Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Az 1.3SR tudta a 75Le-t, igenpörgetve.Asszem Tgabinak volt olyan kadettje.

Úgyvan, de az a motor (13S) meg nem volt Corsában, csak a 13SB, de az meg csak 70 lovat tudott, és az is csak a régi nagylámpás kasztniban volt. Huh, valami nagyon össze van itt keveredve, de én is valamiféle 1.4-re tippelek, meg elírt adatokra.

Link to comment
Megosztás:

Hali srácok!

A törött Corsa tulaja lediktálta a motorszámot: C14NZ

De ő még mindíg állítja, hogy nagyon megy és érzi azt a 60LE fölötti töblet 43 lovat!

Mondtam neki fényképezze le a motorteret.

Mostmár csak kinyomozzuk mi a fákk van :lol:

Jobban jársz, ha nem beszélgetsz ilyen emberekkel! :lol: :) :P

:P :lol:

Link to comment
Megosztás:

Találtam egy 1.6 GSi-t, de ebben C16NZ van sztem.

Volt ilyen GSi?

Klikk ide!!!

Ezt már néztem én is :lol: Lehet NZ, létezett ilyen.

A leggyengébb GSi, de ezt is lehet SE hengerfejre cserélni, meg ekkora kasztval elég tűrhetően megyegethet :)

Az igazi probléma ezeknél, hogy nagyon valószínű, hogy nem a legjobb állapotban van a kasztni

(a C16NZ motort talán még is nehezebb szétpörgetni, meg viszonylag könnyebb javítani -szóval a motor még jó is lehet).

A toronynál láttam a képen, hogy van valami rozsdafolt, nem tudom, hogy a többi része is milyen lehet.

Rakott fel képet a törött Corsás gyerek, de én semmi extrát nem látok rajta.

Sztem ez egy C14NZ.

A motor, klikk ide!

Szerintem is. Még a kosz meg az olaj is pont olyan, mint nekem a pirosban :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Még mindig nem jutottam döntésre, de azt tudom, hogy 2000-es motort nem nagyon raknék az autóba,mert nem szeretnék féltengelyeket csináltatni(mondtátok, hogy széria féltengelyekkel nem megoldható)

Bár örülnék, ha egy C20XE-sem lenne.

Tudom, már kérdeztem, hogy megegyezik-e a C14NZ és a C14SE motorblokkja, de megoszlott a véleményetek. Tudja vki, hogy tényleg megegyezik és ez tuti?

Ha estleg egy C18NZ-t szeretnék belerakni,ami egy nem kihegyezett motor, és nekem elég is lenne a 90 ló ereje, akkor mivel járna az átalakítás? Kell másik váltó meg féltengely?

Mert nekem ez az egyszerű motor tetszene a legjobban, mert viszonylag könnyen szerelhető.

Hallottam olyat,hogy a C14SE és a C16SE computere teljesen megegyezik. Igaz ez?

Mi a Max, ha nem akarok váltót meg féltengelyt cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Tudom, már kérdeztem, hogy megegyezik-e a C14NZ és a C14SE motorblokkja, de megoszlott a véleményetek. Tudja vki, hogy tényleg megegyezik és ez tuti?

Ez tápiószecső cartárs hozzászólása, Ő megcsinálta, ill. Udi cartátárs is tud segíteni, bármi kérdés van a dologgal kapcsolatban:

Elkészült az 1.4 NZ -> SE átalakítás. :lol:

Tapasztaltok: Alul (alapjárat-3000) sokkal nyomatékosabb, kb. mintha 1 fokozattal lentebb lenne, 3000-től pedig van egy kis torpanás, és a középső tartománnyal nem is vagyok igazán elégedett. Felül már egész jó, de itt is lehetne picit jobb. Igazából mintha nem lenne meg mind a +20 ló. Hozzáteszem még "finomhangolni" kell a dolgokat. (légszűrő még csak be van gányolva mert nem volt hozzá méretben cső, tehát most bő 1 centivel kisebb lyukon szívja a levegőt mint kellene, injektorok, alapjárati motor és gyertyakábelek nem tudom milyen állapotban vannak, 1-2 gumicső el van öregedve, lehet hogy akár falsot is szív valahol, stb...)

Továbbá csak ~100km-t mentem eddig vele.

Árak: 80 volt az összes alkatrész úgy, hogy a benzinpumpa becserélődött, plusz vettem egy légszűrőt és a hozzá való csövet 10-ért, munkadíj pedig 48 volt, de ebben volt hengerfejtömítés, szívósortömítés, kipufogósortömítés, a benzinpumpához valami szűrő, benzincsövek, fékszervó csöve, apróságok (mind gyári és nem utángyártott).

És a régi alkatrészek mind megmaradtak.

Aki csinálta: Patyi Laci (0630926040)

Vélemény: aki ilyet tervez az mérlegelje hogy ezek a költségek megérik-e neki ezt a többletet. Az alkatrészeket nem egyszerű beszerezni mert 10 bontóból 9-ben nincs. A maradékban meg reménykedik az ember hogy jó áron adják. Az biztos hogy erősebb autót venni egyszerűbb.

Én nem bántam meg hogy belevágtam. 8)

Link to comment
Megosztás:

Az NZ-SE átalakítás árai fent állnak.

Egy C20NZ-F13 átalakítás valamivel olcsóbban kijönne.

A C18NZ-t pedig abszolút hülyeségnek tartom, mert gyenge motor, nagy blokkos, tehát ugyanannyi átalakítás, mint egy C20NE. :lol:

C20NE-re gondoltál, akkor is ,amikor C20NZ+F13-at írtál?

Milyen autóból lehetne kiszerelni egy F13-as váltót? Vagy a C20NE motorokat ilyen váltóval szerelték?

A váltó és motor felfogatásokat hogyan lehet megoldani? Más kakok kellenek?

És a C14NZ-s Corsában milyen számú váltó van?

Sajna ezt a váltóstémát nem vágom!

Link to comment
Megosztás:

C20NE-re gondoltál, akkor is ,amikor C20NZ+F13-at írtál?

Milyen autóból lehetne kiszerelni egy F13-as váltót? Vagy a C20NE motorokat ilyen váltóval szerelték?

A váltó és motor felfogatásokat hogyan lehet megoldani? Más kakok kellenek?

És a C14NZ-s Corsában milyen számú váltó van?

Sajna ezt a váltóstémát nem vágom!

Én továbbra is a C14NZ/SE átalakítást favorizálom, sokkal kevesebbet buksz a későbbiek folyamán, ha megunod a kisgépet.Vagyis nemmind1, hoy egy NZ-SE átalakítás költségeit bukod el ami max. 2K, vagy pedig a XE-re történő alakítás költségét, ami nem fog 5-6K alatt megállni.

Jelenleg 5 gangos F-10 lehet a gépeden.De a C14SE-hez célszerű F-13CR váltót szerezni, mert gyárilag pl. az volt a GSi-ben is.Vagy köztes megoldásként ha nem találnál ilyet, akkor csináltatsz a fent említett úriemberrel egy rövid kihajtással rendelkező váltót.

Amúgy a nagyblokkos motorokhoz elég macera összelegózni a kis motorokhoz való váltót.

Az egész egy szép nagy szívás és pénzkidobás.Persze a feeling......csak kérdés, hogy megér-e annyit...... :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.