Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Marad egyelőre 1.4, az szinte tuti :)

Tehát, pénteken áthúzták öcsémék a Corsát hozzánk, hogy szombaton reggel 8-kor egyből azzal tudjuk kezdeni, ne kelljen még az időt pazarolni.

Igazából úgy terveztem, hogy reggel 8-kor felrakom a hengerfejet a Corsára, aztán szépen összerakjuk az egészet, de mivel pénteken már senkivel nem tudta összerakatni a fejet, így szombat reggel még szeleprugó összenyomót kellett keresni, be kellett csiszolni a szelepeket és összerakni a hengerfejet. Mire minden tiszta volt, át volt építve az SEI tengely az 1.4 vezérműtengely házba és rá volt rakva a fejre, már 11 is elmúlt, tehát kicsit elcsúszott a projekt időben. :D

Sebaj, legalább mindent mi csináltunk, így tuti olyan is, amilyennek szerettem volna.

Amíg ketten raktuk össze, majd húztuk le a hengerfejet, addig öcsém köszörülte ki a szívósort a pillangónál, majd egy lemezzel le lett dugózva az EGR is, nem kell az oda. :)

Összeraktam a pillangóját is úgy, ahogy gondoltam, tehát 1.8 pillangó, 1.6 injektor, a vákuumcsövek talpa, az alapjárati motor és a poti meg maradt az 1.4-é.

A leömlő és a torok egyelőre maradt gyári, illetve az öntvény az 1.6-é (szerintem azok ugyanakkorák), de azok majd cserélve lesznek legkésőbb augusztusban. Szerintem felfaragunk egy C20XE leömlőt. Tuti nem tökéletesek a csőhosszok ehhez a motorhoz, de a mostanitól sokkal jobb lesz, az tuti.

Amikor raktam össze a vezérlést, akkor hamar kiderült, hogy nem lesz már szombaton indítva a gép, mert az automata feszítő nem tudta megfeszíteni a vezérműszíjat. :omg:

Mivel akkor már délután 3 volt, így összepakoltunk és elmentem Anikóval strandra. :D

Másnap reggel beraktam egy olajhűtő talpat, egyelőre lezárva és egy Kadett olajhűtőt is, majd a kipufogóval együtt azt is becsövezzük.

Szétszedtem a teljes vezérlését és elforgattam a vízpumpát, hogy jobban feszítse a szíjat. Pár próba után összeállt, majd mindent újra összeraktam.

A szerelés alatt lemerült a Corsa akksija (nincs már a helyzet magaslatán), így kellett szerválnom egy másik akksit indításhoz, mert indítókábelt még mindig nem csináltam, amit boltban venni lehet, az meg semmit nem ér.

Mindezek után ha nem is pöccre, de egy kis tekerés után elsőre indult a motor. 3000-es alapjárat, füst mindenhonnan, nem voltam épp nyugodt, hogy minden jó lett így. :D

A füst a leömlőről égett csak le, ami szétszedésnél rácsöpögött, de utána már csak a kipufogón jött egy kis füst, ahogy előtte is.

Második indításra már beállt az alapjárat is, elégé nagytengelyes alapjárata lett, pedig csak a gyári SEI tengely van benne. :D

Első próbaútról már nagyon elégedetten jött vissza öcsém, csak panaszkodott, hogy túl hamar tilt, kívánná még a motor a fordulatot. :D

Kijjebb kell majd tolni a tiltást, de egyelőre jó lesz így. Kell majd még hangolni a motort, de előbb cserélje ki Öcsém az alapjárati motort, mert folyamatosan fennakad 2-3e körül, majd leállítás után újra jó. Ezt már előtte is csinálta.

Tehát egyelőre így állunk, most lehet tovább agyalni, hogy mi is legyen. :)

Link to comment
Megosztás:

A nagytengelyes alapjárat nekem is stimmel c16se tengellyel. :icon1: Hány fokos lehet? 272? A gyári nz tengely 254fokos és 5mm-es az emelése. Az se meg 6mm,nyitás zárás szögét nem néztem meg.

No akkor nektek is jók a tapasztalataitok a központis tuninggal. Ft/LE arányban elég jó. :D

Én a gyári központis leömlővel is megvagyok elégedve. Maradt nyomaték alul is. c20xe leömlővel szvsz sokat fog veszíteni a rugalmasságából,de stílus kérdése.

Amúgy c14se-n is ugyanaz a leömlő.mint sima központison,csak c16se-n van dupla.

A tiltás az mehetne simán 6500ig,de érzésre 5800-5900nál van nálam a teljesítménycsúcs,6000-es tiltás előtt elváltva pont jó.

Link to comment
Megosztás:

A C20XE leömlő 4-2-1, az is nyomatékra van inkább hangolva, de majd kiderül, hogy milyen lesz. Szerintem rosszabb tuti nem lesz vele.

Valahol 272-t, vagy 274-et olvastam, de nem hivatalos adat. :)

Majd megnézzük műszerrel, hogy hol tilt, az kiírja pontosan, az tuti, hogy lehetne még engedni legalább 500-al tovább.

Öcsémnek tetszett, én nem dobtam tőle hátast, de én nem is vagyok mérvadó ilyen téren. :D

Az tuti, hogy az 1/4 mérföldes sebessége javult, tehát erősebb lett a kocsi, mint előtte volt, de lesz ez még jobb is. :)

Link to comment
Megosztás:

A C20XE leömlő 4-2-1, az is nyomatékra van inkább hangolva, de majd kiderül, hogy milyen lesz. Szerintem rosszabb tuti nem lesz vele.

Valahol 272-t, vagy 274-et olvastam, de nem hivatalos adat. :)

Majd megnézzük műszerrel, hogy hol tilt, az kiírja pontosan, az tuti, hogy lehetne még engedni legalább 500-al tovább.

Öcsémnek tetszett, én nem dobtam tőle hátast, de én nem is vagyok mérvadó ilyen téren. :D

Az tuti, hogy az 1/4 mérföldes sebessége javult, tehát erősebb lett a kocsi, mint előtte volt, de lesz ez még jobb is. :)

Jó,itt azt kellene nézni,hogy milyen egy c14se-hez képest. :icon1:

Az enyém szerintem nagyon ott van,mint egy gyári c16se.

Link to comment
Megosztás:

Megfelelő méretű injektor szerintem tud olyan keverékarányt,mint a pierburg.

Arról nem is beszélve,hogy soha nem romlik el,én legalábbis még rosszal nem találkoztam.

Gyújtásnak meg továbbra is köze lesz az ecu-hoz, ha jól tudom akkor, ha nem tol az injektor, szikrát sem ad,de lehet,hogy fordítva van. :D

Link to comment
Megosztás:

A kuplungot is majd lehet meg kell nézni meg lehet játszunk majd a váltóval <_< 1.2.be nagyon jól megy 3.ban még elmegy de 4.ben nem az igazi...

Az gyárinál sokkal pörgősebb és inkább fent megy mint lent! De elég jól szalad így is :)

Ha össze áll megnézem mit tud 402 méteren de G-Timer szerint így is jobb lett :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Összekukázunk hozzá egy nagyobb kuplungot. :)

Ott van az X14XE Tigra motor és a C16SEI-d is, valami használhatót csak összeszedünk már neked :)

Ahogy eddig is :)

Megnézted már, hogy milyen váltód van?

Két verzió van, itt vannak a képek, hogy hol találod az áttételt.

a 6-os és a 7-es érdekel :)

f10-f13_02.jpg

f15_1.jpg

Link to comment
Megosztás:

Gyújtásnak meg továbbra is köze lesz az ecu-hoz, ha jól tudom akkor, ha nem tol az injektor, szikrát sem ad,de lehet,hogy fordítva van. :D

Nyilván a karburátorosításban az is benne lenne, hogy a gyújtást is leválasztja az ember, vagy egy mechanikus vákuumos cuccos rotorral vagy hall-ossal. Pl. az enyémen is (13NB) külön gyújtásvezérlő elektronika van. Tehát létezik gyári megoldás, ami talán viszonylag megbízhatóbb, mint egy mókolt cucc. Meg ugye ha mondjuk már karbisor, akkor már eleve egy programozható gyújtásvezérlés...

Abba nem tudok vitába szállni, hogy mennyire megbízható. Biztos, hogy karbantartásigényesebb, mint egy injektoros, dehát nem is bevásárló meg ovibajárós autóról beszélünk ;)

...

Ha már karbi, akkor tudok nagyon olcsóért két dupla 40-es Dellortot :)

iiigen?! :evilgrin: Mennyire olcsó? Mi van hozzá? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Talpat melyik motoról kukáztad?

A C20XE talpat ugyanúgy fel lehet szerelni, mint a a nagyblokkosokra, az olajszűrő alá.

A csatlakozások felfelé, kicsit a váltó felé döntve állnak.

Szépen elfér a kipufogótól is, csak a csövekkel ki kell kerülni jó nagy ívben. :)

Link to comment
Megosztás:

A C20XE talpat ugyanúgy fel lehet szerelni, mint a a nagyblokkosokra, az olajszűrő alá.

A csatlakozások felfelé, kicsit a váltó felé döntve állnak.

Szépen elfér a kipufogótól is, csak a csövekkel ki kell kerülni jó nagy ívben. :)

Tehát C20XE-ről kell keresnem...akkor Kiskasza hazudott...azt mondta a talp a blokk része, nem lehet levenni.

Link to comment
Megosztás:

Ezt csak azért hogy lássátok, nem csak a "kórzás" tud érdekes dolgokat csinálni ha hekkelésről/kendácsolásról van szó. Az alábbi képen egy kollegám megoldása látható az autó felbakolásához, motorcserére:

610424-20120714-Ygfe0w.jpg

Mondtam neki hogy a kis követ kellett volna alulra tennie és rá a nagyobbat, úgy még izgalmasabb, de azt mondta így is elég stabil volt... :D

Link to comment
Megosztás:

Sajnos minden jónak vége szakad egyszer.

Ismerősök szóltak hogy a volt téli autóm (leánykori nevén Tombola Corsa) körbebólyázva, magára hagyva áll valahol az A1-es autópálya leállósávjában Bécs és Linz között már napok óta. :(

Így múlik el a világ dicsősége... ég veled IEW-860, nem ilyen véget szántam neki... :cry:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.