Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

Van egy biztonsági retesz az átvezetőn. Elvileg ha le van szerelve a kormányról, akkor nem tudnád forgatni.. ha a kormányon van akkor tudod forgatni mert a kormányon van egy pöcök ami lenyomja az átvezetőn léfő stiftet igy oldja és forgatható... Amúgy ne nagyon tekergesd mert ha eltekered és nem jól rakod vissza nem közép állásba az átvezetőt akkor el fog szakadni a szalagkábel benne és adtál a kakinak egy sallert.... Tehát azt a szallagot nem illendő csak úgy tekergetni illetve szabad ha vissza is tudod állítani. Rá van írva hogy kell. Akkor szerintem a tied már el van tekergetve.....

és igen ilyen állapotban amikor nincs a helyén nyögve nyelősen tudod tekergetni.. de ha fent van az oszlopon a helyén akkor minden oké lesz elvileg. Nekem is egy ideig kattogott az a stift az átvezetőn...

[szerk]valóban, látom, ez a rugós stift a kormányon fogja meg. akkor ezt majd a rúd fogja benyomni vélhetően.[/szerk]

igen, azt olvastam rajta, hogyan kell középállásba állítani, ezzel nincs probléma, nincs eltekergetve, központozva raktam rá, csak kattogott rajta. de akkor nem aggódom.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Üdv! hogyan lehet leszedi a kormányt? Az igy csináldban olvastam hogyan kéne de nem jön le sehogy. Egy csapágylehuzót akartam átalakítani leszedni de csak elhajolnak a karjai amit 6-os vasból csináltam. Mi tarthatja a kormányt a középső csavaron kívül?

Link to comment
Megosztás:

A szervós kormányműből kétfelé kijövő zöld rudaknak lehet fel-le irányban holtjátéka? Kézzel meg tudom mozgatni.

Igazából azt vettem észre, hogy néha kicsit bizonytalanabb a kormányzás, és kátyúkon pedig koppan néha valami. A felfüggesztést már több szerelő is megnézte és műszakin is feltették a padra, ott minden rendben. De a koppanást a kormányon is érezni lehet. Ráadásul, ha áll a kocsi és alapjáraton megy a motor eléggé rezeg a kormány. Régebben nem volt ilyen... :huh:

Link to comment
Megosztás:

A két rudat tartó csavarok egy műanyag alkatrészen keresztül csatlakoznak a kormányműbe, ez a műanyag egy fém sínben csúszkál jobbra-balra, sajnos ahogy fogy a gyári zsírozás, kikopik, majd fel-le kotyog. Ha elhúzod a gumiharmonikát, lehet látni a kormánymű kiszedése nélkül is. Én kicseréltem ezt a műanyagot, sokat javult a helyzet utána kavicsos úton. Enyém bontott, de lehet újat is venni kb. 2-3000Ft-ért, úgy tudom. Az alapjárati remegéshez mondjuk ennek szerintem nincs köze, a kormányrúd alján van egy rezgésgátló gumi, lehet az keményedett ki..

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv!

Tudja valaki, hogy a gyári nem légzsákos F astrára rá lehet tenn a gyári légzsákos F astra kormánykerekét átalakítás nélkül?

Köszi.

Azért nem ilyen egyszerű légzsákosítani egy autót :rolleyes: Kormányoszlopcsere, légzsák vezérlők beépítése, bekábelezése, stb-stb. Van vele meló.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tudja valaki, hogy a gyári nem légzsákos F astrára rá lehet tenn a gyári légzsákos F astra kormánykerekét átalakítás nélkül?

Köszi.

Ha csak a kormánykereket akarod kicserélni, akkor talán lehet, de ugye attól még nem fog működni a légzsák.

De tehetsz bele valami menő racsing-kormányt is. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kb. fél éve kicserélem a korműnyművem, mert nagyon pisilte az olajat mindenhol. Egy bontott került bele, ami a donorban csontszáraz volt.

Pár napja szivárgást vettem észre, a korműnymű aljából jön szerintem, ahol egy nagy menetes hengeres cucc van beletekerve a kormányműbe, alatta egy rugó van, kb. 32-es kulcs kell hozzá. Valaki nem tudja, hogy ez a rugó mire való, illetve mennyire kell meghúzni azt a csavart? Mert túlhúzva tudom, hogy megszorul a kormánymű.

A csöveket átnéztem, szárazak, a harmonika környéke is száraz, szerintem ez a hengeres dolog nem tömít rendesen.

Illetve egyre rosszabb hangja van a szivattyúnak kormánytekerés közben, nem szeretném kinyírni :S

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kb. fél éve kicserélem a korműnyművem, mert nagyon pisilte az olajat mindenhol. Egy bontott került bele, ami a donorban csontszáraz volt.

Pár napja szivárgást vettem észre, a korműnymű aljából jön szerintem, ahol egy nagy menetes hengeres cucc van beletekerve a kormányműbe, alatta egy rugó van, kb. 32-es kulcs kell hozzá. Valaki nem tudja, hogy ez a rugó mire való, illetve mennyire kell meghúzni azt a csavart? Mert túlhúzva tudom, hogy megszorul a kormánymű.

A csöveket átnéztem, szárazak, a harmonika környéke is száraz, szerintem ez a hengeres dolog nem tömít rendesen.

Illetve egyre rosszabb hangja van a szivattyúnak kormánytekerés közben, nem szeretném kinyírni :S

Szerintem a kormányrúd felől folyik az olaj neked is... Megnéztem az enyémben milyen tömítés van, vettem hozzá és megoldódott.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Még mindig kormányleszedés az elöbb hárman húztuk akkor sem jött le. A rudat amin rajta van nem lenne egyszerübb kiszedni és ugy lefeszegetni? Hogy lehet kiszedni?

Nem.

A kormány nincs rászorulva, hanem a rugó miatt csak megfeszülve. Lazitsd meg az anyát, de nem vedd le teljesen. Aztán megmarkolod két kézzel, és ellentétes irányba mozgatod. Vagy két tenyérrel, szemből püfölöd. Max tiz másodperc alatt le kell ugrania. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nem.

A kormány nincs rászorulva, hanem a rugó miatt csak megfeszülve. Lazitsd meg az anyát, de nem vedd le teljesen. Aztán megmarkolod két kézzel, és ellentétes irányba mozgatod. Vagy két tenyérrel, szemből püfölöd. Max tiz másodperc alatt le kell ugrania. :icon1:

Nahm végre lejött! az volt a baj hogy egyszerre huztam mindkét felét... Mindig tanul valamit az ember. Köszönöm a segítséget eltünt a faragott kormányom!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.