Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

De olajproblémája volt?

Erre írtam, hogy a kémiai elváltozások, mint pl a motorolajnál. Míg jó addig ken, utána inkább "maró hatású"-vá válik -azaz megeszi a szimeringet ésatöbbi. A vegyésztechnikus kollégától kaptam ezt a választ. Amúgy az enyémben mikor szétlökte a szivattyút érdekes volt maga az olaj tapintásra -nem olyan mint a friss.

Link to comment
Megosztás:

Ok, akkor ez sem kell. Majd ha visít akkor rakok. :lol:

Akkor már szervópumpát is rakhatsz :lol:

Amúgy a pumpát legjobban a nem belevaló olaj teheti tönkre.

Ha valaki nem dexronII-t tesz bele, akkor gyilkosa lesz a saját pumpájának :lol:

Nekem amúgy 11 évig ment az astrában a gyári olajjal, és semmi baja nem volt,

amikor tavaly lejött belőle a baleset miatt. Az omegában pedig 14 éve van a gyári,

és szintén semmi baja. Mivel teljesen hermetikusan zárt a rendszer, nedvességet

nem kaphat, hőváltozás nem igazán van (csak a nyomáson tartott olaj melegszik

fel valamelyest), nem adalékolt olaj, így az olajban nem igen lehetnek markáns

változások szerintem :D

Link to comment
Megosztás:

De olajproblémája volt?

Nem tudom biztosan, de én nem cseréltem szervó olajat benne, és nálam két évig ment amikor 1-2 napig már hangosabb volt a szivattyú, de alig vettem észre. Csak a garázsban hallatszott, ahol a falak visszaverték a hangot. Utána már valószínűleg menet közben elfolyt az olaj, és egy 180 fokos visszafordítóban ért a meglepetés.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Én úgy jártam egyszer a szervóval, hogy azt vettem észre hogy a tartályból fogyogatott az olaj, viszont ennek semmi jelét nem láttam, tehát semmi olajfolt a kocsi alatt, stb. Vagyis inkább eleinte nem tapasztaltam ilyen szivárgást sehol se, kivéve egy helyen, és az pedig az utastér volt a pedálok mögött! Ki kellett cserélni a szervót, és ez kemény 120.000 ft-ba került szereléssel együtt. Volna egy kérdésem is, mégpedig hogy ültem "kisebb" autókba is (Nissan Micra, Punto) és azt tapasztaltam hogy sokkal könnyebb tekerni a kormányt, mint az én kocsimba (Opel 1.6 16v) vajon miért? Amúgy az enyémet se hű de nehéz tekerni, de az előbbiekhez viszonyítva nehezebb.

Link to comment
Megosztás:

Jól lehúztak. Csak a kormányművet kellett volna felújítani, kb 10-20e ft-ból megállt volna jobb helyen.

Vagy egy bontott kormánymű, ami nem szivárog... 10-15e ft.

És még akkor nem is írtam hogy az olcsóbbik verzió került ennyibe, a másik lehetőség 240.000-ft lett volna. Mentőt hívtak ki hozzám mikor kiejtette a száján a szerelő az összeget... :lol: De Heves Megyébe hova vigyem olyan szerelőhöz aki nem húz le és mondjuk ért is hozzá? Ha tud valaki ilyet akkor írjon, odamegyek legközelebb!

Link to comment
Megosztás:

240? Annyiért már komplett ilyen autót lehet kapni :lol:

Szivattyú 8-10e, kormánymű 10-15e bontva. Sallangokat ingyen szokták hozzá adni, ha komplett hozod :lol:

Ilyen árfolyamok mellett megéri Pestre járnod szervizelni, itt tudunk több jó szervizet :)

Már indulok is... De öröm az ürömbe, hogy így legalább vadi új kormánymű lett berakva. Amúgy ez a szivárgás jól elvolt titkolva, mert egy rongy volt a pedálok mögé berakva. Tehát akkor is kaki volt már mikor elhoztam a kereskedésből. Ők se szóltak róla(már miért is szólnának...) meg én se néztem ott, hát a fene gondolta volna hogy ilyen helyekre is be kell nézni. Mindegy, azért írtam hogy okuljanak belőle a többiek. Hiába no, zsákbamacska ez a használtautós téma...

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok....

Van egy '97-es Astra F 1.4GL autónk....

Persze nem szervós...és ez a gond...

Az lenne a kérdésem, hogy a sima kormányt ki lehet cserélni valahogy szervósra? És ha igen, akkor nagyon macerás? Esetleg mennyibe kerülhet a csere?

A választ előre is köszi

Üdv.: Roland

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok....

Van egy '97-es Astra F 1.4GL autónk....

Persze nem szervós...és ez a gond...

Az lenne a kérdésem, hogy a sima kormányt ki lehet cserélni valahogy szervósra? És ha igen, akkor nagyon macerás? Esetleg mennyibe kerülhet a csere?

A választ előre is köszi

Üdv.: Roland

Ki lehet, de ha nincs tapasztalatod, egyedül ne kezdj neki. Én is kicseréltem, nagy a külömbség. :rolleyes:

Az anyag kb 25-30 ezer, + szerelő.

Link to comment
Megosztás:

Ki lehet, de ha nincs tapasztalatod, egyedül ne kezdj neki. Én is kicseréltem, nagy a külömbség. :rolleyes:

Az anyag kb 25-30 ezer, + szerelő.

Köszi a választ, de nem hiszem, hogy egyedül neki is fognék.... :)

Még csak 16 vagyok, és a fateré a verda :D

De van jópár ismerősöm...meg autószerelős is :D sztem 30K-t bőven megér...

Eltom képzelni, mekkora lehet a különbség...párszor már vezettem...Elsőre nem volt olyan rossz.

60LE még egész jó, viszont utánna beültem 1 Hondába, ami 125LE-s és szervós...hát hatalmas volt a különbség, viszont én inkább az opel-hez ragaszkodok :D

Azok közül is az F Astrához :)

Amúgy meg pár napja regeltem a fórumra, úgyhogy most még új vagyok itt...

Viszont azért regeltem, mert érdekelnek az autós, dolgok/témák :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, de nem hiszem, hogy egyedül neki is fognék.... :rolleyes:

Még csak 16 vagyok, és a fateré a verda :)

De van jópár ismerősöm...meg autószerelős is :D sztem 30K-t bőven megér...

Eltom képzelni, mekkora lehet a különbség...párszor már vezettem...Elsőre nem volt olyan rossz.

60LE még egész jó, viszont utánna beültem 1 Hondába, ami 125LE-s és szervós...hát hatalmas volt a különbség, viszont én inkább az opel-hez ragaszkodok :D

Azok közül is az F Astrához :)

Amúgy meg pár napja regeltem a fórumra, úgyhogy most még új vagyok itt...

Viszont azért regeltem, mert érdekelnek az autós, dolgok/témák :)

Jól tetted, itt sokat lehet tanulni.

A szervóval kapcsolatban: többféle rendszerű is van, először is azt kéne tudni, hagyományos ékszíjas-e a generátorod meghajtása, vagy már hosszbordás szíjas? Előbbi esetben mindent cserélni kell, a generátort és a főtengelytárcsát is, utóbbi esetben elvileg csak a szivattyú kell a motortartó bakkal, amire rögzítve van, és a csövek, tartály, kormánymű. Legegyszerűbb egy ugyanilyen motorú (és korú) autót keresni, amiből kompletten ki lehet bontani a cuccokat.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, de nem hiszem, hogy egyedül neki is fognék.... :)

Még csak 16 vagyok, és a fateré a verda :D

De van jópár ismerősöm...meg autószerelős is :D sztem 30K-t bőven megér...

Eltom képzelni, mekkora lehet a különbség...párszor már vezettem...Elsőre nem volt olyan rossz.

60LE még egész jó, viszont utánna beültem 1 Hondába, ami 125LE-s és szervós...hát hatalmas volt a különbség, viszont én inkább az opel-hez ragaszkodok :D

Azok közül is az F Astrához :)

Amúgy meg pár napja regeltem a fórumra, úgyhogy most még új vagyok itt...

Viszont azért regeltem, mert érdekelnek az autós, dolgok/témák :)

Csak óvatosan azzal a hondával. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Jól tetted, itt sokat lehet tanulni.

A szervóval kapcsolatban: többféle rendszerű is van, először is azt kéne tudni, hagyományos ékszíjas-e a generátorod meghajtása, vagy már hosszbordás szíjas? Előbbi esetben mindent cserélni kell, a generátort és a főtengelytárcsát is, utóbbi esetben elvileg csak a szivattyú kell a motortartó bakkal, amire rögzítve van, és a csövek, tartály, kormánymű. Legegyszerűbb egy ugyanilyen motorú (és korú) autót keresni, amiből kompletten ki lehet bontani a cuccokat.

Hát őő izéé, jól hangzik B)

Szal bontóból kéne megvenni? gondolom így gondoltad...

Ezen majd még gondolkodok, amúgy köszi a tippet ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.