Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Hello!

Jó sokat írtatok!

Na, akkor kezdem. :)

Az F13-as váltóra sem gányolt módon lehet beépíteni az NE-t. Elviszed egy profi esztergályoshoz a lendítőt, aki igényesen átfúrja az osztókört és csinál egy gyűrűt bele, nincs ebben semmi gányolás érzésem szerint, csak egy jó esztergályos kell hozzá. Ennyi erővel egy könnyített lendkerék is gányolás, mert az esztergályos szétfúrkodja, meg elvékonyítja.... Valóban bátor megoldás, mert az igazi mégiscsak egy jóféle acél lendítő, de a máikat is rengetegen használják versenysportban teljesen üzembiztosan.

Mi tréningautóként használtuk sokáig az astrat, nem volt kímélve sose és még csak kuplungos sem lett.

F16-os váltóval is lehet átépíteni és biztos gyáribb, de corsanal valamivel mindenképp variálni kell vagy a féltengellyel vagy lendítővel.

Mi anno az astraba is azért tettük F13-as váltóra, mert nem akartam még féltengelyre, váltóra, nagy csonkálványra költeni, mert megvoltak számlálva szegény autó napjai.

Link to comment
Megosztás:

...

Mi anno az astraba is azért tettük F13-as váltóra, mert nem akartam még féltengelyre, váltóra, nagy csonkálványra költeni, mert megvoltak számlálva szegény autó napjai.

Pedig Astrához találsz gyári féltengelyt/váltót stb. olcsóér bontásból is, mert abból volt gyárilag is nagyblokkos, a Corsát viszont csak 1.6-os motorig csinálták. Mondjuk, ha már úgyis "meg voltak számlálva a napjai", akkor mindegy :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem sem rásegítő kérdése a jó fék, egy rendes tárcsa, nem is kell annyira extrának lennie. A c16ne-ben brembo tárcsa van textar betétekkel ami bőven jó utcára, a c20xe-ben mart ferodo tárcsa ds2500-as betéttel 20 perc pályázást simán bír, hozzáteszem a szinterezés elolvadt a felnin... Rásegítő nekem mindkettőben gyári, fékben most így elég.

jövőhéten készülnek az új melső stabrudaim, meg egy hátsó toronymervítő is mert:

aug.23.kedd.nyíltnap.a.hungaroringen.

Ez részben igaz, ha rossz minőségű féktárcsáid és/vagy fékbetéteid vannak, akkor lehet akármilyen nagy és jó rásegítőd, nem lesz jó féked.

De ha egy gyenge, vagy hibás rásegítőd van, akkor sem lesz, lehetnek akármilyen jó fékcuccaid.

Amúgy a GSI-kben nagyobb a rásegítő, mint a többi Corsában, ezért lehet, hogy neked nem tűnik gyengének a fék.

Én ültem már NE Corsában, amit az én XE-m után vezettem és az első kereszteződésben igencsak leizzadtam, mert nem tudtam, hogy megállok-e vele... :) :D :D

Nagyon sokat számít a rásegítő és a főfékhenger is!

Ha addigra szépen összeáll a Corsa, lehet én is kinéznék vele, de ígérni nem merem :lol:

Hello!

Jó sokat írtatok!

Na, akkor kezdem. ;)

Az F13-as váltóra sem gányolt módon lehet beépíteni az NE-t. Elviszed egy profi esztergályoshoz a lendítőt, aki igényesen átfúrja az osztókört és csinál egy gyűrűt bele, nincs ebben semmi gányolás érzésem szerint, csak egy jó esztergályos kell hozzá. Ennyi erővel egy könnyített lendkerék is gányolás, mert az esztergályos szétfúrkodja, meg elvékonyítja.... Valóban bátor megoldás, mert az igazi mégiscsak egy jóféle acél lendítő, de a máikat is rengetegen használják versenysportban teljesen üzembiztosan.

Mi tréningautóként használtuk sokáig az astrat, nem volt kímélve sose és még csak kuplungos sem lett.

F16-os váltóval is lehet átépíteni és biztos gyáribb, de corsanal valamivel mindenképp variálni kell vagy a féltengellyel vagy lendítővel.

Mi anno az astraba is azért tettük F13-as váltóra, mert nem akartam még féltengelyre, váltóra, nagy csonkálványra költeni, mert megvoltak számlálva szegény autó napjai.

Ha jól tudom, volt gyárilag is nagyblokkos lendkerék F13-hoz. :) Azzal nem kell trükközni.

Ez a furkálós történet nekem nagyon nem tetszik, nem vicces, ha szétrobban egy lendkerék...

Most ég és föld a236os képest csak gondoltam még brutálabb legyen ez már csak megalománia.

Fékkel kapcsolatban nem igazán létezik megalománia, legalábbis nem Opeles körökben.

A legtöbb embernél megáll a dolog a 256-nál, mert az a legnagyobb 4x100-as fék. 5-lyukasból is 288 a legnagyobb, amit különösebb faragás nélkül fel lehet rakni és még beszerezhető. Egy Corsára pedig még minden rossz érzés nélkül felraknám a 288-at, mert az egy nagyon jó fék! :D

Link to comment
Megosztás:

Fékkel kapcsolatban nem igazán létezik megalománia, legalábbis nem Opeles körökben.

A legtöbb embernél megáll a dolog a 256-nál, mert az a legnagyobb 4x100-as fék. 5-lyukasból is 288 a legnagyobb, amit különösebb faragás nélkül fel lehet rakni és még beszerezhető. Egy Corsára pedig még minden rossz érzés nélkül felraknám a 288-at, mert az egy nagyon jó fék! :)

a 288as tárcsák vajon beférnek még 15ös kerekek mögé?

Link to comment
Megosztás:

Át szokták fúrni, meg csinálnak tehermentesítőt neki... Vagy vehetsz meriva 280as tárcsát.

nem furkálunk semmit...viszont ez a meriva nem rossz ötlet,megnéztem tényleg 280as tárcsái vannak :) (végre vmi hasznodat is látom :D ) és akkor csak nyereg meg tárcsa és ennyi?

Link to comment
Megosztás:

nem furkálunk semmit...viszont ez a meriva nem rossz ötlet,megnéztem tényleg 280as tárcsái vannak :) (végre vmi hasznodat is látom :D ) és akkor csak nyereg meg tárcsa és ennyi?

Maga a nyereg ugyan az a 280ashoz, nyilván a nyeregtartó más, de azt meriváról nem is tudod áttenni. Még a saját szememmel nem láttam ilyen configot, de működhet.

Link to comment
Megosztás:

Maga a nyereg ugyan az a 280ashoz, nyilván a nyeregtartó más, de azt meriváról nem is tudod áttenni. Még a saját szememmel nem láttam ilyen configot, de működhet.

na ha majd találkozol olyannal aki látott már olyat aki csinált ilyet akkor szólj hogy hogy oldotta meg :)

Link to comment
Megosztás:

280-as tárcsához max a 284-es nyerget tenném fel, a 288-at nem.

Inkább az átfúrás cnc-n.

most lehet butaságot kérdezek,de megfúrod úgy a 288as tárcsát úgy hogy a 4felfogatási pontra felmenjen (persze a hozzá való nyereggel),tehermentesítőt teszel rá és ennyi?

Link to comment
Megosztás:

Na, ma felpróbáltam a 256-os fékeket és nem fér el az ATS felnivel sem sajnos.... Erről ennyit, kell nagyobb kerék. :)

Más! Tényleg senkinek nincs egy felesleges fordulatszámmérős óracsoportja Corsahoz, elvileg az E Kadetté is jó lehet bele, ha jól emlékszem.

nekem a 14be is majdnem leveri a súlyokat szóval 13ba esélytelen kb. Nekem van zöld hátteres b corsas fordulatszámmérő nélkül.
Link to comment
Megosztás:

Na, ma felpróbáltam a 256-os fékeket és nem fér el az ATS felnivel sem sajnos.... Erről ennyit, kell nagyobb kerék. :)

Más! Tényleg senkinek nincs egy felesleges fordulatszámmérős óracsoportja Corsahoz, elvileg az E Kadetté is jó lehet bele, ha jól emlékszem.

nekem a 14be is majdnem leveri a súlyokat szóval 13ba esélytelen kb. Nekem van zöld hátteres b corsas fordulatszámmérő nélkül.

Nekem meg van saabé, kb pont ugyan akkora hasznát venné, mint a tiednek. :D

Link to comment
Megosztás:

most lehet butaságot kérdezek,de megfúrod úgy a 288as tárcsát úgy hogy a 4felfogatási pontra felmenjen...

Várjál, de 5x110-es tárcsát (már ha arról van szó) nem lehet átfúrni 4x100-ra sehogyan sem mert két furat át fog szakadni...

Viszont 284-es tárcsából tuti hogy van 4x100-as megoldás (mármint gyárilag, olyan amit nem kell fúrkálni), mert az egyik helyi Calibrán az van fent. Majd megkérdezem tőle hogy milyen tárcsa is az pontosan.

Link to comment
Megosztás:

Várjál, de 5x110-es tárcsát (már ha arról van szó) nem lehet átfúrni 4x100-ra sehogyan sem mert két furat át fog szakadni...

Viszont 284-es tárcsából tuti hogy van 4x100-as megoldás (mármint gyárilag, olyan amit nem kell fúrkálni), mert az egyik helyi Calibrán az van fent. Majd megkérdezem tőle hogy milyen tárcsa is az pontosan.

van merivának 280as tárcsa 4x100as "kiszerelésben" is,sztem mi arról beszéltünk már itt a végén :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.