Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Végre jel-re állítottam a motort.Be is indul ,de csak úgy,ha a karburátorba töltök egy kis benzint viszont ha az elég, leáll a motor.Szépen teker,akadás mentes(kézzel is)Ha gyújtásra rakom nem fröcsköl benzint.Valamiért nem kap benzint.Mi lehet a gond?Néha ha leállítom(leveszem gyújtásról akkor búg az alapjárati motor!Akku saru levételénél szünik meg.<_<

Leszedtük a karburátor-ról a 2 benzin csövet.Ha gyujtásra rakom nem jön egyikből se benzin.A karburátort szétszedtem(alapjárati szelep,uszó),de tiszta benne minden.Átfujtam ,de csak az utastér felöli benzincső "csatlakozón"lehet funi a másikon nem tudom fújni!

Hol találjuk a benzin pumpát?Hátsó ülés alatt találtam valamit ,dede nem tudom pontosan mi az.Előre is köszi!

Ha nem sikerülne megoldani,de megtudná valaki nézni élőben,aki közel lakik hozzám meghálálnám :rolleyes:

Lehet köze a vezérműszíj szakadáshoz?Ja és még azt szeretném valakitől megkérdezni,hogy a Biztosíték panelon melyik számhoz hány A-os biztosíték kell.pl 1-es hez 10 A-os.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végre jel-re állítottam a motort.Be is indul ,de csak úgy,ha a karburátorba töltök egy kis benzint viszont ha az elég, leáll a motor.Szépen teker,akadás mentes(kézzel is)Ha gyújtásra rakom nem fröcsköl benzint.Valamiért nem kap benzint.Mi lehet a gond?Néha ha leállítom(leveszem gyújtásról akkor búg az alapjárati motor!Akku saru levételénél szünik meg.<_<

Leszedtük a karburátor-ról a 2 benzin csövet.Ha gyujtásra rakom nem jön egyikből se benzin.A karburátort szétszedtem(alapjárati szelep,uszó),de tiszta benne minden.Átfujtam ,de csak az utastér felöli benzincső "csatlakozón"lehet funi a másikon nem tudom fújni!

Hol találjuk a benzin pumpát?Hátsó ülés alatt találtam valamit ,dede nem tudom pontosan mi az.Előre is köszi!

Ha nem sikerülne megoldani,de megtudná valaki nézni élőben,aki közel lakik hozzám meghálálnám :rolleyes:

Lehet köze a vezérműszíj szakadáshoz?Ja és még azt szeretném valakitől megkérdezni,hogy a Biztosíték panelon melyik számhoz hány A-os biztosíték kell.pl 1-es hez 10 A-os.

Lehet akár relé is,vagy bizti vagy ac. -_- vagy nagymama lekvárja. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Sziasztok!

A gyújtáskapcsolóval van gond, ha leveszem a kocsiról a gyújtást, a kulcs már a kezemben és jár a motor??? :rolleyes:

Milyen motor? Diesel? Ha leveszed az akksi sarut, akkor is jár, csak lefullasztani lehet?

Mert olyanról már hallottam, hogy annyira felmelegedett a motor, hogy öngyulladt az üzemanyag benne már, de szerintem ez nagyon ritka eset, inkább, ahogy írtad is a gyújtáskapcsolót kéne megnézni. Esetleg valami relé elromlott és behúzva marad.

Link to comment
Megosztás:

Milyen motor? Diesel? Ha leveszed az akksi sarut, akkor is jár, csak lefullasztani lehet?

Mert olyanról már hallottam, hogy annyira felmelegedett a motor, hogy öngyulladt az üzemanyag benne már, de szerintem ez nagyon ritka eset, inkább, ahogy írtad is a gyújtáskapcsolót kéne megnézni. Esetleg valami relé elromlott és behúzva marad.

Köszi a segítséget! :rolleyes:

Benzines 1.4 i, C14NZ

A kuplungról szoktam utoljára levenni a lábam és többnyire olyankor finoman leáll a motor.

Egyszer fordult elő, hogy a kuplungon már nem volt rajta a lábam csak a féken, a motor leállt a kulcs még benne de nem volt gyújtáson és a fékpedál nyomkodásával ütemesen világított a műszerfal és megszólalt a rádió. A rádió amúgy csak akkor szól, ha gyújtáson van.

El tudom képzelni hogy a meleg rásegit a szituhoz, mert a legnagyobb tikkasztóban, sportos' vezetés után produkálja. (Akksit még nem piszkáltam.)

Vélemény?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget! :rolleyes:

Benzines 1.4 i, C14NZ

A kuplungról szoktam utoljára levenni a lábam és többnyire olyankor finoman leáll a motor.

Egyszer fordult elő, hogy a kuplungon már nem volt rajta a lábam csak a féken, a motor leállt a kulcs még benne de nem volt gyújtáson és a fékpedál nyomkodásával ütemesen világított a műszerfal és megszólalt a rádió. A rádió amúgy csak akkor szól, ha gyújtáson van.

El tudom képzelni hogy a meleg rásegit a szituhoz, mert a legnagyobb tikkasztóban, sportos' vezetés után produkálja. (Akksit még nem piszkáltam.)

Vélemény?

Szerintem tuti valami elektormos hiba. Nem kötöttetek be autórádiót mostanában? Szerintem simán az állandó táp és a gyújtáskapcsoló utáni táp összeér valahol. Az is lehet, hogy valahol "szerencsésen" olvadt össze két vezeték és nem testzárlat van, hanem ez a kétfajta táp keveredik össze.

Ha nem volt az elektronikához nyúlva, akkor esetleg még a generátor fesz.szabályzó környékére tudok gondolni, főleg, hogy kicsit csapatósabb vezetés után csinálja, de ebben nem vagyok olyan biztos -bár én már semmin nem csodálkozom. Első körben a kábeleket lenne érdemes átnézni, kezdve az akksi testkábeleitől, meg a biztosítéktábla/relék környékén. Főleg az esetlegesen toldozott-foltozott vezetékek gyanúsak. Valami autóvillamosságissal lenne az igazi megnézetni, hogy mit mond rá.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem tuti valami elektormos hiba. Nem kötöttetek be autórádiót mostanában? Szerintem simán az állandó táp és a gyújtáskapcsoló utáni táp összeér valahol. Az is lehet, hogy valahol "szerencsésen" olvadt össze két vezeték és nem testzárlat van, hanem ez a kétfajta táp keveredik össze.

Ha nem volt az elektronikához nyúlva, akkor esetleg még a generátor fesz.szabályzó környékére tudok gondolni, főleg, hogy kicsit csapatósabb vezetés után csinálja, de ebben nem vagyok olyan biztos -bár én már semmin nem csodálkozom. Első körben a kábeleket lenne érdemes átnézni, kezdve az akksi testkábeleitől, meg a biztosítéktábla/relék környékén. Főleg az esetlegesen toldozott-foltozott vezetékek gyanúsak. Valami autóvillamosságissal lenne az igazi megnézetni, hogy mit mond rá.

Nagyon köszönöm válaszod!

Ahogy olvastam írásod akkor jutott eszembe, hogy nemrég az első két gyári (műszerfalfelsősarkaiban) hangszórók vezetékénél próbáltam befújni, mert hol megszólalnak hol nem. Lehet hogy olyan helyre is jutott ahová nem kellene??? :rolleyes: - Persze a hangszórók nem lettek jobbak <_<

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszönöm válaszod!

Ahogy olvastam írásod akkor jutott eszembe, hogy nemrég az első két gyári (műszerfalfelsősarkaiban) hangszórók vezetékénél próbáltam befújni, mert hol megszólalnak hol nem. Lehet hogy olyan helyre is jutott ahová nem kellene??? :rolleyes: - Persze a hangszórók nem lettek jobbak <_<

Ilyen befújkálástól azért nem kéne, főleg hangszórónál, hogy ilyen hibák legyenek.

Link to comment
Megosztás:

Hello,

Tud nekem valaki ötletet adni, miként rövidítheném le az F20-as váltó áttételeit?

A mostani túl hosszú, 240 felett van a vége...

Az a 240 valójában talán nincs is 220, a kisebb kerekek miatt mutat annyit a digit. Én próbálgattam sokféle váltót, különböző végáttételekkel és egy A Corsában a hosszabbak bizonyultak a legjobbnak.

Amúgy a legegyszerűbb, ha rádobsz egy rövidebb F16-ot, pl. C374, vagy C394. C394-est próbáltam, 126-nál pörgött 4000-et, és 210-nél tiltott 5-ben óra szerint. Gyorsulásban semmivel nem volt jobb, mint egy hosszabbal, fogyasztásban meg főleg nem volt kedvezőbb.

Van rá mód, hogy pontosabban mutasson a digit, be kell szerezni egy 15 impulzos jeladót B Corsából, vagy Tigrából és máris nem fog olyan hosszúnak tűnni az a váltó. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az a 240 valójában talán nincs is 220, a kisebb kerekek miatt mutat annyit a digit. Én próbálgattam sokféle váltót, különböző végáttételekkel és egy A Corsában a hosszabbak bizonyultak a legjobbnak.

Amúgy a legegyszerűbb, ha rádobsz egy rövidebb F16-ot, pl. C374, vagy C394. C394-est próbáltam, 126-nál pörgött 4000-et, és 210-nél tiltott 5-ben óra szerint. Gyorsulásban semmivel nem volt jobb, mint egy hosszabbal, fogyasztásban meg főleg nem volt kedvezőbb.

Van rá mód, hogy pontosabban mutasson a digit, be kell szerezni egy 15 impulzos jeladót B Corsából, vagy Tigrából és máris nem fog olyan hosszúnak tűnni az a váltó. :rolleyes:

Ó, köszönöm a gyors reakciót.

Le fogom mérni a sebességemet GPS-el fordulathoz minden fokozatban, abból a valós vége is meglesz. Eddig csak azt néztem csak, hogy GPS100-nál 110-et mutat, ha lineáris a csalás akkor a 240 tényleg max 220 csupán.

Ez a módosítás nekem a pályázáshoz kell, ugyanis a jelenlegi áttétellel kakucson vagy a hungaroringen a kanyarok nagy része 2. vége, vagy 3. alja. Kijárati íven nem szerencsés váltani, persze lehet rá ívet vadászni. A cél, hogy 3.-ban kb 1000-el nagyobb legyen a fordulatszámom és így már lehet merengenem 2:2X-es köridőn.

Legutobb egy c20xe B corsa után mentem a hungaroringen, aki sok kanyart kisebb fokozatban vett mint én és nem lett minden esetben gyorsabb. Kanyarban és féktávon tudtam csak hozni rajta.

Neked van váltód odahaza?

B.

Link to comment
Megosztás:

All right, all right A-L-L R-I-G-H-T, Fire 'em UP! <_< :rolleyes:

No csak technikai kérdésem lenne. Az 1,2 W-os foglalat nélküli műszerfal világítás izzó az ugyan az mint a T10-es foglalatú izzó, mert akk máris rendelem a kék ledeket. Lécci mielőbbi választ várok. Köszke mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy C13N motorkódú A Corsám.

Az a problémám vele, hogy mikor beindítom, akár hidegen, akár melegen, gyakran előfordul, hogy egész egyszerűen leáll a motor önmagától. Ez akkor még inkább megfigyelhető, mikor tolatok, akkor szinte minden esetben kuplungbenyomáskor lefullad. Egyébként pöccre indul az autó, de az előbb említett leállást megelőzően az alapjárat is nagyon ingadozó. Már több fórumozónak is írtam ezzel kapcsolatban, azonban a probléma továbbra is fennáll...

Cseréltem benzinszűrőt, kitakarítottam az alapjárati szabályozó szelepet, a fojtószelepházat, illetve kicseréltem a gyújtáskábeleket.

Valamint a probléma akkor is előfordul, mikor piros lámpához közeledve benyomom a kuplungot, akkor is leáll.

Kivettem az AC pumpát is, kitakarítottam, de nem tűnt piszkosnak.

Cserélve lett még az akkumulátor és a gyertyák is.

Továbbá az is megfigyelhető, hogy a hiba esős időben még sűrűbben jön elő, illetve, hogy rángat a motor menet közben egy bizonyos fordulaton (4-esben 80 körül), valamint egy intenzívebb gázadás esetén megtorpan, majd elkezd húzni.

Azt szeretném kérdezni, hogy véleményetek szerint mi lehet a hiba oka, mivel a fórumon már szinte minden ehhez hasonló hibával kapcsolatos topicot elolvastam, de nem igazán tudom eldönteni, hogy pontosan mi is okozhatja ezt a hibát: AC relé, rossz légtömegmérő vagy esetleg a fojtószelepállás jeladó ment tönkre?

Még annyit megfigyeltem, ha üresben rálépek a gázra, akkor a fordulatszám csak kisvártatva esik vissza nem pedig azonnal. Nem tudom ez normális-e? Iletve az alapjárati szab.szelep tisztításakor azt is megfigyeltem, hogy az a kis "rugós pöcök" jobban kint van mint egy új alapjárati szab.szelep esetében. Ezt sem tudom, hogy ez okozhatja-e a problémát?

Kérlek Benneteket, ha tudtok segítsetek!

Köszönettel:

Magicmaker

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem a gyújtástrafót, elosztófedelet és a rotort is, ami egyébként nemrég lett cserélve, nem találtam a kábeleken sem szakadást, sem égést sehol. (persze, tudom, hogy ettől függetlenül lehet még más baja is)

Azonban korábban olvastam itt a fórumon, hogyha a jeladókat akarom ellenőrizni, akkor azt úgyis meg lehet tenni, hogy lehúzom a csatlakozót a jeladóról és beindítom a motort (remélem ezt jól értettem).

Mivel a hiba kivillogtatása nem hozott eredményt, így a lehúzós módszert választottam. Az eredmény a következő volt:

Lehúztam a lambdaszonda dugaszát, nem történt semmi változás, ugyanúgy indult a motor, akadozott az alapjárat, hol fel, hol lement. Ugyanez történt a hűtővíz hőmérséklet jeladó lehúzásakor is. Viszont mikor a szívócsőnyomás-jeladó vezetékét húztam le, akkor az indítás után teljesen egyenletes lett az alapjárat, nem dadogott a motor. Ezt követően úgy voltam vele, hogy na lényeg megvan a hiba (gondoltam én), így levettem egy pár percre az egyik akkusarut, csakhogy törlődjön a hibakód (mivel lehúzott szívócsőnyomás-jeladó mellett egyenletes volt ugyan az alapjárat, de a motorellenőrző lámpa világított). Majd amikor újra beindítottam, szintén úgy, hogy le volt húzva az említett jeladó csatlakozója, akkor újra dadogott a motor, és hallani lehetett, amint az AC időnként több benzint pumpál, csakhogy le ne álljon a motor, de aztán végül lefulladt megint.

Ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy szerintetek szívócsőnyomás-jeladó a hibás egyértelműen, vagy ez nem elég ok a cserére ? (mivel azért nem olyan olcsó alkatrész)

Valamint elképzelhető az is ,hogy a takarítás ellenére mégis az alapjárati szab. szeleppel van a gond? (írtam ,hogy az a kis rugós pöcök nálam jobban kint van, mint egy újon)

Előre is köszönöm a válaszokat, illetve megkérném, aki győri, hogyha tud egy jó, megbízható (opel)szerelőt, akkor legyen szíves írja meg ide, köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.