wasquez Elküldve Január8, 2012 Elküldve Január8, 2012 Üdv,Billáden vagyok. Gépem,A Corsa 1991 C14 NZ. Problémám adódott vele,mégpedig,hogy néha alapjáraton kigyullad a check lámpa. Kivillogtattam,hibakód:magas CO. annyit venni csak észre,hogy ilyenkor nem jár tökéletesen a motor. Megmértem a kompressziót,és kiderült,hogy melegen kevesebb(!)mint hidegen. Megmértem a CO-t is,valós a hibakód,mert tényleg magas a CO mikor kigyullad a lámpa. Mindent cseréltem már próbaképp,mindent meg is mértem(minden jó)ellenállásokat stb. Mi lehet a probléma? Légyszi segítsetek! Mennyi a kompresszió?
billáden Elküldve Január8, 2012 Elküldve Január8, 2012 Mennyi a kompresszió? Üdv Hidegen: 1:12.7 2: 12.7 3: 13.0 4: 13.4 Melegen: 1: 12.1 2: 12.0 3: 12.6 4: 12.4
wasquez Elküldve Január8, 2012 Elküldve Január8, 2012 Üdv Hidegen: 1:12.7 2: 12.7 3: 13.0 4: 13.4 Melegen: 1: 12.1 2: 12.0 3: 12.6 4: 12.4 Nem füstöl a kipufogó? Nem lehet, hogy olaj kerül az égéstérbe?
corsica_atlanta Elküldve Január9, 2012 Elküldve Január9, 2012 Be lehet szerelni a B Corsa elektromos szervós kormányoszlopot, sőt, meg lehet oldani a G Astra elektromos szervószivattyús hidraulikus szervót is :lol: Többe kerül mint amennyit ér az egész kocsi :D
billáden Elküldve Január9, 2012 Elküldve Január9, 2012 Nem füstöl a kipufogó? Nem lehet, hogy olaj kerül az égéstérbe? Az olajat egyáltalán nem eszi. Ötlet?
Stefan Elküldve Január10, 2012 Elküldve Január10, 2012 Az olajat egyáltalán nem eszi. Ötlet? Az szerintem teljesen normális, hogy hidegen kicsit magasabb a kompresszió, mert még nincs hőtágulás, szorosabbak az illesztések. A CO értékét (igazából az Oxigénét) a lambda szonda szabályozza. Lehet, hogy egy bontottat megérne szerezni próbára, de ezeknél a motoroknál még ilyen "bonyolult" dolgok nem szoktak lenni. Inkább egyszerűbbeket kéne átnézni, pl. gyertya, gyújtókábel, vákuumcsövek, benzinszűrő... ezek szoktak problémát okozni. Mindenesetre első körben ki kéne villogtatni a hibakódot. C14NZ-nél ez még nem olyan bonyolult :lol: Egyébként más fizikai változást nem tapasztaltál a motorhibajelző kigyulladásán kívül (pl. rángat terhelésre, erősen ingadozik az alapjárat, stb.)?
Stefan Elküldve Január10, 2012 Elküldve Január10, 2012 Sziasztok A corsa termosztátja hol található? Jól érzem, hogy 4 km 80-as tempó után ilyen időben azért már legalább 60-80 C° körül kéne járnia, a termosztátom lehet szar, ha csak a kék mező alján jár? Másik kérdés! Csinált régebben olyat a kocsim, hogy egyszer csak elerőtlenedett, és nem akart menni, mindent átnéztem, a gyújtáson, de nem találtam látható sérülést, vagy hibát, gyújtó kábelek jók, elosztófedél nem repedt, nincs nagyon elégve. A gyújtásvezérlő elektronikát kivettem, leszedtem a fedelét, és mivel láttam, hogy abban sokat nem tudok okoskodni, mert egy zselés kocsonya állagú áttetsző anyagba van, ezért visszaszereltem, és ezek után elmúlt a hiba! Viszont most elvitték vizsgáztatni, és most elkezdte azt csinálni, hogy időnként mintha három hengerezne, erőtlen és vissza kell kapcsolni, ahol eddig nem kelett! Ha felpörög a motor, akkor érezhető, hogy megindul az a henger is ami edigg nem ment. Vagy a hall elemre gyanakszom, vagy a gyújtásvezérlőre. Viszont a hall egységet még nem szedtem ki, azt hogyan kell kivenni? Üdv A termosztát ezeknél elég hülye helyen, a vezérlés alatt van :lol: Ha már le van szedve lehet, hogy érdemes egy vezérléscserét is beiktatni, HA időszerű. Ha a gyújtásvezérlő piszkálása megoldotta a problémát, akkor lehet, hogy valami kábel kontakthibás, ami a vezérlőre megy. Át kéne nézni nincs e szálasodva valamelyik kábel. Az osztófedelet is érdemes kipucolni, megnézni nincsenek e nagyon elkopva az érintkezők, illetve más vonalon is érdemes szétnézni, pl. benzin, illetve vákuumcsövek, főleg a MAP szenzornál (kis dobozka a tűzfalon, megy rá egy vákuumcső)
billáden Elküldve Január10, 2012 Elküldve Január10, 2012 Az szerintem teljesen normális, hogy hidegen kicsit magasabb a kompresszió, mert még nincs hőtágulás, szorosabbak az illesztések. A CO értékét (igazából az Oxigénét) a lambda szonda szabályozza. Lehet, hogy egy bontottat megérne szerezni próbára, de ezeknél a motoroknál még ilyen "bonyolult" dolgok nem szoktak lenni. Inkább egyszerűbbeket kéne átnézni, pl. gyertya, gyújtókábel, vákuumcsövek, benzinszűrő... ezek szoktak problémát okozni. Mindenesetre első körben ki kéne villogtatni a hibakódot. C14NZ-nél ez még nem olyan bonyolult :lol: Egyébként más fizikai változást nem tapasztaltál a motorhibajelző kigyulladásán kívül (pl. rángat terhelésre, erősen ingadozik az alapjárat, stb.)? Üdv! Mint már írtam is,a hibakódot már többször is kivillogtattam. Mindig ua.:45 "magas CO"(B corsa könyv így írja) Cseréltem már:-lambda szondát(új ugy.,és másik gyárit is) -al.léptetőmotort(bontott) -folytószelep potit(bontott) -hőfokjeladót(bontott) -MAP szenzort(bontott) -ECU-t(bontott) -trafót(bontott) -gyújtásmodult(új ugy.és másik gyárit is) -gyertyákat(újak GM) -elosztófedelet(új) -rotort(új) -befecskendező szelepet(bontott gyárit)új "O"gyűrűkkel Vákumcsövek rendben,néhányat kicseréltem,mert gyanús volt,bár nem volt szakadt. Testelések rendben,de az ECU-ét nem néztem. Csatik ok. Üza szűrőben 8000 km.Sima 95-össel használom. Folytószelepházat darabokra szedtem,kimostam,új tömítésekkel(gyári) összeraktam. Összes hidrotőkét kiszereltem,szétszedtem kipucoltam. légszűrőt tegnap cseréltem. Ma átfújtam a benzin visszafolyó ágát,nincs dugulás. Tank jól szellőzik. Kiszedtem az olajpumpa nyomásszabályzóját,tökéletes. Gyújtás állt már mindenhol. A hiba továbbra is fennáll. Meleg motornál enyhén(kb.600 és 980 között)ingadozik az alapjárat,majd kb2 perc után kigyullad a checklámpa 45-ös kód:magas CO. Ha megemelem a fordulatot pl.2000-re,akkor kb.15mp. után kialszik. Bár nem mértem de a fogyi is megnőtt kis mértékben szerintem. Nincs rángatás,1000-es fordulattól szabályzásig tökéletes,nem torpan,nincs menet közben semmi rendellenesség. Csak az alapjárat... Én szelepvezető-szelepfészek-szeleptányér kopásra gondolok ezek után már. Nincs más ötletem. Levegyem a hengerfejet,vagy ez a szelepmizéria hülyeség? Olaj 8000km-enként fogy kb1(!)dl.
billáden Elküldve Január10, 2012 Elküldve Január10, 2012 A termosztát ezeknél elég hülye helyen, a vezérlés alatt van :lol: Ha már le van szedve lehet, hogy érdemes egy vezérléscserét is beiktatni, HA időszerű. Ha a gyújtásvezérlő piszkálása megoldotta a problémát, akkor lehet, hogy valami kábel kontakthibás, ami a vezérlőre megy. Át kéne nézni nincs e szálasodva valamelyik kábel. Az osztófedelet is érdemes kipucolni, megnézni nincsenek e nagyon elkopva az érintkezők, illetve más vonalon is érdemes szétnézni, pl. benzin, illetve vákuumcsövek, főleg a MAP szenzornál (kis dobozka a tűzfalon, megy rá egy vákuumcső) http://pics.coldline.hu/pics/79995-20100823-EGLnIG.jpg Hadd kérdezzem meg,hogy a motortérben(ebben a pirosban) a menetirány szerinti jobb oldalon,a tűzfal és a torony sarkánál(alul) kijön egy cső és átmegy a MAP alatt,majd az ablakmosó tartály fölött és a kiegy. tartályig látszik,az mi?
Volu Elküldve Január11, 2012 Elküldve Január11, 2012 :D http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/corsa...ing_gsi-5422024 :lol: (blokkónám :devlish: )
Demó Elküldve Január11, 2012 Elküldve Január11, 2012 Elég korrekt kis gépnek tűnik :lol: Kár, hogy nem a saját papírjaival fut. Mondjuk lehetne több kép kívülről, pl. az elejéről :D
Stefan Elküldve Január11, 2012 Elküldve Január11, 2012 Hadd kérdezzem meg,hogy a motortérben(ebben a pirosban) a menetirány szerinti jobb oldalon,a tűzfal és a torony sarkánál(alul) kijön egy cső és átmegy a MAP alatt,majd az ablakmosó tartály fölött és a kiegy. tartályig látszik,az mi? Nem tudom mi van oda-mókolva, nem az én képem :lol:
corsika14 Elküldve Január11, 2012 Elküldve Január11, 2012 Hali! Vennem kellene pár dolgot a Corsahoz, és szeretném a véleményeteket kikérni. Miből mit érdemes? Külső féltengelycsukló, külső összekötö, talpas, első-hátsó kerékcsapágykészlet. Előre is köszi.
Volu Elküldve Január11, 2012 Elküldve Január11, 2012 Hali! Vennem kellene pár dolgot a Corsahoz, és szeretném a véleményeteket kikérni. Miből mit érdemes? Külső féltengelycsukló, külső összekötö, talpas, első-hátsó kerékcsapágykészlet. Előre is köszi. na belenyúltál a lecsóba,mert ahány ember van itt, annyiféle márkát fog mondani :lol:
wasquez Elküldve Január15, 2012 Elküldve Január15, 2012 A termosztát ezeknél elég hülye helyen, a vezérlés alatt van :rolleyes: Ha már le van szedve lehet, hogy érdemes egy vezérléscserét is beiktatni, HA időszerű. Ha a gyújtásvezérlő piszkálása megoldotta a problémát, akkor lehet, hogy valami kábel kontakthibás, ami a vezérlőre megy. Át kéne nézni nincs e szálasodva valamelyik kábel. Az osztófedelet is érdemes kipucolni, megnézni nincsenek e nagyon elkopva az érintkezők, illetve más vonalon is érdemes szétnézni, pl. benzin, illetve vákuumcsövek, főleg a MAP szenzornál (kis dobozka a tűzfalon, megy rá egy vákuumcső) http://pics.coldline.hu/pics/79995-20100823-EGLnIG.jpg Köszi a tippeket! A gyújtást nem tudom már mihez kötni, de nedves időben szokott elhalni a megfigyeléseim alapján, elosztófedél nem látszik repedtnek, viszont a szén megszorult benne, ezért cseréltem, most egyenlőre megy! De ezt sokszor eljátszottuk már!:huh: Egyenlőre úgy néz ki, hogy a gyújtásvezérlőt feleslegesen cseréltem ki! A termosztát csere kérdésre kéne kicsit konkrétabb válasz, mert a hülye helyen nem találtam!:lol:) Ennél is a csőbe van berakva, mondjuk a blokk elején a vezérlés felőli vastag gumicsőbe? A vezérműszíjamat kb 60-80e nél cserélték, mennyi a futása ezeknek a szíjaknak? Autószerelő azt mondta, hogy ránézésre nem tűnik repedezettnek, meg jónak tűnik, de nem kockáztatnék egy szakadást! Más, az üzemanyagszint jelzőt csak a tank leszedésével tudom kivenni? A cseréhez mit kell vennem, vezérműszíj meg feszítő görgő? Gondolom, hogy a cserénél ha lebontom a szíjat, akkor ha egyből ráteszem a másikat, akkor nem kell a jelölésekkel bajlódnom, ha nem mozgatom el a kocsit!? Amúgy a jelölések hogyan néznek ki, mindkét keréken van valami, meg a szelepfedélen és a blokkon is, és ezeknek egy egyszerre kell együttállniuk?
J0hnny Elküldve Január15, 2012 Elküldve Január15, 2012 Köszi a tippeket! A gyújtást nem tudom már mihez kötni, de nedves időben szokott elhalni a megfigyeléseim alapján, elosztófedél nem látszik repedtnek, viszont a szén megszorult benne, ezért cseréltem, most egyenlőre megy! De ezt sokszor eljátszottuk már!:rolleyes: Egyenlőre úgy néz ki, hogy a gyújtásvezérlőt feleslegesen cseréltem ki! A termosztát csere kérdésre kéne kicsit konkrétabb válasz, mert a hülye helyen nem találtam!:huh:) Ennél is a csőbe van berakva, mondjuk a blokk elején a vezérlés felőli vastag gumicsőbe? A vezérműszíjamat kb 60-80e nél cserélték, mennyi a futása ezeknek a szíjaknak? Autószerelő azt mondta, hogy ránézésre nem tűnik repedezettnek, meg jónak tűnik, de nem kockáztatnék egy szakadást! Más, az üzemanyagszint jelzőt csak a tank leszedésével tudom kivenni? A cseréhez mit kell vennem, vezérműszíj meg feszítő görgő? Gondolom, hogy a cserénél ha lebontom a szíjat, akkor ha egyből ráteszem a másikat, akkor nem kell a jelölésekkel bajlódnom, ha nem mozgatom el a kocsit!? Amúgy a jelölések hogyan néznek ki, mindkét keréken van valami, meg a szelepfedélen és a blokkon is, és ezeknek egy egyszerre kell együttállniuk? Milyen motorról is beszélünk?
wasquez Elküldve Január15, 2012 Elküldve Január15, 2012 Milyen motorról is beszélünk? C12NZ mindig elfelejtem beírni!:rolleyes:
J0hnny Elküldve Január15, 2012 Elküldve Január15, 2012 Bent van a vezérlés alatt: Vezérlést 60EKm-ként kell cserélni. Szíjat, feszítőt, vízpumpát és neked termosztátot is.
wasquez Elküldve Január15, 2012 Elküldve Január15, 2012 Bent van a vezérlés alatt: http://img685.imageshack.us/img685/8975/dsc02545.jpg http://img685.imageshack.us/img685/1189/dsc02546id.jpg Vezérlést 60EKm-ként kell cserélni. Szíjat, feszítőt, vízpumpát és neked termosztátot is. A vízpumpa is kidobós meg a feszítő görgő? Ezeket nem lehet csapágyazni, meg szimeringezni, vagy nem éri meg?
J0hnny Elküldve Január15, 2012 Elküldve Január15, 2012 A vízpumpa is kidobós meg a feszítő görgő? Ezeket nem lehet csapágyazni, meg szimeringezni, vagy nem éri meg? Nem éri meg vele görcsölni. Vezérlésen nem spórolunk. :rolleyes:
corsica_atlanta Elküldve Január15, 2012 Elküldve Január15, 2012 Nem éri meg vele görcsölni. Vezérlésen nem spórolunk. :rolleyes: 5e egy vízpumpa vezérlés szettben 15kb.
J0hnny Elküldve Január15, 2012 Elküldve Január15, 2012 5e egy vízpumpa vezérlés szettben 15kb. Én tudom, ne nekem magyarázd! :huh: Az árak, amiket írtál pedig kedveséggel ennyi. :rolleyes:
corsica_atlanta Elküldve Január15, 2012 Elküldve Január15, 2012 Én tudom, ne nekem magyarázd! :huh: Az árak, amiket írtál pedig kedveséggel ennyi. :rolleyes: Nem neked akartam csak rossz gombot nyomtam sorry.
Demó Elküldve Január17, 2012 Elküldve Január17, 2012 Nincs valakinek szüksége 9000-es fordulatszámmérőre? :huh: :rolleyes:
Volu Elküldve Január17, 2012 Elküldve Január17, 2012 Nincs valakinek szüksége 9000-es fordulatszámmérőre? :lol: :rolleyes: jháá :huh:
Recommended Posts