Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Na az még f@sza lenne külön, ha megállok a pirosnál, azt 3000 en ordítana a motor :D

Az milyen f@sza volt, amikor féktávon szúrtam vissza a sebességeket, és ahelyett hogy a motorfék

besegített volna, még a motort is kellett fékeznem... :D

Sziasztok!

Multkor vezettem egy ugyanolyan astra-t mind amilyen nekem van(X17 DTL) és mint a vaj olyan volt a kormánya,az enyém ahhoz képest sokkal nehezebb tekerni,mitöl lehet? :D ?adjatok tippeket!!kösziii

Gumik ugyanolyan méretűek rajta? :D

Elküldve
...Gumik ugyanolyan méretűek rajta? :D

Na igen, nekünk a Caravanon most 195-ös gumi van, az szervóval majdnem olyan, mint az enyém szervó nélkül a 175-ös gumival.

Elküldve
Ne indítsd el az autót, úgy kell tekerni a kormányt standby állapotban :D

Már fentebb mondtam, hogy kell ellenőrizni a szivattyút :D

És igen, dexron II

És ebből az olajból mennyit is kéne venni és milyen sűrűn is kéne cseréni?

Elküldve
Elméletileg soha nem kéne cserélni, csak ha hozzá volt nyúlva, vagy eleresztette nagy részét a pumpa vagy

a kormánymű. 1L kell bele.

Hát eez + nyugtató ! :sowwy:

Már kezdtem beparázni, hogy hasonló csereperiódusa van, mint a fékolajnak és én már 4 éve nem cseréltem.

Amúgy 'cce a gyors választ és szép napot! :lol:

Elküldve

Sziasztok!

Na végig olvastam a topic-ot, mert nekem is a csomagtartóban van egy szervókormánymű és a többiek, ma fogjuk megpróbálni beszerelni a haverral. Nekem sikerült 18e-ért beszerezni mindent hozzá (kormánymű, szivattyú, csövek, tartály, tartóbakk a szivattyúnak, dupla ékszíjtárcsa a főtengely végére. A szervószivattyút kézzel megvizsgálva a következőket állapítottam meg, nem kotyog, nem lóg, szépen lehet kézzel forgatni szorulás vagy akadás nélkül. Szerintem ki kell, hogy bírjon pár km-t még. Keresztbordás szervószettről van szó.

Az első probléma ott adódott, hogy a tárcsa, amit kaptam hozzá, az nem megy fel a főtengely végére, mert nem olyan. :sowwy: A c16nz motor főtengely végén a tárcsa 1 db csavarral van középen rögzítve, a tárcsa amit kaptam az meg 4 db kisebb csavarral rögzítendő. Ráadásul a főtengely tárcsa táv is kisebb, mint a gyárin. Na de ez a múlt, mert egy közbetéttel ez korrigálva lett. :lol:

A következő gondom, ami egyelőre nem lesz orvosolva, hogy a szivattyút tartó "gumipogácsák" vagy hogy hívják őket, elég kopottak és abból kellene 6 db, hogy kicseréljem. Utángyártottat nem kaptam, mert nem nagyon van, a gyárinak meg darabja 2100 Ft... :lol:

Kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e fellökni simán, vagy pedig szopacsolni fogunk...

Attól félek, hogy nehogy az legyen, amit itt olvastam, hogy a motortaró utban van. Ha jól láttam furat az van a tartónak a blokkban.

Elküldve
Sziasztok!

Na végig olvastam a topic-ot, mert nekem is a csomagtartóban van egy szervókormánymű és a többiek, ma fogjuk megpróbálni beszerelni a haverral. Nekem sikerült 18e-ért beszerezni mindent hozzá (kormánymű, szivattyú, csövek, tartály, tartóbakk a szivattyúnak, dupla ékszíjtárcsa a főtengely végére. A szervószivattyút kézzel megvizsgálva a következőket állapítottam meg, nem kotyog, nem lóg, szépen lehet kézzel forgatni szorulás vagy akadás nélkül. Szerintem ki kell, hogy bírjon pár km-t még. Keresztbordás szervószettről van szó.

Az első probléma ott adódott, hogy a tárcsa, amit kaptam hozzá, az nem megy fel a főtengely végére, mert nem olyan. :sowwy: A c16nz motor főtengely végén a tárcsa 1 db csavarral van középen rögzítve, a tárcsa amit kaptam az meg 4 db kisebb csavarral rögzítendő. Ráadásul a főtengely tárcsa táv is kisebb, mint a gyárin. Na de ez a múlt, mert egy közbetéttel ez korrigálva lett. :lol:

A következő gondom, ami egyelőre nem lesz orvosolva, hogy a szivattyút tartó "gumipogácsák" vagy hogy hívják őket, elég kopottak és abból kellene 6 db, hogy kicseréljem. Utángyártottat nem kaptam, mert nem nagyon van, a gyárinak meg darabja 2100 Ft... :lol:

Kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e fellökni simán, vagy pedig szopacsolni fogunk...

Attól félek, hogy nehogy az legyen, amit itt olvastam, hogy a motortaró utban van. Ha jól láttam furat az van a tartónak a blokkban.

Én is most rakom bele az enyémbe, de nekem a feszítőgörgős fajta van.

Elküldve

Jól sejtem, hogy az Astrák kormánya 3 és felet fordul, míg körbeér?

Nem volt még szivem, csak ezért körbetekerni!

Nem így a cégest. Az viszont kettő és féllel körbeér.

Gondolom, a szervóval van összefüggésben. (Az enyémben van)

Lehet, hogy ugyanazt a kormányművet teszik a szervó nélkülibe is, és ezért kell sokat tekerni?

Elküldve
Jól sejtem, hogy az Astrák kormánya 3 és felet fordul, míg körbeér?

Nem volt még szivem, csak ezért körbetekerni!

Nem így a cégest. Az viszont kettő és féllel körbeér.

Gondolom, a szervóval van összefüggésben. (Az enyémben van)

Lehet, hogy ugyanazt a kormányművet teszik a szervó nélkülibe is, és ezért kell sokat tekerni?

A szervósban hosszabb az áttétel mint a másikban, ezért kevesebb tekeréssel eléri a teljes kitérést.

Elküldve
A szervósban hosszabb az áttétel mint a másikban, ezért kevesebb tekeréssel eléri a teljes kitérést.

Így van, simánál 3.5-3.5 fordulat jobbra-balra, szervósnál 2.5-2.5.

Úgy látom, többen is ezzel a projekttel foglalkozunk, és mindenki másmilyennel. Nekem a feszítő nélküli 5-bordás szíjas verzió van :sowwy:

Elküldve
Na az még f@sza lenne külön, ha megállok a pirosnál, azt 3000 en ordítana a motor :sowwy: ,

nagycucc én jópár napig jártam így...pirosnál 3000-5000 rpm...de nem állandóan...aztán Demó talált egy szakadt gumicsövet és orvosolta :lol:

Elküldve
blitzen is ez lehetett a gond akkor... :lol:

Ott más szakadt el neki...meg még pár emberkének Laci csoda HP-jától! :sowwy: Puhány pestiek nem bírték! :lol:

Elküldve

Na a tegnap délutáni szervóbeépítés eredménye: sikertelen. :sowwy:

Hiába lett megcsináltatva a főtengely végére a duplatárcsa, az még nem volt elég. Rögtön jött a következő, nagyobb probléma, hogy a motorblokkon a furatok még véletlenül sem ott voltak, ahol a szivattyútartó furatai. Darabra megvót mind az öt, dehát... hiába. Szóval a tárcsa felkerült, és ennyi.

Jövőhét végére terveztük be az egyedi szivattyútartó megépítését...

Elküldve
Így van, simánál 3.5-3.5 fordulat jobbra-balra, szervósnál 2.5-2.5.

Nekem szervós, és mégis 3,5 fordul.

A 2,5-es a céges áttétele.

Ja vagy te az egyenestől 2,5-2,5 fordulatot értettél a koppanásig?

Én úgy értettem, hogy koppanástól-koppanásig 3,5 fordulat.

Elküldve
Nekem szervós, és mégis 3,5 fordul.

A 2,5-es a céges áttétele.

Ja vagy te az egyenestől 2,5-2,5 fordulatot értettél a koppanásig?

Én úgy értettem, hogy koppanástól-koppanásig 3,5 fordulat.

Igen, középről gondoltam.

Elküldve
Na a tegnap délutáni szervóbeépítés eredménye: sikertelen. :lol:

Hiába lett megcsináltatva a főtengely végére a duplatárcsa, az még nem volt elég. Rögtön jött a következő, nagyobb probléma, hogy a motorblokkon a furatok még véletlenül sem ott voltak, ahol a szivattyútartó furatai. Darabra megvót mind az öt, dehát... hiába. Szóval a tárcsa felkerült, és ennyi.

Jövőhét végére terveztük be az egyedi szivattyútartó megépítését...

Ma befejeztem a szervo beépítését. Bizony nagy szívás volt, mert az elsőre beszerelt kormánymű c@r volt, folyott. Nem is akárhol, a munkahenger fala volt lukas, ahol a felfogatása van, a gumibakkal. :lol: Úgyhogy bontóba, újat vesz, k.mű ki, másik be. :sowwy: Nem kis szívás volt kétszer szét-össze rakni, még szerencse, hogy a járulékos sallangokat (bak, csövek, szivattyú) korábban már beleraktam. :lol:

Elküldve
Ma befejeztem a szervo beépítését. Bizony nagy szívás volt, mert az elsőre beszerelt kormánymű c@r volt, folyott. Nem is akárhol, a munkahenger fala volt lukas, ahol a felfogatása van, a gumibakkal. :lol: Úgyhogy bontóba, újat vesz, k.mű ki, másik be. :lol: Nem kis szívás volt kétszer szét-össze rakni, még szerencse, hogy a járulékos sallangokat (bak, csövek, szivattyú) korábban már beleraktam. :lol:

Képeket kérünk :sowwy:

Elküldve
Képeket kérünk :sowwy:

Azt nem csináltam, mert olyan ideges voltam, azt hittem szétdurran az agyam. :lol:

Az elkészült állapotról mondjuk készíthetek, de sztem azt mindenki tudja, hogy néz ki. :P

szerk.: Csináltam pár képet az elkészült szervóról.

Tartály. A tartókonzol tiszta rozsda volt, le kellett festeni. :lol:

Szivattyú. Ennek semmi baja nem volt, csak fel kellett tenni. :lol:

Feszítő. Itt már voltak problémák, újra kellett fúrni a blokkban a menetet, amihez persze nem szedtem le a vezérlést, mert szeretek szenvedni. :lol:

Generátor. Ezen "csak" a szíjtárcsát kellett cserélni, amihez persze el kellett vinnem egy haveromhoz, hogy légkulccsal leveresse róla az anyát. :P

Jobb oldali felfogatás. Egyszerű, egy csavar és egy anya. :lol:

Bal oldali felfogatás. Na itt már voltak gondok, bár itt is csak kettő kötöelem volt, de belül, a kormánytengelynél össze kellett illeszteni. Ami egyedül nem olyan könnyű. :lol: A csöveket pedig nem volt nehéz, ezek után beszerelni.

Végül pár kép az egyszer be és kiszerelt, rossz kormányműről.

DSC00917_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt nem volt semmi gond.

DSC00918_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Na ott ahol a hosszabbik cső elkanyarodik, van a felfogatás gumibakjának a helye. A képen látszik is, hogy vékonyabb a henger azon a részen. Onnan folyt az olaj. Sztem egyszerűen kilukadt a henger fala, amit nem vettem észre, mert lefestettem a kormányművet.

DSC00919_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve
Johnny, mintha írtad volna, hogy kell egy kormánymű. Van , ha még érdekel.

EPC szerint más a száma a C14NZ-hez valónak, mint a dieselesnek.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.