Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

Minek ahhoz hidraulikás bolt? :D Nálunk a környéken mindkét autósboltban méterre árulják.....kb. 900-1000 Ft/m

Kettő Opel boltban voltam, lehet rendelni meg stb.. nem rendeltem, elmentem egy hidraulika üzembe aztán ott mindenféle van :)

1000Ft/m

Épp markolókhoz szereltek össze csöveket, szóval csak jó lesz :)

Link to comment
Megosztás:

Kettő Opel boltban voltam, lehet rendelni meg stb.. nem rendeltem, elmentem egy hidraulika üzembe aztán ott mindenféle van :)

1000Ft/m

Épp markolókhoz szereltek össze csöveket, szóval csak jó lesz :)

Jó hát.....attól féltem drágábban adják a hidraulikások. :D

Mezei autósbolt, nem opel.... :D

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Szervó hogyan építsem bele (Opel astra F)?

Van egy 92-es opel astra F em! Gyárilag nem szervós és vettem hozzá egy komplett szervót viszont hogy hogyan kell felrakni azt már nem néztem meg! Valaki képpel vagy egyéb segítséggel tudna segíteni?!

Milyen motor?

Milyen szervó?

STB

Ahány szervó annyi fajta és annyifajta beszerelhetőség.

De ha visszább lapozgatsz sok mindenre rájössz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szervó hogyan építsem bele (Opel astra F)?

Van egy 92-es opel astra F em! Gyárilag nem szervós és vettem hozzá egy komplett szervót viszont hogy hogyan kell felrakni azt már nem néztem meg! Valaki képpel vagy egyéb segítséggel tudna segíteni?!

Kell cserélni kormányművet. Pumpa blokkon vagy előtte van? Szíjtárcsák megvannak? Generátorra, főtengelyre?

Feszítő is kell, ha olyan a rendszer meg szíj is kellene. Olajtartály is van, meg csövek az olajnak?

Link to comment
Megosztás:

Szélesszíjjas? :lol: (hosszbordás?) Mert ha az, a tied meg vékony volt a generátornál, akkor lesznek ott még galibák....

Igen. Egyik hozzászólásomban kérdeztem fontos információkat de nem árult el semmit. :D Majd veri az ajtót ha nem jön össze a dolog. B) De hát majd rájön menetközbe. És még az sem biztos, hogy a blokkon a lyukak meg vannak a feszítőnek. :D

Link to comment
Megosztás:

Csövek,szervó szivattyú,kormánymű,tartály minden megvan!

A szivattyú a blokkon van fent!

Ha a szivattyú a blokkon van, akkor az az 5-bordás szíjas változat, ahhoz kell a generátora is a tartókonzollal együtt. De legalább nincs feszítőgörgője.

Link to comment
Megosztás:

Ha a szivattyú a blokkon van, akkor az az 5-bordás szíjas változat, ahhoz kell a generátora is a tartókonzollal együtt. De legalább nincs feszítőgörgője.

Valamikor régen még én is gondolkodtam azon,hogy teszek szervót a verdára,de túl sok macerával járna.Pedig sokszor el tudnám viselni :lol: :D B) meghát ugye a 17"-os papucs :D :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok még itt és egy betyár fontos kérdéssel kezdenék. :lol: 96-os 1.6 16v astra komplett szervója stimmel-e, tehát beépíthető-e lehetőleg (nagyobb) átalakítás nélkül egy 97-es 1.4 16v -be?? köszi előre is ha valaki tudja a választ.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok még itt és egy betyár fontos kérdéssel kezdenék. :lol: 96-os 1.6 16v astra komplett szervója stimmel-e, tehát beépíthető-e lehetőleg (nagyobb) átalakítás nélkül egy 97-es 1.4 16v -be?? köszi előre is ha valaki tudja a választ.

Nagy valószínűséggel igen.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Ha tudnék szerezni egy sima szíjas szervó szettet, akkor azt fel lehetne applikálni a C14SE motorra? Gondolom a feszítést továbbra is a generátor oldaná meg, max a szivattyút nem tudom hova fogassam.

Olyan elvileg a dieselekben és a C20NE motoros autókban fordult elő, szóval mindenképp barkácsolnod kéne ezzel a szettel.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Helló!

Hát érdekes lesz amit irok :D

Olyan bajom van, hogy ha picit döcögősebb terepen megyek pl. macskakő, kavicsút, ilyesmi, akkor a kormány fel le ugrál a kezemben, és csúnya taff-taff-taff-taff-taff hangot hallat. Ha állóhelyzetben ráterhelek picit akár felfelé, akár lefelé, mindkét irányba moccanik, oldalra nem.

Lazák lehetnek a rögzítések a kormánynál, vagy esetleg valami a fútóműnél lehet?

Please Help!

Kösszi.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Hát érdekes lesz amit irok :D

Olyan bajom van, hogy ha picit döcögősebb terepen megyek pl. macskakő, kavicsút, ilyesmi, akkor a kormány fel le ugrál a kezemben, és csúnya taff-taff-taff-taff-taff hangot hallat. Ha állóhelyzetben ráterhelek picit akár felfelé, akár lefelé, mindkét irányba moccanik, oldalra nem.

Lazák lehetnek a rögzítések a kormánynál, vagy esetleg valami a fútóműnél lehet?

Please Help!

Kösszi.

Valaki segítsen már valaki.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Hát érdekes lesz amit irok :D

Olyan bajom van, hogy ha picit döcögősebb terepen megyek pl. macskakő, kavicsút, ilyesmi, akkor a kormány fel le ugrál a kezemben, és csúnya taff-taff-taff-taff-taff hangot hallat. Ha állóhelyzetben ráterhelek picit akár felfelé, akár lefelé, mindkét irányba moccanik, oldalra nem.

Lazák lehetnek a rögzítések a kormánynál, vagy esetleg valami a fútóműnél lehet?

Please Help!

Kösszi.

Van valami műanyag persely a kormányoszlopnál, ami volt már hogy kiugrott. Illetve ha kormányleszedésnél, a kalapáccsal középre ütést választotta az alkotó, akkor amiatt is lehet ilyesmi. Szedd le a burkolatokat, és nézd meg hogy hol mozog. Ahol látod, ott lesz a probléma.

Link to comment
Megosztás:

...

Közösségi szabályok

2. Légy türelmes. Az összes fórumon résztvevő tag a saját szabadidejében osztja meg véleményeit, válaszait.

...

Értem, bocs a türelmetlenkedésért.

Másik kérdés, hogy tudom úgy levenni a burkolatot, hogy ne sérüljön? Ezt a rész még sosem buheráltam.

Lufi nélküli, gyári 3 ágú "sport" kormányom van.

Köszi

Del.

Link to comment
Megosztás:

Értem, bocs a türelmetlenkedésért.

Másik kérdés, hogy tudom úgy levenni a burkolatot, hogy ne sérüljön? Ezt a rész még sosem buheráltam.

Lufi nélküli, gyári 3 ágú "sport" kormányom van.

Köszi

Del.

Ha minden igaz, akkor 3 csavar fogja alulrol az also reszt, +2 szembol, a kormany mogott fogja ossze az alsot, es a felso elemet.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Hát érdekes lesz amit irok :P

Olyan bajom van, hogy ha picit döcögősebb terepen megyek pl. macskakő, kavicsút, ilyesmi, akkor a kormány fel le ugrál a kezemben, és csúnya taff-taff-taff-taff-taff hangot hallat. Ha állóhelyzetben ráterhelek picit akár felfelé, akár lefelé, mindkét irányba moccanik, oldalra nem.

Lazák lehetnek a rögzítések a kormánynál, vagy esetleg valami a fútóműnél lehet?

Please Help!

Kösszi.

Amúgy szerintem a futóművel van a bajod, vagy a kormányművel!

Annyira nem hinném, hogy kopott lehet a kormányrúd...

A kormányrudazat úgy fel van fogatva (önbeszakadós csavarokkal!) hogy alig tudtam kivésni a donorból... <_<

Igen, ennyire már szedtem szét ezt a részt LEDezésnél, azt hittem magáról a kormányról beszélünk.

Ez könnyen megy, de ha szétszedtem itt milyen csavarokat keressek? Tehát Tulajdonképpen mi az amit keresek? :P

Köszi.

Magát a kormányt nem szedtem még le, csak a komplett kormányművet cseréltem az isuzuba, a másik donorból... gyújtáskapcsoló hiba miatt... könnyebb volt, nem akartam fúrkálni.. és amúgy is el volt repedva ott, ahol csatlakozik a kormányrudazat... :angry:

Nemsoká el kell mennem ithonról, de ha hazajövök csinálok képeket ( az 1.6ból ki van szerelve a kormányrudazat!)

Hátha tudsz kezdeni valamit vele. :P

Ilyen van benne!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Opel Astra 1.4 GL-em van 16 szelepes (X14XE). Szerelőm észrevette valamelyik nap, hogy a kormányműből folyik az olaj. Viszont a tartályból nem hiányzik szinte semmi. Most ott tartok, hogy felújíttassam a kormányművet, vagy vegyek bontottat vagy mit tanácsolnátok. Nem hülye válaszokra lennék kíváncsi mert én nem értek ehhez, viszont szeretném megérteni. Ha más gond is lenne akkor meg pláne. Nekem már az is furcsa, hogy a kormányműnél folyik az olaj a tartályból meg nem hiányzik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.