Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Sziasztok!

Nem rég vettem egy 1.4i corsat c14se motoros.

Kérdésem az lenne,hogy szerintem ireálisan fogyaszt, mit nézek meg gyergyákat?

A másik,hogy ha fütők nagyon kereg a ventilátor ,és középen csak hideg levegőt fúj,mit kéne megnéznem?

válaszotokat előre is kösszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem rég vettem egy 1.4i corsat c14se motoros.

Kérdésem az lenne,hogy szerintem ireálisan fogyaszt, mit nézek meg gyergyákat?

A másik,hogy ha fütők nagyon kereg a ventilátor ,és középen csak hideg levegőt fúj,mit kéne megnéznem?

válaszotokat előre is kösszönöm.

Mit értesz irreális fogyasztás alatt? Nekem a C14NZ 7 körül eszik mostanában (legalábbis ennyivel lehet számolni), de most, hogy kezd hűlni az idő és sokat van helyben használva hidegen megeszegeti a 8-at is néha (nyáron, hosszú távon 6 körül ki lehet hozni). Ennek ellenére érdemes lehet a gyertyákra ránézni, esetleg egy légszűrő csere sem árthat, illetve a vezérlésre még rá lehetne nézni, ha friss az autó, hogy mennyi foga van még. Ha a motor amúgy egyenletesen jár, akkor más gond nem igazán lehet (gondolok itt például a gyújtáselosztó elhasználódására).

A ventillátor kerregése sok mindentől lehet. Csapágyas, vagy csak simán beleér valami. Kívül az ablak alatt középen találod, ahol az ablaktörlők rudazatai is vannak. Általában gyárilag le van burkolva az a rész ilyen rugalmas műanyaggal, amit ügyesen ki lehet bogarászni, hogy hozzá férjél. Ha ki van szedve és kicsit kipucorászva, az csodákat tud művelni.

A levegőterelés a Corsában és tudtommal a legtöbb Opelnél is direkt úgy van megoldva, hogy középen (a pofábafújós részen) mindenképpen hagy egy kis friss levegőt, hogy a vezető ne aludjon el. Egyik Astra topikban mintha írt volna valaki erről.

Én mondjuk amúgy sem szeretem, ha közvetlenül az arcomba fúj, nekem mindig le van zárva az a rész, meg legalább a szélvédőre is több jut, hamarabb lemegy a pára.

Ha annak ellenére, hogy teljesen pirosba van tekerve, nem jön meleg az oldalsó fúvókákból sem, akkor több minden lehet:

- Valamelyik levegőterelő alagút ki van csúszva a helyéről és kifúj,

- maga a tekerő rossz, pl. a bovden nem teljesen tolja át a lamellát a fűtőradiátorhoz, amikor áttekered,

- eleve nem melegszik át hamar a motor -ez esetben termosztát csere gyanús.

Remélem tudtam segíteni! :)

Link to comment
Megosztás:

Mit értesz irreális fogyasztás alatt? Nekem a C14NZ 7 körül eszik mostanában (legalábbis ennyivel lehet számolni), de most, hogy kezd hűlni az idő és sokat van helyben használva hidegen megeszegeti a 8-at is néha (nyáron, hosszú távon 6 körül ki lehet hozni). Ennek ellenére érdemes lehet a gyertyákra ránézni, esetleg egy légszűrő csere sem árthat, illetve a vezérlésre még rá lehetne nézni, ha friss az autó, hogy mennyi foga van még. Ha a motor amúgy egyenletesen jár, akkor más gond nem igazán lehet (gondolok itt például a gyújtáselosztó elhasználódására).

A ventillátor kerregése sok mindentől lehet. Csapágyas, vagy csak simán beleér valami. Kívül az ablak alatt középen találod, ahol az ablaktörlők rudazatai is vannak. Általában gyárilag le van burkolva az a rész ilyen rugalmas műanyaggal, amit ügyesen ki lehet bogarászni, hogy hozzá férjél. Ha ki van szedve és kicsit kipucorászva, az csodákat tud művelni.

A levegőterelés a Corsában és tudtommal a legtöbb Opelnél is direkt úgy van megoldva, hogy középen (a pofábafújós részen) mindenképpen hagy egy kis friss levegőt, hogy a vezető ne aludjon el. Egyik Astra topikban mintha írt volna valaki erről.

Én mondjuk amúgy sem szeretem, ha közvetlenül az arcomba fúj, nekem mindig le van zárva az a rész, meg legalább a szélvédőre is több jut, hamarabb lemegy a pára.

Ha annak ellenére, hogy teljesen pirosba van tekerve, nem jön meleg az oldalsó fúvókákból sem, akkor több minden lehet:

- Valamelyik levegőterelő alagút ki van csúszva a helyéről és kifúj,

- maga a tekerő rossz, pl. a bovden nem teljesen tolja át a lamellát a fűtőradiátorhoz, amikor áttekered,

- eleve nem melegszik át hamar a motor -ez esetben termosztát csere gyanús.

Remélem tudtam segíteni! :)

nem tudom hány literes a tankja a corsa 1992-es fél tankal mentem 130 kilómétert!

Megnéztem a fütés motort ha hozzá érek kézel miközben forog és kicsit meg tolom befele nem kereg,de lövésem sincs hogy orvosoljam.

Levegő szürő új és a szijak is okésak...kicst hidrótöke hang van,de opelről beszélünk....

oldalsón jön a meleg frankón.

A pollen szürőt meg tudod mondani hol találom.

Link to comment
Megosztás:

42-44 literes a tank, de a mutatóknak gyakran nem lehet hinni. Eleinte alig mozdulnak meg, majd a végén elég gyorsan esnek lefelé. Mindenképp egy telitankos mérést kellene csinálnod, hogy tudd, hogy mi is van.

Pollenszűrő nincs az A Corsákban.

Lehet elhallgatna, ha beolajoznád a fűtésventi tengelyét. :)

Link to comment
Megosztás:

42-44 literes a tank, de a mutatóknak gyakran nem lehet hinni. Eleinte alig mozdulnak meg, majd a végén elég gyorsan esnek lefelé. Mindenképp egy telitankos mérést kellene csinálnod, hogy tudd, hogy mi is van.

Pollenszűrő nincs az A Corsákban.

Lehet elhallgatna, ha beolajoznád a fűtésventi tengelyét. :)

Nincs?

Ez számomra meglepetés:)))

na majd holnap adok neki olajat kiváncsi leszek......

ennyi jellenleg ennyi a gondom a kis corsamal vasárnap vettem télire...

Amúgy nagyon meg vagyok vele elégedve,rég volt opelem annó astra gsi volt...azt nagyon szerettem....

a corsaba 1ébként bele megy simán a c20xe? vagy faragni kell nagyon?

köszi a válaszotokat.előre is meg utólag is:))))

Link to comment
Megosztás:

Ha Corsa A akkor 3l, ha Astra F akkor 3,5l

az igen:)))

akkor ez tényleg kis költségú autó....

köszi.

ezel a fütésel szopok,egy ideig fúj ######án aztán el kezd keregni és utána semmi,de nem is fúj,szerintem jobban járok 1 bontotal nem?

Vagy valaki szedte már szét?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14NZ-nél mekkora az elfogadható olajfogysztás?

Esetleg nem tudjátok, hogy melyik típusokkal azonos a levegőszabályzóm? Csak mert bontóban szeretnék keresgetni.

Köszönöm!

Hát, szerintem ha 1000 km-re 4-5 decit is rá kell tölteni, az már mindenképp sok.

Mit értesz levegőszabályzó alatt? :)

Link to comment
Megosztás:

az igen:)))

akkor ez tényleg kis költségú autó....

köszi.

ezel a fütésel szopok,egy ideig fúj ######án aztán el kezd keregni és utána semmi,de nem is fúj,szerintem jobban járok 1 bontotal nem?

Vagy valaki szedte már szét?

Mi is a baja fűtésednek???

Nem megy a fűtésmotor? :)

Link to comment
Megosztás:

Mi is a baja fűtésednek???

Nem megy a fűtésmotor? :)

ha bekapcsolom egy ideig megy rendesen aztán elkezd keregni,de közbe fúj miután ki keregte magát semmit nem csinál csönd lesz és a fűtés se jön.

Vissza állitom nullára és kb 5 perc múlva fel tekerem megint jó,és kezdődik előröl a leírt szituáció:)))

Link to comment
Megosztás:

ha bekapcsolom egy ideig megy rendesen aztán elkezd keregni,de közbe fúj miután ki keregte magát semmit nem csinál csönd lesz és a fűtés se jön.

Vissza állitom nullára és kb 5 perc múlva fel tekerem megint jó,és kezdődik előröl a leírt szituáció:)))

Szvsz csapágyas (vagy mi). Az enyém is hasonlóakat csinált (bár az még ment, csak ordított közben mint a sakál :) ), de én meg sem próbáltam szétszedni (valaki azt mondta nem lehet), hanem kicseréltem egy bontottra kétezerért, az még jó. A régi is megvan valahol a polcon, azóta se volt erőm megnézni hogy egyáltalán lehet-e kezdeni vele valamit.

Link to comment
Megosztás:

Szvsz csapágyas (vagy mi). Az enyém is hasonlóakat csinált (bár az még ment, csak ordított közben mint a sakál :) ), de én meg sem próbáltam szétszedni (valaki azt mondta nem lehet), hanem kicseréltem egy bontottra kétezerért, az még jó. A régi is megvan valahol a polcon, azóta se volt erőm megnézni hogy egyáltalán lehet-e kezdeni vele valamit.

Na szétszedtem darabokra meg zsiroztam kitakaritottam meg olajoztam,és csönd van,persze szerintem csak 1 ideig lesz jó....

Link to comment
Megosztás:

Hát, szerintem ha 1000 km-re 4-5 decit is rá kell tölteni, az már mindenképp sok.

Mit értesz levegőszabályzó alatt? :)

Bocsi, de csak most kerültem újra ide.

Szóval amire én gondolok, az szebmől nézve az injektor jobb oldalán van, egy csigaszerű apró módszer.

Talán: fojtószelepállás érzékelő. Állítólag van valami köze a levegőhöz, s ennek a hibája okozhatja nálam a visszaeső és ingadozó alapjáratot.

Szóval mely típusokkal azonos? Csak nincs kedvem megint kicserélni valamit feleslegesen bolti áron. Inkább kitesztelem egy bontóban.

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Bocsi, de csak most kerültem újra ide.

Szóval amire én gondolok, az szebmől nézve az injektor jobb oldalán van, egy csigaszerű apró módszer.

Talán: fojtószelepállás érzékelő. Állítólag van valami köze a levegőhöz, s ennek a hibája okozhatja nálam a visszaeső és ingadozó alapjáratot.

Szóval mely típusokkal azonos? Csak nincs kedvem megint kicserélni valamit feleslegesen bolti áron. Inkább kitesztelem egy bontóban.

Előre is köszi!

Hello

szerintem előbb vegyél egy fojtószelep tisztítósprayt és utána nézd meg .Csodákat tud művelni. :-)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.