Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hallani egy kattanást,amikor elfordítod a folytószelepet?

Küldenék egy képet mind a kettő fajta potiról,csak az a baj, hogy itt nálunk a cégnél az összes képfeltöltős oldal le van tíltva...este otthonról megpróbálok,vagy adj egy emailcímet Privát levélben és átküldöm oda!

Igen hallani a mikrokapcsoló hangját, a rajzok alapján újra megpróbálom...addig úgysem nyugszom, amíg ki nem derül...:devlish:

Köszönöm szépen.

Üdv

Elküldve
Régen ugyanúgy néztek ki a kapcsolók és a potik.

Pl. C20NE és C20XE folytószelepállás érzékelők.

Honnan tudom akkor, hogy az enyémben melyik van?

Elküldve
A te pillangópotid állítható felszerelésű,vagy nem?

Mert a C20NE-t is két félével szerelték, az állíthatót úgy kellett felszerelni, hogy addig forgattad a pillangószelep tengelyén,amig nem éreztél egy kis ellenállást,akkor volt 0 állásban és akkor kellett meghúzni a csavarjait,ráadásul ezt ki is lehet mérni egy egyszerű múltiméterrel, a másik félét csak rögzíted a két csavarjával fixen és annyi,az kimérni sem tudod házilag.....

Az állítható ellenőrzése:

Ha fogsz egy múltimétert és leveszed a poti csatiját,akkor a műszert kapcsold ellenállás mérésbe és tedd rá az egyik vezóját a 2-es lábára, a másikat a testre,alap helyzetben 0 Ohm-nak kell lennie,aztán adsz neki egy kis gázt a pillangószelep elfordításával és ekkor kellene,hogy hallj egy kattanást és az ellenállása végtelen nagy kell, hogy legyen,tehát szakadás!Aztán a műszer azon vezóját,ami a 2-es lábon volt rakd át a 3-asra és adj neki max gázt,ekkor megint 0 Ohm-ot kell mérj! Ha így működik,akkor jó a poti!

Most mértem meg a hsz alapján. Az első lépésnél alapból 0, a folytószelep elfordításnál szakadást mutatott, tehát frankó. A 2-es lábról átraktam a 3-ra, de max gáznál nem ugrott vissza 0-ra....ez van.

Talán lesz egy ascónáról próbára ez a poti, akkor végleg kiderül.

Köszönöm a segítséget.

Üdv.

Elküldve
Honnan tudom akkor, hogy az enyémben melyik van?

A kapcsoló felfogató furatai oválisak, hogy be tudd állítani! A pot felfogatása fix.

Meg sztem a képeken is látni a külömbséget!

Igazából a motorvezérlőtől függ, hogy potis,vagy kapcsolós!

A C20NE motornál Motronic ML4.1-es vezérlőhöz kapcsolós van,míg a 1989.szeptembere után gyártottak Motronic M1.5-os vezérlővel készültek,ezeké már potis!

Hogy a te mocidnál hogy van azt nem tudom,deha kattan akkor a tiéd kapcsolós...

Elküldve
Most mértem meg a hsz alapján. Az első lépésnél alapból 0, a folytószelep elfordításnál szakadást mutatott, tehát frankó. A 2-es lábról átraktam a 3-ra, de max gáznál nem ugrott vissza 0-ra....ez van.

Talán lesz egy ascónáról próbára ez a poti, akkor végleg kiderül.

Köszönöm a segítséget.

Üdv.

Igazán nincsen mit! :devlish:

Elküldve
A trafó alatti gyújtásmodulra gondolsz ugye?

Hétfőre felviszem Pestre trafóstól,mert még a konzolon is rajta van a trafóval együtt.

Jövőhét valamelyik napján elgurulsz hozzánk és megpróbázzuk! :devlish:

No, tegnap megtörtént. Nagyon szépen köszönöm a segítségedet még1szer.

Sajnos a hiba nem ez volt így tovább haladok a témában.

Elküldve

Sziasztok!

Az autó 1991-es 1.4(C14NZ).Még a rúgós feszítő görgős.Megtaláltam a hiba forrást(valószínű).A feszítőgörgőt a kezembe fogtam majd simán kivettem,miután az alsó műanyag takarót leszedtem.Beletört a csavar a motorba és gondolom a görgő miatt elszakadt a szíj.Kérdésem:A feszítőgörgőt hogy kell visszarakni rendesen?Van valami okossága amit a rajzon bejelöltem?

2j2gm1l.jpg

Elküldve
Sziasztok!

Az autó 1991-es 1.4(C14NZ).Még a rúgós feszítő görgős.Megtaláltam a hiba forrást(valószínű).A feszítőgörgőt a kezembe fogtam majd simán kivettem,miután az alsó műanyag takarót leszedtem.Beletört a csavar a motorba és gondolom a görgő miatt elszakadt a szíj.Kérdésem:A feszítőgörgőt hogy kell visszarakni rendesen?Van valami okossága amit a rajzon bejelöltem?

Semmi extra!

A rajta található fület beilleszted a motor oldalába,ahol van rajta egy kis mélyedés!

Aztán felfogatod a csavarjával, meg is húzhatod, ezután feszítesz a görgőn annyit, hogy a két kis lyuk egybe essen és beledugsz vmit.....ha helyén van a vezérműszíj,akkor csak egyszerűen kihúzod belőle azt a valamit! :rolleyes:

Elküldve
Többször törtünk és szakítottunk már be mindannyian csavart, a csavar kiszedése többféle módon történhet itt egy ősi megoldás:

A beszakadt csavarra egy másikat hegeszteni, nem is ez a spanyolvisz a dologban, hanem az alátét.

Először alátétet hegeszteni, uána az odahegesztett alátétre a "kihajtócsavart".

Ha a csavar mélyen bent ül a menetben a "kihajtócsavar" már nehezen vagy egyáltalán nem hegeszthető a bennrekedtre. Az alátét ezt a nehézséget oldja meg, mivel könnyebb odahegeszteni.

Köszi szépen!A beletört csavart nem tudom sehogy kiszedni :S :rolleyes:

Ennyit tudsz tenni. ;)

Elküldve
Köszi szépen!

De nincs hegesztőm és mélyen benne van a csavar!

Akkor vagy kérj valakitől kölcsön, vagy vidd el valakihez, akinek van! :rolleyes:

Elküldve
Akkor vagy kérj valakitől kölcsön, vagy vidd el valakihez, akinek van! :rolleyes:

Ha szint alá tört elég nehéz lesz kiveni hegesztéssel,inkább tőcsavarkiszedő,vagy fúró lesz a megoldás.

Bár a tőcsavarkiszedő meg ha beletörik,óriási szopás.

Elküldve
Ha szint alá tört elég nehéz lesz kiveni hegesztéssel,inkább tőcsavarkiszedő,vagy fúró lesz a megoldás.

Bár a tőcsavarkiszedő meg ha beletörik,óriási szopás.

A tőcsavarkicsedős dolog lenne sztem is a megoldás, de azt is inkább egy hozzá értőre bíznám csak,mert tényleg óriási szopás lesz!

Elküldve

SZiasztok!

Mintha régen beszéltünk volna olyanról, hogy valaki kiiktatta az aktív szenes szűrőt. Hogyan kell ezt? Nem akarom végleg így hagyni, de szerintem most rossz, és kib*sz velem.

HELP!

Elküldve

Ez engem is érdekel, mert szinte az összes cső szét van nyílva körülötte, meg úgy tudom, hogy kb 10 évig teszik a dolgukat ezek, utána meg csak úgy vannak - > plusszsúly:)

Elküldve
SZiasztok!

Mintha régen beszéltünk volna olyanról, hogy valaki kiiktatta az aktív szenes szűrőt. Hogyan kell ezt? Nem akarom végleg így hagyni, de szerintem most rossz, és kib*sz velem.

HELP!

Hali!

Csak egyszerűen lehúzod a tank felé menő csövet és beletekersz egy csavart, hogy nem menjen bele kosz, meg a másikat a szívósorról, és azt is levakdugózod,meg persze a szivócsonk csonkját is,amiről lehúzod!

Azt meg úgy is lehet, hogy keresel egy olyan átmérőjű csövet,mint ami van rajta és annak az egyik végét rádugod a csonkra a másik végét meg szintén egy csavarral levakdugózod! Azért nem azt mondom, hogy azt is a szűrőnél vakdugózd le,mert lehet, hogy szét van repedezve a cső a sz6űrő és a szívócsonk között!

Elküldve
Ez engem is érdekel, mert szinte az összes cső szét van nyílva körülötte, meg úgy tudom, hogy kb 10 évig teszik a dolgukat ezek, utána meg csak úgy vannak - > plusszsúly:)

Meg ha a csövet szét vannak nyílva akkor ott elég szépen farsot tud szívni és lehet, hogy csak fordulatszám ingadozáson veszed észre...

Elküldve

Kedves Korzás!

Nem teljesen értem, amit írtál.

Szóval nekem 3 cső van a szűrőn.

1 kisebb méret, ez egy T elosztó szerű szelepre megy, ami a fékrásegítő és a szívósor közötti vákumcsövön van.

2 nagy, az egyik valahonnan hátulról jön, gondolom, ez a tank szellőztetője, a másik pedig a befecskendező ház aljáról jön.

Akkor most melyikkel mit kell csinálni?

A tank felől jövőt nem kell szabadon hagyni? A másik kettőt meg le kell dugózni? Ezt légyszi írd le mégegyszer.

Köszönöm!

Elküldve
Kedves Korzás!

Nem teljesen értem, amit írtál.

Szóval nekem 3 cső van a szűrőn.

1 kisebb méret, ez egy T elosztó szerű szelepre megy, ami a fékrásegítő és a szívósor közötti vákumcsövön van.

2 nagy, az egyik valahonnan hátulról jön, gondolom, ez a tank szellőztetője, a másik pedig a befecskendező ház aljáról jön.

Akkor most melyikkel mit kell csinálni?

A tank felől jövőt nem kell szabadon hagyni? A másik kettőt meg le kell dugózni? Ezt légyszi írd le mégegyszer.

Köszönöm!

Valóban igazad van és 3 cső van!

A legvéknyabbat azt a T elosztós cucc és a szűrő között dugóznám le!

Ami a befecskendező házhoz megy, azt meg a házon a csonkot,amire a cső van húzva.

Nekem a tank szellőztető is le van vakdugózva,mert jönne rajta a benzin szaga,ha meg nyomás lenne benne a hőtágulás miatt az a tanksapka alatt lazán elszökik!

Elküldve

Sziasztok. szakmai kérdésem lenne. 1,6 gsi corsa 91 es (nem tudom hogy kis lámpás vagy nagy lámpás nem láttam még másmilyet). c16nz motorkód, központi injektor 8v motor. 2.0 omega injektorsort ajánlottak most nagyon jó árba (10 rugó ) passzol e az enyémre szerintetek , ha igen akkor bonyolult e rárakni, vezérlés ilyesmi maradhat e vagy nagyon bele kell mászni? előre is köszi üdv: Lali

Elküldve
Sziasztok. szakmai kérdésem lenne. 1,6 gsi corsa 91 es (nem tudom hogy kis lámpás vagy nagy lámpás nem láttam még másmilyet). c16nz motorkód, központi injektor 8v motor. 2.0 omega injektorsort ajánlottak most nagyon jó árba (10 rugó ) passzol e az enyémre szerintetek , ha igen akkor bonyolult e rárakni, vezérlés ilyesmi maradhat e vagy nagyon bele kell mászni? előre is köszi üdv: Lali

Nem, mert a központi injektorosnak (ahogy a nevében is benne van) csak 1 pisilője van a szívócsonk közös részén, míg az injektorSOR a hengerénkénti injektoroshoz jó és másképp is néz ki, mint a központi. Amúgy, ha hengerenkéntid lenne (nem Z, hanem E -persze hengerfejcsere kérdése :rolleyes: ), akkor lehet, hogy belemenne, de nem tudom mennyit nyernél vele, hiszen a benzinnyomást is utána kéne húzni szerintem.

Elküldve

értem. nem tudom még hogy mit takar az hogy injektorsor az eladónak mert nem láttam még, lehet hogy rajta van a felömlő is. nem láttam még, az utánna állítást pedig megoldjuk ha nem babrás más benne :rolleyes: annyit mondtak még hogy nekem a központis az 4 vezetékes a hengerenkénti az meg 8. de nem tom nem láttam még. szal szerinted akkor kizárt a művelet?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.