totya-23 Elküldve Január19, 2009 Elküldve Január19, 2009 Én is szervósítottam a kollégák segítségével /Ez úton köszönöm is, ha esetleg eddig nem tettem meg/. Ha kérdésed van, csak szólj! Ha képet tudnál ( vagy valaki tudna ) felrakni a szervósítás folyamatáról és a végeredményről, mert engem is érdekelne a dolog. Köszi B)
Moped Elküldve Január19, 2009 Elküldve Január19, 2009 Öőőőőő...igen nem lett volna hülyeség fényképezni. Igazság szerint nem túl bonyolult. A csövek adják magukat, a felfogatások ugyan ott vannak. A meghajtás amin gondolkodni kell.
zotya975 Elküldve Január19, 2009 Elküldve Január19, 2009 Ha képet tudnál ( vagy valaki tudna ) felrakni a szervósítás folyamatáról és a végeredményről, mert engem is érdekelne a dolog. Köszi B) Hening cartársat keresd, Ő minden projektjét végigfényképezi, ha jól emékszem van pár képe a szervosításról is. ;)
Moped Elküldve Január19, 2009 Elküldve Január19, 2009 Igaza van a kollégának. Nekem is Hening adott sok tippet. http://kep.tar.hu/hening/50573869#2 Ezt is!
totya-23 Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 és a szervósitás mennyiben befolyásolja a fogyasztást, illetve a motor teljesítményét?
daykiller Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 és a szervósitás mennyiben befolyásolja a fogyasztást, illetve a motor teljesítményét? Szerintem semmibe. A szervó szivattyú egyfolytában üzemel, amíg a motor jár. Gyors haladásnál meg úgyse kezded el tekerni a kormányt végállástól végállásig. :D A klíma az, ami sokat elvesz a teljesítményből és megdobja a fogyasztást.
Guest Sanci Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Anno mikor megvettem a kocsit a márkaszervíz kezdő alkalmazottja leverte az ékszíjtárcsát és a szervóénak az éléből elpattant egy kis darab róla (kénytelen voltam az új tárcsa megérkezéséig anélkül használni) akkor feltűnt, hogy kicsit könnyebben pörög fel a motor tehát csak van valami fékhatása. Egyébként is mikor javításra vittem a szivattyút úgy láttam a belsejét, hogy a kimeneti része szűkítve van, hogy nyomást produkáljon tehát szintén foghatja a motort.
daykiller Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Anno mikor megvettem a kocsit a márkaszervíz kezdő alkalmazottja leverte az ékszíjtárcsát és a szervóé elpattant róla (kénytelen voltam az új megérkezéséig anélkül használni) akkor feltűnt, hogy kicsit könnyebben pörög fel a motor tehát csak van valami fékhatása. Egyébként is mikor javításra vitten úgy láttam a belsejét, hogy a kimeneti része szűkítve van, hogy nyomást produkáljon tehát szintén foghatja a motort. Persze, van fékhatása, de nem akkora mint egy üzemelő klímának. Szerintem nem lehet észrevenni a fogyasztáson. De inkább nem írok ilyet, majd hening cartárs mondhat érdemi információkat, mert Ő szervósított. :D
Guest Sanci Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Jó, hogy nem akkora mint egy pár KW-os klímaszivattyúnak. Akkoriban erősen gondolkoztam egy elektronikus szervó beépítésében ami csak kis fokozatokban működik, afelett már úgyis szükségtelen. Tervbe volt, hogy a váltókarnál egy mikrokapcsoló vezérelne egy nagy áramátvitelű relét ami továbbá R-1-2-ben aktívvá tenné az elektromos szivattyút és ezáltal a motort sem fogná vissza kicsit sem. Nos a terv az maradt annak, ilyen szivattyú híján...
daykiller Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Jó, hogy nem akkora mint egy pár KW-os klímaszivattyúnak. Akkoriban erősen gondolkoztam egy elektronikus szervó beépítésében ami csak kis fokozatokban működik, afelett már úgyis szükségtelen. Tervbe volt, hogy a váltókarnál egy mikrokapcsoló vezérelne egy nagy áramátvitelű relét ami továbbá R-1-2-ben aktívvá tenné az elektromos szivattyút és ezáltal a motort sem fogná vissza kicsit sem. Nos a terv az maradt annak, ilyen szivattyú híján... Sebességfüggő szervóra gondolsz? :D
Guest Sanci Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Nem, sebességfokozat függőre. 3-4-5-ben már szükségtelennek érzem a szervót, akkor már elegendő sebességgel halad ahhoz a kocsi, hogy ne izomból kelljen tekerni a kormányt.
FPepe Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 ...Nos a terv az maradt annak, ilyen szivattyú híján... Ha jól tudom, G Astrákban előfordult ilyen elektromos szervószivattyú.
zotya975 Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Nem, sebességfokozat függőre. 3-4-5-ben már szükségtelennek érzem a szervót, akkor már elegendő sebességgel halad ahhoz a kocsi, hogy ne izomból kelljen tekerni a kormányt. Persze, azt mindenképpen meg kell oldani, hogy üzemzavar esetén ne akadályozza a kormányzást. Nem tudom a gyári szervóknál, ezt hogy oldják meg, hogyha vmiért nem műkszik akkor ne gátolja a sima izomból kormányzást, gondolom vmi szelep lehet a munkahengernél ami ha nem kap áramot kinyit, és az olaj szabadon áramlik amerre akar.
daykiller Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Persze, azt mindenképpen meg kell oldani, hogy üzemzavar esetén ne akadályozza a kormányzást. Nem tudom a gyári szervóknál, ezt hogy oldják meg, hogyha vmiért nem műkszik akkor ne gátolja a sima izomból kormányzást, gondolom vmi szelep lehet a munkahengernél ami ha nem kap áramot kinyit, és az olaj szabadon áramlik amerre akar. Hm. :lol: Aszondod, hogy fizikailag már nincs is összekapcsolva a kormánymű? Hja semmi. :lol: Közben leesett. :D
zotya975 Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Hm. :lol: Aszondod, hogy fizikailag már nincs is összekapcsolva a kormánymű? Hja semmi. :lol: Közben leesett. :D Deee, össze van kapcsolva, csak ahogy a Karcsiét nézegettem, úgy láttam a egy munkahenger segít rá a kormányzásra. De pölö ha leáll a szervószivattyú, akkor ennek nem szabad "beállnia" mert akkor nem tudod eltekerni a kormányt.
hening Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Deee, össze van kapcsolva, csak ahogy a Karcsiét nézegettem, úgy láttam a egy munkahenger segít rá a kormányzásra. De pölö ha leáll a szervószivattyú, akkor ennek nem szabad "beállnia" mert akkor nem tudod eltekerni a kormányt. Akkor kell a kenyérszervót elővenni. :D
Peti85 Elküldve Február24, 2009 Elküldve Február24, 2009 Jól tetted, itt sokat lehet tanulni. A szervóval kapcsolatban: többféle rendszerű is van, először is azt kéne tudni, hagyományos ékszíjas-e a generátorod meghajtása, vagy már hosszbordás szíjas? Előbbi esetben mindent cserélni kell, a generátort és a főtengelytárcsát is, utóbbi esetben elvileg csak a szivattyú kell a motortartó bakkal, amire rögzítve van, és a csövek, tartály, kormánymű. Legegyszerűbb egy ugyanilyen motorú (és korú) autót keresni, amiből kompletten ki lehet bontani a cuccokat. Akkor ebből sejtve nekem a C14NZ-re nem jó a 93as 1,6os szervós kormányműve ... vagy rosszul fogtam a dolgokat? :blush:
opel16v Elküldve Február24, 2009 Elküldve Február24, 2009 Kormánymű jó, csak a szivattyú felfogatása és tárcsája különbözhet.
Peti85 Elküldve Február24, 2009 Elküldve Február24, 2009 Kormánymű jó, csak a szivattyú felfogatása és tárcsája különbözhet. Hm...értem...na mindegy...mert én ehez nem értek igy neten keresztül meg pláne nem...vaterán láttam...
hening Elküldve Február24, 2009 Elküldve Február24, 2009 Hm...értem...na mindegy...mert én ehez nem értek igy neten keresztül meg pláne nem...vaterán láttam... Linket dobjál fel, és megszakértjük.
Peti85 Elküldve Február24, 2009 Elküldve Február24, 2009 http://www.vatera.hu/opel_astra_f_komplett..._131147897.html Ezt néztem ki....de a szerelőm lebeszélt már róla :blush: Mert hogy ha hibás lennék akkor azt mondja rakjuk bele....de hogy hála Isten semmi bajom és vannak ennél nehezebb kormányú autók így azt mondja felesleges :lol:
powerup Elküldve Február24, 2009 Elküldve Február24, 2009 http://www.vatera.hu/opel_astra_f_komplett..._131147897.html Ezt néztem ki....de a szerelőm lebeszélt már róla :blush: Mert hogy ha hibás lennék akkor azt mondja rakjuk bele....de hogy hála Isten semmi bajom és vannak ennél nehezebb kormányú autók így azt mondja felesleges :) Kell hozzá a generátor is a tartókonzoljával együtt, különben nem fog bordásszíj szintben futni, nameg a feszítő felfogató csavarjai is jól jönnének, nem beszélve a szervócső hűtő alatti felfogató műanyagjairól... :lol:
hening Elküldve Február24, 2009 Elküldve Február24, 2009 http://www.vatera.hu/opel_astra_f_komplett..._131147897.html Ezt néztem ki....de a szerelőm lebeszélt már róla :blush: Mert hogy ha hibás lennék akkor azt mondja rakjuk bele....de hogy hála Isten semmi bajom és vannak ennél nehezebb kormányú autók így azt mondja felesleges :) Én is utólag szereltem bele, és nem bántam meg. :D Kell hozzá a generátor is a tartókonzoljával együtt, különben nem fog bordásszíj szintben futni, nameg a feszítő felfogató csavarjai is jól jönnének, nem beszélve a szervócső hűtő alatti felfogató műanyagjairól... :lol: Csavarokat lehet venni, a generátort meg kell nézni, nekem sem kellett cserélnem, csak a szíjtárcsáját.
Moped Elküldve Február24, 2009 Elküldve Február24, 2009 Én is utólag tettem bele, és jól tettem. Generátort én sem bántottam, csak a szíjtárcsáját. A feszítő csavarjai is általános csavarok, volt a garázsban, elvágtam méretre és kész. Egy ideig úgy jártam, h semmi nem volt rögzítve a kasznihoz. A tartály is csak gyors kötözővel. Most sincs teljesen kész. Apránként szépül.
Recommended Posts