Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
2 hours ago, daykiller írta:

Vagy felújíttatod és akkor lesz egy garanciás, jó szervószivattyúd.

szerelő megnézte és aztmondta hogy szétment a belseje meg letört a belső perem a házból ezért gondolkozok újon

Elküldve (edited)

hello! F astraban cserélnék kormányt, de nem találom a kormány mögött a csavarokat amivel a burkolatát le tudnám szedni. Valaki tudna segíteni, hogy merre induljak, mihez kéne nyúlnom? Előre is köszi a válaszokat :)

Módosítva : bmrk
Elküldve
7 hours ago, bmrk írta:

hello! F astraban cserélnék kormányt, de nem találom a kormány mögött a csavarokat amivel a burkolatát le tudnám szedni. Valaki tudna segíteni, hogy merre induljak, mihez kéne nyúlnom? Előre is köszi a válaszokat :)

Ha sima légzsák nélküli kormány, akkor a középső mozgó része ami ugye a duda, simán csak rá van pattintva. Alá kell nyúlni , és le kell húzni, mivel nem mai darab, és hideg is van előfordul hogy törni fog. Ha lejön akkor a középső csavart ne tekerd le teljesen mert orrba tud vágni a kormány amikor eljön. Azt mondják a csavar fallazítása után a kormány élét lefelé kell ütni tenyérrel, de én még nem szedtem le.

  • Like 1
Elküldve (edited)

köszönöm, hétvégén valszeg kipróbálom, mar csak egy másik kormanyt kell szereznem :)

Módosítva : bmrk
Elküldve
1 hour ago, bmrk írta:

köszönöm, hétvégén valszeg kipróbálom, mar csak egy másik kormanyt kell szereznem :)

Amúgy miért akarod cserélni?

2 minutes ago, wookie írta:

Én még mindig nem tudtam kézzel leszedni az előtte már sokszor leszedett kormányt sem. 

Tolódott a műszerfal cserém, akkor kell majd levennem a kormányt, vmi lehúzatót szerkesztek majd hozzá.

Elküldve
On 2015. 11. 23., schneke írta:

Sziasztok!

Meghalt az autómban a szervószivattyú, a kérdésem az lenne, hogy erről a szivattyúról tud mondani bárki bármit? Megérné megvenni (tekintve, hogy egy bontott szivattyú 10e, a mostani is bontott volt és kb. 3 hetet bírt)?

https://alkatreszek.hu/szervoszivattyu_dhl/09_48_026_k

Közben rájöttem, hogy nem ezt a szivattyút akartam linkelni hanem ezt: https://alkatreszek.hu/szervoszivattyu_dhl/09_48_031_k

Valaki tud róla esetleg valamit? Megbízható és megérné az árát? (A régi menthetetlen, tehát csak új jöhet szóba)

Elküldve

Bontott nem lenne jobb? A szervószivattyú annyira ritkán megy tönkre, hogy sok tapasztalatot ezzel kapcsolatban szerintem nem nagyon fogsz kapni. Én keresnék egy olyan bontandó autót ahol a szivattyú még be van szerelve az autóba és amikor kéred akkor szerelik ki. Olyan szivattyút szerintem ne vegyél ami kiszerelve porosodik a szabad levegőn ki tudja mi óta és a csővégek nincsenek ledugózva. Egy nagynyomású hidraulikai rendszerben mint a szervó a legkisebb kosz is hamar kifejti hatását és nem is tudom hogy ki lehet-e egyáltalán mosni ha valami nem oda való bekerült a rendszerbe.

Elküldve
9 hours ago, Astra F Caravan írta:

Bontott nem lenne jobb? A szervószivattyú annyira ritkán megy tönkre, hogy sok tapasztalatot ezzel kapcsolatban szerintem nem nagyon fogsz kapni. Én keresnék egy olyan bontandó autót ahol a szivattyú még be van szerelve az autóba és amikor kéred akkor szerelik ki. Olyan szivattyút szerintem ne vegyél ami kiszerelve porosodik a szabad levegőn ki tudja mi óta és a csővégek nincsenek ledugózva. Egy nagynyomású hidraulikai rendszerben mint a szervó a legkisebb kosz is hamar kifejti hatását és nem is tudom hogy ki lehet-e egyáltalán mosni ha valami nem oda való bekerült a rendszerbe.

Már megrendeltem de azért köszönöm a segítséget :) Bontottal nincsenek jó tapasztalataim, meg hát annak nem is lehet ismerni az előéletét, mennyire vigyáztak rá, milyen olajat kapott stb. Inkább vettem egy 0 km-est, hátha jobban fogja bírni mint az előző bontott :)

Elküldve

Elvileg a szervó karbantartásmentes így nem nagyon kell/lehet rá vigyázni. A bontottal az a legnagyobb baj, hogy szerintem nem szakszerűen tárolják elbontás után, nem töltik fel olajjal, nem zárják le aztán egy idő után belemegy a kosz és az egész berohad, azért írtam, hogy milyet próbálj meg keresni. Aztán meg azért javasoltam a bontottat mert az talán jóval olcsóbb. Nem látom át igazán, hogy miért ment tönkre az előző két szivattyúd, nincs-e ebben valami más külső tényező ami okozhatta a meghibásodást vagy csak egyszerűen elkopott a szivattyú. Reméljük, hogy nincs más gond és az új szivattyúval jó lesz.

Elküldve

Az egyik a leírtak alapján szinte 100%, hogy a tárolása miatt, mivel már úgy vettem a bontóból, hogy a polcon állt és nem volt feltöltve, csak rongyot dugtak a csövekbe. A másik az egy igen jó rejtély, hogy hogyan ment tönkre, menet közben csattanás, azt hittem, hogy ékszíj aztán mikor megálltam láttam, hogy ömlik a szervóolaj. Annyira nem értek hozzá, ugyhogy fogalmam sincs mi lett vele.

  • 4 months later...
Elküldve (edited)

Sziasztok!

A kormányszervó olaja grafitszürke, gondolom nem ilyen színűnek kellene lennie. Speciális olaj kell bele?

 

update: Dexron 2 ATF

Módosítva : joecockroach
  • 7 months later...
Elküldve

Vajon melyik alkatrész kopása okozhat olyan kormány holtjátékot amikor kormány mozgatásra még az összekötök sem mozdulnak? Közben középről koppanó hang hallatszik. Mondjuk a közepe alapból lóg, fel-le lehet mozgatni. 

Elküldve
15 perce, zotya975 írta:

Vajon melyik alkatrész kopása okozhat olyan kormány holtjátékot amikor kormány mozgatásra még az összekötök sem mozdulnak? Közben középről koppanó hang hallatszik. Mondjuk a közepe alapból lóg, fel-le lehet mozgatni. 

kormánykardán, vagy maga a kormánymű?

Elküldve
3 perce, aholy írta:

kormánykardán, vagy maga a kormánymű?

A kardánra rálátni ha jól emlékszem ha befekszem a lábtérbe. Ha nem ott akkor a kormányrúd-fogasléc találkozásánál. Vagy valami persely kopott meg. 

Elküldve

Jó az ha benne van, de az Astrának szervó nélkül is nagyon kúltúrált a kormánya. Anno a seregben mikor lehalt az Uralon a szervó, az veszett volt nagyon. Mentem vele még muszályból 50 KM-t hegyi szerpentinen, utána éreztem a kis kezeim, egy hétig meggondoltam azt is, hogy mikor gyújtsak rá! :-)

Elküldve (edited)
14 perce, Pingvin írta:

Jó az ha benne van, de az Astrának szervó nélkül is nagyon kúltúrált a kormánya. Anno a seregben mikor lehalt az Uralon a szervó, az veszett volt nagyon. Mentem vele még muszályból 50 KM-t hegyi szerpentinen, utána éreztem a kis kezeim, egy hétig meggondoltam azt is, hogy mikor gyújtsak rá! :-)

Na igen, az Ural szervó nélkül...halál. Én anno Csepellel is mentem terepen. Na az még a csuklódat is eltörhette a buckákon, ha nem fogtad elég erősen.

Módosítva : hening
Elküldve
5 órája, hening írta:

Eljött az ideje a szervósításnak.:-)

Ez volt a második dolog amit nem akartam hallani, közvetlenül a csere után.  :-) De szerintem átvészelem vele a telet. Bár ma jó idő van, nem akarok már kocsit szerelni.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.