Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Én egy integrát kétszer is elvertem 80ról 160-ig az xe-vel. Egyszer a teljes mx-5 klubbot is sikerült két kör alatt a hungaroringen...

Fékből pedig kötelező a nagy 256-os minden corsára, gumiban pedig 175/65R14 vagy 185/60R14.

Utána jöhet a futómű és hangsúlyoznám, hogy csak a végén a motor meg a cicás napellenző.

Nekem 165/65 R14 van,akkor azért olyan semmilyen a futóműve...

Link to comment
Megosztás:

Elég sokat kell menni olykor a dolgokhoz.Az én épített NE Corsámhoz pl. az üléssort Kaposvárról hoztam el..... :D

Valószínű én is mennék ekkora távokat, ha oda kerülne már végre a sor, és az azt jelentené, hogy erre a célra is van már elég lééé. :)

Érdekes módon a jelenlegi gép alatt sokkal értelmesebben van megoldva, ugyanaz a kézifékállító, pedig ez még az első szériák egyike. (1984)

Nem tudom miben különbözik a kettő, és látnom kellene az eltérést, hogy megértsem. Esetleg át lehet építeni? Vagy nincs értelme?

Link to comment
Megosztás:

c16nz corsa A? Ilyen volt gyárilag?

De csinálni egyszerű, 12sz computere zokszó nélkül viszi az x16szr-t,olyat már vezettem egy párszor. F13wr 3.94-el egész élhető menetteljesítménye van és 2decivel eszik többet,mint az 1.2-vel.

Azért az érdekes lenne ha az 1.6 75LE 2 decivel enne többet mint az 1.2 45LE ez max vidékre igaz szerintem és hosszútávra :) 1.4 corsám, úgy beveri városba a 7-9et mint a szart :D az 1.6 is ennyit kb de ha ennyit eszik az 1.2 is akkor egy kalap szär :D:D

Link to comment
Megosztás:

Azért az érdekes lenne ha az 1.6 75LE 2 decivel enne többet mint az 1.2 45LE ez max vidékre igaz szerintem és hosszútávra :) 1.4 corsám, úgy beveri városba a 7-9et mint a szart :D az 1.6 is ennyit kb de ha ennyit eszik az 1.2 is akkor egy kalap szär :D:D

nekem stabil 7fél volt a fogyasztásom városban, autópályán 150-160as átlaggal 9, tartós 120-as haladással meg hat alá ment, tudom nem egy hibrid, de teljesen élhető

Link to comment
Megosztás:

Az'Én 12ST-m beéri 7.4L-rel városban, pedig jellemzően olykor sietnie kell.Bár OHV, de még karbis/kézi szivatós.Télen ez egy literrel több.A rövid váltónak hála nagyon jól ki lehet vele ugrani városban, vagy csak furakodni.

Hosszabb távon pedig bőven 6L alatt van. :)

Amúgy gyárilag 55LE volt.Mivel pöccre indul, és még a gyári Opel olajat sem eszi, arra gondolok hogy meg is vannak a horzepóverei! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Termeltetek ám pár nap alatt.

Futómű gyáriban tényleg fos. Enyém most készül el, de ez nem a végleges verzió lesz.

Lengőkarokat áthegesztettem, új szilentek és gömbfejek mindenhová, szilentből egyenlőre csak gyári, de tervben vannak a zöld szilentek. 60/40-es ültetés és Katona féle bilsteienek, később ezek helyett állítható magasságú és keménységű szettet szeretnék. a fék egyenlőre marad a 236-os astra hűtött Ferrodo fúrt tárcsákkal (ezek elvileg hétfőn érkeznek meg) és DS2000-es betéttel. Kerekek is maradnak az ATS-ek 175/60R13 Yokohama A539-el.

Féknél még a nagyobb rásegítőn és a nagyobb főfékhengeren agyalok.

Elkészült a váznyúlványokat összekötő merevítőm is, erről még lőnöm kell pár képet, kíváncsi vagyok a váleményekre, délután, ha lemegyek a műhelyhez csinálok párat.

Futómű részben:

http://kepfeltoltes.hu/view/110814/IMG0045...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/110814/IMG0045...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Azért az érdekes lenne ha az 1.6 75LE 2 decivel enne többet mint az 1.2 45LE ez max vidékre igaz szerintem és hosszútávra :) 1.4 corsám, úgy beveri városba a 7-9et mint a szart :D az 1.6 is ennyit kb de ha ennyit eszik az 1.2 is akkor egy kalap szär :D:D

5.5 volt, 5.7lett. :D Igen ez vidéki hosszútáv 110-es tempóval. Mivel a gazdája így használja 99%-ban ezért ezt tudom.

Bizony, az 1.2 tényleg ilyen, városban simán megeszik 9litert.

Link to comment
Megosztás:

Nem szeretnék offolni/flémelni, de ha már a nevemben (is) vitatkozik valaki engedjétek meg, hogy megvédjem az álláspontomat.

1. Én soha nem szerettem a 236-os fékeimet (először fura volt olvasni mintha én emellett kiálltam volna valamikor), de ennek ellenére igaz, hogy gyári felállásban normál használatban elég egy 236-os fék még egy F Astrára is. És ez bizony hegyi utakra is vonatkozik. Ha az ember ismeri az autóját és annak műszaki állapota a fék tekintetében rendben van, akkor meg tud állni biztonságosan. Ha valaki ugyanolyan tempót akar diktálni egy kanyargós hegyi úton mint egy síkon lévőn, akkor ott nem a fék lesz a hibás.

2. Olyan hogy egy fék jó vagy rossz, olyan nincs. Milyen szempontból, milyen autón és mire? Egy kis fék jobb a nagyobbtól, mert könnyebb és a könnyebb dolgok a forgó és rugózatlan tömegnél egyértelműen előnyösebbek, gyorsulás, lassulás, úttartás és fogyasztás szempontjából kedvezőbb, és jobban is adagolható. Persze a különbségeket a megfelelő mértékkel kell kezelni. És a nagy fék is jobb a kicsinél, mert sokkal jobban terhelhető és nagyobb tartalékokkal rendelkezik, ami különösen fontos romló műszaki paramétereknél és úgy általában is.

3. Önmagában egy fék attól, hogy kisebb vagy nagyobb nem eredményez változást a fékútban. A fékút legnagyobb részben a kerék és az útfelület közötti tapadáson (súrlódási tényezőn) múlik. És akkor a legkisebb, ha az úthoz képest néhány százalékos szlippel van fékezve a kerék (ha még jól rémlik :D ) Tehát ha egy autóban a fék bármikor bármilyen körülmények közt meg tudja fogni a kerekeket, akkor ahhoz az autóhoz elegendő az a fékteljesítmény, és nem is kell rá nagyobb fék, sőt az talán hátrányos is lenne a fenti okok miatt. A félreértések elkerülése végett megjegyzem, hogy a bármikor nemcsak annyit jelent hogy bármilyen sebességről, hanem azt hogy bármilyen sebességről történő fékezés bármelyik pillanatában. Azaz ha 150-ről és 100-ról is be lehet satuzni a kereket az nem azt jelenti, hogy 150-ről 100-ig tartó erőteljes fékezés után erre még mindig képes a fék. Egy újabb gyorsítás utáni fékezésről nem is beszélve.

4. Sokan gondolnak úgy a fékekre mint a kipufogóra: minél nagyobb annál jobb. Sajnos nem így van, mindig az optimumot kell keresni és mindig rendszerben kell gondolkozni a lehető legtöbb paraméter figyelembe vételével. Ha nem említ senki semmilyen szempontot, akkor a vita parttalan és az marad a végére hogy a másik a hülye. Ennek nincs sok értelme.

5. Demónak beszólni nem menő. :D És nem csak azért mert a fórumozók 99%-a kiáll mellette, hanem mert tényleg letett valamit az asztalra, ami ugyan nem jelenti azt hogy mindig és mindenben igaza van, de hatalmas tapasztalattal rendelkezik, ami esetenként legalább annyit számít, mint az elmélet. Amúgy meg ha másért nem, akkor tiszteletből.

Amúgy tudtam volna neked melót a nagybátyám autószerelő műhelyében Óbudán de ezzel a hangnemmel elrúgtad ezt a lehetőséget. :D

Nem tudhatod ki van a drót másik végén....

6. Bár nem ismerem az előzményeket (ha volt is valami), de ilyet oltári nagy suttyóság írni, mert nem tudhatod ki van a drót másik végén... (persze nem csak ezért)

7. Nem vagyok hardcore tuner. Nem is tudom miaz. Kerestem értelmező kéziszótárban, de nem találtam semmit. Youtube-on meg

van. Ilyet nem tudok. :)
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.