Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Lehet de Tápiószecső konkrét esetet kérdezett mikor nem volt elég a gyári fék, és mindenki általánosságban beszél, hogy mentem ezzel, mentem azzal. Ha meg unalmas hát ne foglalkozz vele nem kötelező hozzászólni.

Mentem gsivel, amin elmelegedett a 256. Nem általánosság, konkrétum. Mentem cimborám ugyan olyan fehér caravanjával mint a tied 236al, néhány nagyobb fékezés után, már közel sem fogott úgy, ahogy az elején. Nem általánosság, megtörtént. Mentem a sajátommal, amikor a fékfolyadék forrt fel. Megint nem általánosságban beszélek, hanem ott ültem a kormánynál.

Link to comment
Megosztás:

Lehet de Tápiószecső konkrét esetet kérdezett mikor nem volt elég a gyári fék, és mindenki általánosságban beszél, hogy mentem ezzel, mentem azzal. Ha meg unalmas hát ne foglalkozz vele nem kötelező hozzászólni.

Nagyobb érintkező felület jobb...ez igaz is, bizonyos méretig.

Mert akkor felvetődik egy kérdés: svéd ralin a WRC-k miért mennek keskeny gumival? Miért nem széles szögessel gurulnak?

Az aszfaltra helyezett nyomás sem mindegy és az sem, hogy az a gumi hogyan is tapad. Wanli vs Conti...

Felmerült benned a kérdés, hogy ha van ABS-ed megálltál volna-e?

Nem biztos ez sem.

Kollegám vasárnap durrant a swiftjével. Két hete volt nálam, mert a szálszakadásos gumi miatt úgy húzott a verda jobbra, hogy a karom majdnem eltörte a próba úton.

Átcseréltem neki az elsőket a hátsókra és 2002-es téligumival tovább nyomta. Mondtam neki, hogy én vennék 4 új nyárit és ezek kuka, csak legyintett.

Most ült csendben, rendeltem neki az alaktrészeket a szusi elejéhez és azt mondja nekem: vajon 4 új nyárin megálltam volna mielőtt beledurranok hátulról a Merivába? :)

Nem mondtam rá semmit...

Link to comment
Megosztás:

Mentem gsivel, amin elmelegedett a 256. Nem általánosság, konkrétum. Mentem cimborám ugyan olyan fehér caravanjával mint a tied 236al, néhány nagyobb fékezés után, már közel sem fogott úgy, ahogy az elején. Nem általánosság, megtörtént. Mentem a sajátommal, amikor a fékfolyadék forrt fel. Megint nem általánosságban beszélek, hanem ott ültem a kormánynál.

Ezek szerint a astrák 20 éve gyárilag szar fékkel futnak és néhány fékezés után normál használatban kuka a fékhatás? Hát nem tudom én 30 ezer kilómétert mentem vele eddíg gyakran megyek 5 személlyel megpakolt bódéval, dimbes-dombos vidéken, és még semmi ilyesmit nem tapasztaltam. A fékfolyadék felforrásnak mi köze van ahhoz mekkora fék van a bódé alatt?

Link to comment
Megosztás:

Nagyobb érintkező felület jobb...ez igaz is, bizonyos méretig.

Mert akkor felvetődik egy kérdés: svéd ralin a WRC-k miért mennek keskeny gumival? Miért nem széles szögessel gurulnak?

Az aszfaltra helyezett nyomás sem mindegy és az sem, hogy az a gumi hogyan is tapad. Wanli vs Conti...

Felmerült benned a kérdés, hogy ha van ABS-ed megálltál volna-e?

Nem biztos ez sem.

Kollegám vasárnap durrant a swiftjével. Két hete volt nálam, mert a szálszakadásos gumi miatt őgy húzott a verda jobbra, hogy a karom majdnem eltörte a próba úton.

Átcseréltem neki az elsőket a hátsókra és 2002-es téligumival tovább nyomta. Mondtam neki, hogy én vennék 4 új nyárit és ezek kuka, csak legyintett.

Most ült csendben, rendeltem neki az alaktrészeket a szusi elejéhez és azt mondja nekem: vajon 4 új nyárin megálltam volna mielőtt beledurranok hátulról a Merivába? :)

Nem mondtam rá semmit...

Felmerült, de nem arra gondoltam, hogy megálltam volna, hanem arra hogy amikor az utólsó pár méteren elhúztam a kormányt talán elkerültem volna a kocsi farát ha nem blokkol a kerék és irányítható marad az autó. Írtam a gumiminőséget is mint tényezőt...

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint a astrák 20 éve gyárilag szar fékkel futnak és néhány fékezés után normál használatban kuka a fékhatás? Hát nem tudom én 30 ezer kilómétert mentem vele eddíg gyakran megyek 5 személlyel megpakolt bódéval, dimbes-dombos vidéken, és még semmi ilyesmit nem tapasztaltam. A fékfolyadék felforrásnak mi köze van ahhoz mekkora fék van a bódé alatt?

Könnyen vetemedik, pláne a tömör tárcsa. Forrásnak annyi köze van, hogy fék elfogyásról van szó, és ez is egy eshetőség.

Link to comment
Megosztás:

Könnyen vetemedik, pláne a tömör tárcsa. Forrásnak annyi köze van, hogy fék elfogyásról van szó, és ez is egy eshetőség.

Igaz de ezt általában fékfolyadék cserével orvosolják(két évente?) meg azzal hogy magasabb forráspontut tesznek bele, mi meg ugye alapból a fékek nagyságán diskurálunk.

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint a astrák 20 éve gyárilag szar fékkel futnak és néhány fékezés után normál használatban kuka a fékhatás?

Szvsz ez lesz itt a kulcs, kinek-kinek mást jelent a normál használat.

Pl. az öregemnek még sose mutatott 3 számjegyű értéket a kilométeróra, neki nem hinném hogy valaha is elmelegedne a 236-os tömör tárcsa a Z10XE Corsa C-n. :D

Ellenben akinek az üzemszerű használat fogalmaiba beletartozik hogy teljes terheléssel 150-nel rongyoljon lejtőn lefelé, hogy aztán a lejtő alján levő S-kanyar vs. félpályás útlezárás kombóban meg satut kelljen nyomnia :) , annak bizony el tud melegedni a nagyfék is.

A magam részéről azt gondolom hogy a fék sohasem lehet elég jó.

Link to comment
Megosztás:

1. Tehát akkor mind a corsa mind az f astra fék topikjai úgy kezdődnek, hogy cseréld le a fékedet nagyobbra mert életveszélyes? Szerintem nem. Szerintem jóval több gyári állapotú autó jár az utakon, mint olyan aminek módosítva van a féke. Én nem hallom a híradóban nap mint nap hogy balesetek voltak, mert rossz/kevés volt a fék. Nem a nagy fék ellen vagyok nekem is cserélve van, csak tudni kell mikor van rá szükség. Nekem egyszer fogyott el a fék. 150-el dombról lefelé. Ez a 236-os volt hátul dobbal, és nem a fék volt a hibás. Mondjuk nekem rendben volt a fékem. Jó állapotú és minőségű tárcsák és betétek voltak, évente volt "légtelenítve" a fékfolyadék és tisztítva a hátsó dob.

De csináljunk egy gyors közvélemény kutatást. Tegye fel az a kezét, akinek az amúgy rendben tartott fékrendszere megadta magát normál körülmények közt vagy egy vészhelyzetben akár. Olyanok jelentkezzenek, akik ismerik azt az érzést amikor elfogy a fék és emiatt nem tudtak megállni időben. Ha valakinek ilyenje volt írja le kérem a körülményeket pontosan. Én tudod mikor éreztem a fentin kívül hogy nagyobb fékre lenne szükségem? Amikor feltettem a 15-ös kereket a a 13-as helyett. Csak néhány plusz kiló és egy picivel több tapadási felület. Sokan nem gondolnák mennyit is számít. Neked milyen kerék van fenn az autón?

2. Van x cm pedálutad és van y N maximális fékerőd. Ha nagyobbra cseréled a féket nagyobb lesz a maximális fékerőd, a pedálutad viszont ugyanannyi. Oszd el mindkét esetben y-t x-el és megkapod hogy egységnyi elmozdulásra mekkora fékerőváltozást érsz el. Az első esetben kisebb értéket kapsz, ami azt jelenti hogy kisebb léptékben vagy képes a fékerőt adagolni. Én ezt értettem jobb adagolhatóság alatt. (Tudom, a pedálelmozdulás és a fékerőváltozás nem lineárisan arányos, de a lényeg ugyanaz.) Szívesen veszem a te magyarázatod is.

Romló műszaki paraméterek: féktárcsa kopása (váll kialakulása), fékpofák kopása esetleg üvegesedés, fékfolyadék minőségének romlása (vizesedés, koszolódás, stb...), munkahenger/csatlakozások szivárgása, fékcsövek elöregedése, szennyeződés a féktárcsa és a fékpofák közt. De megemlíthetjük a változó környezeti feltételeket is. Mindezzel csak arra szerettem volna utalni, hogy a vadi új bejáratott fék nem valószínű, hogy ugyanazt tudja majd sok-sok év múlva is, tehát a biztonsági tényezőt magasabbra kell venni.

3. Igen. Bár talán nem volt egészen 150. (Nem tudom ez miért számít most.) Én sem blokkoló kerekekkel fékezek, mert NEM úgy lesz legrövidebb a féktáv. De mondok jobbat. Senki meg sem említi, hogy egy autón 4 kerék és 4 fék van, márpedig annyi van. Sajnos olyan is megesett velem, hogy csak az egyik kerék blokkolt (és bizony kockásra is kopott hogy ... meg :) ), és nem azért mert besatuztam, hanem mert erőteljeset kellett fékeznem és bizonyos dinamikus hatások miatt azon a keréken nem volt elég súly. Na és itt számít az adagolhatóság. Ugyanitt kisebb fékkel kisebb valószínűséggel/mértékben blokkolt volna ez a bizonyos kerék, mert a másikon nagyobb pontossággal tudtam volna a csúszáshatárt tartani. Egy nagy fékkel sokkal könnyebb blokkolni a kereket, ami a legtöbb helyzetben nem előnyös.

4. Téged bevontak annak idején a corsák fékrendszerének fejlesztésébe? Vagy van valami ismerősöd aki ott dolgozott? Egy autógyár természetes és érthető módon próbálja lefaragni a költségeit, de számos minimális feltételnek kell megfelelniük. Magyarul a szükséges minimumot adják. És ez így is van rendjén, mert egy néhány 10 lóerős autónak nem az a rendeltetése, hogy száguldozzanak vele.

5. Nem vettem annak, de ha megkifogásolod egy állításom akkor légy oly kedves ne csak annyit írj hogy nem úgy van mert csak.

de sokat tudsz gépelni :D

1. Tisztázzuk, nem annak kell nagyfék aki munkába jár az autóval, meg nyaralni... De ha valaki szeret csapatni, és itt megkérdi mit hogy lehetne vagy kellene, akkor fék futómű az első és nem azért csak, hogy megtudjon mielőbb állni ha kell, hanem bármikor lendületes féktávokat tudjon menni. Ezt lehet, hogy páran nem érzitek mit jelent. Mindkét corsámon 195/50R15 van télim 185/60R14.

2. pedálútban is lesz különbség, itt kezdődik a játék a munkahengerekkel, majd a rásegítőkkel, de a lényeg, hogy nagyobb lesz a surlódó felületed ami már meghatározza, hogy kevesebb erővel kell szorítani a féktárcsát ugyanazon hatás kedvéért. A tényezőkkel kapcsolatban pedig pont 236-os fékek meghibásodási aránya sokkal magasabb mint a 256-osoké, két garnitúrát gyilkolok keményen és rendesen bírják.

Itt gakorlatilag olvadásnak indult a szinterezett felnim

ring_g.jpg

3. de pont ebben az esetben számít igazán és azt kell mondjam nincs igazad 2.

4. 1. továbbá ha bevontak volna, akkor most minden gsi corsa 256-os féken gurulna és jobban ülne...

5. én nem tudok sokat gépelni, de örülnék ha meg tudnálak győzni

Link to comment
Megosztás:

Szvsz ez lesz itt a kulcs, kinek-kinek mást jelent a normál használat.

Pl. az öregemnek még sose mutatott 3 számjegyű értéket a kilométeróra, neki nem hinném hogy valaha is elmelegedne a 236-os tömör tárcsa a Z10XE Corsa C-n. :D

Ellenben akinek az üzemszerű használat fogalmaiba beletartozik hogy teljes terheléssel 150-nel rongyoljon lejtőn lefelé, hogy aztán a lejtő alján levő S-kanyar vs. félpályás útlezárás kombóban meg satut kelljen nyomnia :) , annak bizony el tud melegedni a nagyfék is.

A magam részéről azt gondolom hogy a fék sohasem lehet elég jó.

Hát nálam az autózás azt jeleniti, hogy 50-90-130, néha 150, ha nincs forgalom és nem kell(még mindíg) az előző kamionosok miatt lassítani. Családos ember vagyok nem versenyzek közúton soha. Az astra alapból egy középkategóriás családi autó, nem versenygép, és nem sportváltozat (a GSI-ben meg úgyis nagyobb fék van nem?)aztán most megy a víta, ha nekiállok versenyezni a bömössel, meg lehagyom ezt-azt akkor nem elég a gyári fék. Hát példának okáért az asszony a balesetin melózik, és sok olyanra huzta ár a lepedőt akinek nem volt elég már a tuning fék sem, mivel én meg szeretek élni, nem lépem át a saját és az autóm határait. Pont most írtátok másik topicban Demo kícsúszását a hátsó tárcsa miatt, azért ez kicsit ellenreklám nem?

Link to comment
Megosztás:

de sokat tudsz gépelni :)

1. Tisztázzuk, nem annak kell nagyfék aki munkába jár az autóval, meg nyaralni... De ha valaki szeret csapatni, és itt megkérdi mit hogy lehetne vagy kellene, akkor fék futómű az első és nem azért csak, hogy megtudjon mielőbb állni ha kell, hanem bármikor lendületes féktávokat tudjon menni. Ezt lehet, hogy páran nem érzitek mit jelent. Mindkét corsámon 195/50R15 van télim 185/60R14.

2. pedálútban is lesz különbség, itt kezdődik a játék a munkahengerekkel, majd a rásegítőkkel, de a lényeg, hogy nagyobb lesz a surlódó felületed ami már meghatározza, hogy kevesebb erővel kell szorítani a féktárcsát ugyanazon hatás kedvéért. A tényezőkkel kapcsolatban pedig pont 236-os fékek meghibásodási aránya sokkal magasabb mint a 256-osoké, két garnitúrát gyilkolok keményen és rendesen bírják.

Itt gakorlatilag olvadásnak indult a szinterezett felnim

3. de pont ebben az esetben számít igazán és azt kell mondjam nincs igazad 2.

4. 1. továbbá ha bevontak volna, akkor most minden gsi corsa 256-os féken gurulna és jobban ülne...

5. én nem tudok sokat gépelni, de örülnék ha meg tudnálak győzni

1. Tehát elismered, hogy normál használatra gyári állapotban elég a gyári fék. Remek. Én is ezt mondtam. :D

A nagy gumival jelentősen befolyásolod az útra leadható fékteljesítményt és a nagyobb forgó tömeg számára is kell némi plusz, így persze hogy nem lesz elég a kicsi. Akkor láthatnád, hogy a nagy az sok, ha vissza tudnád rakni a 13-as kereket a vékony gumival (ha ráférne egyáltalán).

2. Ha több változót szeretnél egyszerre vizsgálni, akkor nem biztos hogy meg tudod mondani az egyes változók változásai közti különbséget. Még ha változik is a pedálút, ha ugyanolyan fékerőnövekedést szeretnél elérni egységnyi pedálelmozdulásra (és én ezt hívom adagolhatóságnak), akkor a nagy féknél sokkal hosszabbnak kell lennie az útnak, és ezáltal nem lesz reszponzív. Akkor lenne hasonlóan jó kezelhetőséget elérni, ha az F/s függvény karakterisztikája más lenne, de ez jóval inkább az alkatrészek milyenségén/minőségén múlik mintsem azok nagyságán. Úgyhogy én tartom, hogy jobban adagolható a kisebb fék, ha minden más paraméter egyezik.

Az egyes méretek közti meghibásodási különbségekről nem tudok, szerintem nem jellemző egyikre sem, ha rendesen van használva. Nyilvánvaló hogy ha egy 236-ot állandóan túlmelegítesz, akkor előbb tönkremegy.

3. Ezt kifejthetted volna. Így csak annyit tudtam meg hogy nincs igazam. :D

4. És akkor lehet hogy sokkal inkább egy kultuszautó lett volna belőle mint például egy 205gti vagy egy williams 5-ös (meg sok más hot hatch), aminek itt nagyon sokan örülnénk, de ez a lényegen nem változtat.

5. Nem hiszem hogy nagyon sokban különbözik a véleményünk, csak más szemszögből nézed. :D

Link to comment
Megosztás:

Olyan 40-nél valaki elöl besatuzott, az előttem haladó hirtelen lassult, padlófék a két első kerék blokkolt a kocsi csúszott, nabammeg nem fog megállni.....csatt, fehér füst. Változott volna bármi is, ha nagyobb fékem van? :) Szerintem nem. Ellenben HA nem esik, Ha érdesebb az aszfalt, HA jobb minőségű a gumi(esetleg szélesebb, vagy kevésbé fújt) akkor talán fél méterrel előbb megállok, itt jön képbe a gumi-út kapcsolata.

Így van. A féktávolság rosszul felmérése nem fék hiányosság.

Engem mentett már meg nagyfék, igaz nem astran, hanem a combon. Mivel az astraé, most nagyságrendekkel jobban terhelhető, azzal még biztonságosabb lett volna. Mármár tényleg unalmas a dolog, én elég sokfélét kipróbálta, a saját autómon, és vezettem sok másik autót is, de még mindig azt vallom, hogy ha most az astraval meg kell állnom, akkor sokkal előbb megállok, mint a gyári 236 hűtöttel.

Szívesen megyek bárkivel egymás után 0-100-0 akár többször is, és kiderül, hogy ki áll meg előbb, vagy mi fárad el előbb... :D

Szubjektív. Én is szivesen megyek bárkivel, ha hoz nekem két egyforma autót, amin csak a fék nagyság a különbség, de ahol még a kisebb is elég. Leginkább a gumik mérete és az autó típusa egyezzen meg, ha már más nem. Én megyek a kisfékessel.

Váci út, árpád-hídtól kifelé, 100-120-ról 3x szinte satu (320d-vel hülyegyerekgyorsulás, hosszan kitartott fékezésekkel), a duna plázánál leizzadtam mire megálltam a lámpánál(negyedik fékezés),már a kézit markoltam.

Jól látszik, hogy a gyári fék 3 vészfékezés jellegű lassítást kibír nagy sebességről rövid időn belül mielőtt elmelegedne. Ennél több normál használathoz nem kell.

Link to comment
Megosztás:

1. Tehát elismered, hogy normál használatra gyári állapotban elég a gyári fék. Remek. Én is ezt mondtam. :)

A nagy gumival jelentősen befolyásolod az útra leadható fékteljesítményt és a nagyobb forgó tömeg számára is kell némi plusz, így persze hogy nem lesz elég a kicsi. Akkor láthatnád, hogy a nagy az sok, ha vissza tudnád rakni a 13-as kereket a vékony gumival (ha ráférne egyáltalán).

2. Ha több változót szeretnél egyszerre vizsgálni, akkor nem biztos hogy meg tudod mondani az egyes változók változásai közti különbséget. Még ha változik is a pedálút, ha ugyanolyan fékerőnövekedést szeretnél elérni egységnyi pedálelmozdulásra (és én ezt hívom adagolhatóságnak), akkor a nagy féknél sokkal hosszabbnak kell lennie az útnak, és ezáltal nem lesz reszponzív. Akkor lenne hasonlóan jó kezelhetőséget elérni, ha az F/s függvény karakterisztikája más lenne, de ez jóval inkább az alkatrészek milyenségén/minőségén múlik mintsem azok nagyságán. Úgyhogy én tartom, hogy jobban adagolható a kisebb fék, ha minden más paraméter egyezik.

Az egyes méretek közti meghibásodási különbségekről nem tudok, szerintem nem jellemző egyikre sem, ha rendesen van használva. Nyilvánvaló hogy ha egy 236-ot állandóan túlmelegítesz, akkor előbb tönkremegy.

3. Ezt kifejthetted volna. Így csak annyit tudtam meg hogy nincs igazam. :D

4. És akkor lehet hogy sokkal inkább egy kultuszautó lett volna belőle mint például egy 205gti vagy egy williams 5-ös (meg sok más hot hatch), aminek itt nagyon sokan örülnénk, de ez a lényegen nem változtat.

5. Nem hiszem hogy nagyon sokban különbözik a véleményünk, csak más szemszögből nézed. :D

1. itt most azt írtad, hogy egy kisebb felni, kisebb gumival egy kisebb fékkel jobb, te szivatsz

2. több változót csak te vizsgálsz de ez mind nem számít, a felület mérete, azon múlik minden és ez milyen tárcsa és betét közt van és nincs olyan, a pedál mozgás a rásegítőtől van és szélsőséges esetben már a gumifékcsövektől, adagolhatóságon így te inkább a rásegítést érted és nem a tényleges fékhatást

3. nem akartam elismételni a 2. pontot azt jelölte a 2.

4. szerintem nem vagy tisztában vele, hogy hazánkon kívűl mekkora kultusz autó egy corsa, willams 5-ös nem volt csak clio ami 40-50 lóval volt több egy corsánál a 205gti meg 30-al, így nem egy kategóriák pláne 1.2i hez képest, a 205-ből inkább a 1.3 rally kellene jobban az tényleg kult masina

5. szerintem teljesen különbözik a véleményünk mert tényleg más szemszögből nézzük

Link to comment
Megosztás:

Nyilván. :D Mérd meg (sok sikert hozzá), hogy mennyi idő alatt tudod a lábad 5 centire és 15 centire kinyújtani egy adott pontról. Én századmásodpereckre tippelnék legfeljebb, de lehet annyi sincs. A két idő különbségéből már ki tudod számolni mekkora fékút növekedést jelent.

Meggyőztél nem mérek!!!! :) (De kíváncsi lennék mennyi - tehát, ha mérsz - várom az eredményt! :D :D )

Link to comment
Megosztás:

4. És akkor lehet hogy sokkal inkább egy kultuszautó lett volna belőle mint például egy 205gti vagy egy williams 5-ös (meg sok más hot hatch), aminek itt nagyon sokan örülnénk, de ez a lényegen nem változtat.

A 205gti kanyarban gázelvételre túlkormányzott lesz,mint egy hátsókerekes. Állat. Ilyen korzának tényleg örülnék.

Nem tudom melyik pont volt,de szélesebb kerékkel mennyivel rövidíthető a fékút ugyanazon autó esetében?

Mert az összes mai miniautó meg tud állni a virsli kerekeivel 37-38 méterek alatt, a 458 Italia meg a karbonfékjeivel 34 méter alatt 100-ról.

Szóval ezt magyarázza el nekem valaki,hogy csinálják. Se nagy kerék se nagy fék,mégis hamar megáll... :)

Link to comment
Megosztás:

1. itt most azt írtad, hogy egy kisebb felni, kisebb gumival egy kisebb fékkel jobb, te szivatsz

2. több változót csak te vizsgálsz de ez mind nem számít, a felület mérete, azon múlik minden és ez milyen tárcsa és betét közt van és nincs olyan, a pedál mozgás a rásegítőtől van és szélsőséges esetben már a gumifékcsövektől, adagolhatóságon így te inkább a rásegítést érted és nem a tényleges fékhatást

3. nem akartam elismételni a 2. pontot azt jelölte a 2.

4. szerintem nem vagy tisztában vele, hogy hazánkon kívűl mekkora kultusz autó egy corsa, willams 5-ös nem volt csak clio ami 40-50 lóval volt több egy corsánál a 205gti meg 30-al, így nem egy kategóriák pláne 1.2i hez képest, a 205-ből inkább a 1.3 rally kellene jobban az tényleg kult masina

5. szerintem teljesen különbözik a véleményünk mert tényleg más szemszögből nézzük

1. Igen, egy kisebb kerékhez kisebb fék való, mert kevesebb fékteljesítményt képes leadni az útra. Hiába van nagyobb féked a kis kerék ugyanannyit tud. Ha valaki a kisfékes kiskerekes autót hasonlítja a nagyfékes nagykerekes autóhoz, háááát.... Én is tudom, hogy a 2 nagyobb szám mint az 1, csak nem erről volt szó és én nem mondtam, hogy nem így van. Egyébként ugyanaz mintha egyre erősebb és erősebb motort raknál az autóba. Egy idő után már nem tudnál mit kezdeni a sok erővel, mert az csak a kereket forgatja el anélkül hogy az meg tudna tapadni, így a gyorsulásod nem lesz tőle jobb. Mivel a lassulás negatív előjelű gyorsulás így ugyanaz vonatkozik rá. Többször nem írom le, aki akarja megérti, aki meg nem az magyarázza félre.

2. Az adagolhatóságon nem a rásegítést értem és valóban nem a tényleges fékhatást, hanem az adagolhatóságot. Leírtam ez számomra mit jelent. Ha számodra a fékhatást jelenti, akkor tényleg nem egyről beszélünk. Ebbe nem kötök bele, pedig lehetne: "a felület mérete, azon múlik minden és ez milyen tárcsa és betét közt van".

3. ok

4. valóban clio, de a renó az renó. :) Szerintem az említettek inkább azok, de nem különösebben érdekel a téma. Szubjektív. Vitára nem érdemes.

5. Jó, akkor különbözik. Remélem ettől még te is ugyanolyan jól fogsz aludni, mint én. :D

Link to comment
Megosztás:

Feketét használok.

Amúgy asztrás bácsi úgy oldotta meg a fényszóró kapcsoló elfáradását,hogy kikötötte befőttesgumival, így nem reflektorozik csak ha kettőt levesz. :)

Jön nemsoká hozzánk, csinálok képet.

Megkérdeztem nála mennyit eszik olajból a 14xe,azt mondta 30ekm után sem kell bele tölteni. :D

Link to comment
Megosztás:

Szeretek jó dolgokról olvasgatni, szeretem az érdekes szakmai vitákat is. 2-3 hozzászólásváltásból már kiderül számomra a fék téma már lezajlott. Ez így tipikus lövészárok-hadviselés. Kérném a régi jó kis a Corsás hangulatot!

Látom mozgatva lesz a Corsa Hemi! :) :D :D

Link to comment
Megosztás:

A fékvitához: Rájöttem a tutira! :)

Mivel abban mindenki egyetért,hogy a 236 alapvetően elég egy corsára,de az egyik tábor szerint kevés a tartalék és hamar elmelegszik. Viszont több embert zavar a rugózatlan tömeg növekedése, így mi lenne ha a 236 tömört szétfúrkáltatnám? :D

Attól még ugyan olyan gyorsan elvetemedik, meg még repedésre is hajlamos lesz :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.