Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

18 órája, ekotek írta:

Sziasztok!

Van egy kérdésem. Szervó szivattyú tuningot lehet csinálni? Kicsit lehetne könnyebb a kormány..... Mind a két autómnál egyforma "nehéz" és a párom küzd vele, jó lenne valamit tennünk ügyben. Régebben szervósítottam egy Corsát, annak tök jó könnyű lett a kormánya. Vagy van olyan szivattyú amelyik erősebb? Esetleg nyomás határoló szelepet kellene megmókolni?

 

16 órája, Róóóbi írta:

Vagy egy villanyszervo. Azt rohadt könnyű tekerni. C Corsa, A Meriva szervója, fogalmam sincs lehetne-e adaptálni...

Nem lehet a szervós 3 és felet forduló kormányművet összeházasítani a szervótlan 4, és felet fordulóval? Vagy teljesen egy egységet képez a szervós és nem lehet bontani? Mert elvileg gondolom a fogasléc más. A képen a kettes. Mert ugye akkor szerintem könnyebb lenne tekerni. 

http://210106501190.jpg

Szerk: ez kivételesen nem saját kép a neten találtam.

 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 05. 21. at 8:01, zotya975 írta:

 

Nem lehet a szervós 3 és felet forduló kormányművet összeházasítani a szervótlan 4, és felet fordulóval? Vagy teljesen egy egységet képez a szervós és nem lehet bontani? Mert elvileg gondolom a fogasléc más. A képen a kettes. Mert ugye akkor szerintem könnyebb lenne tekerni. 

 

A szervós kormány teljesen egy egység lehetetlen adaptálni. Ötletnek nem rossz csak kivitelezhetetlen...:blink::-)

Azért gondoltam az egyszerűbb megoldásra hogy nyomást növelnék...... bár lehet rossz a gondolatmenetem és azáltal nem erősödne a szervóhatás.....:confused:

Link to comment
Megosztás:

11 perce, ekotek írta:

A szervós kormány teljesen egy egység lehetetlen adaptálni. Ötletnek nem rossz csak kivitelezhetetlen...:blink::-)

Azért gondoltam az egyszerűbb megoldásra hogy nyomást növelnék...... bár lehet rossz a gondolatmenetem és azáltal nem erősödne a szervóhatás.....:confused:

Nem láttam még közelről szervós kormányművet, nekem ugye szervótlan van, ami úton haladva használható parkoláskor kínlódás. Öcsémnek van szervós, párszor mentem vele, fura hogy álló helyzetben is könnyű tekerni. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 05. 23. at 19:47, zotya975 írta:

Nem láttam még közelről szervós kormányművet, nekem ugye szervótlan van, ami úton haladva használható parkoláskor kínlódás. Öcsémnek van szervós, párszor mentem vele, fura hogy álló helyzetben is könnyű tekerni. 

 

Volt egy rövid ideig egy Chevrolet Nubirám, annak könnyű volt a kormánya. Tetszett.....

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Adott egy szervós (bontásra ítélt, kombi) és egy nem szervós, ferdehátú c16nz. Kérdésem, hogy simán átrakható a szervós cucc a nem szervósba? Kormány oszlopot kell e cserélni? Évjárat szinte ugyan az.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

6 órája, isi írta:

Sziasztok!

Adott egy szervós (bontásra ítélt, kombi) és egy nem szervós, ferdehátú c16nz. Kérdésem, hogy simán átrakható a szervós cucc a nem szervósba? Kormány oszlopot kell e cserélni? Évjárat szinte ugyan az.

Köszi!

Átrakható. A kormány oszlop cserében nem vagyok egészen biztos, mert a szervótlan 4.5-öt fordul középről mindegyik irányba a szervós csak 3.5-öt. Most vagy csak a fogasléc más, vagy a rúd végén a fogaskerék is, de utóbbi esetben is maradhat az oszlop, mert a műszerfal alatt szétjön egy hardy-tárcsánál az alsó és a felső része a kormányoszlopnak. Konkrétan csak egy pici csonk marad bent a kormányműben. 

Link to comment
Megosztás:

14 órája, zotya975 írta:

Átrakható. A kormány oszlop cserében nem vagyok egészen biztos, mert a szervótlan 4.5-öt fordul középről mindegyik irányba a szervós csak 3.5-öt. Most vagy csak a fogasléc más, vagy a rúd végén a fogaskerék is, de utóbbi esetben is maradhat az oszlop, mert a műszerfal alatt szétjön egy hardy-tárcsánál az alsó és a felső része a kormányoszlopnak. Konkrétan csak egy pici csonk marad bent a kormányműben. 

Köszi, azt tudom, hogy szétjön a műszerfal alatt az oszlop, csak azt nem tudtam, hogy hosszra egyezik e a simával, de ezek szerint igen. Annyi van még, hogy a donor az klímás, így minden sallangnak át kell kerülnie a hosszbordás miatt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mivel rossz úton zörög hangosan a kormánynál valami az autókámba. Gyanítom, hogy az miatt van, hogy a kormányt ha megrángatom kottyan picit össze vissza. Gondolom ez adja ki a hangot. Mondtátok már javítani nem lehet így gondoltam szétszedem a lábtérnél és valahogy kiveszem az egészet és rakok bele valami kevesebb kilóméterest. Ki tudom könnyen cserélni? Ebben ügye nincsenek letört fejü csavarok? Mert unokatesóm mikor vectrákat vontogatott valami rémlik..

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Kispotter írta:

Sziasztok!

Mivel rossz úton zörög hangosan a kormánynál valami az autókámba. Gyanítom, hogy az miatt van, hogy a kormányt ha megrángatom kottyan picit össze vissza. Gondolom ez adja ki a hangot. Mondtátok már javítani nem lehet így gondoltam szétszedem a lábtérnél és valahogy kiveszem az egészet és rakok bele valami kevesebb kilóméterest. Ki tudom könnyen cserélni? Ebben ügye nincsenek letört fejü csavarok? Mert unokatesóm mikor vectrákat vontogatott valami rémlik..

A kormányrúd tud azért zörögni, kottyanni, mert a műszerfal alatti megvezető persely kicsúszik a helyéről. Ilyankor a rúd üti a megrogyó -hálós( légzsák nélküli)  csövet amiben fut. Vagy sima csövet ha légzsákos) A képen a 9-es.https://opel.7zap.com/hu/car/t92/l/0/4-1/ Erre rálátni alulról a pedálok felől. Ezen kívül igazából a kormányrúdnak nincs más kopó alkatrésze tudtommal. A lábtérben található összekötő ( hardy tárcsa?) után már a kormánymű van, ez a biszbasz meg közvetlenül a tárcsa felett van.  Sajna a kormányrúd cseréhez valóban ki kel szedni a nyomatékra letőrő fejű csavarokat. 

Link to comment
Megosztás:

24 perce, zotya975 írta:

A kormányrúd tud azért zörögni, kottyanni, mert a műszerfal alatti megvezető persely kicsúszik a helyéről. Ilyankor a rúd üti a megrogyó -hálós( légzsák nélküli)  csövet amiben fut. Vagy sima csövet ha légzsákos) A képen a 9-es.https://opel.7zap.com/hu/car/t92/l/0/4-1/ Erre rálátni alulról a pedálok felől. Ezen kívül igazából a kormányrúdnak nincs más kopó alkatrésze tudtommal. A lábtérben található összekötő ( hardy tárcsa?) után már a kormánymű van, ez a biszbasz meg közvetlenül a tárcsa felett van.  Sajna a kormányrúd cseréhez valóban ki kel szedni a nyomatékra letőrő fejű csavarokat. 

Uhh akkor előbb azt hiszem mindent megpróbálok elkövetni, hogy helyre rázzam.. ezt már töbször is mondtad emlékszem, de sosem néztem be alá de majd ma most már megnézem hátha pillanatok alatt orvosolható a probléma. Gondolom ha kicsúszik a persely valami mással helyettesíthető. És akkor azt mondod emiatt kottyanhat a kormány is felül és más gyakorlatilag el sem tud kopni benne? 

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem és kottyan. Csak azt nem tudom eldönteni hol.. lehet az egész azzal együtt ami a motortérbe megy tovább ha igen gondolom nem lehet vele mit kezdeni.. lehet ma megbontom hogy lássam mi van és melyik mozog. Meg egyenlőre fogalmam sincsen, hogy lehet megjavítani..

Update: Na megnéztem a dolgokat és jelentem roppant egyszerűen sikerült megoldani! :) Volt az a kis fekete persely ami nem is volt a helyén, de sajna nem is tudtam berakni a helyére, mert a kormány tengelye ott már nem kör alaku volt ha nem téglalap. Éppen nem tudtam rárakni. Gondoltam a gumis tárcsánál feloldom a 2 csavart a tengelyen aztán játszom vele valahogyan hogy a tengely kör alaku része legyen még a persely helyénél, mert így rámegy az a műanyag a helyére. Felazítottam mind a kettőt de csak az egyik mozdult az a fele ami a motorháztető fele van szépen lecsúszott. Megpróbáltam, hogy nem tolom rá annyira na igen ám de így alig csúszott bele meg a csavar se ment rá. Na mondom akkor az ott így jó ahogy volt visszaraktam a csavart majd észre vettem, hogy a kormánykerék felöli tengelyvég marhára belevan csúszva a tárcsánál de meg sem mozdult. Hát mondom most milegyen aztán foftam egy vízpumpa fogót rámarkoltam a tengelyre majd ütöttem kalapáccsal szépen megindult és már amikor kicsúszott jobban vissza is tustam rakni a csavart simán. Ugyan is valami idióta barom ahelyett, hogy kihúzta volna így mint én úgy hagyta és a csavart beleerőszakolta. Nem is tudom, hogyan mert én így becsúszott állapotban nem is tudtam berakni.. a lényeg most a persely a helyén kottyanás zérò és volt egy minimális holtjáték ami azt hittem a 390 ezer km-nek köszönhető, de nem mert teljesen eltűnt!  Úgyhogy most boldog vagyok! :) Már csak azt nem értem miért vártam ezzel 3 évet és miért nem néztem meg előbb.. Nagyon furcsa, hogy csendben van földúton is! :D

Módosítva : Kispotter
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Kispotter írta:

Na megnéztem és kottyan. Csak azt nem tudom eldönteni hol.. lehet az egész azzal együtt ami a motortérbe megy tovább ha igen gondolom nem lehet vele mit kezdeni.. lehet ma megbontom hogy lássam mi van és melyik mozog. Meg egyenlőre fogalmam sincsen, hogy lehet megjavítani..

Update: Na megnéztem a dolgokat és jelentem roppant egyszerűen sikerült megoldani! :) Volt az a kis fekete persely ami nem is volt a helyén, de sajna nem is tudtam berakni a helyére, mert a kormány tengelye ott már nem kör alaku volt ha nem téglalap. Éppen nem tudtam rárakni. Gondoltam a gumis tárcsánál feloldom a 2 csavart a tengelyen aztán játszom vele valahogyan hogy a tengely kör alaku része legyen még a persely helyénél, mert így rámegy az a műanyag a helyére. Felazítottam mind a kettőt de csak az egyik mozdult az a fele ami a motorháztető fele van szépen lecsúszott. Megpróbáltam, hogy nem tolom rá annyira na igen ám de így alig csúszott bele meg a csavar se ment rá. Na mondom akkor az ott így jó ahogy volt visszaraktam a csavart majd észre vettem, hogy a kormánykerék felöli tengelyvég marhára belevan csúszva a tárcsánál de meg sem mozdult. Hát mondom most milegyen aztán foftam egy vízpumpa fogót rámarkoltam a tengelyre majd ütöttem kalapáccsal szépen megindult és már amikor kicsúszott jobban vissza is tustam rakni a csavart simán. Ugyan is valami idióta barom ahelyett, hogy kihúzta volna így mint én úgy hagyta és a csavart beleerőszakolta. Nem is tudom, hogyan mert én így becsúszott állapotban nem is tudtam berakni.. a lényeg most a persely a helyén kottyanás zérò és volt egy minimális holtjáték ami azt hittem a 390 ezer km-nek köszönhető, de nem mert teljesen eltűnt!  Úgyhogy most boldog vagyok! :) Már csak azt nem értem miért vártam ezzel 3 évet és miért nem néztem meg előbb.. Nagyon furcsa, hogy csendben van földúton is! :D

Én is csak akkor tudtam visszarakni azt a fekete biszbaszt amikor kivettem a kormányművet és ki volt szedve az összekötő tárcsa is, amig a helyén volt nem tudtam feltolni. Földúton nekem is évekig kopogott a kormány. 

Link to comment
Megosztás:

9 perce, zotya975 írta:

Én is csak akkor tudtam visszarakni azt a fekete biszbaszt amikor kivettem a kormányművet és ki volt szedve az összekötő tárcsa is, amig a helyén volt nem tudtam feltolni. Földúton nekem is évekig kopogott a kormány. 

Sajnos fél siker mert egyszerűen kb 10 perc alatt sajna kicsúszik az a fekete persely.. majd valamivel beragasztom..

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Esetleg valami bilincset, kábelkötegelőt tenni alája? 

Inkább én is azt preferálnám egyébként cska nem tudom hogyan.. Bár lefényképeztem elnézve a képet lehet, hogy berakom a helyére és kívül egy awab bilincset rá úgy hogy a fémet is fogja meg a műanyag peremét is akkor talán nem csúszik le! :) Neked egyébként nem csúszik le? Vagy van valami trükje hogyan kell berakni? Mert semmi bepattanó részt nem látok rajta.. Csak el van vágva de gondolom az azért, hogy bontás nélkül rá lehessen rakni.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Kispotter írta:

Inkább én is azt preferálnám egyébként cska nem tudom hogyan.. Bár lefényképeztem elnézve a képet lehet, hogy berakom a helyére és kívül egy awab bilincset rá úgy hogy a fémet is fogja meg a műanyag peremét is akkor talán nem csúszik le! :) Neked egyébként nem csúszik le? Vagy van valami trükje hogyan kell berakni? Mert semmi bepattanó részt nem látok rajta.. Csak el van vágva de gondolom az azért, hogy bontás nélkül rá lehessen rakni.

Szerintem nem csúszott le mióta visszaraktam, mert azóta nem kopog rossz úton a kormányrúd. De csak akkor tudtam visszarakni, amikor le volt bontva az összekötő, mert nem pont középen ment a csőben a rúd. Vagy megpróbálhatod azt is, hogy beraksz egy hosszabb gumicsövet ( vagy bármi hasonlót) ami pont a távtartótól az összekötőig és és akkor nem tud lecsúszni. Felhasítod az egyik oldalán rárakod, ha kell két helyen kábelkötegelővel összefogatod. Emlékeim szerint 10-15 centi lehet ott a távolság. Pont a videód elején azt a részt fogod és mozgatod ahová kellene tenni. 

Link to comment
Megosztás:

Na sikerült megcsinálnom a kormányt, hogy ne kotyogjon, de nem volt egyszerű. Az én awab bilincses megoldásom nem volt jó mert túlságosan elállt a pereme a műanyagnak. És zotya ötlete alapján egy védőcsövet levágva és hosszába felhasítva felraktam csak gondoltam én marha útban van a légbefúvó lábhoz hátha nem olyan szörnyű kivenni és visszarakni mint olvastam így hát kivettem már ez sem volt egyszerű, de gondoltam majd én megmutatom, hogy nem nehéz.. nos mikor kivettem sem lett sokkal több helyem de ráraktam a csövet ami jól sikerült. Aztán jött a szörnyű 2 óra.. visszarakni még haggyán 20 perc alatt be is tudtam bújtatni de az istenért nem tudtam rátolni azt a sz@rt a középbox csövére. Az idegbaj kerülgetett.. ráadásul az utcán áltam neki gondoltam erre a 10 perces munkára nem állok be.. az utca most szerintem a magyar nyelv szépségeit csodálta így vasárnap délelőtt.. Nagyon nagyon sok káromkodás és nagyon nagyon sok ki és bebújtatás árán sikerült rárakni állandóan becsípte valamelyik sarkát és egyszerűen oda semkivel nrm lrhet hozzáférni. Már szétszedtem a kormányburkolatot hátha töb helyem lesz de nem.. végül hajlýtgatás árán nagyon nehezen sikerült, de ez rém álom volt. Közben pedig ahogy feszegettem a vezetékeket is a rádió antenna kihúzódott szóval szedhettem szét azt is.. szóval aki nagyon unatkozik vagy esetleg idegrendszeri tesztet akar az szedje ki nyugodtan de senki más ne!!!! Ha jót akartok magatoknak ne nyúljatok hozzá mert tényleg sz.r visszarakni nagyon! 

Ilyen lett egyébként: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=79620190707_114859.jpg

Link to comment
Megosztás:

20 perce, Kispotter írta:

Na sikerült megcsinálnom a kormányt, hogy ne kotyogjon, de nem volt egyszerű. Az én awab bilincses megoldásom nem volt jó mert túlságosan elállt a pereme a műanyagnak. És zotya ötlete alapján egy védőcsövet levágva és hosszába felhasítva felraktam csak gondoltam én marha útban van a légbefúvó lábhoz hátha nem olyan szörnyű kivenni és visszarakni mint olvastam így hát kivettem már ez sem volt egyszerű, de gondoltam majd én megmutatom, hogy nem nehéz.. nos mikor kivettem sem lett sokkal több helyem de ráraktam a csövet ami jól sikerült. Aztán jött a szörnyű 2 óra.. visszarakni még haggyán 20 perc alatt be is tudtam bújtatni de az istenért nem tudtam rátolni azt a sz@rt a középbox csövére. Az idegbaj kerülgetett.. ráadásul az utcán áltam neki gondoltam erre a 10 perces munkára nem állok be.. az utca most szerintem a magyar nyelv szépségeit csodálta így vasárnap délelőtt.. Nagyon nagyon sok káromkodás és nagyon nagyon sok ki és bebújtatás árán sikerült rárakni állandóan becsípte valamelyik sarkát és egyszerűen oda semkivel nrm lrhet hozzáférni. Már szétszedtem a kormányburkolatot hátha töb helyem lesz de nem.. végül hajlýtgatás árán nagyon nehezen sikerült, de ez rém álom volt. Közben pedig ahogy feszegettem a vezetékeket is a rádió antenna kihúzódott szóval szedhettem szét azt is.. szóval aki nagyon unatkozik vagy esetleg idegrendszeri tesztet akar az szedje ki nyugodtan de senki más ne!!!! Ha jót akartok magatoknak ne nyúljatok hozzá mert tényleg sz.r visszarakni nagyon! 

Ilyen lett egyébként: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=79620190707_114859.jpg

Jó lett! Azt a légbefúvó csövet, az első pár alkalommal, sírva átkozódó-anyázós visszarakni, aztán a 10X után már szinte sima liba. :-)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.