Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

Pontosan azért!

A C corsánkba sincs szervó, és többet is forog a kormány mint a szervósé. Mondjuk szervó nélkül dög nehéz eltekerni, így nem is értem, hogy miért maradt ki.

Az astráé nem vészes, igazából 205-ös gumiig nem is hiányzik különösebben, de a direktebb miatt, akkor lehet hogy szervósítás is lesz, csak lőni kéne egy 3-fordulatosat.

Link to comment
Megosztás:

Az astráé nem vészes, igazából 205-ös gumiig nem is hiányzik különösebben, de a direktebb miatt, akkor lehet hogy szervósítás is lesz, csak lőni kéne egy 3-fordulatosat.

Én a 195ös télikkel egy Yban úgy leizzadok hogy eszméletlen. Menet közben semmi különbség szinte a szervós és a nem szervós között, de parkolni, meg lassan menni megerőltető. Bár lehet azért van ez, mert nem vagyok egy svájcinéger testalkat. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én a 195ös télikkel egy Yban úgy leizzadok hogy eszméletlen. Menet közben semmi különbség szinte a szervós és a nem szervós között, de parkolni, meg lassan menni megerőltető. Bár lehet azért van ez, mert nem vagyok egy svájcinéger testalkat. :lol:

J0hnny szokott erre frappánsakat válaszolni ;)

Link to comment
Megosztás:

Na csőtök.

Ma nem bírtam tovább, meg tekergettem a kormányomat kopptól koppig. És a következőt tapasztaltam nagy megdöbbenésemre. :lol: Középről akármelyik irányba...... koppig. 1és 3/4-ed fordulat. ;) Akkor az enyém a legintenzívebb. :) HEHEEEEEEEE

Link to comment
Megosztás:

Most is fog, tehát várok türelemmel ;)

Ezerszer leírtam már, többször nem fogom. :lol:

Na csőtök.

Ma nem bírtam tovább, meg tekergettem a kormányomat kopptól koppig. És a következőt tapasztaltam nagy megdöbbenésemre. :) Középről akármelyik irányba...... koppig. 1és 3/4-ed fordulat. :) Akkor az enyém a legintenzívebb. :P HEHEEEEEEEE

Nem unod még? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na csőtök.

Ma nem bírtam tovább, meg tekergettem a kormányomat kopptól koppig. És a következőt tapasztaltam nagy megdöbbenésemre. :lol: Középről akármelyik irányba...... koppig. 1és 3/4-ed fordulat. ;) Akkor az enyém a legintenzívebb. :) HEHEEEEEEEE

Biztos velem van a baj, de az 1 és 3/4 mindkét irányba az összesen 3,5 fordulat nálam.

Tehát üdv a klubban, mert ez a legtöbbünkében is így van, de szerencsére már tudjuk, hogy van 3 fordulatos (mindkét irányba 1 és felet forgó) kormánymű is..

Link to comment
Megosztás:

olyan kérdésem lenne hogy álló helyzetben és menet közben is kormánytekerésnél kopog valami, 1-2-3 koppanás a tekerés mértékétől függően.. de mintha csak jobb oldalról jönne, ha jól hallom.

toronycsapágy kilőve, mert a jobb toronycsapágy ki van cserélve.

elöl vágottak a rugók úgy tudom, de lehetőleg olyan írjon aki ért is a dolgokhoz, esetleg tapasztalt már ilyet, ne fogjuk rá egyből a rugókra, ha lehet tekintsünk el tőle és ha nem marad más akkor ... :lol:

ja és pl jobbra fordulok ki az utcából, utána az egyenes szakaszon kissé jobbra húz, a kormány meg jobbra is van tekeredve minimálisan, ha balra fordulok akkor ugyanez balra.

példa: jobbrahúzásnál meg kell állnom, balra tekernem a kormányt amíg nem koppan egyet, majd vissza egyenesbe és úgy már ok

Link to comment
Megosztás:

A rugó vágással kapcsolatos véleményekre én is kíváncsi lennék. Ezt azok alkalmazzák, akik extrém ültetést akarnak, vagy szűk a pénztárcájuk. Vágással is lehet pl 4-6cm-t ültetni?

Spúrok alkalmazzák.. és ha nekem is az okozza a kopogást, akkor főleg nem ajánlom.

Link to comment
Megosztás:

A rugó vágással kapcsolatos véleményekre én is kíváncsi lennék. Ezt azok alkalmazzák, akik extrém ültetést akarnak, vagy szűk a pénztárcájuk. Vágással is lehet pl 4-6cm-t ültetni?

Nem célszerű a rugót vagdosni mivel a kialakítása úgy van hogy körül ölelje a gólyaláb tányér alján lévő kialakítást, illetve felül a torony csapágynál is úgy van kialakítva hogy azt körbe fogja.. Na most ha levágod a tetejét akkor az már nem fix ott... Mocoroghat pl........ Meg a rugózás sem lesz olyan amilyennek kéne, hiszen a rugó teljes egészébe van kialakítva kitalálva és úgy rugózik ahogy kell. :lol: Na most a vágás szintén ez ellen szól ;) Ez a lényege....

Általában a sufni tunerek csinálják.... Igénytelenek... Ha ültetést akarsz és nagyot akkor AIR-RIDE. :) Ha nagyot és fixet akkor lehet venni 75, 85mm-el kisebb rugókat is. :) Nyilván ez pénz. :P

Link to comment
Megosztás:

Nem célszerű a rugót vagdosni mivel a kialakítása úgy van hogy körül ölelje a gólyaláb tányér alján lévő kialakítást, illetve felül a torony csapágynál is úgy van kialakítva hogy azt körbe fogja.. Na most ha levágod a tetejét akkor az már nem fix ott... Mocoroghat pl........ Meg a rugózás sem lesz olyan amilyennek kéne, hiszen a rugó teljes egészébe van kialakítva kitalálva és úgy rugózik ahogy kell. :lol: Na most a vágás szintén ez ellen szól ;) Ez a lényege....

Általában a sufni tunerek csinálják.... Igénytelenek... Ha ültetést akarsz és nagyot akkor AIR-RIDE. :) Ha nagyot és fixet akkor lehet venni 75, 85mm-el kisebb rugókat is. :) Nyilván ez pénz. :P

Én csak egy 40/40-es szettet karok a GSI alá.

Link to comment
Megosztás:

Én csak egy 40/40-es szettet karok a GSI alá.

Hát a 40/40es TA vagy Fk nem vészes..... Árban... De még azt mondom használtan is belehetne tenni. Még mindig jobb mint a rugó vágdosás... De kinek mi kell. :lol: Én inkább meg veszem párti vagyok. inkább 2hónappal később. Az ültetést már 2éve terveztem. ;) Kb 3hónapja lehet meg most már. :)

Link to comment
Megosztás:

Biztos velem van a baj, de az 1 és 3/4 mindkét irányba az összesen 3,5 fordulat nálam.

Tehát üdv a klubban, mert ez a legtöbbünkében is így van, de szerencsére már tudjuk, hogy van 3 fordulatos (mindkét irányba 1 és felet forgó) kormánymű is..

Meg fogom már én is nézni, de emlékeim szerint az enyém majdnem 3,5-et fordul, nincs meg a teljes 3,5. Asszem teljes végállásba bármelyik irányban a lufi felül van. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Meg fogom már én is nézni, de emlékeim szerint az enyém majdnem 3,5-et fordul, nincs meg a teljes 3,5. Asszem teljes végállásba bármelyik irányban a lufi felül van. :lol:

3,5 itt is. A lufi pedig oldalt van, balra vagy jobbra. :)

Ez a rendkívüli horderejű kérdés is eldőlt. ;)

Link to comment
Megosztás:

A kormány művel stimmelni fog abba nincs több féle. Én nekem is légzsáktalan volt az autó simán bele raktam a légzsákost az stimmel 10000% Igazából minden stimmel. Csak kormány rudat kell cserélj. Azon felül minden lyuk minden csatlakozás stimmel.

ma megyek a kormánrúdért és a burkolatért, hétvégén beépítés.

ma egyébként így asztalon összeraktam a dolgokat, és fura dolgot tapasztaltam. ráraktam az átvezetőt a kormányra.

ugyan nem tudom pontosan, hogy ezt mi fogja rögzíteni, metr csak 2 csavarhelyet látok rajta, amivel a kormánykerékhez rögzítem, de gondolom a külső fekete műanyag az fixen fog állni valahol.

na de a lényeg, hogy ha ráhúzom a kormányra a fehér műanyag részét (tehát beledugom a kiálló csonkot), akkor kb háromnegyed fordulat után megakad az egész. mindkét irányba. persze erőkifejtésre továbbkattan, de nem hiszem, hogy ez egészséges.

ha nincs rajta a kormányon, akkor forgatható, gondolom addig, amíg fel nem csévélődik a szalag.

van valakinek ötlete, mi lehet a baj? Szedjem szét, látok ott valamit?

Link to comment
Megosztás:

ma megyek a kormánrúdért és a burkolatért, hétvégén beépítés.

ma egyébként így asztalon összeraktam a dolgokat, és fura dolgot tapasztaltam. ráraktam az átvezetőt a kormányra.

ugyan nem tudom pontosan, hogy ezt mi fogja rögzíteni, metr csak 2 csavarhelyet látok rajta, amivel a kormánykerékhez rögzítem, de gondolom a külső fekete műanyag az fixen fog állni valahol.

na de a lényeg, hogy ha ráhúzom a kormányra a fehér műanyag részét (tehát beledugom a kiálló csonkot), akkor kb háromnegyed fordulat után megakad az egész. mindkét irányba. persze erőkifejtésre továbbkattan, de nem hiszem, hogy ez egészséges.

ha nincs rajta a kormányon, akkor forgatható, gondolom addig, amíg fel nem csévélődik a szalag.

van valakinek ötlete, mi lehet a baj? Szedjem szét, látok ott valamit?

Van egy biztonsági retesz az átvezetőn. Elvileg ha le van szerelve a kormányról, akkor nem tudnád forgatni.. ha a kormányon van akkor tudod forgatni mert a kormányon van egy pöcök ami lenyomja az átvezetőn léfő stiftet igy oldja és forgatható... Amúgy ne nagyon tekergesd mert ha eltekered és nem jól rakod vissza nem közép állásba az átvezetőt akkor el fog szakadni a szalagkábel benne és adtál a kakinak egy sallert.... Tehát azt a szallagot nem illendő csak úgy tekergetni illetve szabad ha vissza is tudod állítani. Rá van írva hogy kell. Akkor szerintem a tied már el van tekergetve.....

és igen ilyen állapotban amikor nincs a helyén nyögve nyelősen tudod tekergetni.. de ha fent van az oszlopon a helyén akkor minden oké lesz elvileg. Nekem is egy ideig kattogott az a stift az átvezetőn...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.