Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

SZiasztok.

lenne egy kérdésem, nekem, mint teljesen laikusnak. (abban sem vagyok biztos, h azt értem amit leírok;))

a barátomnak van egy a corsája, 91-es. szeretne hátra új lengéscsillapítókat de olyat amit fel lehet keményíteni, vagy elég kemény ahhoz, h ne érjen bele a sárvédő majd a gumikba (mert picit nagyobb felnik vannak most fent és így beleér, az eredetivel. de az amúgy sem superál túl jól azt mondja). szóval a kérdés az lenne, h tudnátok nekem ilyen lengéscsillapítót ajánlani, nem túl drágán? (gondoltam megkapja szülinapjára, csak sajnos most nem túl tág a keret.)

köszönöm a segítséget:)

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok.

lenne egy kérdésem, nekem, mint teljesen laikusnak. (abban sem vagyok biztos, h azt értem amit leírok;))

a barátomnak van egy a corsája, 91-es. szeretne hátra új lengéscsillapítókat de olyat amit fel lehet keményíteni, vagy elég kemény ahhoz, h ne érjen bele a sárvédő majd a gumikba (mert picit nagyobb felnik vannak most fent és így beleér, az eredetivel. de az amúgy sem superál túl jól azt mondja). szóval a kérdés az lenne, h tudnátok nekem ilyen lengéscsillapítót ajánlani, nem túl drágán? (gondoltam megkapja szülinapjára, csak sajnos most nem túl tág a keret.)

köszönöm a segítséget:)

A lengéscsillapító ha kemény a probléma még megmarad, rugó kellene keményebb, bár ennél sokkal barátságosabb megoldás a sárvédő ívek kiperemezése. Ha nem ér bele nagyon, akkor házilag egy gumikalapács is segíthet, amúgy minden jó lakatosnál van peremező, ha ez a neve...

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok.

lenne egy kérdésem, nekem, mint teljesen laikusnak. (abban sem vagyok biztos, h azt értem amit leírok;))

a barátomnak van egy a corsája, 91-es. szeretne hátra új lengéscsillapítókat de olyat amit fel lehet keményíteni, vagy elég kemény ahhoz, h ne érjen bele a sárvédő majd a gumikba (mert picit nagyobb felnik vannak most fent és így beleér, az eredetivel. de az amúgy sem superál túl jól azt mondja). szóval a kérdés az lenne, h tudnátok nekem ilyen lengéscsillapítót ajánlani, nem túl drágán? (gondoltam megkapja szülinapjára, csak sajnos most nem túl tág a keret.)

köszönöm a segítséget:)

Ha viszont be van peremezve a sárvédő és úgy sem fér el,akkor vegyetek két BMW E30-as hátsó rugót,ami biztosan nem engedi beleérni ez kb 6000Ft/pár bontóban, vagy a racing bazáron is láttam....az Opel más tipusainak a rugói azért nem jók,mert túl szélesek...igaz a BMW rugóból egy picit ki kell vágnio,hogy rámenjen az alsó rugótányérra..

De!!!!van még jobb megoldás, tegyetek légrugót a spirál rugóba,ahogyan azt az Astra F Caravan-okba is tették gyárilag is...

A Corsa-hoz 17000Ft a pár,most jártam utánna,mert én is gondolkoztam rajta....állítólag rengeteget visznek ebből a légrugóból Corsa-hoz...

Link:Klikk ide! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha viszont be van peremezve a sárvédő és úgy sem fér el,akkor vegyetek két BMW E30-as hátsó rugót,ami biztosan nem engedi beleérni ez kb 6000Ft/pár bontóban, vagy a racing bazáron is láttam....az Opel más tipusainak a rugói azért nem jók,mert túl szélesek...igaz a BMW rugóból egy picit ki kell vágnio,hogy rámenjen az alsó rugótányérra..

De!!!!van még jobb megoldás, tegyetek légrugót a spirál rugóba,ahogyan azt az Astra F Caravan-okba is tették gyárilag is...

A Corsa-hoz 17000Ft a pár,most jártam utánna,mert én is gondolkoztam rajta....állítólag rengeteget visznek ebből a légrugóból Corsa-hoz...

Link:Klikk ide! :lol:

hű...bárcsak érteném mit is írsz. na de lássuk, szőke agyammal megpróbálom felfogni :P :lol: :$

nincs peremezve (ez ugye az, h felkalapálva a sárvédőív, h ne érjen bele?). ezt ugyan tervezi, de ha találna olyan lengés csillapítót ami megoldaná, h ne kelljen ezt, akkor szerintem ezt inkább kihagyná egyenlőre.

ezt a vagdosás dolgot, már biztos meg tudja oldani, nekem nem hiszem, h menne :lol: :$

szóval ez a légrugós dolog ez hogy is működik? a már meglévő spirába kell valahogy beletenni? vagy hogy? (jaj most nagyon szégyenlem magam, h ennyire nem értek semmihez...)

mert akkor ezzel nekem két bajom lenne.

az egyik, h ugye nem jó a lengéscsillapító hátul. nem tudom ez mit takar, ugye nem értek hozzá, de ezt már párszor hallottam, h nem működik (hülyeséget nem akarok írni). a másik meg ez egyben egy kérdés is. ilyet még én sem láttam, de barátomék sem, h a rugós rész meg ez a rúd rész tök külön állnak egymástól, tehát nem úgy mint mondjuk előkl is meg a többi autónál, h a rugós részben van benne ez a rúd, hanem tök külön állnak.

így is jó ez a légrugó dolog?....

bocs, h ennyi baromságot összeírok, ha írtam, max jót nevettek rajtam...:lol:

Link to comment
Megosztás:

...

bocs, h ennyi baromságot összeírok, ha írtam, max jót nevettek rajtam...:lol:

Nem hiszem,hogy akár ki is kinevetne itt!

Szívesen segítünk bárkinek, úgy gondolom! :lol:

Így van. Ha még nem látta valaki, akkor látatlanban nehéz megérteni. Majd belejössz.

Amúgy az a peremezés nem olyan szörnyű, mint amilyennek hangzik. Nem kell átkalapálni az egész sárvédőt, csak belül azt a gyárilag kiálló részt kell felhajtani. Ha csak egy fél centin múlik a kerék beleérés, akkor ennyi segíthet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok szaki!

Lenne egy kérdésem, de lehet, hogy jó az amire gondolok, de ti mégis csak jobban képben vagytok mint én.

Szóval!

Az első kerekek felöl hallok egy enyhe búgást, és kanyarban a terhelt oldalról egy kicsit erősebben hallom, mint a másik oldalon. Tényleg nem búg nagyon, de azért zavar, mert eddig nem tette, most meg csinálja. Ez kerékcsapágy lesz szerintetek? A féltengelyeket megnéztem, harangok rendben, tényleg csak a csapágyra tudok gondolni, de javítsatok ki ha tévedek! :lol:

Hála istennek nem recseg, nem kattog, és csak nagy sebességnél hallani egy picit (80-110km/h)

A segítséget, előre is köszönöm! :lol:

Maradok Tisztelettel: Mihaszna a Zulu :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem tévedsz. Más nem igazán lehet.

Érdemes párban cserélni a másik oldalon is, ahol (még) nem búg :lol:

Mind a két oldal búgicsál, szóval kicserélem párban. Sőt! Ha éppen nagyzolni akarok, akkor lehet, hogy kicseréltetem mind a 4-et! :lol: Abból baj nem lehet. Ilyen gondal nem akarok nekimenni a télnek! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mind a két oldal búgicsál, szóval kicserélem párban. Sőt! Ha éppen nagyzolni akarok, akkor lehet, hogy kicseréltetem mind a 4-et! :lol: Abból baj nem lehet. Ilyen gondal nem akarok nekimenni a télnek! :lol:

Ha megteheted, akkor az a legjobb, ha mind a 4 csere, legalább le van a gond :lol:

De ha valamelyikek még jók, akkor csak pénzkidobás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok szaki!

Lenne egy kérdésem, de lehet, hogy jó az amire gondolok, de ti mégis csak jobban képben vagytok mint én.

Szóval!

Az első kerekek felöl hallok egy enyhe búgást, és kanyarban a terhelt oldalról egy kicsit erősebben hallom, mint a másik oldalon. Tényleg nem búg nagyon, de azért zavar, mert eddig nem tette, most meg csinálja. Ez kerékcsapágy lesz szerintetek? A féltengelyeket megnéztem, harangok rendben, tényleg csak a csapágyra tudok gondolni, de javítsatok ki ha tévedek! :lol:

Hála istennek nem recseg, nem kattog, és csak nagy sebességnél hallani egy picit (80-110km/h)

A segítséget, előre is köszönöm! :lol:

Maradok Tisztelettel: Mihaszna a Zulu :lol:

Szerintem sem tévedsz! :lol:

Hívd fel a Birnert és kérdezd meg,hogy mennyibe kerül a csapágy...és ha gondolod egy 30%-os kedvezménnyel hozzá tudok járulni a cseréhez!!! :P

Van aki megcsinálja??

Link to comment
Megosztás:

Én lassan minden irányból hallani vélem, a hátsót simán megcsinálom, az első cseréjéhez kellene pár sor irányadónak.

Tapasztalat, technika, trükkök?

Az első kerékcsapágy cseréjéhez ki kell venni a csonkállványt és préssel kinyomni a kerékagyat, majd a csapágyat, illetve ami marad belőle. :lol:

A kerékagy kinyomásánál szinte tuti, hogy szét fog esni a csapágy és az egyik belső gyűrű rajta fog maradni a kerékagyon. Ezt a legegyszerűbben úgy lehet levenni róla, hogy leflexeled az egyik oldalát a gyűrűnek, majd ha átértél, akkor már kézzel (kesztyűvel :lol: )le tudod szedni.

Nem egy akkora ördöngősség, de prés és flex nélkül ne állj neki! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én lassan minden irányból hallani vélem, a hátsót simán megcsinálom, az első cseréjéhez kellene pár sor irányadónak.

Tapasztalat, technika, trükkök?

Én le szoktam venni az egész kerékagy konzolt,tehát lengéscsillapító,kormány összekötő,féktárcsa,féknyereg le, alsó kitámastó gömbcsukló ki belőle,aztán ezt a konzolt felteszem egy megfelelően kitekert satura és kiütöm belőle a tengelyt(csapágy szétpereg),nagyon rossz csapágynál elég könnyen, így igaz rajta marad a tengelyen a csapágy gyűrűje,azt be szoktam vágni flex-el majdnem tengelyig,aztán hidegmágóval meg kalapács segítségével odavágok a flex vágásba és vagy szét pukkan a csapágy maradvány,vagy csak szétnyílik,de tuti,hogy lejön!!! :lol: A külső gyürüt,ami abban a bizonyos kerékagy konzolban maradt, azt a zégergyűrűk eltávolítása után azt hiszem simám ki szoktam ütni belőle vmi segédszerszám segítségével vigyázva,hogy a csapágyházat ne tegyem tönkre....A csapágy berakásában nagy segítséget szokott nyújtani a régi csapágy külső gyűrűje,mert azt rátéve az újra lassan be lehet kocogtatni,vagy satuba befogva,azt összetekerve bepréseljük,majd zégergyűrű bele.....utánna a tengelyre ráhúzom a konzolt,amiben benne van már az új csapágy, és egy bronz darabbal, vagy alu darabbal egyenletesen bekocogtatom,de ha van egy frankó cső,ami pont rámegy a tengelyre és nem szorul rá,az a legjobb!!! De azt hiszem,hogy csak a régi csapágy eltávolítása a nehezebb az új betétele azért könnyebb csak vigyázz,hogy a beütésnél soha ne terheld az új csapágyat az ütésekkel,biztosan érted,hogy mire gondolok!!! :lol:

Ja elfelejtettem mondani,hogy a régi csapágy golyóit szedd meg,mert nagyon csúzliba!!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az első kerékcsapágy cseréjéhez ki kell venni a csonkállványt és préssel kinyomni a kerékagyat, majd a csapágyat, illetve ami marad belőle. :lol:

A kerékagy kinyomásánál szinte tuti, hogy szét fog esni a csapágy és az egyik belső gyűrű rajta fog maradni a kerékagyon. Ezt a legegyszerűbben úgy lehet levenni róla, hogy leflexeled az egyik oldalát a gyűrűnek, majd ha átértél, akkor már kézzel (kesztyűvel :lol: )le tudod szedni.

Nem egy akkora ördöngősség, de prés és flex nélkül ne állj neki! :lol:

Ahogyan a te módszeredet nézem, az egyém rusztikusabb,de már sikerült így is kicserélni egy párat!

A satu is elég jó prés lehet,ha elég nagy, meg kreatív az ember! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ahogyan a te módszeredet nézem, az egyém rusztikusabb,de már sikerült így is kicserélni egy párat!

A satu is elég jó prés lehet,ha elég nagy, meg kreatív az ember! :lol:

Azért érdekes, hogy a szétszedést sokkal részletesebben írtátok le. Az az élvezetesebb része mi, hogy szét kell ütni?! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.