Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

Nem muszáj teljesen új cuccokat (szíj, motortartó bak, stb.) szerezni. Nekem is X14NZ s motorom van és ott úgy oldottam meg, hogy olyan szervó szivattyút vettem amit a vezérműszíj közé kell felrögzíteni (Megvan a gyári helye ott). Így megúsztam a többi cuccok beszerzését.

Ez jol hangzik... hogy keressek ra erre a szivattyura? Gondolom azert meg kell valmi ezen a szivattyun kivul nem?

Mennyibe faj egy ilyen mukodokepes szervo beszerelese kb.?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Van egy kis problémám remélem tud valaki segíteni.Nos olyan gondom van hogy mikor hátrafele megyek és a kormány kivan tekerve jobbra és mikor visszaszedem a kormányt egyenesbe akkor egy ponton hallok egy koppanást..Szerintetetk ez mi lehet.Gyanakszom a " kutyacsontra" de akár egy kerékcsapágy is lehetne? szerintetek? Elöre is köszönöm

Csak ebben az egy esetben csinálja?

A stabrúd bekötőt könnyen ellenőrizheted, csak alá kell nézni miközben valaki nyomkodja a kocsi elejét. Kerékcsapágy biztosan nem. Ami valószínűbb az a kormánytengely, v. kormányösszekötő golyóscsukló, v. maga a kormánymű. Ellenőrizhetőek megfelelő rángatással, vagy "kézrátétellel" miközben valaki mozgatja a kormánykereket jobbra-balra röviden.

Lengőkar tányérszilentje nincs kiszakadva?

Link to comment
Megosztás:

Csak ebben az egy esetben csinálja?

A stabrúd bekötőt könnyen ellenőrizheted, csak alá kell nézni miközben valaki nyomkodja a kocsi elejét. Kerékcsapágy biztosan nem. Ami valószínűbb az a kormánytengely, v. kormányösszekötő golyóscsukló, v. maga a kormánymű. Ellenőrizhetőek megfelelő rángatással, vagy "kézrátétellel" miközben valaki mozgatja a kormánykereket jobbra-balra röviden.

Lengőkar tányérszilentje jó?

Hello. Ha megrángatom a kereket bal oldalt ki be ugy hogy nincs felemelve az auto akkor érzek a keréken apro koppanásokat.Jobb oldalt nem tapasztalom ezt. A tányérszilentet hogy tudom ellenörizni..Bár elvileg jok.Az a baj hogy párszor már cseréltem kormány gömbfejet..De sajna mindig csak valami olcsobbat vettem.És lehet ez a probléma.Nembírják ezeket a jó utakat.Bár kopog rosszabb úton apro koppanások..Ezért gyanakszom a stabilizátorra, vagy a kormány gömbfejre..Meg annyi hogy szted milyen márkáju alkatrészt érdemes venni ha kell..Lemförder vagy meyle?? ezeket mondák nekem mostanában?Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Hello. Ha megrángatom a kereket bal oldalt ki be ugy hogy nincs felemelve az auto akkor érzek a keréken apro koppanásokat.Jobb oldalt nem tapasztalom ezt. A tányérszilentet hogy tudom ellenörizni..Bár elvileg jok.Az a baj hogy párszor már cseréltem kormány gömbfejet..De sajna mindig csak valami olcsobbat vettem.És lehet ez a probléma.Nembírják ezeket a jó utakat.Bár kopog rosszabb úton apro koppanások..Ezért gyanakszom a stabilizátorra, vagy a kormány gömbfejre..Meg annyi hogy szted milyen márkáju alkatrészt érdemes venni ha kell..Lemförder vagy meyle?? ezeket mondák nekem mostanában?Köszönöm

A tányérszilenttel kapcsolatban Brezsónak a fényképei között van kiszakadt, ha jól emlékszem.

http://picasaweb.google.com/bresztyaklaci/...eat=directlink#

De ahogy írod a gyenge minőségű alkatrészek nem sokáig bírják.

Nekem a TRW stabrúd bekötők nagyon sokáig bírták. Most valami gagyit tettem bele (pénz híján). Futómű alkatrészek terén jó ahogy írtad a Lemförder, de jó a SWAG is, és vannak egy jó páran.

Link to comment
Megosztás:

Nem muszáj teljesen új cuccokat (szíj, motortartó bak, stb.) szerezni. Nekem is X14NZ s motorom van és ott úgy oldottam meg, hogy olyan szervó szivattyút vettem amit a vezérműszíj közé kell felrögzíteni (Megvan a gyári helye ott). Így megúsztam a többi cuccok beszerzését.

Van ennek a szivattyunak valami szama? MI kell meg ezen kivul? Mennyibe fajt neked a beepites meg a cuccok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok..Valoszínű megvan a koppanás hibaforrása..Felnyitottam a motorház tetőt és megrángattam a nyomtávrudakat..A bekötésnél ezek picit lognak föleg a bal oldalé..Onnan ugyanazt a koppanást hallottam mint az utastérből..Ennek lehet valamit okozni..Nyomtávrud vagy kormánymű csere ??? vagy hogyan javithato esetleg..Ha valaki ellátna pár praktikus informácioval.Nagyon megköszönöm :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok..Valoszínű megvan a koppanás hibaforrása..Felnyitottam a motorház tetőt és megrángattam a nyomtávrudakat..A bekötésnél ezek picit lognak föleg a bal oldalé..Onnan ugyanazt a koppanást hallottam mint az utastérből..Ennek lehet valamit okozni..Nyomtávrud vagy kormánymű csere ??? vagy hogyan javithato esetleg..Ha valaki ellátna pár praktikus informácioval.Nagyon megköszönöm :D

Az sajnos nekem is ilyen. Kormánymű csere oldja meg. Ha talpán áll az autó neki kell feszülni, de ha fel van emelve nagyon érezni, hogy lóg. ^_^

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
hali ha tudna vki segiteni a astra f autómba kicseréltem a kormányöszekötöt és most ezért kicsit balra kell tartani a kormányt hogy enyenesen menjen az autó nem tom hogy kell a kormányt leszedni hogy egyenesbe állitsam.

segitsetek

Nem a kormányt kell leszedni, hanem el kell vinni futóműállításra! Amíg le nem eszi a gumit....tehát sürgősen! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

hali ha tudna vki segiteni a astra f autómba kicseréltem a kormányöszekötöt és most ezért kicsit balra kell tartani a kormányt hogy enyenesen menjen az autó nem tom hogy kell a kormányt leszedni hogy egyenesbe állitsam.

segitsetek

Irány a futóműves! -_- Most hogy új benne a cucc, elment minden beállítás, lehet volt már állítva egyszer (pont amiatt, hogy kopottak voltak a kormányösszekötők). Nekem mikor cseréltük (alsó-felső talpas, silentek, kormányösszekötők, lengéscsillapítókat és rugókat, ugyanígy ment összevissza :rolleyes:. Aztán a futóműves jól beállította, és azóta sincs gond vele <_< Nekem 2500 Ft-ba fájt a beállítás, de megérte! :D

Link to comment
Megosztás:

Irány a futóműves! -_- Most hogy új benne a cucc, elment minden beállítás, lehet volt már állítva egyszer (pont amiatt, hogy kopottak voltak a kormányösszekötők). Nekem mikor cseréltük (alsó-felső talpas, silentek, kormányösszekötők, lengéscsillapítókat és rugókat, ugyanígy ment összevissza :rolleyes:. Aztán a futóműves jól beállította, és azóta sincs gond vele <_< Nekem 2500 Ft-ba fájt a beállítás, de megérte! :D

Háááát, mostanában 6-7 körül van a beállítás. De a guminál olcsóbb. :)

Link to comment
Megosztás:

Mi a véleményetek erről a cuccról? Utólag be lehet építeni? Mi kell még hozzá?

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels..._175475196.html

Köszi!

Olaj + aki összerakja. <_<

Viszont lesz 1 tartalék generátorod.

Amúgy kicsit olcsóbban tudok adni 1 szettet C16NZ-ből. :rolleyes:

Ugyanilyen 5-bordásszíjas szettem van, amit valahogy majd be kéne raknom a kocsiba, és az is C16NZ-ből való. Ennél a szivattyú van a vezérműszíjburkolat kivágásában. Sajna nekem nincsenek meg a furatok a blokk oldalán a szivattyú rögzítéséhez (pontosabban nem ott vannak).

Mindenképpen ezt a generátort kell használnia hozzá ezzel a tartókonzollal, mert különben nem fut egyenesen a szíj.

Link to comment
Megosztás:

Olaj + aki összerakja. <_<

Viszont lesz 1 tartalék generátorod.

Amúgy kicsit olcsóbban tudok adni 1 szettet C16NZ-ből. :rolleyes:

Köszi a felajánlást!

Most rám jött a buherálhatnék, lehet inkább rászánom a pénzt és először SE-re alakítom, az mégis nagyobb élményt ad, mint, hogy könnyen tekeredik a kormány. C16SE motort nem tudsz esetleg, illetve csak az átépítéshez szükséges dolgokat?

Link to comment
Megosztás:

Ma véletlenül benéztem a műszerfal alá a pedálokhoz, és kiderült hogy folyik az olaj a kormányoszlop környékén. Már a szőnyeg is csupa olaj, érekes lesz majd kiszedni onnan, de ami jobban zavar, hogy nem tudom mennyire komony a hiba. A szervó még működik, de azt észrevettem hogy kb 110-120 körül elkezd rázkódni a kormány. Oké, ez mástól is lehet, de a szervotartályban már olyan kevés az olaj, hogy a pálca bele se ér.

http://kepfeltoltes.hu/view/100726/foto_01...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/100726/foto_01...ltoltes.hu_.jpg

Mennyire súlyos a dolog? Tömítéshiba? Vagy mi? :D

Link to comment
Megosztás:

Ma véletlenül benéztem a műszerfal alá a pedálokhoz, és kiderült hogy folyik az olaj a kormányoszlop környékén. Már a szőnyeg is csupa olaj, érekes lesz majd kiszedni onnan, de ami jobban zavar, hogy nem tudom mennyire komony a hiba. A szervó még működik, de azt észrevettem hogy kb 110-120 körül elkezd rázkódni a kormány. Oké, ez mástól is lehet, de a szervotartályban már olyan kevés az olaj, hogy a pálca bele se ér.

Mennyire súlyos a dolog? Tömítéshiba? Vagy mi? :D

Hallod figyelj már.! Tudtad, hogy valami folyik a kormány oszlopodból?! :D :wacko: :wacko:

De ha valamiből folyik az olaj, az szerinted mekkora hiba? Ez pl olyan mint az elektromos dolgokból kiszál a füst azok se működnek tovább. És köztudott, hogy az elektronikai cikkek füstel működnek. Mert ha egyszer elszáll a füst belőle onnantól vége. Sztem a te kormányod is ilyesmi úton jár-kel. :D :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Hallod figyelj már.! Tudtad, hogy valami folyik a kormány oszlopodból?! :D :wacko: :D

De ha valamiből folyik az olaj, az szerinted mekkora hiba? Ez pl olyan mint az elektromos dolgokból kiszál a füst azok se működnek tovább. És köztudott, hogy az elektronikai cikkek füstel működnek. Mert ha egyszer elszáll a füst belőle onnantól vége. Sztem a te kormányod is ilyesmi úton jár-kel. :wacko: :wacko:

Füstöl?

Akkor túl gyorsan tekeri :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.