Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne, hogy adott egy 2001-es F-es Astra, melynek kormányállása egyenes haladásnál kicsit el van fordulva. Nem a futómű van elállítva, mert ebbe a pozícióba húzza be a kormányt a kocsi, csak kicsit el van fordulva.

A kérdésem az lenne, hogy a kormánykereket tudom-e pár fokkal odébb pozicionálni, vagy ez csak futómű és kormányközép beállítással lehet?

Levettem a kormány közepén található műanyag borítást és láttam hogy egy 22-es csavarral van rögzítve a kormányt. Egyelőre nem akartam fellazítani, míg meg nem győződök, hogy egyáltalán ez lehetséges-e?

A Hondámon simán tudtam állítani, mert ott apró kis fogakkal van megoldva a kormány rögzítés, de ha az Opelban mondjuk csak 6-8 lapú a kormány közép, akkor nem tudok pár fogok fordítani rajt, csak mondjuk50-60 fokot, ami baromi sok.

Tudna valaki ebben segíteni? illetve honnan tudok letölteni service manualt?

Köszi, Pityke

Ebben is sok fogas a kormány rúd. Ha muszáj akkor tudsz állítan.

Elküldve
Csak mókás levenni a kormányt. :excl:

Mert? Anya lelazít, tengely végéig kiteker. Ülésbe beül térdel kormány alját feszíti. Tengely végére (én Krova toldóval) odatettem kalapáccsal bekináltam 2-3 ütés azt le is ugrott.

Elküldve
Mert? Anya lelazít, tengely végéig kiteker. Ülésbe beül térdel kormány alját feszíti. Tengely végére (én Krova toldóval) odatettem kalapáccsal bekináltam 2-3 ütés azt le is ugrott.

Az enyémmel is ezt csinálták, össze is csukódott a kormányrúdban az a balesetek esetén összecsúszó rész... szóval nem javaslom megütni kalapáccsal.

Elküldve
Mert? Anya lelazít, tengely végéig kiteker. Ülésbe beül térdel kormány alját feszíti. Tengely végére (én Krova toldóval) odatettem kalapáccsal bekináltam 2-3 ütés azt le is ugrott.

Én még nem vettem le, de akik igen azok mind azt mondták, hogy nem szabad letekerni teljesen az anyát, mert orbanyomhat a kormány. :excl:

Elküldve
Én még nem vettem le, de akik igen azok mind azt mondták, hogy nem szabad letekerni teljesen az anyát, mert orbanyomhat a kormány. :excl:

Ezért írtam is hogy TENGELY VÉGÉIG. :(

Elküldve
Az enyémmel is ezt csinálták, össze is csukódott a kormányrúdban az a balesetek esetén összecsúszó rész... szóval nem javaslom megütni kalapáccsal.

Nem tudom... Nekem a légzsáktalan mind1 volt. Azzal se lett semmi. A légzsákost is 2szer szedtem már le így semmi baja nem lett. Sőt akitől vettem is így vette le. Ugy hogy nem tudom. Nyilván nem beszakítani kell.. Meg elvileg a térdeddel azért feszíted és elég neki kisebb ütés és meg ugrik.. De hát kitudja.

Elküldve
Mitől nyomna orrba? Ez nem légzsákos.

Csak levételnél, ha teljesen letekered az anyát, maga a kormány repülhet az arcodba, mivel van alatta egy rugó, ráadásul húzod erősen. Ezért kell pár menetnyit rajtahagyni az anyát, míg meglazul a kormyány.

Elküldve
Mitől nyomna orrba? Ez nem légzsákos.

Attól hogy téped mint az állat, és egyszer csak leugrik. Mivel a tépés olyan szintű hogy a taposón állsz, és a kormányba kapaszkodsz, így (ha nincs rátekerve az anya) 2 lehetőség van. Betöröd az orrod a leugró kormánnyal, mert nekirántod a fejednek, vagy beesel kormánnyal a kezedben a hátsóülésre (ha voltál olyan előrelátó hogy a háttámlát lehajtottad, hogy legalább ne azt törd el :excl: )

Elküldve
Attól hogy téped mint az állat, és egyszer csak leugrik. Mivel a tépés olyan szintű hogy a taposón állsz, és a kormányba kapaszkodsz, így (ha nincs rátekerve az anya) 2 lehetőség van. Betöröd az orrod a leugró kormánnyal, mert nekirántod a fejednek, vagy beesel kormánnyal a kezedben a hátsóülésre (ha voltál olyan előrelátó hogy a háttámlát lehajtottad, hogy legalább ne azt törd el :( )

Ja, így már világos. Majd próbálok óvatos lenni és az amúgy is méretes csermákomat nem tovább növelni. :excl:))

Elküldve

126370-20101121-zKgtMR.jpg

Nem kell izzadni, ütögetni, feszegetni, csapkodni a kormányt, nem b@sz orrba és 15 perc alatt elkészíthető. Persze akinek ritkán kell annak felesleges, de én sajnos elég gyakran használom. A legtöbb k.kereket még ezzel is csak éppen hogy sikerül leszedni.

Elküldve
Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne, hogy adott egy 2001-es F-es Astra, melynek kormányállása egyenes haladásnál kicsit el van fordulva. Nem a futómű van elállítva, mert ebbe a pozícióba húzza be a kormányt a kocsi, csak kicsit el van fordulva.

A kérdésem az lenne, hogy a kormánykereket tudom-e pár fokkal odébb pozicionálni, vagy ez csak futómű és kormányközép beállítással lehet?

Levettem a kormány közepén található műanyag borítást és láttam hogy egy 22-es csavarral van rögzítve a kormányt. Egyelőre nem akartam fellazítani, míg meg nem győződök, hogy egyáltalán ez lehetséges-e?

A Hondámon simán tudtam állítani, mert ott apró kis fogakkal van megoldva a kormány rögzítés, de ha az Opelban mondjuk csak 6-8 lapú a kormány közép, akkor nem tudok pár fogok fordítani rajt, csak mondjuk50-60 fokot, ami baromi sok.

Tudna valaki ebben segíteni? illetve honnan tudok letölteni service manualt?

Köszi, Pityke

Miért mindenki a kormányt akarja leszedni rögtön ha az ferdén áll ?????

Ne tedd! Ha még sosem volt levéve a kormány akkor a futóművet kell állítani! Persze ide húzza be magát a futómű, annak az is a középállása, de hogy a kormány hogyan áll azt a kormány összekötő állításával tudod beállítani. Gondolj bele, ha egyik oldalon kitekered a másikon be a kormáyn összekötöt (kormány gömbfejnél amivel a kerék összetartást állítják)

már máshogyan áll a kormányod, pedig maradt a kerék összetartás és jó a futómű beállítás.

De ha biztosra akarsz menni megnézheted, hogy az általad jónak vélt középállásból ugyanannyit tudsz-e mindkét irányba tekertni ütközésig. Van egy tippem, hogy nem. Ergo a futómű középállása és a kormánymű középállása nem esik egybe.

Jó futóműves úgy kezdi, hogy beállítja a kormánykereket középállásba és azt rögzíti, és ehhez állítja a futóművet, így tuti minden középen lesz.

Remélem érthetően fogalmaztam. :excl:

Elküldve
Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne, hogy adott egy 2001-es F-es Astra, melynek kormányállása egyenes haladásnál kicsit el van fordulva. Nem a futómű van elállítva, mert ebbe a pozícióba húzza be a kormányt a kocsi, csak kicsit el van fordulva.

A kérdésem az lenne, hogy a kormánykereket tudom-e pár fokkal odébb pozicionálni, vagy ez csak futómű és kormányközép beállítással lehet?

Levettem a kormány közepén található műanyag borítást és láttam hogy egy 22-es csavarral van rögzítve a kormányt. Egyelőre nem akartam fellazítani, míg meg nem győződök, hogy egyáltalán ez lehetséges-e?

A Hondámon simán tudtam állítani, mert ott apró kis fogakkal van megoldva a kormány rögzítés, de ha az Opelban mondjuk csak 6-8 lapú a kormány közép, akkor nem tudok pár fogok fordítani rajt, csak mondjuk50-60 fokot, ami baromi sok.

Tudna valaki ebben segíteni? illetve honnan tudok letölteni service manualt?

Köszi, Pityke

Szerintem ne szedd le!

Ugysem tudod úgy odébbtenni hogy pont középen legyen, mindenképp a kormányösszekötökel kell pozicionállnod.

Nekem a téli - nyári guminál jobbra vagy balra húz , gondolom felkéne ujjitanom a futóművet.Sok ismerősöm panaszkodik az elhúzásra talán a keréknyomás válltoztatása a legegyszerübb megoldás.

Elküldve
Miért mindenki a kormányt akarja leszedni rögtön ha az ferdén áll ?????

Ne tedd! Ha még sosem volt levéve a kormány akkor a futóművet kell állítani! Persze ide húzza be magát a futómű, annak az is a középállása, de hogy a kormány hogyan áll azt a kormány összekötő állításával tudod beállítani. Gondolj bele, ha egyik oldalon kitekered a másikon be a kormáyn összekötöt (kormány gömbfejnél amivel a kerék összetartást állítják)

már máshogyan áll a kormányod, pedig maradt a kerék összetartás és jó a futómű beállítás.

De ha biztosra akarsz menni megnézheted, hogy az általad jónak vélt középállásból ugyanannyit tudsz-e mindkét irányba tekertni ütközésig. Van egy tippem, hogy nem. Ergo a futómű középállása és a kormánymű középállása nem esik egybe.

Jó futóműves úgy kezdi, hogy beállítja a kormánykereket középállásba és azt rögzíti, és ehhez állítja a futóművet, így tuti minden középen lesz.

Remélem érthetően fogalmaztam. :(

Szerintem ne szedd le!

Ugysem tudod úgy odébbtenni hogy pont középen legyen, mindenképp a kormányösszekötökel kell pozicionállnod.

Nekem a téli - nyári guminál jobbra vagy balra húz , gondolom felkéne ujjitanom a futóművet.Sok ismerősöm panaszkodik az elhúzásra talán a keréknyomás válltoztatása a legegyszerübb megoldás.

Egyetértek!

Nekem az megoldotta a problémát, hogy egyszerűen megcseréltem a két kereket! (neki is megérne egy próbát! :lol: )

Egyenesbe állt a kormány, és nem is húzott utána már semerre sem! :excl:

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok tudna nekem valaki küldeni szervós astra képeket mi hogy hogyan van beszerelve,mert szervót szeretnék beszerelni elvileg megvan minden már hozzá,csak nemtudom mit hova hogyan kellene,sima ékszijjas,képek sokat segítenének.Elöre is köszönöm.Ha lehet ide várnám:tibor0107@gmail.com

Elküldve
Sziasztok tudna nekem valaki küldeni szervós astra képeket mi hogy hogyan van beszerelve,mert szervót szeretnék beszerelni elvileg megvan minden már hozzá,csak nemtudom mit hova hogyan kellene,sima ékszijjas,képek sokat segítenének.Elöre is köszönöm.Ha lehet ide várnám:tibor0107@gmail.com

Pontosan miről szeretnél képet?Nekem nem érthető :excl: A szervószivattyú helye adott, a kormánymű helye adott...esetleg arrol szeretnél képet hogy hol mennek a szervócsövek?

Elküldve
Pontosan miről szeretnél képet?Nekem nem érthető :lol: A szervószivattyú helye adott, a kormánymű helye adott...esetleg arrol szeretnél képet hogy hol mennek a szervócsövek?

Ez is adott. Hiszen ugy meg arra hajlik amerre kell és csak egy módon lehet be rakni. :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.