfeltoltes.hu/view/121202/DSC01416_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Szevasztok! Az lenne a kérdésem, hogy szervóolaj szintjének hol kell lenni a "nívópálcán" ? Mert két beosztás van rajt, gondolom az alsó a min. a felső a max. De lehet hogy az a rúd nem is a folyadék szint ellenörzésére való. :D Bejelöltem. nekem a piros vonalnál van a szint, de lehet hogy a zöldnél kellene hogy legyen??? (először van szervós kocsim, és nem értek hozzá) Válaszokat előre is köszi :) Üdv: *Jimmy*

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

A két vonal között legyen a szint.

Elküldve

hello!

Nemtudom kérdeztem-e már a témában, de a "nagy" kormányholtjáték oka mi lehet?

Kopás. :sneaky:

Lehet kormánymű, összekötő gömbfej, talpas. Meg kell nézni.

Elküldve

Üdv megint!

Megrángattattam a kormányt és a kormányösszekötők jók, a kormánymű és a kormány közötti részről hallom azt az egyfajta recsegő hangot erősebb kormányrángatásnál,illetve a holtjáték során a halk kopogást is. Maga a kormányrúdnál lehet a gond, nem? Valakinek esetleg valami tapasztalata? :)

  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdv megint!

Megrángattattam a kormányt és a kormányösszekötők jók, a kormánymű és a kormány közötti részről hallom azt az egyfajta recsegő hangot erősebb kormányrángatásnál,illetve a holtjáték során a halk kopogást is. Maga a kormányrúdnál lehet a gond, nem? Valakinek esetleg valami tapasztalata? :)

Van egy megvezeteés a kormányrúdon, a pedálokhoz behasalva felnézve látni, ki szokott csúszni a műanyag a helyéről és kopog a rúd a fémen.

Elküldve

Srácok,

Van egy Astrám, 1.4-es. Sajnos nincs benne szervó. Gondoltam, hogy rakatok majd bele tavasszal, mert csak jó az ha van.

Nem is tudom, hogy ez költségében mennyiből jönne ki?! Jól át kell gondolni.

Na meg hallottam olyat is, hogy az 1.4-es motor kicsi hozzá és nem éri meg beletenni.

Mi a véleményetek?

Elküldve

Nekem gyárilag szervós 1.4 van és nem fullad le ha álló helyben kezdem el vadul tekerni a kormányt szóval simán elbírja... de az ára több mint amennyit ér.

Hali Gergő,

Mennyiből jönne ki egy utólagos beszerelés? Meg tudnád saccolni kb.?

Elküldve

Enyém gyári, így nem tudom az alkatrészárakat. Csak próbáltam már szervós és anélküli Astra F-et is, és ha nem parkolsz napi 10x szük helyre, hogy sokat kelljen tekergetni a kormányt akkor nincs nagy különbség... legalább is számomra nem volt. :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.