Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Na annyt megtudtam, hogy a hatszögletű nagy csavarral a fogasléc lógását lehet kompenzálni. Viszont ebben a házban lehet olaj üzem közben? Mert nekem onnan szivárog. Megnéztem a kormányrúdhoz menő tengelyt, teljesen száraz és a csövek csatlakozása is rendben van.

  • 4 weeks later...
Elküldve

Srácok, hogyan tudhatom meg azt, hogy egy c16nz-ből bontott szervós kormánymű jó-e az én x14nz-mbe? Mit kell kérdezni az eladótól? (majd 100km-re van a cucc, csak akkor mennék el érte ha tuti)

Elküldve

Maga a kormány mű ugyanaz.

a szervószivattyú szokott más lenni, hosszbordás ékszíjjas, ill másik fajta. És azok felfogatása.

Nekem egy A vekiből lett átoperálva, csak másik cső szettet kellett vennem.

Elküldve
Tehát elvileg mindegy, milyet veszek, ha amúgy sem volt szervós?

Azt kell emgtudnod, hogy a blokkodon van-e 2lyuk a feszítőnek, vagy ha olyan a szervó akkor a szivattyúnak. De mindkét esetben kell a 2lyuk. Ha csak nem sima ékszíjas ez esetben nem lényeg a 2lyuk megléte. De széles szíjasnál már igen. Ha astrából van tök mind1 milyen motor. Lényeg hogy 8szelepes legyen, mert a c20xe-nek pl más a motortartóbak. a 8szelepeseké meg ugyan az.

minden esetdben kérd a motortartóbakot, és a főtengely szíjtárcsát. Az enyém pl c16si-ből van x14nz a motorom szó nélkül belement. Ja és nagy valószínűséggel generátort is cserélni kell. Valaki azt modnja csaka generátor tácsát kell cserélni valakinek komplett generátort kell. Nekem és havernak pl komplett generátort kelett cserélni. De ez a veszély csak hosszbordás szíjnál van.

Elküldve

Bordás ékszíjam van, és klímával. És egy c16nz-ből lenne a cucc. Akkor kiderítem az eladótól, milye van, köszi :)

Klímával, szervó nélkül?! :huh: Érdekes...

Elküldve

Klímával, szervó nélkül?! :huh: Érdekes...

Valszeg utólagos diavia klíma :D Na de ez esetben akor lesz vele cummendáré.. Klímás szervós bakot talállni. :D KÜLÖN :D EJJEJJ

Elküldve

Valszeg utólagos diavia klíma :D Na de ez esetben akor lesz vele cummendáré.. Klímás szervós bakot talállni. :D KÜLÖN :D EJJEJJ

Most mi baj van a diavia-val? :icon1: Legjobb! :D

Se bak, se zárhíd, se akármilyen átalakító nem kell hozzá. Csak egy hosszabb hosszbordás szíj.

Ha az van neki akkor jár a legjobban. -_-

Elküldve

Most mi baj van a diavia-val? :icon1: Legjobb! :D

Se bak, se zárhíd, se akármilyen átalakító nem kell hozzá. Csak egy hosszabb hosszbordás szíj.

Ha az van neki akkor jár a legjobban. -_-

Az is lehet. De enm modntam, hogy rosz. De valszeg ha nincs szervója de klímája van akkor az diavia ergó utólagos? :D Ennyi. De a kompresszor mire van csavarozva ha nem bakra? :D

Elküldve

Azt kell emgtudnod, hogy a blokkodon van-e 2lyuk a feszítőnek, vagy ha olyan a szervó akkor a szivattyúnak. De mindkét esetben kell a 2lyuk. Ha csak nem sima ékszíjas ez esetben nem lényeg a 2lyuk megléte.

Ezt a két lyukat hol is kell nézni pontosan és ez a két lyuk valamelyiken gyárilag nincs és fúrni meg nem lehet, vagy lyuk van, de menet nincs benne?

Elküldve

Ezt a két lyukat hol is kell nézni pontosan és ez a két lyuk valamelyiken gyárilag nincs és fúrni meg nem lehet, vagy lyuk van, de menet nincs benne?

Pont ezért hívot ma fel haver, mert valaki vitt tőle szervós cuccot aztán neki nem volt lyuk a blokkon, aztán felhív, hogy nekem volt-e. Hát mdonom volt. Bár fészliftes a kocsim.. Nem tudom van e összefüggsé, de nekem volt. Na jó neki nincs. Hát mondom ezt nem tudom, hogy évjárat függő-e vagy mi nekem volt havernak nincs, c14si-n havernak volt mondom nem tom.... Szal hogy melyiken van melyiken nincs PASSZ.

A blokk tetején van a vezérlés burkolat lyuklába, a blokk tetejétől lefele olyan 1cm-re, KB.... 2lyuk menettel. Na most amelyiken nincs,,, azt nem tom, hogy lehet-e rá rakni. Én nem kisérletezném meg. Nem tudom milyen mély a lyuk. és ha túl méjre böksz, lehet átfúrsz egy víz csatornát vagy valamit. :D Szóval én nem merném meg fúrni. Amelyiken van az zsír.

Elküldve

Pont ezért hívot ma fel haver, mert valaki vitt tőle szervós cuccot aztán neki nem volt lyuk a blokkon, aztán felhív, hogy nekem volt-e. Hát mdonom volt. Bár fészliftes a kocsim.. Nem tudom van e összefüggsé, de nekem volt. Na jó neki nincs. Hát mondom ezt nem tudom, hogy évjárat függő-e vagy mi nekem volt havernak nincs, c14si-n havernak volt mondom nem tom.... Szal hogy melyiken van melyiken nincs PASSZ.

A blokk tetején van a vezérlés burkolat lyuklába, a blokk tetejétől lefele olyan 1cm-re, KB.... 2lyuk menettel. Na most amelyiken nincs,,, azt nem tom, hogy lehet-e rá rakni. Én nem kisérletezném meg. Nem tudom milyen mély a lyuk. és ha túl méjre böksz, lehet átfúrsz egy víz csatornát vagy valamit. :D Szóval én nem merném meg fúrni. Amelyiken van az zsír.

Én sem akartam megfúrni, csak érdeklődtem hogy amiben nincs lyuk abban nincs lyuk, vagy csak menet nincs. Tehát egyáltalán nincs lyuk, akkor nekem is meg kell néznem ezt holnap. Nehogy potyára vegyek szervó szettet. Köszi. :)

Elküldve

Nos. Diavia klímám van, igen :D Valamint 98-as, faceliftes, x14nz-m. Akkor most megszívtam vagy sem? :D

Majd kiderül. Nézd meg a lyukakat meg szerezz klímás,szervós motortartót. Viszont lehet hülyeséget mondok. Kövezzetek meg. De ha jól rémlik a téma akkor ha szerzel klímás szervós bakot akkor azon van a feszítő is. ERGÓ a blokkra nem kell csavarnod semmit ha van lyuk ha nincs. Mivel azon a motortartón ami szervós, és klímás ott a motortarton vana feszítő is a két szivattyú között.. Azt hiszem ez így van.... És akkor a blokkot el lehet feledni oda nem kell semmi. :D Tehát ha azt nézzük akkor jól jártál. Csak szereszz egyklímás szervós bakot feszítővel. :D És mehet a menet. :D

Elküldve

Azt nem tudom, hogy 14nz-nél hogy van, de nálam a klímának és a szervónak semmi köze egymáshoz. A szervó volt benne gyárilag minden cuccával együtt. A klímát raktam bele én utólag és csak a szíjat kellett cserélni.

Ha a szervószivattyúnak is kell egy plusz feszítőgörgő akkor azt is be kell rakni nyilván. Ezt nem tudom, de a diavia klímához semmi köze az biztos.

(Amúgy manuál klímád van vagy digit?)

Elküldve

Azt nem tudom, hogy 14nz-nél hogy van, de nálam a klímának és a szervónak semmi köze egymáshoz. A szervó volt benne gyárilag minden cuccával együtt. A klímát raktam bele én utólag és csak a szíjat kellett cserélni.

Ha a szervószivattyúnak is kell egy plusz feszítőgörgő akkor azt is be kell rakni nyilván. Ezt nem tudom, de a diavia klímához semmi köze az biztos.

(Amúgy manuál klímád van vagy digit?)

Manuális, símán.

Elküldve

Azt nem tudom, hogy 14nz-nél hogy van, de nálam a klímának és a szervónak semmi köze egymáshoz. A szervó volt benne gyárilag minden cuccával együtt. A klímát raktam bele én utólag és csak a szíjat kellett cserélni.

Ha a szervószivattyúnak is kell egy plusz feszítőgörgő akkor azt is be kell rakni nyilván. Ezt nem tudom, de a diavia klímához semmi köze az biztos.

(Amúgy manuál klímád van vagy digit?)

Nincs köze egymáshoz ez igaz. Viszont annyiban közük van egymáshoz, hogy egy motortartóbakon kapnak helyet egymás felett. GYÁRIRÓL ebszélek természetes azon úgy volt a bak, hogy a 2szivattyúnak hely, és köztük a feszítő... De attól, hogy diavia szerintem fel lehet rakni gyári konzolra...

  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdv!

A következő problémában szeretnék segítséget, tanácsot kérni: talán 1 hete azt vettem észre, hogy szokatlanul könnyű lett a kormány az autómban. Holtjáték gyakorlatilag továbbra is igen csekély szinte nincs is, az egyenesfutás jó és stabil az áttétel is ugyan olyan mint volt. Maga a kormányzás lett nagyon könnyű, főleg finom korrigáló modulatoknál vagy sávváltásnál tűnik ki nagyon. Ilyenkor olyan bizonytalan érzés a vezetés, nagyon kevés az ellenállás, és a visszajelzés. Kezdő autó tulaj vagyok nem vagyok túl tapasztalt, gondolom ez valamilyen kopásból eredhet. Mielőtt szerelőhöz mennék teszem fel itt a kérdést, hátha tudja itt körületek vki, hogy mi lehet a hiba oka (esetleg már korábbi tapaszztalatból).

Előre is köszönöm a segítséget,

Elküldve

A nyári gumik szűk két hete lettek feltéve, akkor rögtön nem jelentkezett hirtelen ez a jelenség, a kerekekben elöl a gyárilag ajánlott 2,2 bar nyomás van, szóval nincs túl fújva. Az abroncsok sem extrém régiek, ez lesz a 4. szezonjuk.

Elküldve

A nyári gumik szűk két hete lettek feltéve, akkor rögtön nem jelentkezett hirtelen ez a jelenség, a kerekekben elöl a gyárilag ajánlott 2,2 bar nyomás van, szóval nincs túl fújva. Az abroncsok sem extrém régiek, ez lesz a 4. szezonjuk.

Az biztos, hogy kopás miatt csak nehezebb tekerni a kormányt, én mikor 7 évvel fiatalabb kormányműre cseréltem a régit meg is lepődtem hogy milyen könnyű tekerni. Esetleg lehet, hogy egy dugulás oldódott fel a rendszerben. Olajmennyiség rendben van? Mikori az olaj benne? Ránézésre milyen állagú?

Elküldve
Az biztos, hogy kopás miatt csak nehezebb tekerni a kormányt, én mikor 7 évvel fiatalabb kormányműre cseréltem a régit meg is lepődtem hogy milyen könnyű tekerni. Esetleg lehet, hogy egy dugulás oldódott fel a rendszerben. Olajmennyiség rendben van? Mikori az olaj benne? Ránézésre milyen állagú?

sorry azt elfelejtettem mondani, hogy nem servo komány van benne :rolleyes:

Elküldve

sorry azt elfelejtettem mondani, hogy nem servo komány van benne :rolleyes:

AKkor passz, annak az ereje nem igazán tud módosulni, csak a gumik miatt.

Stabilizátor rúd bekötők rendben vannak? Ha az eltörik akkor tud még kicsit lazábban kanyarodni a kocsi, és jobban is billeg.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.