Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok !

Debrecenbe hétvégén valaki?Nagyon gondolkodom rajta ,hogy jó lenne végre lemenni egy ilyen bulira a Corsával.

Kiderülne végre ,hogy milyen időt futna :devlish: .Eddig még csak 1x voltam vele Kunmadarason ,de akkor még nem volt teljesen kész és nem üzemelt jól. Hemi meg is szólt érte :lol: .Jó lenne ha jönne valaki .

Elküldve

Voltál már a Pálfi Lacinál vele? Neki volt a sárga 2000 16V Turbós A Corsája Tatabányán.

Én is szívesen segítenék, mert van műszerem hozzá, meg minden, de nehéz lenne összehozni a találkát, mert én meg Kalocsa mellett lakok.

Amúgy az én tippem is pillangópoti lenne, esetleg Alapjárati motor. Mi a motorkódod? Csak mert van 3 különböző hengerenkéntis 1.6 A Corsában és abból is van 2-féle teljesen különböző befecskendező rerndszer.

Nem kell egyből mindent újat venni, könnyen lehet, hogy más, gyakrabb motorokon is ugyanilyen alkatrész van.

Konkrétan Pálfi Laci rakta be a Gsi motort bartelbe. A gsi amit vettem utólag, amiből át lett rakva minden, az a kasztni lesz "elvileg a sárga 2000 16V túrbós A corsa".

Ő is a vákumcsövezést mondta, hogy át kellene nézni, valamint ha a vezeték van megtörve, akkor újrahúzni kb 30 cm-ről. Még nem mentem el hozzá, próbálom a lehető legkevesebb pezóból megoldani a problémát.

A motorkód első 5 karaktere elég?...E 16 SE

Remélem ez alapján tudtok segíteni.

Előre is köszönöm.

Elküldve
Sziasztok !

Debrecenbe hétvégén valaki?Nagyon gondolkodom rajta ,hogy jó lenne végre lemenni egy ilyen bulira a Corsával.

Kiderülne végre ,hogy milyen időt futna :lol: .Eddig még csak 1x voltam vele Kunmadarason ,de akkor még nem volt teljesen kész és nem üzemelt jól. Hemi meg is szólt érte :lol: .Jó lenne ha jönne valaki .

Én sajnos nem tudok menni, mert még nincs kész a vasam, jövő hétvégén szeretnék vele Pécsre menni.

Szerintem menj el, biztos nem lesz rossz buli.

Konkrétan Pálfi Laci rakta be a Gsi motort bartelbe. A gsi amit vettem utólag, amiből át lett rakva minden, az a kasztni lesz "elvileg a sárga 2000 16V túrbós A corsa".

Ő is a vákumcsövezést mondta, hogy át kellene nézni, valamint ha a vezeték van megtörve, akkor újrahúzni kb 30 cm-ről. Még nem mentem el hozzá, próbálom a lehető legkevesebb pezóból megoldani a problémát.

A motorkód első 5 karaktere elég?...E 16 SE

Remélem ez alapján tudtok segíteni.

Előre is köszönöm.

Valahogy éreztem, hogy ha A Corsa GSI átépítésről van szó és tatabányai vagy, akkor Lacinak is van hosszá köze. :lol:

Tehát akkor a tiéd volt a piros GSI kasztni, amit most épít?

A pillangópotid elvileg megegyezik a C20NE-ével, abból meg van rengeteg. Ha jól emlékszek, akkor az alapjárati is megegyezik, de erre most nem vennék mérget. :devlish:

Elküldve
Én sajnos nem tudok menni, mert még nincs kész a vasam, jövő hétvégén szeretnék vele Pécsre menni.

Szerintem menj el, biztos nem lesz rossz buli.

Valahogy éreztem, hogy ha A Corsa GSI átépítésről van szó és tatabányai vagy, akkor Lacinak is van hosszá köze. :lol:

Tehát akkor a tiéd volt a piros GSI kasztni, amit most épít?

A pillangópotid elvileg megegyezik a C20NE-ével, abból meg van rengeteg. Ha jól emlékszek, akkor az alapjárati is megegyezik, de erre most nem vennék mérget. :devlish:

Igen, a piros Gsi az enyém volt, amit frankón átépített a Laci.

A C20NE-hez való pillangópotit a startautó valóban hozza A corsa-hoz, de a C 16 SEI motorkódú Gsi-hez. Nem tudom mennyire megbízható a startautós webshopos cucc, de az elméleted alapján az E 16 SE pillangópoti cucca jó a C 16 SE-be. Ha jól tudom az I az Irmscher-t jelenti.(?) Különbözik valamiben a SE és a SEI motorvezérlése? Mert ha nem, akkor a C20NE potija, jó az enyémhez..."az ellenségem ellensége a barátom" alapon.

Remélem nem volt kesze-kusza.

Üdv

Elküldve

Gyors utánanéztem a dolognak. Nekem C16SEI-m volt, azon sokminden stimmelt a C20NE-vel. Mind a kettő ugyanúgy Motronic-os.

Azt eddig is tudtam, hogy a C16SE Multec-es vezérléssel rendelkezik, így nincs rajta pl. légtömegmérő sem.

A Te E16SE-den pedig L3-Jetronic vezérlő van, na azt sajnos meg nem mondom, hogy azon milyen jeladók vannak, még soha nem volt közöm ilyen motorhoz. :devlish:

Elküldve
Igen, a piros Gsi az enyém volt, amit frankón átépített a Laci.

A C20NE-hez való pillangópotit a startautó valóban hozza A corsa-hoz, de a C 16 SEI motorkódú Gsi-hez. Nem tudom mennyire megbízható a startautós webshopos cucc, de az elméleted alapján az E 16 SE pillangópoti cucca jó a C 16 SE-be. Ha jól tudom az I az Irmscher-t jelenti.(?) Különbözik valamiben a SE és a SEI motorvezérlése? Mert ha nem, akkor a C20NE potija, jó az enyémhez..."az ellenségem ellensége a barátom" alapon.

Remélem nem volt kesze-kusza.

Üdv

A te pillangópotid állítható felszerelésű,vagy nem?

Mert a C20NE-t is két félével szerelték, az állíthatót úgy kellett felszerelni, hogy addig forgattad a pillangószelep tengelyén,amig nem éreztél egy kis ellenállást,akkor volt 0 állásban és akkor kellett meghúzni a csavarjait,ráadásul ezt ki is lehet mérni egy egyszerű múltiméterrel, a másik félét csak rögzíted a két csavarjával fixen és annyi,az kimérni sem tudod házilag.....

Az állítható ellenőrzése:

Ha fogsz egy múltimétert és leveszed a poti csatiját,akkor a műszert kapcsold ellenállás mérésbe és tedd rá az egyik vezóját a 2-es lábára, a másikat a testre,alap helyzetben 0 Ohm-nak kell lennie,aztán adsz neki egy kis gázt a pillangószelep elfordításával és ekkor kellene,hogy hallj egy kattanást és az ellenállása végtelen nagy kell, hogy legyen,tehát szakadás!Aztán a műszer azon vezóját,ami a 2-es lábon volt rakd át a 3-asra és adj neki max gázt,ekkor megint 0 Ohm-ot kell mérj! Ha így működik,akkor jó a poti!

Elküldve
Map-szenzor? Nem tudod valakinél rádugni egy Tech1-re, aki tudja is használni?

Ha lejössz vele Vadkertre, akkor szívesen átnézem neked.

Vadkert kimarad, de nagyon szépen köszi a segítséged.

Majd beszélek Ákossal, hátha tud Tech1 témában segíteni.

Úgy tudom a C12Nz és c14NZ Map szenzora u.a. Jól tudom?

Elküldve
Vadkert kimarad, de nagyon szépen köszi a segítséged.

Majd beszélek Ákossal, hátha tud Tech1 témában segíteni.

Úgy tudom a C12Nz és c14NZ Map szenzora u.a. Jól tudom?

Ami Map-szenzort eddig szívó Opelokon láttam, mind ugyanolyan volt, mindegy, hogy 1.2, vagy 1.8.

Elküldve
Nekem sajna még mindig szarakszik a motor (C12Nz).

Jelenség:

Ha sokat áll nagyon nehezen indul el. Ha beröffen 2-3 hengerezik egy ideig. Fulladozik. Amíg nem megyek vele pár kilométert alapjáraton lefullad.

Pörgetem 2-2,500-ig és azon tartom amig nem melegszik. Alapjárat nagyon szar sokszor "kihagy". Van (ritkán), hogy gyors kuplungozáskor dolgozó lány nagyot rántva fulladáshatára esik...

Amit csináltunk rajta munkája:

- csere gyújtáskábel köteg.

- csere elosztófedél

- próba csere trafo

- egy leesett vákum cső vissza helyezése. (ez kb 2 éve le volt esve:) )

Ez után egész tűrhetően indult, járt . Kezdetem örülni. Haza mentem vele. 2-3 nap állás után nem indult a szemét az esős időben, majd lassan, lassan beröffent, de nem igazán tért magához. Lámpáknál lefulladt, és alig indult be... Volt, hogy 2 hengerezett.

Az idén is nehezen indul, de a "melegítés" után csak a fulladozás, maradt.

Tippeim még:

- injektor

- benzinpumpa

- falsh levegőt kap, pl repedt hengerfej.

Ha van ezekből valakinek elfekvő próbára pl megköszönném.

Várok még ötleteket, haátha valakinek van ötlete:) (Motorcsere GSI-re az nem jó ötlet, :devlish:)

Gyujtásmodul van benne?Ott a trafó alatt...mint a c14nzkben.

Esetleg még azt cseréld ki,az okozhat ilyet.

Elküldve
A te pillangópotid állítható felszerelésű,vagy nem?

Mert a C20NE-t is két félével szerelték, az állíthatót úgy kellett felszerelni, hogy addig forgattad a pillangószelep tengelyén,amig nem éreztél egy kis ellenállást,akkor volt 0 állásban és akkor kellett meghúzni a csavarjait,ráadásul ezt ki is lehet mérni egy egyszerű múltiméterrel, a másik félét csak rögzíted a két csavarjával fixen és annyi,az kimérni sem tudod házilag.....

Az állítható ellenőrzése:

Ha fogsz egy múltimétert és leveszed a poti csatiját,akkor a műszert kapcsold ellenállás mérésbe és tedd rá az egyik vezóját a 2-es lábára, a másikat a testre,alap helyzetben 0 Ohm-nak kell lennie,aztán adsz neki egy kis gázt a pillangószelep elfordításával és ekkor kellene,hogy hallj egy kattanást és az ellenállása végtelen nagy kell, hogy legyen,tehát szakadás!Aztán a műszer azon vezóját,ami a 2-es lábon volt rakd át a 3-asra és adj neki max gázt,ekkor megint 0 Ohm-ot kell mérj! Ha így működik,akkor jó a poti!

A E 16 SE motoromban is állítható, így talán meg kellene mérnem...

Köszönöm az instrukciókat.

Szerintem ma meg is mérem.

Írok, ha van valami!

Üdv

Elküldve
Nekem sajna még mindig szarakszik a motor (C12Nz).

Jelenség:

Ha sokat áll nagyon nehezen indul el. Ha beröffen 2-3 hengerezik egy ideig. Fulladozik. Amíg nem megyek vele pár kilométert alapjáraton lefullad.

Pörgetem 2-2,500-ig és azon tartom amig nem melegszik. Alapjárat nagyon szar sokszor "kihagy". Van (ritkán), hogy gyors kuplungozáskor dolgozó lány nagyot rántva fulladáshatára esik...

Amit csináltunk rajta munkája:

- csere gyújtáskábel köteg.

- csere elosztófedél

- próba csere trafo

- egy leesett vákum cső vissza helyezése. (ez kb 2 éve le volt esve:) )

Ez után egész tűrhetően indult, járt . Kezdetem örülni. Haza mentem vele. 2-3 nap állás után nem indult a szemét az esős időben, majd lassan, lassan beröffent, de nem igazán tért magához. Lámpáknál lefulladt, és alig indult be... Volt, hogy 2 hengerezett.

Az idén is nehezen indul, de a "melegítés" után csak a fulladozás, maradt.

Tippeim még:

- injektor

- benzinpumpa

- falsh levegőt kap, pl repedt hengerfej.

Ha van ezekből valakinek elfekvő próbára pl megköszönném.

Várok még ötleteket, haátha valakinek van ötlete:) (Motorcsere GSI-re az nem jó ötlet, :devlish:)

Trafót,meg gyújtásmodult is tudok adni kipróbálásra,ha szeretnéd!!!

Amúgy tudok egy tuti helyet!

Fer-Vill klikk ide! A központban van csak bevizsgálás!

Ha ide beviszed a kiszerelt alkatrészedet,akkor ingyen bevizsgálják és megmondják, hogy mi az ami rossz!

És tuti, hogy náluk veszed meg a legolcsóbban a cuccokat!

Elküldve
Köszi srácok!

Trafó csere meg volt. Sajna nem sok eredmény.

@Korzás a gyújtásmodul miatt jelentkezem:)

A trafó alatti gyújtásmodulra gondolsz ugye?

Hétfőre felviszem Pestre trafóstól,mert még a konzolon is rajta van a trafóval együtt.

Jövőhét valamelyik napján elgurulsz hozzánk és megpróbázzuk! :devlish:

Elküldve

Sziasztok!

Nem tudom jó helyre irom-e de lenne egy fontos kérdésem!Elszakadt a szíjjam még 1,5 éve a corsába.Most szereztem bele görgöt és szíjat is!Hogyan lehet belerakni,mit szedjek le?hogy állítsam be a cuccokat benne?Előre is köszi!

Elküldve

Egyrészt nem írtad hogy milyen motor van abban a Corsában, másrészt meg a helyedben én ennyi tapasztalattal nem állnék neki vezérműszíjat cserélni, bízd inkább szerelőre a dolgot, jobban jársz.

Elküldve
Egyrészt nem írtad hogy milyen motor van abban a Corsában, másrészt meg a helyedben én ennyi tapasztalattal nem állnék neki vezérműszíjat cserélni, bízd inkább szerelőre a dolgot, jobban jársz.

Ez az egyik. A másik, szíjszakadás után nem lennék olyan biztos benne, hogy egy szíj, és egy görgő megoldja a problémád...

De hát ki tudja. Azt viszont tényleg jó lenne tudni, milyen motor van az autóban.

Elküldve
... szíjszakadás után nem lennék olyan biztos benne, hogy egy szíj, és egy görgő megoldja a problémád...

Főleg, ha 1,5 évet állt is az autó :devlish:

Elküldve
Ez az egyik. A másik, szíjszakadás után nem lennék olyan biztos benne, hogy egy szíj, és egy görgő megoldja a problémád...

De hát ki tudja. Azt viszont tényleg jó lenne tudni, milyen motor van az autóban.

Van több Opel 8V motor, ami nem akad össze, ha szakad a szíj. :devlish:

Elküldve
Van több Opel 8V motor, ami nem akad össze, ha szakad a szíj. :devlish:

Ez rendben is van, de a C12NZ is ilyen vajon? A C20NE-ről tutira tudom hogy megmenekül ilyen esetben, de az is asszem csak akkor ha még nem vagy nem nagyon volt síkolva a hengerfej. Mert ha már asszem 0.2mm-nél többet levettek belőle akkor ott is katasztrófa van...

Elküldve
Ez rendben is van, de a C12NZ is ilyen vajon? A C20NE-ről tutira tudom hogy megmenekül ilyen esetben, de az is asszem csak akkor ha még nem vagy nem nagyon volt síkolva a hengerfej. Mert ha már asszem 0.2mm-nél többet levettek belőle akkor ott is katasztrófa van...

NE-nél szerintem elég sokat le lehet venni, hogy összeakadjon. Nem mértem, de nagyon mélyen vannak a szelepek a hengerfejben.

C16NZ se akad össze, a kisebbeket nem tudom.

Elküldve
NE-nél szerintem elég sokat le lehet venni, hogy összeakadjon. Nem mértem, de nagyon mélyen vannak a szelepek a hengerfejben.

C16NZ se akad össze, a kisebbeket nem tudom.

C14NZ összeakad. Zotya barátom tudja. :devlish: :lol:

Elküldve
A te pillangópotid állítható felszerelésű,vagy nem?

Mert a C20NE-t is két félével szerelték, az állíthatót úgy kellett felszerelni, hogy addig forgattad a pillangószelep tengelyén,amig nem éreztél egy kis ellenállást,akkor volt 0 állásban és akkor kellett meghúzni a csavarjait,ráadásul ezt ki is lehet mérni egy egyszerű múltiméterrel, a másik félét csak rögzíted a két csavarjával fixen és annyi,az kimérni sem tudod házilag.....

Az állítható ellenőrzése:

Ha fogsz egy múltimétert és leveszed a poti csatiját,akkor a műszert kapcsold ellenállás mérésbe és tedd rá az egyik vezóját a 2-es lábára, a másikat a testre,alap helyzetben 0 Ohm-nak kell lennie,aztán adsz neki egy kis gázt a pillangószelep elfordításával és ekkor kellene,hogy hallj egy kattanást és az ellenállása végtelen nagy kell, hogy legyen,tehát szakadás!Aztán a műszer azon vezóját,ami a 2-es lábon volt rakd át a 3-asra és adj neki max gázt,ekkor megint 0 Ohm-ot kell mérj! Ha így működik,akkor jó a poti!

Ma jutottam el odáig, hogy megmérjem egy szerelő haverral. Az eredmény semmi...nem nulla, hanem semmi. Ahogy írtad, úgy próbáltuk csinálni, de valami nem stimmelt. A multiméter nem mutatott semmit. Holnap csinálunk rajta egy kis karbantartást, akkor megpróbáljuk normális körülmények között újra megmérni, de ha van valami ötlet hogy mit szúrhattunk el, akkor azt szívesen veszem.

Elküldve
Ma jutottam el odáig, hogy megmérjem egy szerelő haverral. Az eredmény semmi...nem nulla, hanem semmi. Ahogy írtad, úgy próbáltuk csinálni, de valami nem stimmelt. A multiméter nem mutatott semmit. Holnap csinálunk rajta egy kis karbantartást, akkor megpróbáljuk normális körülmények között újra megmérni, de ha van valami ötlet hogy mit szúrhattunk el, akkor azt szívesen veszem.

Hallani egy kattanást,amikor elfordítod a folytószelepet?

Küldenék egy képet mind a kettő fajta potiról,csak az a baj, hogy itt nálunk a cégnél az összes képfeltöltős oldal le van tíltva...este otthonról megpróbálok,vagy adj egy emailcímet Privát levélben és átküldöm oda!

Elküldve
Ma jutottam el odáig, hogy megmérjem egy szerelő haverral. Az eredmény semmi...nem nulla, hanem semmi. Ahogy írtad, úgy próbáltuk csinálni, de valami nem stimmelt. A multiméter nem mutatott semmit. Holnap csinálunk rajta egy kis karbantartást, akkor megpróbáljuk normális körülmények között újra megmérni, de ha van valami ötlet hogy mit szúrhattunk el, akkor azt szívesen veszem.

Na találtam vmit!!!!!!

Itt van mid a két féle és látni is fogod a külömbséget!

Az egyik az csak egy összetett kapcsoló, a másik meg egy poti.....

Klikk ide!

Itt válaszd ki az EPS-Facet márkát és lestz ott kétféle az egyi 8e körüli áron,a másik 126eFt körüli áron!

Ha ezek képét kinagyítod,akkor ott látod a kapcsrajzaikat!

Kapcsrajzot látva egyszerű kimérni!

Egyik eset, hogy 1-2között zárt állapot folytószelep fordításra szakadás,aztán végállásban a 2-3-as között van zárt állapot 0ohm az ellenállás.

Vagy fordítva,de az biztos! :devlish:

Sok sikert a bütyköléshez!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.