Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Lehetséges egy szervós kormányművet beépíteni szervó nélkül? Az ok természesen a közvetlenebb áttételezés lenne. Ha technikaliag kivitelezhető lehetne használni is?

Anti erről tudna mesélni! :lol:

Gyúrni kell rá. :)

Elküldve
Lehetséges egy szervós kormányművet beépíteni szervó nélkül? Az ok természesen a közvetlenebb áttételezés lenne. Ha technikaliag kivitelezhető lehetne használni is?

És miért lenne az baj, ha működne is a szervó? :lol:

Elküldve
Anti erről tudna mesélni! :)

Gyúrni kell rá. :)

Szerintem nem úgy van a. Ha nincs benne a halott szervószivattyú, akkor biztos könyebb.

És miért lenne az baj, ha működne is a szervó? :)

Elviszi a pacikat és nincs meg a közvetlen érzés... :lol:

Elküldve
Szerintem nem úgy van a. Ha nincs benne a halott szervószivattyú, akkor biztos könyebb.

Én is így gondolnám, meg Antinak szélesebb papucsai vannak és nehezebb is a szekere.

Elviszi a pacikat és nincs meg a közvetlen érzés... :lol:

Naés a felesleges kilókról se feledkezzünk el. :) De az érzés a legfőbb ok.

Szervóból csak sebességfüggő rásegítésű jöhetne szóba, akkor ha nagyon nehéz lenne tekerni.

Elküldve
Szervóból csak sebességfüggő rásegítésű jöhetne szóba, akkor ha nagyon nehéz lenne tekerni.

Hát igen.

Csak az olcsó, egyszerű és könnyen beszerelhető F Astrába. :lol:

Elküldve

Most nem azért, de a sebességfüggőség megoldása nem egy nagy ördöngősség, ezeknél a hidraulikus szervóknál csak egy mágnesszelep kell hozzá, amivel a szervós kormányműre menő 2 hidraulikavezetéket összekötöd. A sebességjelet a km-óra jeladójáról le lehet venni (ahonnan a BC is), egy frekvencia-feszültség konverterrel a mágnesszelep nyitását fokozatmentesen lehet vezérelni. Az eredmény: a sebesség növekedésével a szervórásegítés egyre kevesebb lenne, egészen egy bizonyos sebességig, amikor teljesen meg is szűnne... :lol:

Elküldve

Hát még gyúrj előbb kicsit. :lol:

Egyébként meg ott a G Astra, C Corsa elektronyos szervómotorja, rá lehet tenni bármelyik régebbi

szervós kormányműre, és a szivattyú bármikor kikapcsolható. :)

Én is ilyenben gondolkodom a versenygépen, bár nekem olyan indokból, hogy ne a mechanikus

pumpa izzadjon 7000 feletti fordulaton.

Elküldve
De én nem akarok ilyen sok szirszart beletenni az autóba.

Gabi, azt mondod használhatatlan lenne?

Akkor inkább marad a mostani megoldás.

Próbáld ki a szervós autót álló motorral, aztán megkapod a választ. :lol:

(akkor is éppolyan nehéz tekerni, amikor nincs rajta a pumpa)

Elküldve

Az elektromos szervószivattyú az nem rossz gondolat egyik bontóban láttam 35 eFt körül. Nyáron ha klímás lesz a gép nem kellene tartókonzolt cserélnem a szervó helyére mehetne a kompresszor. Köszi a tippet! :lol:

Elküldve
Próbáld ki a szervós autót álló motorral, aztán megkapod a választ. :)

(akkor is éppolyan nehéz tekerni, amikor nincs rajta a pumpa)

álló motorral, de nem álló helyben. Mert azért van némi különbség. Persze parkolásnál(ha elsőre nem sikerülne) többnyire áll a kocsi mikor tekergeti az ember a kormányt, amúgy meg szerintem mozog. :) és úgy könnyebb. Remélem érthetően fogalmaztam. :lol:

Elküldve

Hát ha nem rakol bele ATF-et, akkó biztos könnyebb tekerni... ...egy darabig... :) ...merthogy nem kell átpréselni az olajat a pumpán... Vagy ez hülyeség??? :lol:

  • 2 weeks later...
Elküldve

Hali!

Bár néhányan drágálottátok a 48 000 ft-os szervó javításomat azért örömmel közlöm,hogy még mindig szuperál és teljesen hibátlan.A javításkor beleöntött olaj (GM) ugyanojan zöldeskék mint újkorában.Szóval lehet,hogy drága volt de működik és ez a lényeg. :lol:

Elküldve
Hali!

Bár néhányan drágálottátok a 48 000 ft-os szervó javításomat azért örömmel közlöm,hogy még mindig szuperál és teljesen hibátlan.A javításkor beleöntött olaj (GM) ugyanojan zöldeskék mint újkorában.Szóval lehet,hogy drága volt de működik és ez a lényeg. :lol:

Én annyira nem lepödök mostmár ezenmeg,Joee-nak meghalta szervó szivattyúja a X17DTL-en és 45E-ért újították volna neki fel.Lebeszélték róla,mert a felújított szervószivattyú a nagyobb nyomás miatt a régi kopott kormányművet vágta volna gallyra,ezért egy bontott került be a gépbe!

Én pedig teljessen letettem a szervósításról,jó ez így ahogy van,egy hibaforrással kevesebb!

Elküldve

"Lebeszélték róla,mert a felújított szervószivattyú a nagyobb nyomás miatt a régi kopott kormányművet vágta volna gallyra"

Ez szerintem megint valami unatkozós szerelő összeesküvés-elmélete. :lol:

Elküldve
Ez szerintem megint valami unatkozós szerelő összeesküvés-elmélete. :)

Logikusnak tünik az érv,de mivel nem az én vasam,így nem szólhatok bele! :) Mivel nekem nincs szervóm és nem is lesz,így ezek a problémák elkerülnek! :lol:

Elküldve
Logikusnak tünik az érv,de mivel nem az én vasam,így nem szólhatok bele! :lol:

Pedig abszolúte nem az. :)

Aki tényleg ismeri a szervó működési elvét, az tudja, hogy a munkahengerbe kerülő nyomást a kormányoszlopon

levő szelep szabályozza. A munkahengerbe sosem kerül a teljes nyomás, ezért tök mindegy hogy kicsivel eltér-e

a szivattyú oldalon. Egyébként meg a szivattyú felépítésének ismeretében azt is megkérdőjelezem, hogy egy régi

szivattyú kisebb nyomást tud csak előállítani. :)

Myth busters - megcáfolva. :) :)

Elküldve
Jah, a múltkori ellenvetésnél lemaradt, hogy szervó nélkül eggyel kevesebb alkatrész van a kocsiban ami elromolhat. (ez sem elhanyagolható szempont nálam)

Ezt ugatom én is! :lol:

Elküldve
Hali!

Bár néhányan drágálottátok a 48 000 ft-os szervó javításomat azért örömmel közlöm,hogy még mindig szuperál és teljesen hibátlan.A javításkor beleöntött olaj (GM) ugyanojan zöldeskék mint újkorában.Szóval lehet,hogy drága volt de működik és ez a lényeg. :lol:

Hát nemtom.... :) Nekem volt most egy hibátlan szervós kormányművem,amire nem volt szükségem,és 8000Ft -ba boltoltam el a ismerős bontós sráccal arra,amire szükségem volt az 1.4 Si Sedanhoz(fűtőmotor -ellenállás.kesztyűtartó,belső műanyagok stb.)

Elküldve
Hát nemtom.... :lol: Nekem volt most egy hibátlan szervós kormányművem,amire nem volt szükségem,és 8000Ft -ba boltoltam el a ismerős bontós sráccal arra,amire szükségem volt az 1.4 Si Sedanhoz(fűtőmotor -ellenállás.kesztyűtartó,belső műanyagok stb.)

Egy komplett kormánymű 10-15E szokott lenni,de ez csak maga a kormánymű,minden sallang nélkül!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.