Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

Én is szervósítottam a kollégák segítségével /Ez úton köszönöm is, ha esetleg eddig nem tettem meg/. Ha kérdésed van, csak szólj!

Ha képet tudnál ( vagy valaki tudna ) felrakni a szervósítás folyamatáról és a végeredményről, mert engem is érdekelne a dolog.

Köszi B)

Link to comment
Megosztás:

és a szervósitás mennyiben befolyásolja a fogyasztást, illetve a motor teljesítményét?

Szerintem semmibe. A szervó szivattyú egyfolytában üzemel, amíg a motor jár. Gyors haladásnál meg úgyse kezded el tekerni a kormányt végállástól végállásig. :D

A klíma az, ami sokat elvesz a teljesítményből és megdobja a fogyasztást.

Link to comment
Megosztás:

Anno mikor megvettem a kocsit a márkaszervíz kezdő alkalmazottja leverte az ékszíjtárcsát és a szervóénak az éléből elpattant egy kis darab róla (kénytelen voltam az új tárcsa megérkezéséig anélkül használni) akkor feltűnt, hogy kicsit könnyebben pörög fel a motor tehát csak van valami fékhatása. Egyébként is mikor javításra vittem a szivattyút úgy láttam a belsejét, hogy a kimeneti része szűkítve van, hogy nyomást produkáljon tehát szintén foghatja a motort.

Link to comment
Megosztás:

Anno mikor megvettem a kocsit a márkaszervíz kezdő alkalmazottja leverte az ékszíjtárcsát és a szervóé elpattant róla (kénytelen voltam az új megérkezéséig anélkül használni) akkor feltűnt, hogy kicsit könnyebben pörög fel a motor tehát csak van valami fékhatása. Egyébként is mikor javításra vitten úgy láttam a belsejét, hogy a kimeneti része szűkítve van, hogy nyomást produkáljon tehát szintén foghatja a motort.

Persze, van fékhatása, de nem akkora mint egy üzemelő klímának. Szerintem nem lehet észrevenni a fogyasztáson. De inkább nem írok ilyet, majd hening cartárs mondhat érdemi információkat, mert Ő szervósított. :D

Link to comment
Megosztás:

Jó, hogy nem akkora mint egy pár KW-os klímaszivattyúnak. Akkoriban erősen gondolkoztam egy elektronikus szervó beépítésében ami csak kis fokozatokban működik, afelett már úgyis szükségtelen. Tervbe volt, hogy a váltókarnál egy mikrokapcsoló vezérelne egy nagy áramátvitelű relét ami továbbá R-1-2-ben aktívvá tenné az elektromos szivattyút és ezáltal a motort sem fogná vissza kicsit sem. Nos a terv az maradt annak, ilyen szivattyú híján...

Link to comment
Megosztás:

Jó, hogy nem akkora mint egy pár KW-os klímaszivattyúnak. Akkoriban erősen gondolkoztam egy elektronikus szervó beépítésében ami csak kis fokozatokban működik, afelett már úgyis szükségtelen. Tervbe volt, hogy a váltókarnál egy mikrokapcsoló vezérelne egy nagy áramátvitelű relét ami továbbá R-1-2-ben aktívvá tenné az elektromos szivattyút és ezáltal a motort sem fogná vissza kicsit sem. Nos a terv az maradt annak, ilyen szivattyú híján...

Sebességfüggő szervóra gondolsz? :D

Link to comment
Megosztás:

Nem, sebességfokozat függőre. 3-4-5-ben már szükségtelennek érzem a szervót, akkor már elegendő sebességgel halad ahhoz a kocsi, hogy ne izomból kelljen tekerni a kormányt.

Link to comment
Megosztás:

Nem, sebességfokozat függőre. 3-4-5-ben már szükségtelennek érzem a szervót, akkor már elegendő sebességgel halad ahhoz a kocsi, hogy ne izomból kelljen tekerni a kormányt.

Persze, azt mindenképpen meg kell oldani, hogy üzemzavar esetén ne akadályozza a kormányzást. Nem tudom a gyári szervóknál, ezt hogy oldják meg, hogyha vmiért nem műkszik akkor ne gátolja a sima izomból kormányzást, gondolom vmi szelep lehet a munkahengernél ami ha nem kap áramot kinyit, és az olaj szabadon áramlik amerre akar.

Link to comment
Megosztás:

Persze, azt mindenképpen meg kell oldani, hogy üzemzavar esetén ne akadályozza a kormányzást. Nem tudom a gyári szervóknál, ezt hogy oldják meg, hogyha vmiért nem műkszik akkor ne gátolja a sima izomból kormányzást, gondolom vmi szelep lehet a munkahengernél ami ha nem kap áramot kinyit, és az olaj szabadon áramlik amerre akar.

Hm. :lol: Aszondod, hogy fizikailag már nincs is összekapcsolva a kormánymű? Hja semmi. :lol:

Közben leesett. :D

Link to comment
Megosztás:

Hm. :lol: Aszondod, hogy fizikailag már nincs is összekapcsolva a kormánymű? Hja semmi. :lol:

Közben leesett. :D

Deee, össze van kapcsolva, csak ahogy a Karcsiét nézegettem, úgy láttam a egy munkahenger segít rá a kormányzásra. De pölö ha leáll a szervószivattyú, akkor ennek nem szabad "beállnia" mert akkor nem tudod eltekerni a kormányt.

Link to comment
Megosztás:

Deee, össze van kapcsolva, csak ahogy a Karcsiét nézegettem, úgy láttam a egy munkahenger segít rá a kormányzásra. De pölö ha leáll a szervószivattyú, akkor ennek nem szabad "beállnia" mert akkor nem tudod eltekerni a kormányt.

Akkor kell a kenyérszervót elővenni. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...
Jól tetted, itt sokat lehet tanulni.

A szervóval kapcsolatban: többféle rendszerű is van, először is azt kéne tudni, hagyományos ékszíjas-e a generátorod meghajtása, vagy már hosszbordás szíjas? Előbbi esetben mindent cserélni kell, a generátort és a főtengelytárcsát is, utóbbi esetben elvileg csak a szivattyú kell a motortartó bakkal, amire rögzítve van, és a csövek, tartály, kormánymű. Legegyszerűbb egy ugyanilyen motorú (és korú) autót keresni, amiből kompletten ki lehet bontani a cuccokat.

Akkor ebből sejtve nekem a C14NZ-re nem jó a 93as 1,6os szervós kormányműve ... vagy rosszul fogtam a dolgokat? :blush:

Link to comment
Megosztás:

http://www.vatera.hu/opel_astra_f_komplett..._131147897.html

Ezt néztem ki....de a szerelőm lebeszélt már róla :blush: Mert hogy ha hibás lennék akkor azt mondja rakjuk bele....de hogy hála Isten semmi bajom és vannak ennél nehezebb kormányú autók így azt mondja felesleges :)

Kell hozzá a generátor is a tartókonzoljával együtt, különben nem fog bordásszíj szintben futni, nameg a feszítő felfogató csavarjai is jól jönnének, nem beszélve a szervócső hűtő alatti felfogató műanyagjairól... :lol:

Link to comment
Megosztás:

http://www.vatera.hu/opel_astra_f_komplett..._131147897.html

Ezt néztem ki....de a szerelőm lebeszélt már róla :blush: Mert hogy ha hibás lennék akkor azt mondja rakjuk bele....de hogy hála Isten semmi bajom és vannak ennél nehezebb kormányú autók így azt mondja felesleges :)

Én is utólag szereltem bele, és nem bántam meg. :D

Kell hozzá a generátor is a tartókonzoljával együtt, különben nem fog bordásszíj szintben futni, nameg a feszítő felfogató csavarjai is jól jönnének, nem beszélve a szervócső hűtő alatti felfogató műanyagjairól... :lol:

Csavarokat lehet venni, a generátort meg kell nézni, nekem sem kellett cserélnem, csak a szíjtárcsáját.

Link to comment
Megosztás:

Én is utólag tettem bele, és jól tettem.

Generátort én sem bántottam, csak a szíjtárcsáját.

A feszítő csavarjai is általános csavarok, volt a garázsban, elvágtam méretre és kész.

Egy ideig úgy jártam, h semmi nem volt rögzítve a kasznihoz. A tartály is csak gyors kötözővel.

Most sincs teljesen kész. Apránként szépül.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.