Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

Két kérdésem volna.

G Astra kormánya beépíthető-e F Astrába?

A G Astra kormányok csak légzsákosak???

kellő küzdés után biztos. Aztán már csak a dudagombot kell megcsináltatni mert beszakad :lol:

Mondjuk egy multikormányt el tudnék képzelni én is :D De nem tetszik hogy a közepe kijjebb áll mint a karima :rolleyes: mindegy, nekem úgyse az lesz benne :P

Link to comment
Megosztás:

kellő küzdés után biztos. Aztán már csak a dudagombot kell megcsináltatni mert beszakad :P

Mondjuk egy multikormányt el tudnék képzelni én is :lol: De nem tetszik hogy a közepe kijjebb áll mint a karima :rolleyes: mindegy, nekem úgyse az lesz benne :D

Gondolom..... :D

A multikormány annyira nem érdekel, nincs kedvem még azt is vezetékezni............

Csak nagyon tetszik a formálya a kormánynak :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy '95 1.6 16V X16XEL motorszámú Astrám van és ebbe szeretnék szervót. Mennyire macerás ez? és kb mennyibe kerül? Nem tudom alapfelszereltségben miért nincs benne, de egyébként is nagyon csupasz az autó. Bár a digit klíma nem olyan rossz :D Ha valaki tud valami infót a szervóval kapcsolatban akkor kérem h tájékoztasson, mert nagyon rajta vagyok a témán :rolleyes: 195/50-es gumikkal kcsit nehézkes néha tekerni a kormányt... Ha valaki tud valamit szóljon!

Előre is köszi...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy '95 1.6 16V X16XEL motorszámú Astrám van és ebbe szeretnék szervót. Mennyire macerás ez? és kb mennyibe kerül? Nem tudom alapfelszereltségben miért nincs benne, de egyébként is nagyon csupasz az autó. Bár a digit klíma nem olyan rossz :D Ha valaki tud valami infót a szervóval kapcsolatban akkor kérem h tájékoztasson, mert nagyon rajta vagyok a témán :rolleyes: 195/50-es gumikkal kcsit nehézkes néha tekerni a kormányt... Ha valaki tud valamit szóljon!

Előre is köszi...

Az én javaslatom, hogy keress egy ugyanilyen motorú kocsit pl. bontóban, vagy magánembernél bontódót, és abból tegyél át mindent, ami kell hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy '95 1.6 16V X16XEL motorszámú Astrám van és ebbe szeretnék szervót. Mennyire macerás ez? és kb mennyibe kerül? Nem tudom alapfelszereltségben miért nincs benne, de egyébként is nagyon csupasz az autó. Bár a digit klíma nem olyan rossz :D Ha valaki tud valami infót a szervóval kapcsolatban akkor kérem h tájékoztasson, mert nagyon rajta vagyok a témán :rolleyes: 195/50-es gumikkal kcsit nehézkes néha tekerni a kormányt... Ha valaki tud valamit szóljon!

Előre is köszi...

Szervó

Link to comment
Megosztás:

X16XEL-hez nem lesz jó az a szervószivattyú vagy legalább is az ékszíjtárcsát (ha lehet) azt cserélni kell rajta.

Lehet cserélni. Amugy meg ez nem is komplett sztem. Hol a motor tartó bak? hol a feszítő görgő? Én nekem adott a csóka főtengely tárcsát is a pakkba SZVAL:D ez hiányos:D

Link to comment
Megosztás:

C14NZ, C16NZ, C14SE tartókonzolja gyakorlatilag ugyanaz...főtengely ékszíjtárcsánál lehet még eltérés. :rolleyes:

C16NZ-ről akarunk átrakni szervót C14SE-be.

ahogy kiveszem a szavaidból simán passzol majdnem minden...

a C16NZ széles szíjas volt, a C14SE meg vékony, de cserélnie kell a generátort is, azt is örökli az 1.6-osból...

úgy gondoltuk, akkor csak a főtengelyre kell átrakjuk az 1.6-os szíjtárcsáját, és akkor passzol majd minden :D

a vékony szíjtárcsás főtengelyére (14SE) ugye felmegy a vastag szíjtárcsás (16NZ) tárcsája ??

Link to comment
Megosztás:

C16NZ-ről akarunk átrakni szervót C14SE-be.

ahogy kiveszem a szavaidból simán passzol majdnem minden...

a C16NZ széles szíjas volt, a C14SE meg vékony, de cserélnie kell a generátort is, azt is örökli az 1.6-osból...

úgy gondoltuk, akkor csak a főtengelyre kell átrakjuk az 1.6-os szíjtárcsáját, és akkor passzol majd minden :rolleyes:

a vékony szíjtárcsás főtengelyére (14SE) ugye felmegy a vastag szíjtárcsás (16NZ) tárcsája ??

Nem fog működni, mert az SE-nek a főtengely ékszíjtárcsán van egy fogazott része, ugyanis ott a főtengely-jeladója, ami az NZ-ken nincs. Úgyhogy szerezned kell hozzá egy olyan hosszbordás szíjtárcsát, amin megvannak ezek a "fogak". Ha EPC közelében leszek, megmondom mi a száma.

Link to comment
Megosztás:

Nem fog működni, mert az SE-nek a főtengely ékszíjtárcsán van egy fogazott része, ugyanis ott a főtengely-jeladója, ami az NZ-ken nincs. Úgyhogy szerezned kell hozzá egy olyan hosszbordás szíjtárcsát, amin megvannak ezek a "fogak". Ha EPC közelében leszek, megmondom mi a száma.

:P hát ezt szomorúan hallom :rolleyes: épp az lett volna a tervünk lényege, hogy megvan minden... szívás :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem ez is normál ékszíjas. Nem tűnik simán szétszedhetőnek. A kihívásokról meg inkább ne mondj semmit, mert nehogy aztán kerékcsapágy cserével kezdje a bulit. :D :rolleyes:

Szétszedhető. 303241.jpg A kerékcsapágy méretét még nem tudom,viszont a szervó szivattyúba 6203 rs csapágy,19*36*7 es szimering található és 1 tűgörgő méretét nem néztem. A szétszedéshez kell egy kovácsüllő (neki van kellő húzása) egy kiütő alu vagy bronz, seeger gyűrű fogó. Össze már egyszerűbb,csak kell a meleg az

ékszijtárcsa felrakásához.

üdv: nagyonkezdő

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Nemrég vettem észre, hogy valami a kormányműben vagy a szervóban kopog vagy kattog miközben tekerem a kormányt. Elég hangos és zavar, de maga a szervo is meg minden működik. És érdekes, hogy a nagy mínuszokban nem csinálta, csak amikor enyhült az idő. Ez mitől van?

A másik gondom a kormánnyal, hogy nagyon imbolyog az úton főleg 80-100 körül, vagy akár felette is. Előzésnél, sávváltásnál mintha hirtelen félre akarna húzni, vagy leesni az útról, aztán hol balra hol jobbra kell korrigálnom. Közben, ha rámegyek egy kis úthibára azonnal mozogni kezd a kormány a kezemben, nem tudom stabilan tartani a kanyarokban. Ez eléggé idegesít már. :lol: A kocsi ültetve van, toronycsapágy és szilent cserélve, új lengéscsillapítókkal, toronymerevítővel, 256-os fékkel új tárcsákkal. A gömbfejek jók, nemrég műszakizott hiba nélkül. Mi a franc baja lehet még?! :(

Komoly lehet a gond? Vélemény vki? :lol:

Haldoklik a szervó?

Link to comment
Megosztás:

Szétszedhető. http://kep.ivpicture.hu/303241.jpg A kerékcsapágy méretét még nem tudom,viszont a szervó szivattyúba 6203 rs csapágy,19*36*7 es szimering található és 1 tűgörgő méretét nem néztem. A szétszedéshez kell egy kovácsüllő (neki van kellő húzása) egy kiütő alu vagy bronz, seeger gyűrű fogó. Össze már egyszerűbb,csak kell a meleg az

ékszijtárcsa felrakásához.

üdv: nagyonkezdő

Na akkor mégse lehetsz olyan nagyonkezdő.

Nemrég vettem észre, hogy valami a kormányműben vagy a szervóban kopog vagy kattog miközben tekerem a kormányt. Elég hangos és zavar, de maga a szervo is meg minden működik. És érdekes, hogy a nagy mínuszokban nem csinálta, csak amikor enyhült az idő. Ez mitől van?

A másik gondom a kormánnyal, hogy nagyon imbolyog az úton főleg 80-100 körül, vagy akár felette is. Előzésnél, sávváltásnál mintha hirtelen félre akarna húzni, vagy leesni az útról, aztán hol balra hol jobbra kell korrigálnom. Közben, ha rámegyek egy kis úthibára azonnal mozogni kezd a kormány a kezemben, nem tudom stabilan tartani a kanyarokban. Ez eléggé idegesít már. :lol: A kocsi ültetve van, toronycsapágy és szilent cserélve, új lengéscsillapítókkal, toronymerevítővel, 256-os fékkel új tárcsákkal. A gömbfejek jók, nemrég műszakizott hiba nélkül. Mi a franc baja lehet még?! :(

Komoly lehet a gond? Vélemény vki? :lol:

Haldoklik a szervó?

Próbáld ki egy elhagyott enyhén lejtős útszakaszon legurulsz álló motorral, egy-két kormánymozdulat, és egyből kiderül, hogy a szervó, vagy a kormánymű a ludas. Persze kellő óvatosággal, és tényleg legyen üres az útszakasz. Gyujtást adjál, nehogy a kormányzár bekattanjon. A félrehúzás matt meg meg kellene nézni a kerékösszetartást. Amúgy nekem a középdob egyik gumibakjának elszakadása okozott kanyarban kopogást a jobb keréknél. :D

Link to comment
Megosztás:

Nemrég vettem észre, hogy valami a kormányműben vagy a szervóban kopog vagy kattog miközben tekerem a kormányt. Elég hangos és zavar, de maga a szervo is meg minden működik. És érdekes, hogy a nagy mínuszokban nem csinálta, csak amikor enyhült az idő. Ez mitől van?

A másik gondom a kormánnyal, hogy nagyon imbolyog az úton főleg 80-100 körül, vagy akár felette is. Előzésnél, sávváltásnál mintha hirtelen félre akarna húzni, vagy leesni az útról, aztán hol balra hol jobbra kell korrigálnom. Közben, ha rámegyek egy kis úthibára azonnal mozogni kezd a kormány a kezemben, nem tudom stabilan tartani a kanyarokban. Ez eléggé idegesít már. :lol: A kocsi ültetve van, toronycsapágy és szilent cserélve, új lengéscsillapítókkal, toronymerevítővel, 256-os fékkel új tárcsákkal. A gömbfejek jók, nemrég műszakizott hiba nélkül. Mi a franc baja lehet még?! :(

Komoly lehet a gond? Vélemény vki? :lol:

Haldoklik a szervó?

Sztem nem a szervó lesz a ludas. Gömbfejek cserélve lettek azt írtad. Ez igaz a kormány összekötő gömbfejekre is vagy csak a lengőkarokban lettek a talpasok cserélve. A kormány gömbcsukló magyarázná az úttartási problémád is. Persze az is lehet, hogy tényleg rosszul van beállítva a futómű. Én a helyedben elvinném egy futómű vizsgálatra. Pár ezer forintból meg lehet úszni és akkor rögtön kiderül mi a gond.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!!!

A tegnapi nagy motorcsere utánn, ma feltöltöttem a szervó berendezést olajjal.

Müködik, legalábbis állohelyzetbe mert még nem probáltam ki menet közben.

A kilevegőztetést úgy csináltam ahogy a könyv irta.

Arra lettem figyelmes, hogy mikor kitekerem a kormányt egésszen, bármelyik irányba (megakadásig), a motor úgy viselkedik mintha valami lefogná és az egyik gumitömlő is megmozdul. (megemelkedik).

Valaki sejti, hogy mi lehet a probléma???

Link to comment
Megosztás:

Üdv!!!

A tegnapi nagy motorcsere utánn, ma feltöltöttem a szervó berendezést olajjal.

Müködik, legalábbis állohelyzetbe mert még nem probáltam ki menet közben.

A kilevegőztetést úgy csináltam ahogy a könyv irta.

Arra lettem figyelmes, hogy mikor kitekerem a kormányt egésszen, bármelyik irányba (megakadásig), a motor úgy viselkedik mintha valami lefogná és az egyik gumitömlő is megmozdul. (megemelkedik).

Valaki sejti, hogy mi lehet a probléma???

Semmi....ez ilyen. A ménes számától függ mennyire fogja a motort. Nálam nem venni annyira észre, de a céges 206-os majdnem lefullad....igaz az csak 1.2-es és a klíma is nagyon megviseli ha be van kapcsolva :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziaztok,

Próbáltam keresgélni ezzel kapcsolatos információt ha esetleg mégis van válasz a kérdésemre ne haragudjatok újonc vagyok még!

Szóval a gondom, hogy kormányösszekötőt kellene cserélnem 92-es C16NZ astrában, van 2 könyvem ehhez a tipushoz, de egyikben sem találom ennek a cseréját, a kérdésem az lenne, hogy nagyon bonyolult múvelet ezt kicserélni, vagy meg tudom otthon is csinálni, nem vagyok teljesen analfabéta, de nem nevezném magamat profinak sem, valaki esetleg cserélt már ilyet?Vagy van valami leirásotok, hogy hogyan kellene?

Köszi a választ előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziaztok,

Próbáltam keresgélni ezzel kapcsolatos információt ha esetleg mégis van válasz a kérdésemre ne haragudjatok újonc vagyok még!

Szóval a gondom, hogy kormányösszekötőt kellene cserélnem 92-es C16NZ astrában, van 2 könyvem ehhez a tipushoz, de egyikben sem találom ennek a cseréját, a kérdésem az lenne, hogy nagyon bonyolult múvelet ezt kicserélni, vagy meg tudom otthon is csinálni, nem vagyok teljesen analfabéta, de nem nevezném magamat profinak sem, valaki esetleg cserélt már ilyet?Vagy van valami leirásotok, hogy hogyan kellene?

Köszi a választ előre is!

Arra gondolsz amelyik kint van a keréknél a rugó mellett? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.