hening Elküldve Augusztus8, 2007 Elküldve Augusztus8, 2007 Olcsóbban is ki lehet fogni, nekem anno 20 eFt volt a generátorral együtt. - kormánymű 5 eFt - szervószivattyú 8 eFt - generátor 5 eFt - csövek, ékszíjtárcsa stb. 2 eFt Utánna azért kellett egy feszítő görgőt venni + 7200 Ft kiadás ami nem volt betervezve... Mikor volt ez( áremelkedés?) és honnan?
FPepe Elküldve Augusztus8, 2007 Elküldve Augusztus8, 2007 Egyik szervizkönyvben találtam róla rövid leírást, ábrákat stb. Holnap csinálok róla pdf-et és elküldöm pü-ben neked. Azt előre is nagyon szépen köszönöm!
wili Elküldve Augusztus9, 2007 Elküldve Augusztus9, 2007 Üdv mindenkinek! Lehet-e és hogyan,cserélni a tárcsát a szervópumpán? Előre is köszönöm a választ: Wili
hening Elküldve Augusztus10, 2007 Elküldve Augusztus10, 2007 Üdv mindenkinek! Lehet-e és hogyan,cserélni a tárcsát a szervópumpán? Előre is köszönöm a választ: Wili Hol van a szivattyú a blokk végén, a vezérműszíjfedél között, vagy a motortartó baknál? Az előbbit 3 db csavar tartja a szivattyún, az utóbbin 1 központi csavar van a szivattyú tengelyében.
wili Elküldve Augusztus11, 2007 Elküldve Augusztus11, 2007 1996-os Opel Astra 1.7TD. Ékszijtárcsás szervópumpa.
hening Elküldve Augusztus12, 2007 Elküldve Augusztus12, 2007 1996-os Opel Astra 1.7TD. Ékszijtárcsás szervópumpa. Isuzu, vagy Opel dízel? Az Opel motoron a főtengely végén dupla ékszíjtárcsa van, és egy kisebb ékszíj hajtja az adagoló alá szerelt szivattyút? Az Isuzu-ét nem tudom.
wili Elküldve Augusztus14, 2007 Elküldve Augusztus14, 2007 A főtengelyen kettő ékszijtárcsa van. Egyik a áramtöltőt hajtja, a másik a másik irányban a szivattyút. Ha belenézek a szivattyú tengelyébe akkor kijebb hatsarkos csavart látok, beljebb pedig belső menetet.
hening Elküldve Augusztus14, 2007 Elküldve Augusztus14, 2007 A főtengelyen kettő ékszijtárcsa van. Egyik a áramtöltőt hajtja, a másik a másik irányban a szivattyút. Ha belenézek a szivattyú tengelyébe akkor kijebb hatsarkos csavart látok, beljebb pedig belső menetet. Az egy dupla tárcsa. Az meg a generátor. Milyen csavart? Hány darabot? Hol van amenet?
wili Elküldve Augusztus15, 2007 Elküldve Augusztus15, 2007 Na akkor pontositok egy kicsit. Szóval a kormányszervópumpa tengelyéről kellene levenni az ékszijtárcsát. (azért köszi hogy ilyen türelmes vagy velem és probálsz segiteni!)
hening Elküldve Augusztus15, 2007 Elküldve Augusztus15, 2007 Na akkor pontositok egy kicsit. Szóval a kormányszervópumpa tengelyéről kellene levenni az ékszijtárcsát. (azért köszi hogy ilyen türelmes vagy velem és probálsz segiteni!) Szóval a motortartó bak alatt van a pumpa?
hening Elküldve Augusztus15, 2007 Elküldve Augusztus15, 2007 igen! Miért kell leszedni a tárcsát, deformálódott, törött?
wili Elküldve Augusztus15, 2007 Elküldve Augusztus15, 2007 Ami az autón van abból csöpög az olaj,amit meg ingyen kaptam azon meg másfajta a tárcsa.
hening Elküldve Augusztus15, 2007 Elküldve Augusztus15, 2007 Ami az autón van abból csöpög az olaj,amit meg ingyen kaptam azon meg másfajta a tárcsa. Szóval a tárcsa közepén, a tengelybe 1 db csavar megy, vagy a tárcsán 3 szög alakban egyenlő távolságra vannak a csavarok? Rendes hatlapfejűek, vagy imbusz, esetleg torx (csillagformájú) csavarok?
wili Elküldve Augusztus15, 2007 Elküldve Augusztus15, 2007 A szervópumpa tengelye belül menetes.A végén imbuszkulcsos.Körülötte van valamilyen gyürü ami olyan mint az autokerék felnije.Úgy van kialakitva,hogy a lenkerék lehuzót bele lehet akasztani. (esetleg azt a gyürüt le kell húzni a tengelyről?)
hening Elküldve Augusztus16, 2007 Elküldve Augusztus16, 2007 A szervópumpa tengelye belül menetes.A végén imbuszkulcsos.Körülötte van valamilyen gyürü ami olyan mint az autokerék felnije.Úgy van kialakitva,hogy a lenkerék lehuzót bele lehet akasztani. (esetleg azt a gyürüt le kell húzni a tengelyről?) Ha már kinn van a csavar, akkor a tárcsát már le lehet húzni, csak óvatosan a menetre vigyázva. Esetleg egy kis rozsdamarót lehet neki adni, és kb 20 perc múlva mehet a lehúzó. Lécci tegyél fel képet róla, ha tudsz.
wili Elküldve Augusztus17, 2007 Elküldve Augusztus17, 2007 Próbálok majd küldeni képet, de az pár nap múlva fog lenni lehetséges. Addig is jó hétvégét. Majd igyekszem....
FPepe Elküldve Szeptember25, 2007 Elküldve Szeptember25, 2007 Egyik szervizkönyvben találtam róla rövid leírást, ábrákat stb. Holnap csinálok róla pdf-et és elküldöm pü-ben neked. Udi mester, ezzel még nem jutottál semmire? :lol:
Kontárgyerek Elküldve Október3, 2007 Elküldve Október3, 2007 Szegasztok!!!!!! Egy gyors kérdés.... Ez jó szerintetek az astrámba???????? ('92 - C14NZ karaván) Katt erre: http://www.vatera.hu/opel_astra_vectra_cal...y_36640790.html .......a választ előre is köszi!!!!!!
hening Elküldve Október3, 2007 Elküldve Október3, 2007 Szegasztok!!!!!! Egy gyors kérdés.... Ez jó szerintetek az astrámba???????? ('92 - C14NZ karaván) Katt erre: http://www.vatera.hu/opel_astra_vectra_cal...y_36640790.html .......a választ előre is köszi!!!!!! Szerintem ez valamelyik nagyobb motoron volt(1.7D, 1.8, 2.0). Mondjuk jó sok faragással lehet, hogy sikerül.
FPepe Elküldve Október3, 2007 Elküldve Október3, 2007 Szegasztok!!!!!! Egy gyors kérdés.... Ez jó szerintetek az astrámba???????? ('92 - C14NZ karaván) Katt erre: http://www.vatera.hu/opel_astra_vectra_cal...y_36640790.html .......a választ előre is köszi!!!!!! Ha a tiéd hosszbordásszíjas, akkor nem. Ha hagyományos ékszíjas a generátor meghajtása, akkor van rá esély, de nem egyszerű akkor sem belefaragni, ezzel tökölök én is egy ideje. Ez valszeg C20NE motorról való, mint az enyém. Olvass vissza ebben a topicban, sok hasznos infót találsz a témában.
Udi Elküldve Október4, 2007 Elküldve Október4, 2007 Szia! C14NZ-re is jó csak kell hozzá csinálni egy közdarabot + a feszítőből le kell marni 4 mm-ert. Ezenkívül kell még az a generátor és a főtengelyen lévő ékszíjtárcsa is. Bővebb infó képekkel itt: http://www.kep.tar.hu/udi/50150762?o=0#2 FPepe! Megvan a leírás ma fogok scanner közelébe kerülni. :lol:
FPepe Elküldve Október4, 2007 Elküldve Október4, 2007 Szia! C14NZ-re is jó csak kell hozzá csinálni egy közdarabot + a feszítőből le kell marni 4 mm-ert. Ezenkívül kell még az a generátor és a főtengelyen lévő ékszíjtárcsa is. Bővebb infó képekkel itt: http://www.kep.tar.hu/udi/50150762?o=0#2 Egy kis kiegészítés: amit itt Udi képein látsz, az a hosszbordás szíjas verzió, nem az, amit belinkeltél. Ehhez cserélni kell a generátort is hosszbordás szíjasra (a tartókonzoljával együtt!), plusz a főtengelyen a szíjtárcsát is, és olyan szervopumpa kell hozzá. Ha amellett döntesz, amit belinkeltél, akkor kérd el a sráctól a dupla pályás ékszíjtárcsát is a főtengelyre, meg a szivattyú tartókonzolját, azokat nem látom a képen.
Udi Elküldve Október4, 2007 Elküldve Október4, 2007 Köszi a kiegészítést FPepe! Reggel fáradt szemmel nem is vettem észre, hogy a "régi típusú" szervószivattyú van a képen.. :lol: Ezen a képen jól láthatóak a "régi" szivattyú konzol rögzítési pontjai: http://www.kep.tar.hu/udi/50150762/16647891#2
hening Elküldve Október4, 2007 Elküldve Október4, 2007 Egy kis kiegészítés: amit itt Udi képein látsz, az a hosszbordás szíjas verzió, nem az, amit belinkeltél. Ehhez cserélni kell a generátort is hosszbordás szíjasra (a tartókonzoljával együtt!), plusz a főtengelyen a szíjtárcsát is, és olyan szervopumpa kell hozzá. Ha amellett döntesz, amit belinkeltél, akkor kérd el a sráctól a dupla pályás ékszíjtárcsát is a főtengelyre, meg a szivattyú tartókonzolját, azokat nem látom a képen. Nem akarok okoskodni, de a duplapályás tárcsa sztem nem jó az 1.4-re, mert azon központi csavar van, míg a duplán asszem 4 db 8-as imbusz.
Recommended Posts