zotya975 Elküldve Szeptember11, 2014 Elküldve Szeptember11, 2014 Sziasztok,95-ös F 1.7D,álló helyzetben tekerem a kormányt,koppanó hangot hallok,holtjáték nincs,meg szervó se.... :) Mi koppanhat a kormányműben???Köszi.... :) Hát én először a kormányösszekötő gömbfejet nézném meg, ha izomból mozgatod a kereket ide-oda oldalra akkor látszik-e szemre kottyanás. Esetleg nagyobb csavarhúzóval, pajszerrel mellé lehet feszíteni, a gumira vigyázzva. Itt sem jó ha kiszakad. :D
REUNION Elküldve Szeptember11, 2014 Elküldve Szeptember11, 2014 (edited) Kösz Zotya,én is arra gyanakodtam,múlt héten ki is cseréltük őket,utánna rögtön futómű állítás,de a koppanás kormánytekeréskor megmaradt.....valami a kormányműben nem smakkol,olyan darabos a kormányom,mintha szakaszosan be-be szorulna....ami még furcsa,hogy nem szervós,mégis egy újjal lehet tekerészni a kormányt,mondjuk úgy 3-4éve még azért kapaszkodni kellett bele...mi kophatott ki,vagy szabadulhatott fel???? :-/ Ha menet közben elengedem a kormányt,jobbra - balra ringatózik,olyan bizonytalan az egész kormányzás,nem stabil... Esetleg a kormányösszekötő rudak belső szilentjei lehetnek a ludasokk???Bár a gömbfejeket satuban cseréltük,jóknak tűntek.... Módosítva Szeptember11, 2014 : REUNION
zotya975 Elküldve Szeptember11, 2014 Elküldve Szeptember11, 2014 Kösz Zotya,én is arra gyanakodtam,múlt héten ki is cseréltük őket,utánna rögtön futómű állítás,de a koppanás kormánytekeréskor megmaradt.....valami a kormányműben nem smakkol,olyan darabos a kormányom,mintha szakaszosan be-be szorulna....ami még furcsa,hogy nem szervós,mégis egy újjal lehet tekerészni a kormányt,mondjuk úgy 3-4éve még azért kapaszkodni kellett bele...mi kophatott ki,vagy szabadulhatott fel???? :-/ Ha menet közben elengedem a kormányt,jobbra - balra ringatózik,olyan bizonytalan az egész kormányzás,nem stabil... Esetleg a kormányösszekötő rudak belső szilentjei lehetnek a ludasokk???Bár a gömbfejeket satuban cseréltük,jóknak tűntek.... Ott középen általában lógni szokott ha kikopik, meg car úton kopog....de ha a gólyalábaknál minden rendben akkor csak középen lehet a baj. Nem lehet hogy közben combosodtál? :D
pszilaj Elküldve Október4, 2014 Elküldve Október4, 2014 Sziasztok! Valaki tudna nekem képeket feltenni a szervó csövekről???? Főleg X14XE, esetleg X16XEL motornál, klíma nélkül. Másfél órát coptunk a csövezéssel, de nem tudtunk rájönni... :(
Gabibácsi Elküldve Október4, 2014 Elküldve Október4, 2014 X14nz-m van, klímával, utólagos szervóval :(
pszilaj Elküldve Október6, 2014 Elküldve Október6, 2014 Na a hétvégén beleraktuk a szervót a talyigába. Jól megszenvedtünk vele. A leggázabb az egészben a csövek vezetése. A többi megy mint a karikacsapás. Ezeket (legalábbis az X14XE motorkódot) 3 féle csővel szerelték. Van az egyenes nyomócsöves(a képen az 1-es számú), van a hosszú S alakú csöves(8-as) és a rövid S alakú csővel(22-es) szerelt. Nekem az utóbbit sikerült megvenni. Na ehhez a hűtőt is ki kell szedni a taligából. Ami további szereléseket eredményez. Így utólag már nem biztos, h belekezdenék... DE! A így sokkal jobb lett a kocsi irányíthatósága. Nem csavargatja a kezemben a kormányt minden döcögő vagy kisebb nyomvályú. http://www.partsbase.org/media/images/opel/78769fdd8084fd54ebdafb0ac17a47cf.png
zotya975 Elküldve Október6, 2014 Elküldve Október6, 2014 Na a hétvégén beleraktuk a szervót a talyigába. Jól megszenvedtünk vele. A leggázabb az egészben a csövek vezetése. A többi megy mint a karikacsapás. Ezeket (legalábbis az X14XE motorkódot) 3 féle csővel szerelték. Van az egyenes nyomócsöves(a képen az 1-es számú), van a hosszú S alakú csöves(8-as) és a rövid S alakú csővel(22-es) szerelt. Nekem az utóbbit sikerült megvenni. Na ehhez a hűtőt is ki kell szedni a taligából. Ami további szereléseket eredményez. Így utólag már nem biztos, h belekezdenék... DE! A így sokkal jobb lett a kocsi irányíthatósága. Nem csavargatja a kezemben a kormányt minden döcögő vagy kisebb nyomvályú. http://www.partsbase.org/media/images/opel/78769fdd8084fd54ebdafb0ac17a47cf.png A csöveket hajtogatni kell a beszereléshez vagy így alakra meghajtva is beférnek?
pszilaj Elküldve Október6, 2014 Elküldve Október6, 2014 A csöveket hajtogatni kell a beszereléshez vagy így alakra meghajtva is beférnek? Nekem kellett, mert mire ideért csomagban, hajlottak a csövek. De egyébként ha szétbombázod, akkor simán beférnek...
djhalasi Elküldve Október6, 2014 Elküldve Október6, 2014 Na a hétvégén beleraktuk a szervót a talyigába. Jól megszenvedtünk vele. A leggázabb az egészben a csövek vezetése. A többi megy mint a karikacsapás. Ezeket (legalábbis az X14XE motorkódot) 3 féle csővel szerelték. Van az egyenes nyomócsöves(a képen az 1-es számú), van a hosszú S alakú csöves(8-as) és a rövid S alakú csővel(22-es) szerelt. Nekem az utóbbit sikerült megvenni. Na ehhez a hűtőt is ki kell szedni a taligából. Ami további szereléseket eredményez. Így utólag már nem biztos, h belekezdenék... DE! A így sokkal jobb lett a kocsi irányíthatósága. Nem csavargatja a kezemben a kormányt minden döcögő vagy kisebb nyomvályú. http://www.partsbase.org/media/images/opel/78769fdd8084fd54ebdafb0ac17a47cf.png Szia! Ez a dolog engem is érdekelne! Most akarok szervósítani. Az enyém gyárilag klímás, de nem szervós. A szivattyú helyén egy feszítő görgő van gyárilag. X16XE motoros astráról lenne komplett szervó. Kérdés, hogy ez jó lenne-e X14XE motorra? Tartóbak, csövek, felfogató bilincsek és egyebek stimmelnek-e?
pszilaj Elküldve Október6, 2014 Elküldve Október6, 2014 Szia! Ez a dolog engem is érdekelne! Most akarok szervósítani. Az enyém gyárilag klímás, de nem szervós. A szivattyú helyén egy feszítő görgő van gyárilag. X16XE motoros astráról lenne komplett szervó. Kérdés, hogy ez jó lenne-e X14XE motorra? Tartóbak, csövek, felfogató bilincsek és egyebek stimmelnek-e? Azt tudom, hogy a klíma külön tartón van. A szíjfeszítő is a motortartó bakra kerül,ahová a szivattyú megy. A csövezés teljesen áttehető. A két motor tök ugyanaz, csak a furatuk más. De a hűtőkiszedésre számítsál. Na meg nem árt, ha nőgyógyász kezeid vannak... :D Még egy kérdés! Valaki tudja, hogy a szervós kormányműveknek miért van zöld színű nyomtávrúdjuk??? Mert én a saját fekete színűmet hagytam meg... Szemre tök egyformák, csak a festésük nem.
stirlitz Elküldve Október6, 2014 Elküldve Október6, 2014 (edited) Azt tudom, hogy a klíma külön tartón van. A szíjfeszítő is a motortartó bakra kerül,ahová a szivattyú megy. A csövezés teljesen áttehető. A két motor tök ugyanaz, csak a furatuk más. De a hűtőkiszedésre számítsál. Na meg nem árt, ha nőgyógyász kezeid vannak... :D Még egy kérdés! Valaki tudja, hogy a szervós kormányműveknek miért van zöld színű nyomtávrúdjuk??? Mert én a saját fekete színűmet hagytam meg... Szemre tök egyformák, csak a festésük nem. enyém soha nem látott szervót és zöld volt gyárilag....most már fekete mert lefestettem. lehet már cserélve volt: https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200672-kormanyosszekoto-gombfej/186377-belso-kormanyosszekoto-gombfej-opel-astra-f-bal Módosítva Október6, 2014 : stirlitz
djhalasi Elküldve Október6, 2014 Elküldve Október6, 2014 Azt tudom, hogy a klíma külön tartón van. A szíjfeszítő is a motortartó bakra kerül,ahová a szivattyú megy. A csövezés teljesen áttehető. A két motor tök ugyanaz, csak a furatuk más. De a hűtőkiszedésre számítsál. Na meg nem árt, ha nőgyógyász kezeid vannak... :D Még egy kérdés! Valaki tudja, hogy a szervós kormányműveknek miért van zöld színű nyomtávrúdjuk??? Mert én a saját fekete színűmet hagytam meg... Szemre tök egyformák, csak a festésük nem. Na olyan bibi van a szettel, hogy a tartó bak nincs meg hozzá. Kérdés, hogy ami nekem fent van a motoron, amin ez a vezető görgő is van, az jó-e hozzá? Ha nem jó, akkor sajnos ez kilőve, mert olyan szettet szeretnék venni, amihez már nem kell vadászni a dolgokat, hanem egyben van.
pszilaj Elküldve Október6, 2014 Elküldve Október6, 2014 Na olyan bibi van a szettel, hogy a tartó bak nincs meg hozzá. Kérdés, hogy ami nekem fent van a motoron, amin ez a vezető görgő is van, az jó-e hozzá? Ha nem jó, akkor sajnos ez kilőve, mert olyan szettet szeretnék venni, amihez már nem kell vadászni a dolgokat, hanem egyben van. A kettes számú a képen, ami kell... http://www.partsbase.org/media/images/opel/b16b53d6332c1bb8642301700ff05e04.png
zotya975 Elküldve Október6, 2014 Elküldve Október6, 2014 Azt tudom, hogy a klíma külön tartón van. A szíjfeszítő is a motortartó bakra kerül,ahová a szivattyú megy. A csövezés teljesen áttehető. A két motor tök ugyanaz, csak a furatuk más. De a hűtőkiszedésre számítsál. Na meg nem árt, ha nőgyógyász kezeid vannak... :D Még egy kérdés! Valaki tudja, hogy a szervós kormányműveknek miért van zöld színű nyomtávrúdjuk??? Mert én a saját fekete színűmet hagytam meg... Szemre tök egyformák, csak a festésük nem. enyém soha nem látott szervót és zöld volt gyárilag....most már fekete mert lefestettem. Nekem is zöld, szervó nélküli.
wookie Elküldve Október6, 2014 Elküldve Október6, 2014 Én meg még nem is láttam zöldön kívül másmilyet. http://m.cdn.blog.hu/na/napivuki/image/Opel/f%C3%A9k/100_1051.jpg
stirlitz Elküldve Október6, 2014 Elküldve Október6, 2014 Én meg még nem is láttam zöldön kívül másmilyet. http://m.cdn.blog.hu/na/napivuki/image/Opel/f%C3%A9k/100_1051.jpg Utángyártottból van.
Gergőőő Elküldve Október6, 2014 Elküldve Október6, 2014 A classic lehet gyári fekete? Mert nekem is meg rokonom classic-án is az, de csak az enyém szervós.
daykiller Elküldve Október6, 2014 Elküldve Október6, 2014 Szia! Ez a dolog engem is érdekelne! Most akarok szervósítani. Az enyém gyárilag klímás, de nem szervós. A szivattyú helyén egy feszítő görgő van gyárilag. X16XE motoros astráról lenne komplett szervó. Kérdés, hogy ez jó lenne-e X14XE motorra? Tartóbak, csövek, felfogató bilincsek és egyebek stimmelnek-e? De ha a tied gyárilag klímás, akkor a generátor alatt van neked a kompresszor. Ha tényleg gyári. Viszont szervós klímásnál a szervópumpa alatt van a kompresszor. Egyébként enyém gyárilag szervós és zöldek a kormányrudak.
djhalasi Elküldve Október7, 2014 Elküldve Október7, 2014 De ha a tied gyárilag klímás, akkor a generátor alatt van neked a kompresszor. Ha tényleg gyári. Viszont szervós klímásnál a szervópumpa alatt van a kompresszor. Egyébként enyém gyárilag szervós és zöldek a kormányrudak. Gyárilag klímás, de nem a generátor alatt van a kompresszor, hanem a szervószivattyú helyén lévő görgő alatt. Na most azt nem tudom, hogy oda feltehető-e a szervószivattyú, ha leveszem a görgőt?
pszilaj Elküldve Október7, 2014 Elküldve Október7, 2014 Gyárilag klímás, de nem a generátor alatt van a kompresszor, hanem a szervószivattyú helyén lévő görgő alatt. Na most azt nem tudom, hogy oda feltehető-e a szervószivattyú, ha leveszem a görgőt? Hát valószínűleg akkor egy másik görgő kell, ami a szervo szivattyú és a motor tömb között lesz. Itt kábé látszik, hogy hova kell essen a feszítőgörgő: http://www.partsbase.org/media/images/opel/59159736e77f2a7302022e76d61352a4.png Vagy ezen a képen: http://www.partsbase.org/media/images/opel/ed5ad2cd0b5402582d7eddc072d00364.png Lehet, hogy a feszítőd alatt van valami kiegészítő közbetét. Amit ha leszerelsz, akkor a feszítő átmehet a másik helyre.
djhalasi Elküldve Október7, 2014 Elküldve Október7, 2014 Hát valószínűleg akkor egy másik görgő kell, ami a szervo szivattyú és a motor tömb között lesz. Itt kábé látszik, hogy hova kell essen a feszítőgörgő: http://www.partsbase.org/media/images/opel/59159736e77f2a7302022e76d61352a4.png Vagy ezen a képen: http://www.partsbase.org/media/images/opel/ed5ad2cd0b5402582d7eddc072d00364.png Lehet, hogy a feszítőd alatt van valami kiegészítő közbetét. Amit ha leszerelsz, akkor a feszítő átmehet a másik helyre. Ha jól emlékszem úgy néz ki nekem is, mint ahogy az első képen, csak a szervó szivattyú helyett nekem ott egy vezető görgő van egy közbetéten, a többi ugyan az. Én úgy gondolom, ha ezt a közbetétet a görgővel együtt leveszem, akkor a helyére felmegy a szivattyú és nem kell neki bak csere meg semmi, de azért jó lenne ha valaki megerősítene ebben. Megpróbálom majd lefotózni. Egyébként ezt a közbetétet 2 csavar fogja, már volt levéve, mert cseréltük a görgőt rajta.
krisszke Elküldve Október7, 2014 Elküldve Október7, 2014 Sziasztok! Valaki megtudná mondani, hogy ha a sima 2 küllős kormányt le szeretném cserélni (mert nem tetszik) egy légzsákos 4 küllősre(a légzsák része nem érdekel csak a kormány kinézete és, hogy a kürt szóljon), akkor simán kitudom cserélni? esetleg ha valakinek van valami leírása a kormánycseréről megköszönném ha megosztaná velem! Üdv!
spzoli Elküldve Október7, 2014 Elküldve Október7, 2014 Sziasztok! Valaki megtudná mondani, hogy ha a sima 2 küllős kormányt le szeretném cserélni (mert nem tetszik) egy légzsákos 4 küllősre(a légzsák része nem érdekel csak a kormány kinézete és, hogy a kürt szóljon), akkor simán kitudom cserélni? esetleg ha valakinek van valami leírása a kormánycseréről megköszönném ha megosztaná velem! Üdv! Más a kormány mögötti burkolat. Illetve másképp kap áramot a kürt, tehát ott is mókolni kell. Valamint a beszerelt alkatrészeknek működniük kell, tehát vizsgán ha nem villan fel az ellenőrző lámpa a lufihoz, akkor bukó.
megadave Elküldve Október7, 2014 Elküldve Október7, 2014 Más a kormány mögötti burkolat. Illetve másképp kap áramot a kürt, tehát ott is mókolni kell. Valamint a beszerelt alkatrészeknek működniük kell, tehát vizsgán ha nem villan fel az ellenőrző lámpa a lufihoz, akkor bukó. jaj, mikor nézik azt? :D
Recommended Posts