Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Volt karbis kislámpás, mert az 1.0 mind karbis volt még később is. De az 1.4 tuti, hogy már csak injektoros volt a ráncfelvarrás után, sőt még előtte is injektorosak voltak az utolsó 1-2 évben.

14NV?

Elküldve
Az 1.3SR tudta a 75Le-t, igenpörgetve.Asszem Tgabinak volt olyan kadettje.

Úgyvan, de az a motor (13S) meg nem volt Corsában, csak a 13SB, de az meg csak 70 lovat tudott, és az is csak a régi nagylámpás kasztniban volt. Huh, valami nagyon össze van itt keveredve, de én is valamiféle 1.4-re tippelek, meg elírt adatokra.

Elküldve

Esetleg ez az autó egy méltánytalanul elfelejtett gyöngyszem, egy baromi ritka 1.3-as Irmscher motorral az orrában (13SH motorkód) ami gyárilag 83 lóerőt tudott. :lol:

Elküldve
Esetleg ez az autó egy méltánytalanul elfelejtett gyöngyszem, egy baromi ritka 1.3-as Irmscher motorral az orrában (13SH motorkód) ami gyárilag 83 lóerőt tudott. :lol:

Az is csak nagylámpásban volt. :lol:

Elküldve

Hali srácok!

A törött Corsa tulaja lediktálta a motorszámot: C14NZ

De ő még mindíg állítja, hogy nagyon megy és érzi azt a 60LE fölötti töblet 43 lovat!

Mondtam neki fényképezze le a motorteret.

Elküldve
A törött Corsa tulaja lediktálta a motorszámot: C14NZ

De ő még mindíg állítja, hogy nagyon megy és érzi azt a 60LE fölötti töblet 43 lovat!

Jobban jársz, ha nem beszélgetsz ilyen emberekkel! :lol: :lol: :)

Elküldve
Hali srácok!

A törött Corsa tulaja lediktálta a motorszámot: C14NZ

De ő még mindíg állítja, hogy nagyon megy és érzi azt a 60LE fölötti töblet 43 lovat!

Mondtam neki fényképezze le a motorteret.

Mostmár csak kinyomozzuk mi a fákk van :lol:

Jobban jársz, ha nem beszélgetsz ilyen emberekkel! :lol: :) :P

:P :lol:

Elküldve
Találtam egy 1.6 GSi-t, de ebben C16NZ van sztem.

Volt ilyen GSi?

Klikk ide!!!

Ezt már néztem én is :lol: Lehet NZ, létezett ilyen.

A leggyengébb GSi, de ezt is lehet SE hengerfejre cserélni, meg ekkora kasztval elég tűrhetően megyegethet :)

Az igazi probléma ezeknél, hogy nagyon valószínű, hogy nem a legjobb állapotban van a kasztni

(a C16NZ motort talán még is nehezebb szétpörgetni, meg viszonylag könnyebb javítani -szóval a motor még jó is lehet).

A toronynál láttam a képen, hogy van valami rozsdafolt, nem tudom, hogy a többi része is milyen lehet.

Rakott fel képet a törött Corsás gyerek, de én semmi extrát nem látok rajta.

Sztem ez egy C14NZ.

A motor, klikk ide!

Szerintem is. Még a kosz meg az olaj is pont olyan, mint nekem a pirosban :lol:

Elküldve

Hali!

Még mindig nem jutottam döntésre, de azt tudom, hogy 2000-es motort nem nagyon raknék az autóba,mert nem szeretnék féltengelyeket csináltatni(mondtátok, hogy széria féltengelyekkel nem megoldható)

Bár örülnék, ha egy C20XE-sem lenne.

Tudom, már kérdeztem, hogy megegyezik-e a C14NZ és a C14SE motorblokkja, de megoszlott a véleményetek. Tudja vki, hogy tényleg megegyezik és ez tuti?

Ha estleg egy C18NZ-t szeretnék belerakni,ami egy nem kihegyezett motor, és nekem elég is lenne a 90 ló ereje, akkor mivel járna az átalakítás? Kell másik váltó meg féltengely?

Mert nekem ez az egyszerű motor tetszene a legjobban, mert viszonylag könnyen szerelhető.

Hallottam olyat,hogy a C14SE és a C16SE computere teljesen megegyezik. Igaz ez?

Mi a Max, ha nem akarok váltót meg féltengelyt cserélni?

Elküldve
Tudom, már kérdeztem, hogy megegyezik-e a C14NZ és a C14SE motorblokkja, de megoszlott a véleményetek. Tudja vki, hogy tényleg megegyezik és ez tuti?

Ez tápiószecső cartárs hozzászólása, Ő megcsinálta, ill. Udi cartátárs is tud segíteni, bármi kérdés van a dologgal kapcsolatban:

Elkészült az 1.4 NZ -> SE átalakítás. :lol:

Tapasztaltok: Alul (alapjárat-3000) sokkal nyomatékosabb, kb. mintha 1 fokozattal lentebb lenne, 3000-től pedig van egy kis torpanás, és a középső tartománnyal nem is vagyok igazán elégedett. Felül már egész jó, de itt is lehetne picit jobb. Igazából mintha nem lenne meg mind a +20 ló. Hozzáteszem még "finomhangolni" kell a dolgokat. (légszűrő még csak be van gányolva mert nem volt hozzá méretben cső, tehát most bő 1 centivel kisebb lyukon szívja a levegőt mint kellene, injektorok, alapjárati motor és gyertyakábelek nem tudom milyen állapotban vannak, 1-2 gumicső el van öregedve, lehet hogy akár falsot is szív valahol, stb...)

Továbbá csak ~100km-t mentem eddig vele.

Árak: 80 volt az összes alkatrész úgy, hogy a benzinpumpa becserélődött, plusz vettem egy légszűrőt és a hozzá való csövet 10-ért, munkadíj pedig 48 volt, de ebben volt hengerfejtömítés, szívósortömítés, kipufogósortömítés, a benzinpumpához valami szűrő, benzincsövek, fékszervó csöve, apróságok (mind gyári és nem utángyártott).

És a régi alkatrészek mind megmaradtak.

Aki csinálta: Patyi Laci (0630926040)

Vélemény: aki ilyet tervez az mérlegelje hogy ezek a költségek megérik-e neki ezt a többletet. Az alkatrészeket nem egyszerű beszerezni mert 10 bontóból 9-ben nincs. A maradékban meg reménykedik az ember hogy jó áron adják. Az biztos hogy erősebb autót venni egyszerűbb.

Én nem bántam meg hogy belevágtam. 8)

Elküldve

Az NZ-SE átalakítás árai fent állnak.

Egy C20NZ-F13 átalakítás valamivel olcsóbban kijönne.

A C18NZ-t pedig abszolút hülyeségnek tartom, mert gyenge motor, nagy blokkos, tehát ugyanannyi átalakítás, mint egy C20NE. :lol:

Elküldve
Az NZ-SE átalakítás árai fent állnak.

Egy C20NZ-F13 átalakítás valamivel olcsóbban kijönne.

A C18NZ-t pedig abszolút hülyeségnek tartom, mert gyenge motor, nagy blokkos, tehát ugyanannyi átalakítás, mint egy C20NE. :lol:

C20NE-re gondoltál, akkor is ,amikor C20NZ+F13-at írtál?

Milyen autóból lehetne kiszerelni egy F13-as váltót? Vagy a C20NE motorokat ilyen váltóval szerelték?

A váltó és motor felfogatásokat hogyan lehet megoldani? Más kakok kellenek?

És a C14NZ-s Corsában milyen számú váltó van?

Sajna ezt a váltóstémát nem vágom!

Elküldve
C20NE-re gondoltál, akkor is ,amikor C20NZ+F13-at írtál?

Milyen autóból lehetne kiszerelni egy F13-as váltót? Vagy a C20NE motorokat ilyen váltóval szerelték?

A váltó és motor felfogatásokat hogyan lehet megoldani? Más kakok kellenek?

És a C14NZ-s Corsában milyen számú váltó van?

Sajna ezt a váltóstémát nem vágom!

Én továbbra is a C14NZ/SE átalakítást favorizálom, sokkal kevesebbet buksz a későbbiek folyamán, ha megunod a kisgépet.Vagyis nemmind1, hoy egy NZ-SE átalakítás költségeit bukod el ami max. 2K, vagy pedig a XE-re történő alakítás költségét, ami nem fog 5-6K alatt megállni.

Jelenleg 5 gangos F-10 lehet a gépeden.De a C14SE-hez célszerű F-13CR váltót szerezni, mert gyárilag pl. az volt a GSi-ben is.Vagy köztes megoldásként ha nem találnál ilyet, akkor csináltatsz a fent említett úriemberrel egy rövid kihajtással rendelkező váltót.

Amúgy a nagyblokkos motorokhoz elég macera összelegózni a kis motorokhoz való váltót.

Az egész egy szép nagy szívás és pénzkidobás.Persze a feeling......csak kérdés, hogy megér-e annyit...... :lol: :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.