Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Erről lőttél képet?

A gyári helyen (a híd belsejében) van egy egyszerű egyenes vasrúd a gyári helyre csavarokkal rögzítve. Nem hinném hogy ez olyan érdekes lenne hogy le kéne fotóznom, de megteszem ha gondolod. Az egyetlen érdekesség benne hogy pirosra van festve :D , meg hogy mivel eredetileg Astráé volt, így 55mm-rel hosszabb volt mint kellene, tehát ennyi le lett vágva belőle.

Link to comment
Megosztás:

Nem rossz! :D

Én Kadett BC-n gondolkoztam anno, az méretben jobbnak tűnt.

Igen, határozottan jobb, viszont nagyjából fellelhetetlen (csak picit ritkább a fehér hollónál, de lehet hogy csak én nem kerestem elég alaposan), valamint a bekötése némileg bonyolultabb mint a D.I.D-é, és nekem nem is hiányzik a többi funkció.

Link to comment
Megosztás:

A gyári helyen (a híd belsejében) van egy egyszerű egyenes vasrúd a gyári helyre csavarokkal rögzítve. Nem hinném hogy ez olyan érdekes lenne hogy le kéne fotóznom, de megteszem ha gondolod. Az egyetlen érdekesség benne hogy pirosra van festve :D , meg hogy mivel eredetileg Astráé volt, így 55mm-rel hosszabb volt mint kellene, tehát ennyi le lett vágva belőle.

Jaaaaa én másra gondoltam. :P

Link to comment
Megosztás:

Én ma kicsit körbeszeretgettem a kisgépemet.Kiganéztam (igen, ez a helyes kifejezés), átmókoltam pár helyen, utántöltöttem a hűtőfolyadékot némi tömény fagyállóval, meg feltöltöttem téli ablakmosóval a tartályt.Megnéztem a motorolajszintet, és hátt.....eléggé ganyés a gyári GM 10W-40.Szóval a hidegek beállta előtt még lesz egy olajcserém is.Érdekes, hogy az utóbbi 2000km alatt lement minimum nívóra a szint, előtte meg sem mozdult.A motor szépen jár, jól fogyaszt (városban is beéri max. 7L-el ami igen szép egy 27éves 12ST-től), tehát nem motorkopás miatt fogyott el az olaj.Ennyit bírt.Lehet, utántöltéssel elmenne még 1500km-t (ennyi van a következő olajcseréig) de inkább ledobom, és kap frisset.

Nagyon szeretem ezt a kisgépet, most is csak önmagam tudom ismételni.Stílusa van, mint minden koros vasnak. :D

Link to comment
Megosztás:

Vigyázni kell azzal, hogy milyen alkatrészeket építetek az autóitokba. ;)

Már többször hallottam, hogy komoly balesetet okozott egy hibás talpas gömbfej.

Azért tört össze annó a René-féle zöld 400LE-s A Corsa, azért tört össze egy másik német ismerős XE A Corsája és most a héten ugyanígy eltört a Norbi V6 Corsájában is a talpas. ;)

Kicsit elgondolkoztam, hogy hogyan lehetne megszüntetni ezt a gyenge pontot, de nem könnyű dolog...

Ugyanaz a talpas van a facelift előtti B Corsákban és Tigrákban is.

Link to comment
Megosztás:

Vigyázni kell azzal, hogy milyen alkatrészeket építetek az autóitokba. ;)

Már többször hallottam, hogy komoly balesetet okozott egy hibás talpas gömbfej.

Azért tört össze annó a René-féle zöld 400LE-s A Corsa, azért tört össze egy másik német ismerős XE A Corsája és most a héten ugyanígy eltört a Norbi V6 Corsájában is a talpas. :lol:

Kicsit elgondolkoztam, hogy hogyan lehetne megszüntetni ezt a gyenge pontot, de nem könnyű dolog...

Ugyanaz a talpas van a facelift előtti B Corsákban és Tigrákban is.

Későbbi évjáratú Corsa B/Tigráé? Talán azokon még nem alakultak ki azok a hajszálrepedések, amik a nagy terhelésnél a gondokat okozzák. Mondjuk ezek szerint ezeknek is véges az élettartamuk :lol: ;)

Valami plusz stabrúddal (kvázi bölcső) nem lehet levenni valamennyi terhet róla (bár hely már így sem sok van)?

Link to comment
Megosztás:

Vigyázni kell azzal, hogy milyen alkatrészeket építetek az autóitokba. ;)

Már többször hallottam, hogy komoly balesetet okozott egy hibás talpas gömbfej.

Azért tört össze annó a René-féle zöld 400LE-s A Corsa, azért tört össze egy másik német ismerős XE A Corsája és most a héten ugyanígy eltört a Norbi V6 Corsájában is a talpas. ;)

Kicsit elgondolkoztam, hogy hogyan lehetne megszüntetni ezt a gyenge pontot, de nem könnyű dolog...

Ugyanaz a talpas van a facelift előtti B Corsákban és Tigrákban is.

a lényeg hogy nem lett komolyabb baja senkinek,bár az anyagi kár elég jelentős...ha jól tudom 80al történt a baleset, ami mondjuk nem sok,de előtte állítólag 200al repesztettek vhol...

Link to comment
Megosztás:

Vigyázni kell azzal, hogy milyen alkatrészeket építetek az autóitokba. ;)

Már többször hallottam, hogy komoly balesetet okozott egy hibás talpas gömbfej.

Azért tört össze annó a René-féle zöld 400LE-s A Corsa, azért tört össze egy másik német ismerős XE A Corsája és most a héten ugyanígy eltört a Norbi V6 Corsájában is a talpas. ;)

Kicsit elgondolkoztam, hogy hogyan lehetne megszüntetni ezt a gyenge pontot, de nem könnyű dolog...

Ugyanaz a talpas van a facelift előtti B Corsákban és Tigrákban is.

Jók ezek a nagyblokkosított corsák.

Link to comment
Megosztás:

Későbbi évjáratú Corsa B/Tigráé? Talán azokon még nem alakultak ki azok a hajszálrepedések, amik a nagy terhelésnél a gondokat okozzák. Mondjuk ezek szerint ezeknek is véges az élettartamuk :lol: ;)

Valami plusz stabrúddal (kvázi bölcső) nem lehet levenni valamennyi terhet róla (bár hely már így sem sok van)?

Vadonat új Lemförder gömbfej volt.

Az újabb fajta ugyanazon az elven működik, ugyanolyan vastag a szára, csak kicsit máshogy néz ki.

A szára tört el neki, mint ahogy a többinek is.

a lényeg hogy nem lett komolyabb baja senkinek,bár az anyagi kár elég jelentős...ha jól tudom 80al történt a baleset, ami mondjuk nem sok,de előtte állítólag 200al repesztettek vhol...

Jaja.

Nekem amikor eltört a hosszstabilizátor, az is városban történt 30 körül, előtte meg 150-160-al is mentem. ;)

Hakának: nem, nem azért tört el, mert nagyblokkos volt, hanem, mert egy nagytudású szerelő hajlítgatta, hogy jó helyen álljon újra a kerék egy kisebb baleset után. Ez tisztán látszott a a törés képén.

Jók ezek a nagyblokkosított corsák.

Még jó, hogy egy 1.4, 1.6-os Corsa, Tigra, amiben van klíma és szervó, még jóval nehezebb is elől, mint egy XE. :lol:

Marhára nincs itt szükség ilyen építő jellegű hozzászólásokra, ha csak ezt tudod, nyugodtan tartsd őket magadban. :lol:

Te már anélkül, hogy vezettél, sőt láttál volna ilyent, elkönyvelted, hogy ezek vezethetetlenek, holott lövésed sincs arról, hogy mit beszélsz.

Köszönjük, hogy mindig megosztod velünk ezirányú tapasztalataidat. :lol:

Link to comment
Megosztás:

hol van ezeknek a töréspontja?

azon agyaltam pl ha valami szívósabb anyagból készül akkor valahol máshol fog engedni.

a bölcső az nem egy rossz gondolat amit írtál.

Link to comment
Megosztás:

Marhára nincs itt szükség ilyen építő jellegű hozzászólásokra, ha csak ezt tudod, nyugodtan tartsd őket magadban. ;)

Te már anélkül, hogy vezettél, sőt láttál volna ilyent, elkönyvelted, hogy ezek vezethetetlenek, holott lövésed sincs arról, hogy mit beszélsz.

Köszönjük, hogy mindig megosztod velünk ezirányú tapasztalataidat. ;)

:lol:

Link to comment
Megosztás:

A szára szokott eltörni, ami a csonkállványba lesz bedugva.

Valahol linkeltem erre anno egy megoldást....kint az angoloknál van egy rallys cég, aki gyárt B Corsához ilyen cuccot...majd megkeresem a linket.

Kecsón volt itt egy srác, akinek pedig a kormányösszekötő tört el kanyarban ;)

Link to comment
Megosztás:

Még jó, hogy egy 1.4, 1.6-os Corsa, Tigra, amiben van klíma és szervó, még jóval nehezebb is elől, mint egy XE. ;)

Marhára nincs itt szükség ilyen építő jellegű hozzászólásokra, ha csak ezt tudod, nyugodtan tartsd őket magadban. :lol:

Te már anélkül, hogy vezettél, sőt láttál volna ilyent, elkönyvelted, hogy ezek vezethetetlenek, holott lövésed sincs arról, hogy mit beszélsz.

Köszönjük, hogy mindig megosztod velünk ezirányú tapasztalataidat. ;)

Kb 12éves lehettem,amikor volt egy játszós bmx-em,amivel jókat ugrattunk a krosszpályán egészen addig,míg el nem tört a váza. Hegesztettük,merevítettük azt mindenhol és persze mindig más hely bizonyult gyenge láncszemnek. Második,harmadik próbálkozásra feladtam és elkönyveltem,hogy ez nem erre való.

Link to comment
Megosztás:

Én is kicsit át fogom alakítani az alját. Kap egy bölcsőt, 3-szög lengőkarokat és másik talpasokat, 3-pontos felfogatással.

Képekkel szépen dokumentálni ám! ;)

Más!

Ma hirtelen felindulásból nekivágtam a hátsó tárcsafék projektnek.

Fogtam egy A Vectra hátsóhidat és jól szétvagdostam, stabot leszedtem, az átkerül kis módosítással a corsa hídra. Én nem a Demó féle megoldást választom én hegesztek...

Képeket tolom folyamatosan ahogy készül a projekt.

http://kepfeltoltes.hu/view/111023/IMG0049...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/111023/IMG0050...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/111023/IMG0050...ltoltes.hu_.jpg

Ezzel a megoldással fog készülni: http://www.opelownersforum.co.za/forum/sho...d.php?tid=23409

Link to comment
Megosztás:

Képekkel szépen dokumentálni ám! ;)

Más!

Ma hirtelen felindulásból nekivágtam a hátsó tárcsafék projektnek.

Fogtam egy A Vectra hátsóhidat és jól szétvagdostam, stabot leszedtem, az átkerül kis módosítással a corsa hídra. Én nem a Demó féle megoldást választom én hegesztek...

Képeket tolom folyamatosan ahogy készül a projekt.

http://kepfeltoltes.hu/view/111023/IMG0049...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/111023/IMG0050...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/111023/IMG0050...ltoltes.hu_.jpg

Ezzel a megoldással fog készülni: http://www.opelownersforum.co.za/forum/sho...d.php?tid=23409

Tuti készülnek majd képek is. ;)

Én is csináltam már így tárcsás hidat és megvan az oka, hogy nem erőltetem annyira.

A legnagyobb gond az, hogy tuti nem fog stimmelni a dőlés és az összetartás. Tehát azzal kell majd kezdeni, hogy elviszed futóműveshez és addig hézagolni, amíg jó nem lesz. Ezért inkább meghagyom a gyári lapot és arra pontozom fel az adaptert, majd átfúrom bele a 4 új furatot. Így igaz szélesebb lesz kicsit (8-12mm, attól függ, mekkora az adapter), de egyenes marad.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.