Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

Sziasztok.

Van egy Opel F Astra Classic 2001-es kocsim és nincs benne gyárilag szervo, és az lenne a kérdésem hogy szervot lehetne-e beleépíteni?

Ha lehet akkor miet? A szervos F Astráé jó bele?

Persze ,hogy lehet így van az astra -f é jó bele minden sallangjával együtt / szivattyú ,generátor ,ékszíjtárcsa ,kormány mű bordás szíj azt hiszem ennyi .

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Sziasztok!

Engem az érdekelne, hogy a gsi vagy valamelyik másik opel kormányműve direktebb áttételű-e mint a sima f astráé?

És ha van ilyen akkor az beépíthető-e?

A szervósok kormányműve olyan. ;) Az viszonylag könnyen be is építhető (nyilván a szervóval együtt), de legalábbis biztos csereszabatos. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Engem az érdekelne, hogy a gsi vagy valamelyik másik opel kormányműve direktebb áttételű-e mint a sima f astráé?

És ha van ilyen akkor az beépíthető-e?

Ahogy Tiu is írta, a szervós direktebb, de azon belül a GSi-é tudtommal még direktebb egy kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Tehát a gsi szervós kormány koppanástól koppanásig kevesebbet fordul mint a sima.

Sajnos EPC-m nincs, így nem tudhatom biztosra, de akkor a fogasléchez csatlakozó csiga lehet más.

Valaki próbálta már ezt a csigát betenni a sima szervós kormányműbe?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Tehát a gsi szervós kormány koppanástól koppanásig kevesebbet fordul mint a sima.

Sajnos EPC-m nincs, így nem tudhatom biztosra, de akkor a fogasléchez csatlakozó csiga lehet más.

Valaki próbálta már ezt a csigát betenni a sima szervós kormányműbe?

Nem hallottam még ilyenről, ez nem zárja ki azt, hogy nem is létezik. :lol: Beszerelni meg 100%-hogy be lehet. A kormánymű, csövezés ugyan az szerintem a pumpa is csak a motortartó bak nem azonos egy c20xe-esetében pl a te Nem tudom milyen motorodhoz. ;)

Szerintem érdemesebb egy az egybe átenni..... a komplett kormány művet.

Link to comment
Megosztás:

...

Szerintem érdemesebb egy az egybe átenni..... a komplett kormány művet.

Így van, és itt kezdődik még egy forduló, hogy milyen szíjjal, szervó tartóval, generátor tartóval, és hogy a felszerelendő cucc felfogatásához be vannak-e fúrva a menetek a blokkba.

Link to comment
Megosztás:

X14NZ motorom van és gyárilag szervós.

Tehát mókolni nem kellene.

Mennyit fordul a gsi kormány és az összesben ilyen van? (c20ne és c20xe?)

Én nem vennék rá mérget, hogy kevesebbet fordul. Maximum annyi hogy direktebb a kormányzása, jobban regaál de erre se vennék mérget. Szerintem nem fordul kevesebbet... Meg ha igen akkor is mit érsz vele :lol: Parkolásnál nem tekersz rajta 5öt koppig csak 4et. :DMegéri....

Link to comment
Megosztás:

Én nem vennék rá mérget, hogy kevesebbet fordul. Maximum annyi hogy direktebb a kormányzása, jobban regaál de erre se vennék mérget. Szerintem nem fordul kevesebbet... Meg ha igen akkor is mit érsz vele ;) Parkolásnál nem tekersz rajta 5öt koppig csak 4et. :DMegéri....

Ha jól tudom, a GSi kormánya 2-2 fordulatos jobbra és balra, a sima meg talán 3 :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, a GSi kormánya 2-2 fordulatos jobbra és balra, a sima meg talán 3 :lol:

Nem tudom. ;) Mi értelme lenne? :) Nem hiszem h anyira kifonomult sport autó lenne a gsi, hogy ennek valami előnye lehetne. :) De lehet igazad van..... Én mindenesetre hülyeségnek tartom. :P

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom. ;) Mi értelme lenne? :) Nem hiszem h anyira kifonomult sport autó lenne a gsi, hogy ennek valami előnye lehetne. :) De lehet igazad van..... Én mindenesetre hülyeségnek tartom. :P

Én tudnám értékelni ha nem kéne városban cikázásnál 200at tekerni rajta, hogy kanyarodjunk :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát aki futár annak jó. :) De amúgy mint hétköznapi autós sztem fölös. :P Vagy csak én gondolom így?

Már nem futok :lol: De elég gyakran eszembe jut, hogy kéne valami rövidítőt ráalkotni, mert utálom hogy ennyit kell tekergetni. Ha már a kanyarsebességet az határolja be, hogy mennyire gyorsan tudja az ember körbetekergetni a kormányt, az már idegsítő :) Ha a hétköznapi autós alatt azt érted, hogy kicsit szűkebb kanyar előtt lassít, beteszi kettőbe, és 30-al befordul, akkor tényleg fölösleges. :lol: de többször éreztem már (főleg miután valami rövidebb kormányáttételű akármiből ülök vissza, és ugyan azon az útvonalon megyek a sajátommal) hogy sokkal kellemesebb lenne kanyarogni ha nem kell targoncásat játszani állandóan ;)

Link to comment
Megosztás:

Már nem futok :) De elég gyakran eszembe jut, hogy kéne valami rövidítőt ráalkotni, mert utálom hogy ennyit kell tekergetni. Ha már a kanyarsebességet az határolja be, hogy mennyire gyorsan tudja az ember körbetekergetni a kormányt, az már idegsítő :) Ha a hétköznapi autós alatt azt érted, hogy kicsit szűkebb kanyar előtt lassít, beteszi kettőbe, és 30-al befordul, akkor tényleg fölösleges. :lol: de többször éreztem már (főleg miután valami rövidebb kormányáttételű akármiből ülök vissza, és ugyan azon az útvonalon megyek a sajátommal) hogy sokkal kellemesebb lenne kanyarogni ha nem kell targoncásat játszani állandóan ;)

Értem amit mondasz de akkor itt már korántsem az 1el kevesebb tekerésről van szó, hanem a más áttételről. Nyilván hogy ha egyel kevesebbet tekerek más az áttétel. De ha ugy van megoldva pl, hogy 1el kevesebbet tudsz tekerni de semmivel sem érzékenyebb illetve gyorsabb a kormányzás akkor érvényét veszit a dolog max parkoláskor jó.

De ha 1el kevesebbet tekersz és jóval érzékenyebb a mozgása akkor nyilván van értelme akár autópályán akár szerpentinen bárhol. De szerintem ez nem ilyen. :P

Viszont egy jó fuóművel érzékenyebbé tudod tenni a kormányzást. :lol: A gyári futóval nekem is libikóka volt és nem akart mozdulni viszont ültetve és a konival szoktam rángatgatni a kormányt h még is milyen. :lol: És hát jobban reagál..

Link to comment
Megosztás:

Értem amit mondasz de akkor itt már korántsem az 1el kevesebb tekerésről van szó, hanem a más áttételről. Nyilván hogy ha egyel kevesebbet tekerek más az áttétel. De ha ugy van megoldva pl, hogy 1el kevesebbet tudsz tekerni de semmivel sem érzékenyebb illetve gyorsabb a kormányzás akkor érvényét veszit a dolog max parkoláskor jó.

De ha 1el kevesebbet tekersz és jóval érzékenyebb a mozgása akkor nyilván van értelme akár autópályán akár szerpentinen bárhol. De szerintem ez nem ilyen. :lol:

Viszont egy jó fuóművel érzékenyebbé tudod tenni a kormányzást. ;) A gyári futóval nekem is libikóka volt és nem akart mozdulni viszont ültetve és a konival szoktam rángatgatni a kormányt h még is milyen. :) És hát jobban reagál..

Persze, nekem is ültetés óta ordít igazán, hogy sokkal jobban lehetne cikk-cakkozni vele, ha nem kéne targoncázni állandóan. Az egy fordulat is több mint a semmi, és ugye az oldalanként egy fordulat, mínusz, nem kopptól koppig. Csütörtökön meglesem hogy lenne -e értelme, vagy még az is hosszú. :)

Link to comment
Megosztás:

Persze, nekem is ültetés óta ordít igazán, hogy sokkal jobban lehetne cikk-cakkozni vele, ha nem kéne targoncázni állandóan. Az egy fordulat is több mint a semmi, és ugye az oldalanként egy fordulat, mínusz, nem kopptól koppig. Csütörtökön meglesem hogy lenne -e értelme, vagy még az is hosszú. :lol:

Akkor vegyél bele a ralli wfts-ladákban alkalmazott áttétel modosítót. ;) Azzal tekersz felet és keresztbe vagy. :) az kell neked.

Link to comment
Megosztás:

Akkor vegyél bele a ralli wfts-ladákban alkalmazott áttétel modosítót. ;) Azzal tekersz felet és keresztbe vagy. :) az kell neked.

A paci túloldalára azért nem esnék át, meg előfordulhat hogy parkolásnál kicsit hiányát érezném vele a szervónak :lol: úgyhogy egyelőre marad így, a megoldás pedig az lesz rá, hogy szidom :)

Link to comment
Megosztás:

Pedig a kevesebbet forgó kormány sokkal jobb autózhatóságot eredményez.

Egy gyártó színvonalát az is mutatja, hogy a sportosnak nevezett termékei mennyiben is különböznek a hagyományos utcai társaitól. (Hondánál tudok csak példával szolgálni. A civic 1,6VTi-hez képest az integra sportosabb, ennek megfelelően más a futómű, kormánymű, váltó, motor, stb. Nem sokkal, csak pont annyival, hogy élvezetesebb legyen tőle!)

Tehát ha egy gyártó pénzt, időt, energiát és legfőképpen mérnöki munkaórát szán egy (szerintetek felesleges) kormány áttétel módosításnak, akkor szerintem az nem feleslegesen történik.

Egy autó autózhatósága függ a futóműtől, kormányzástól, motortól, fékektől.

Ha felesleges a változtatás, akkor miért cserélnek annyian 256-os első fékre, miért cserélik ki a főfékhengert 22-esre, miért nem használ mindenki lemezfelnit, miért van a c20 ne és c20xe motor, lehetne mindenből csak egy.

Ui: Azért egy igencsak sportos hot hatch a másik kocsim(aláírásomban), és családi autó ide vagy oda az opelnél is keresem az a kis pluszt amitől GSI a GSI, és nem feltétlenül csak a motort nézem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.