Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Remélem, hogy ezt ő is úgy gondolja. Minden esetre örülök, hogy úgy néz ki, hogy itthon meg tudok mindent csinálni. Köszi szépen! :)

Szerk.: ma reggel jöttem melóba, és elégedetten nyugtáztam, hogy mégiscsak műxik a km mérő, csak a 9-es után nem akar átpördülni. Lényegen nem változtat, szét kell szedni és kitakarítani, de legalább tudom, hogy a motor működik! :lol:

Szerk2.: hazaértem a "melóból", átöltöztem, és átkapcsoltam a kapcsolót. És működik! :blush: Kösz Demó!

Link to comment
Megosztás:

Hali! Kérnék 1 kis segítséget! 1.4-es A corsám van. Néha előfordul hogy menet közbe kinyomom a kuplungot és megáll a motor! Mitől lehet ez? Előre is köszi a segítséget!

Szerintem eleve alapjáratod nincs. Üresen, ha jár a motor nem fullad le?

Elég sok minden okozhatja. Milyen motorkód? Injektoros? Motorhibajelző nem világít?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem eleve alapjáratod nincs. Üresen, ha jár a motor nem fullad le?

Elég sok minden okozhatja. Milyen motorkód? Injektoros? Motorhibajelző nem világít?

Ha jár a motor nem fullad le! Motorkód: C 14 NZ ! Injektoros! Motorhibajelző nem világít!

Link to comment
Megosztás:

Halihó kedves Corsatársak!

LEnne egy kérdésem! De előre bocsájtom, hogy tiszta ciki az egész! :D

Szóval!

Észerevettem ,hogy amikor reggel lemegyek a kocsihoz, és beröffentem, akkor folyik belőle a hűtővíz. A jelenség a következő. Bepöccen a kocsi, kiszálok, szembe állok a géppel, legugolok, és a bal oldalon folyamatosan csöpög a víz. Ez a jelenség kb. 30-40 másodperc van hogy egy perc múlva eltünik, tehát abba hagyja a csöpögést. Egész nap nincs is semmi baj. A folyamatos folyás miatt néznem kell a kiegyenlítőtartályban a szintet, amit kénytelen vagyok heti max egyszer újratölteni. Nem megy bel sok, de láthatóan fogy a víz.

És most jön a legcikibb kérdés!!!!

Tegnap az egyik kútnál eszembe jutott, hogy kéne venni hűtőfolyadék elfolyásgátló tömítő anyagot (na ez elég kacifántos, de van a kutaknál) :D

Elolvastam a használati utasítást. Járó motornál csavarja le a hűtőradiátor sapkáját, elötte kapcsolja ba a fűtést, és töltse bele a folyadékot a nyílásba. Nagy bőszen beindítottam a kocsit, felnyitottam a géptetőt, és jött a meglepi! TISZTA CIKI!! :D HÁT HOL VAN A HŰTŐ,ÉS A TETEJÉN A SAPKA?????? :lol: A kiegyenlítő tartályt megtaláltam de a hűtő az a maszk mögött van! Nem vagyok egy bénaBéla, láttam már motorteret, és tudom, hogy ha kinyitok egy géptetőt, akkor merre találom ezt, vagy azt (felnyit, kocsi eleján hűtő, annak a tetején sapka, oszt csókolom) de itt?? :blush:

Na most lehet kiröhögni srácok! De segítsetek már!!! :) :D

Maradok tisztelettel: Mihaszna a Zulu

Link to comment
Megosztás:

:blush:

A Corsánál nincsen sapka a hűtőradiátoron, úgyhogy kénytelen vagy ezt a hűtőtömítőt (látod van ennek egyszerűbb neve is) a kiegyenlítőtartályba tölteni más lehetőség nem lévén, de én a helyedben ódzkodnék a használatától, mert eltömíthet olyan járatokat is, amiket nem kéne.

Link to comment
Megosztás:

...

Bizony! Zárt rendszerű a hűtője, mert ez már egy korszerű gépjármű :blush:

Jobban jársz, ha amikor kinyitod a gépháztetőt, megvizsgálod, hogy honnan csöpög.

Lehet, hogy nem is a hűtőd lyukas, csak valamelyik műanyagcsövet kell cserélni, vagy még jobb esetben valamelyik bilincset kell csak kicsit meghúzni. A termosztát meg a vízpumpa környékén is érdemes körülnézni.

Lehet, hogy benne van már a Kilométer a vezérlésben is és akkor vízpumpával együtt lehetne azt is cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Bizony! Zárt rendszerű a hűtője, mert ez már egy korszerű gépjármű :lol:

Jobban jársz, ha amikor kinyitod a gépháztetőt, megvizsgálod, hogy honnan csöpög.

Lehet, hogy nem is a hűtőd lyukas, csak valamelyik műanyagcsövet kell cserélni, vagy még jobb esetben valamelyik bilincset kell csak kicsit meghúzni. A termosztát meg a vízpumpa környékén is érdemes körülnézni.

Lehet, hogy benne van már a Kilométer a vezérlésben is és akkor vízpumpával együtt lehetne azt is cserélni.

A vezélés szerintem jó! :blush: itt a vízpumpánál lesz valami gixer! Valszeg! Tavasszal az olajcsere után az i cserés lesz!

Link to comment
Megosztás:

Halihó kedves Corsatársak!

LEnne egy kérdésem! De előre bocsájtom, hogy tiszta ciki az egész! :D

Szóval!

Észerevettem ,hogy amikor reggel lemegyek a kocsihoz, és beröffentem, akkor folyik belőle a hűtővíz. A jelenség a következő. Bepöccen a kocsi, kiszálok, szembe állok a géppel, legugolok, és a bal oldalon folyamatosan csöpög a víz. Ez a jelenség kb. 30-40 másodperc van hogy egy perc múlva eltünik, tehát abba hagyja a csöpögést. Egész nap nincs is semmi baj. A folyamatos folyás miatt néznem kell a kiegyenlítőtartályban a szintet, amit kénytelen vagyok heti max egyszer újratölteni. Nem megy bel sok, de láthatóan fogy a víz.

És most jön a legcikibb kérdés!!!!

Tegnap az egyik kútnál eszembe jutott, hogy kéne venni hűtőfolyadék elfolyásgátló tömítő anyagot (na ez elég kacifántos, de van a kutaknál) :D

Elolvastam a használati utasítást. Járó motornál csavarja le a hűtőradiátor sapkáját, elötte kapcsolja ba a fűtést, és töltse bele a folyadékot a nyílásba. Nagy bőszen beindítottam a kocsit, felnyitottam a géptetőt, és jött a meglepi! TISZTA CIKI!! :D HÁT HOL VAN A HŰTŐ,ÉS A TETEJÉN A SAPKA?????? :lol: A kiegyenlítő tartályt megtaláltam de a hűtő az a maszk mögött van! Nem vagyok egy bénaBéla, láttam már motorteret, és tudom, hogy ha kinyitok egy géptetőt, akkor merre találom ezt, vagy azt (felnyit, kocsi eleján hűtő, annak a tetején sapka, oszt csókolom) de itt?? :blush:

Na most lehet kiröhögni srácok! De segítsetek már!!! :) :D

Maradok tisztelettel: Mihaszna a Zulu

Hali!

Én sem tölteném bele!!!!!!

Nekem eldugította a fűtőradiátoromat úgy, hogy nem volt fűtésem,aztán moshattam át a hűtőrendszert!

Gombócos barna trutyik jöttek ki belőle, nem oldódott fel rendesen!

Link to comment
Megosztás:

Megvettem Stefan által belinkelt digi-t órát (ezúton is köszönöm neki), mivel a km számláló nem akart dolgozni, hiába pördült át a kritikus ponton (10 km), a legkritikusabb ponton (20 km) már nem :blush: . Ma reggel 8-kor leütöttem, felhívtam a csókát, délben már a kezemben volt az óra. 1: közel volt (20 km), 2: olcsó volt.

Megyek arra, látom a km számláló 36 km-t mutat. Hogy rohaggggyonmeg! :lol: Most már mind1, ez van. Néztem a jó oldalát, van donor, ha mégis beszarik.

Ellenben ez első órához csak 5 visszajelző izzó volt, így az indexet nem tudtam bekötni. A mostani tele van izzóval, ezért kikaptam gyorsba 2 db-ot, hogy ne csak halljam, hanem lássam is, hogy indexelek. 2 izzó be, gyújtás, katkatkatkatkatkat. És még nem is indexeltem. Ha indexelek, akkor a szokott hangon kattog a relé (vészvillogónál is), de ha nincs index, akkor kattog (ellenben nincs index, csak a km órán villog a 2 visszajelző). Akinek digit órája van, ezt hogy oldotta meg? Válaszokat szokásosan előre köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

Ez az, hogy nem nagyon emléxem rá. Akkor szépen fogtam papírt, leírtam hogy a régi órába hogy vannak bekötve a dolgok. Azután a 14 pines csatiból kihúzgáltam a kábeleket és átdugtam a 16 pinesbe a www.blue-lcd.de-n talált módon. A másik csatit bátyám intézte.

Igazából az okoz problémát, hogy már nem tudom, hogy melyik 2 kábel volt bekötve a régi óra indexébe. Mert ahogy látom 2 volt: az egyik egy fekete-zöld fehér, a másikra már nem emlékszem. :lol:

Szerk.: a régi órán a 4-es és az 5-ös lábon volt az index. A digiten pedig az 1-es és a 16-os lábon. Egyszerűen át kell dugni oda? De nem tudom, hogy melyik volt a másik kábel! :blush:

Link to comment
Megosztás:

Ez az, hogy nem nagyon emléxem rá. Akkor szépen fogtam papírt, leírtam hogy a régi órába hogy vannak bekötve a dolgok. Azután a 14 pines csatiból kihúzgáltam a kábeleket és átdugtam a 16 pinesbe a www.blue-lcd.de-n talált módon. A másik csatit bátyám intézte.

Igazából az okoz problémát, hogy már nem tudom, hogy melyik 2 kábel volt bekötve a régi óra indexébe. Mert ahogy látom 2 volt: az egyik egy fekete-zöld fehér, a másikra már nem emlékszem. :)

Szerk.: a régi órán a 4-es és az 5-ös lábon volt az index. A digiten pedig az 1-es és a 16-os lábon. Egyszerűen át kell dugni oda? De nem tudom, hogy melyik volt a másik kábel! :blush:

Hali! :lol:

Egy 12 pines csatit nem tudsz véletlenül?

Egyik bontóban sem kapok!

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ez az, hogy nem nagyon emléxem rá. Akkor szépen fogtam papírt, leírtam hogy a régi órába hogy vannak bekötve a dolgok. Azután a 14 pines csatiból kihúzgáltam a kábeleket és átdugtam a 16 pinesbe a www.blue-lcd.de-n talált módon. A másik csatit bátyám intézte.

Igazából az okoz problémát, hogy már nem tudom, hogy melyik 2 kábel volt bekötve a régi óra indexébe. Mert ahogy látom 2 volt: az egyik egy fekete-zöld fehér, a másikra már nem emlékszem. :lol:

Szerk.: a régi órán a 4-es és az 5-ös lábon volt az index. A digiten pedig az 1-es és a 16-os lábon. Egyszerűen át kell dugni oda? De nem tudom, hogy melyik volt a másik kábel! :blush:

Azt a fekete-zöld-fehéret felejtsd el. :) Szigeteld le, hogy ne csináljon bajt és kész. Az a közös szál index visszajelzőhöz, mert a régi műszerben nincs külöm jobb és bal visszajelzés.

Most azt kell csinálnod, hogy az index kapcsolóról felhúzol két szálat az 1-es és 16-os pinre. A lábakat ki lehet mérni, de asszem a fekete-zöld és a fekete fehér lesz az. De azért mérd ki, nehogy rosszul emlékezzek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.