Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

edig minden autómat lehetett ,a szervizben csak rádobják a ellenörzőfejeket a felnire akármien görbe.nem nagyon bizok a szervizekben föleg ha ithon is meg tudom csinálni ma már cseréltem kerékagy csapágyat féltengely gumiharangot és két stabillizátorfejet,ezért már a szerviz lehuzott volna egy huszasal és nem is biztos h minden jól van összerakva

Link to comment
Megosztás:

edig minden autómat lehetett ,a szervizben csak rádobják a ellenörzőfejeket a felnire akármien görbe.nem nagyon bizok a szervizekben föleg ha ithon is meg tudom csinálni ma már cseréltem kerékagy csapágyat féltengely gumiharangot és két stabillizátorfejet,ezért már a szerviz lehuzott volna egy huszasal és nem is biztos h minden jól van összerakva

Hát nem tudom, nekem mikor utoljára csinálták minden egyes érzékelő felszerelésekor átforgatták a kerekeket teljesen, nehogy a felniperem esetleges sérülése befolyásolja a mérést.

Ám lelked rajta....az első kerekek széttartása a könyv alapján 0'25" - 0'5"-ig ill. 2.5mm - 0.5mm-ig megfelelő, mindkét kereket figyelembe véve!

A futómű beállításakor nem csak az első kerekek szét/össze tartását mérik, hanem a teljes geometriát.

Arra külön befizetek, ha ezeket az értékeket szemre beállítod ^_^

Link to comment
Megosztás:

edig minden autómat lehetett ,a szervizben csak rádobják a ellenörzőfejeket a felnire akármien görbe.nem nagyon bizok a szervizekben föleg ha ithon is meg tudom csinálni ma már cseréltem kerékagy csapágyat féltengely gumiharangot és két stabillizátorfejet,ezért már a szerviz lehuzott volna egy huszasal és nem is biztos h minden jól van összerakva

Hát én sem tudom elképzelni, hogy ezt otthon be lehetne rendesen állítani. Ez már nem lada, hogy körbehúzol egy madzagot azt úgy kb belövöd.

Normális helyeken átforgatják a kereket és számolnak a felni hibájával.

Valóban sok helyen kókler módjára végzik a beállítást, de hát meg kell találni a normális helyeket. (és nem mindíg a drága a jó hely!!)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A szervótartályba visszatérő gumicsövemet kellene cserélnem mert nagyon ki van repedezve. Volt már ezzel vkinek gondja? Szereztem egy bontottat csak az is ugyanolyan a hajlatokba. Úgylátszik ez típus betegség. A gyári 11e ft. Ezért kérdzem, hogy hátha vki tudja, hogy lehet e helyettesíteni vmely más típussal, vagy esetleg olcsóbban lehet e vhol venni újat.

Üdv, Zsolti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A szervótartályba visszatérő gumicsövemet kellene cserélnem mert nagyon ki van repedezve. Volt már ezzel vkinek gondja? Szereztem egy bontottat csak az is ugyanolyan a hajlatokba. Úgylátszik ez típus betegség. A gyári 11e ft. Ezért kérdzem, hogy hátha vki tudja, hogy lehet e helyettesíteni vmely más típussal, vagy esetleg olcsóbban lehet e vhol venni újat.

Üdv, Zsolti

én kb 1 honapja cseréltem. siman bementem egy opel boltban olaj es benzinálló csovet 10-es belso átmérovel és ezzel helyettesitettem.

mivel vissztero csoelenyeszo a nyomás a csoben

Link to comment
Megosztás:

én kb 1 honapja cseréltem. siman bementem egy opel boltban olaj es benzinálló csovet 10-es belso átmérovel és ezzel helyettesitettem.

mivel vissztero csoelenyeszo a nyomás a csoben

Hmm és szervótartályra ahogy rátetted, nem feszült nagyon? mert ugye az eredeti ott 12mm-es. Ez is a gondom, hogy az egyik oldala 10 a másik 12 a belsőátmérője.

Link to comment
Megosztás:

Hmm és szervótartályra ahogy rátetted, nem feszült nagyon? mert ugye az eredeti ott 12mm-es. Ez is a gondom, hogy az egyik oldala 10 a másik 12 a belsőátmérője.

persze egy kicsit ki lett tágítva, mielott feltettem. nem volt egyszeru persze. igen a tuzfal elott nehezzebb volta dolog. hal istennek a kivezeto csonk elhelyezése miatt. a tertélyra konyebben felment.

ha hazaerek megmerem a cso belso atmerojet.

Link to comment
Megosztás:

persze egy kicsit ki lett tágítva, mielott feltettem. nem volt egyszeru persze. igen a tuzfal elott nehezzebb volta dolog. hal istennek a kivezeto csonk elhelyezése miatt. a tertélyra konyebben felment.

ha hazaerek megmerem a cso belso atmerojet.

Én sima, Gates márkájú benzincsövet vettem. Az is jó? Bírni fogja a hőt meg a terhelést? Mert nem éppen olyan vastag a fala mint a gyárinak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nyáron vettem egy szervós Astra F 1.6 GL-t (C16NZ) és alapos alváz valamint motormosás után észrevettem hogy a kormányműből valahol nagyon lassan, de közbe-közbe csöppen az olaj. A gumikarmantyú (az a hosszú harmonika szerű fekete borítás) egy helyen el van szakadva és ott a résnél könnyedzik. Nem veszélyes, több nap kell neki mire lecsöppen esetleg a földre, de egyértelműen látszik a folyás nyoma. A szervóolaj tartályából is hiányzott egy kevés olaj, gondolom az évek során elcsöpögött. Hogyan lehetne orvosolni a hibát, mit bontsak szét, esetleg milyen alkatrész lehet szükséges a javításhoz? Találkozott már valaki ezzel a hibával? Ha nem muszáj, nem rohanok azonnal szerelőhöz! Köszönöm előre is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nyáron vettem egy szervós Astra F 1.6 GL-t (C16NZ) és alapos alváz valamint motormosás után észrevettem hogy a kormányműből valahol nagyon lassan, de közbe-közbe csöppen az olaj. A gumikarmantyú (az a hosszú harmonika szerű fekete borítás) egy helyen el van szakadva és ott a résnél könnyedzik. Nem veszélyes, több nap kell neki mire lecsöppen esetleg a földre, de egyértelműen látszik a folyás nyoma. A szervóolaj tartályából is hiányzott egy kevés olaj, gondolom az évek során elcsöpögött. Hogyan lehetne orvosolni a hibát, mit bontsak szét, esetleg milyen alkatrész lehet szükséges a javításhoz? Találkozott már valaki ezzel a hibával? Ha nem muszáj, nem rohanok azonnal szerelőhöz! Köszönöm előre is a segítséget!

Hasonló volt a helyzet nekem is kb 1 hónapja, csak nem csöpögés volt, hanem folyás elöl-hátul, mindenhol. Még az utastérbe is befolyt az olaj a szőnyegre. A tartályban pedig annyi olaj se volt, hogy a kupak nívópálcája beleérjen. <_<

Hát nem akarlak elkeseríteni de minden szerelő akinél jártam egyöntetűen azt mondta, hogy nem javítható, csak cserélhető. Régi ki, egy új vagy bontott be. A szervómű nem javítható sajna. Még egy jó hír: nem fog megjavulni, csak lassan egyre rosszabb lesz. :wacko: Persze lehet vele együtt élni, ha nem olyan súlyos. Én pl a durva olajfolyást is csak szemmel vettem észre, az autó vezethetőségén nem érződött. Nem tudom miért. :(

Aztán természetesen csere lett a vége.

Link to comment
Megosztás:

Hasonló volt a helyzet nekem is kb 1 hónapja, csak nem csöpögés volt, hanem folyás elöl-hátul, mindenhol. Még az utastérbe is befolyt az olaj a szőnyegre. A tartályban pedig annyi olaj se volt, hogy a kupak nívópálcája beleérjen. <_<

Hát nem akarlak elkeseríteni de minden szerelő akinél jártam egyöntetűen azt mondta, hogy nem javítható, csak cserélhető. Régi ki, egy új vagy bontott be. A szervómű nem javítható sajna. Még egy jó hír: nem fog megjavulni, csak lassan egyre rosszabb lesz. :wacko: Persze lehet vele együtt élni, ha nem olyan súlyos. Én pl a durva olajfolyást is csak szemmel vettem észre, az autó vezethetőségén nem érződött. Nem tudom miért. :(

Aztán természetesen csere lett a vége.

Akkor gyakorlatilag nincs semmilyen tömítés amivel javítani tudok a helyzeten ahogy látom.. majd figyelem a szervóolaj mennyiségét, hogy mennyire fogy.

Vezethetőségen egyébként én sem érzek semmi rendelleneset. Talán csak annyi hogy néha halkan koppan egyet kormányzáskor a kormánymű. Ez melyik alkatrész hangja lehet? Gondolom kopott vagy lazult valami. Még egy kérdés: alapesetben, pl álló motornál a kormányrúdnak szabad mozognia fel-le irányban? Nagyon minimális kottyanása van, de ha gyorsan megyek rosszabb minőségű úton, már észrevenni hogy ugrabugrál a kezemben. Gondoltam inkább megkérdezem, hogy ez hivatalosan milyen, mielőtt szétszerelném.

Link to comment
Megosztás:

Akkor gyakorlatilag nincs semmilyen tömítés amivel javítani tudok a helyzeten ahogy látom.. majd figyelem a szervóolaj mennyiségét, hogy mennyire fogy.

Vezethetőségen egyébként én sem érzek semmi rendelleneset. Talán csak annyi hogy néha halkan koppan egyet kormányzáskor a kormánymű. Ez melyik alkatrész hangja lehet? Gondolom kopott vagy lazult valami. Még egy kérdés: alapesetben, pl álló motornál a kormányrúdnak szabad mozognia fel-le irányban? Nagyon minimális kottyanása van, de ha gyorsan megyek rosszabb minőségű úton, már észrevenni hogy ugrabugrál a kezemben. Gondoltam inkább megkérdezem, hogy ez hivatalosan milyen, mielőtt szétszerelném.

Hát nézd, hivatalosat nem tudok neked mondani. :wacko: Ha kopog, vagy kotyog valami a futóműben az nyilván valami kopás miatt van. Jellemzően a gömbfejek, a gumiszilentek illetve a toronycsapágyak szoktak kopogni, ha már cserére érettek. Ezeket nézesd meg egy szervizben, mert ez is olyan, hogy csak egyre rosszabb lesz, és úgyis cserélni kell.

A kormányoszlop tudtommal nem mozog fel-le semennyit. Biztos, hogy nem csak maga a kormánykerék kotyog a rúdon? Az egész oszlop mozog?! <_<

Link to comment
Megosztás:

Hát nézd, hivatalosat nem tudok neked mondani. :wacko: Ha kopog, vagy kotyog valami a futóműben az nyilván valami kopás miatt van. Jellemzően a gömbfejek, a gumiszilentek illetve a toronycsapágyak szoktak kopogni, ha már cserére érettek. Ezeket nézesd meg egy szervizben, mert ez is olyan, hogy csak egyre rosszabb lesz, és úgyis cserélni kell.

A kormányoszlop tudtommal nem mozog fel-le semennyit. Biztos, hogy nem csak maga a kormánykerék kotyog a rúdon? Az egész oszlop mozog?! <_<

Köszönöm a választ, át fogom nézni ezeket az alkatrészeket hamarosan, aztán kiderül mi a teendő.

Link to comment
Megosztás:

Ez pontosan hol van, mert nekem is kopog? Szívesen megcsinálnám. <_< .

Ha jól emlékszem a kormányburkolat lebontása után látszik de lehet hogy lejjebb van a lábtér felé. Van egy fém tartóbilincsben egy fehér műanyag betét, abban forogna a kormányrúd, de ki van mozdulva, van egy kicsi holtjátéka és az kopog. Nem tudtam visszarakni, de úgy láttam nem okoz problémát, így hát hagytam ahogy van.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem a kormányburkolat lebontása után látszik de lehet hogy lejjebb van a lábtér felé. Van egy fém tartóbilincsben egy fehér műanyag betét, abban forogna a kormányrúd, de ki van mozdulva, van egy kicsi holtjátéka és az kopog. Nem tudtam visszarakni, de úgy láttam nem okoz problémát, így hát hagytam ahogy van.

ÁÁ. Ez nem te vagy Zotya. :wacko: Öregszel. <_<

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem a kormányburkolat lebontása után látszik de lehet hogy lejjebb van a lábtér felé. Van egy fém tartóbilincsben egy fehér műanyag betét, abban forogna a kormányrúd, de ki van mozdulva, van egy kicsi holtjátéka és az kopog. Nem tudtam visszarakni, de úgy láttam nem okoz problémát, így hát hagytam ahogy van.

Rendben, köszönöm a segítséget. Rálesek, mert engem kifejezetten idegesít.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.