Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

2000-eset kérdezett, nem játékmotort! ;) :D

Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy mit mer bevállalni..

Az, hogy hivatalos vagy sem, az meg nem mindenkit hat meg. :P

Kérdés, hogy van-e értelme bebukni ennyi pénzt, egy hivatalos közeg álltali ellenőrzés során, amikor is feljelentenek egyedi azonosító meghamisítása ill. adócsalás, és még a jóIsten tudja még miért.Baleset okozásánál meg inkább nem gondolok bele.

Ennyit meg nem ér a "nagy bevállalás".

SE-nél pedig ugye hivatalosan fogsz kapni egy gyorsabb autót, ami megfelelő váltópárosítással ugyanúgy fog menni 200km/h-val.A rendőr nem baxogat, és a KPM sem vonja ki az autót a forgalomból, átmegy műszakin, miegymás.

Nem kell féltengelyel, csonkálvánnyal mahinálni, szögelni, nincs szükség Kadet GSi motortartó bakra, csak össze kell rakni.

Az SE-sítés költsége max. 200e.-ből megvan.

XE-nél meg........had ne soroljam.....

EZ az ÉN véleményem erről a nagy átépítési dologról.Nem akarok senki pénztárcájában turkálni, de ha van hová tenni a pénzt, akkor ilyesmire ne költsön.Figyelni kell a használtauto.hu-t, szoktak lenni bagóért árult XE Corsák.Lényegesen kevesebbért, mint amennyiért egy ilyet össze lehet otthon barkácsolni.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Köszi az ötleteket!

De mi lenne,ami a legegyszerűbb, és viszonylag olcsón meglenne, és mennyi az az olcsó?

Csináltatott féltengelyek mindenféle képpen kellenek? Tényleg nem bírja sokáig a gyári F13-as váltóval?

Hajjajj, nagy a nyomás... csak meg kell fogalmaznom, ami nehéz, mert néha legszívesebben visszaalakítanám 1.4-re, mert "félek" tőle, de utána megyek egy kört és már le is beszéltem magamat róla, mert lehet normálisan is menni az XE-vel is :P Tiszteletben kell tartani a technikát ;)

Én 1.4 (C14NZ) után akartam GSi-be (C16SEI) átülni, de megszívtam, mert rosszabb állapotban volt, mint hittem. Azért mentem vele pár kört és tetszett :D

Aztán jött az NE, ami hatalmas élmény és nagyon durva az NZ után. Aztán kezdtem megszokni, meg kipróbáltam Demó XE-jét. Miután remegő lábakkal kiszálltam, azt hittem NE-nél nagyobb nem lesz, de megszoktam, és úgy is aktuálissá vált a motorkiszedés, úgyhogy belekerült a 16V :D

Az XE még az NE-hez képest is durvább. Szerintem veszélyes lenne NZ után egy XE-be beleülni.

Ha még meg is szoktad már, akkor is észnél kell lenni. De, ha oda tudsz rá figyelni és elsőrorban magadat tudod kontrollálni, hogy a "harc hevében" ne menj bele vakon a hülyeségekbe (így is sok minden kiszámíthatatlan), akkor nagy élményt tud nyújtani, amikor pl. egy lámpánál benézik :D

Link to comment
Megosztás:

Azért annyit hadd tegyek hozzá, hogy az SE-sítés sem legális. Ha nincs lepapírozva, akkor ugyanúgy büntethetnek érte.

Az már más kérdés, hogy nagyságrendekkel kisebb a lebukás veszélye a motor szám változatlansága miatt.

SE témában Tápiószecső cartárs nagy szakértő.

Az biztos, hogy olcsóbb készen venni, mint megcsinálni, de ilyet nem is eladásra csinál az ember.

A pontos összeget nem tudom, hogy mennyi lenne "nulláról" átalakítani, de erősen karcolgatja a 7 számjegyet, ha minden meg van csinálva, és ahogy Losi is írja, valóban nagyon rizikós az egész.

Link to comment
Megosztás:

Kérdés, hogy van-e értelme bebukni ennyi pénzt, egy hivatalos közeg álltali ellenőrzés során, amikor is feljelentenek egyedi azonosító meghamisítása ill. adócsalás, és még a jóIsten tudja még miért.Baleset okozásánál meg inkább nem gondolok bele.

Ennyit meg nem ér a "nagy bevállalás".

SE-nél pedig ugye hivatalosan fogsz kapni egy gyorsabb autót, ami megfelelő váltópárosítással ugyanúgy fog menni 200km/h-val.A rendőr nem baxogat, és a KPM sem vonja ki az autót a forgalomból, átmegy műszakin, miegymás.

Nem kell féltengelyel, csonkálvánnyal mahinálni, szögelni, nincs szükség Kadet GSi motortartó bakra, csak össze kell rakni.

Az SE-sítés költsége max. 200e.-ből megvan.

XE-nél meg........had ne soroljam.....

EZ az ÉN véleményem erről a nagy átépítési dologról.Nem akarok senki pénztárcájában turkálni, de ha van hová tenni a pénzt, akkor ilyesmire ne költsön.Figyelni kell a használtauto.hu-t, szoktak lenni bagóért árult XE Corsák.Lényegesen kevesebbért, mint amennyiért egy ilyet össze lehet otthon barkácsolni.

A motor blokkja ugyan az? Mert én halottam olyat,hogy nem!

SE szettet adtak volna bontóban 60ezerért! Tartalmaz Hengerfejet, kábelkorbácsot, computert, beömlőt leömlőt.

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

1.4-ről (azt hiszem talán 1.2-ről is) 1.6-ra motorcseréhez gyakorlatilag csak a motor kell kompletten (kábelköteggel, stb.).

A váltó maradhat, csak az első féket kell még cserélni hozzá (meg, ha 13"-os volt a kerék, akkor azt is :D ).

Az a 20.000 Forint gondolom csak a munkadíj.

60-ért a komplett SE-szett jónak tűnik, ha jó állapotban vannak a cuccok és minden megvan hozzá.

Motorért, meg ilyesmiért pl. a neten kell szétnézni.

Link to comment
Megosztás:

A motor blokkja ugyan az? Mert én halottam olyat,hogy nem!

SE szettet adtak volna bontóban 60ezerért! Tartalmaz Hengerfejet, kábelkorbácsot, computert, beömlőt leömlőt.

Szerintetek?

Itt Kméten tudok 70e.-ért komplett motort+váltót köteggel, sallangokkal.

És az átalakítási műveletre is tudtak embert aki 20.000;- ért megcsinálja SE-re egy nap alatt.

Csak félek a mostani megbízható motort szétszedni!

Lehet, hogy elég is lenne a 82LE egyenlőre,aztán meglátjuk.

Ezt a műveletet lelehet papírozni,vagy nem is kell?

20e. minkadíj nem sok, amúgy gond nélkül átrakható.A művelet után is megbízható marad a technika, és ami lényeges, legális is mert a motorszám marad.Ha teszel alá egy rendes kipuffot és nyitod a szívó oldalt, esetleg módosítod a vez.tengelyt ill. a motorvezérlő elektronikát, meglesz az a 100LE.

De mint ahogy Stefan is mondta, erősebb motorhoz erősebb fék dukál.

A c16se-t hogyan lehetne belerakni,mi kell hozzá?

Bele lehet fűzni az 1.4-es blokkba az 1.6ot, de gépmunka kell hozzá.Úgy már húzós a projekt.

Link to comment
Megosztás:

Mielőtt akármibe is belekezdesz, találd ki, hogy mit akarsz! :D

Ez nagyon fontos, mert minden egyes átalakítás pénzbe kerül.

Ha most SE-t csinálsz, akkor meg kell elégedned a kb. 80 lóval, mert miden más sok pénz!

Ha viszont most 150-200e-et beleölsz egy SE projektbe, akkor azt a pénzt se kapod vissza, ha mégis másik motort akarnál bele. Ezért fontos, hogy tudd, mi a célod!

Ha 80 lovas motort építesz, akkor ne akarj többet, mert a gatyád is rámegy és nem éri meg.

Ez ugyanígy igaz mindegyikre.

A C14NZ blokk nem ugyanolyan, mint a C14SE-é, de működni fog a dolog, esetleg kicsit kisebb lesz a sűrírési viszony a motorban.

Legálisnak az se egészen legális, de lehet még KPM-műszakin se tűnne fel. Viszont erre nem vennék mérget, mert ott azért nem buta emberek dolgoznak és egy központi és egy hengerenkénti injektoros motor között nem nagy ügy különbséget tenni.

C16SE-t is lehet csinálni a motorodból, akkor meg kell fúrni a blokkot és bele kell fűzni a komplett 1.6-os belsőt.

És kb itt vége is van a gyári blokkos "költséghatékony" megoldásoknak, de ez is már elég drága.

Lehet még piszkálni a motort, mert van bennük lehetőség, de ott már mélyen a pénztárcába kell nyúlni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezért is írtam, hogy döntse el, hogy mi a célja az autóval.

Utána ráér agyalni a részletekkel.

Köszönöm a segítségeteket!

Most kapok 15.000;-ért egy Corsa A GSi elsőfék szettet( két féknyereg+betétek+tárcsák)

Aztán még ígértek 4gátlót, meg ültető-rugót.

Ezekkel kezdem,aztán jöhet a többi, majd még eldől milyen motor legyen.

Link to comment
Megosztás:

Itt Kméten tudok 70e.-ért komplett motort+váltót köteggel, sallangokkal.

20e. minkadíj nem sok, amúgy gond nélkül átrakható.A művelet után is megbízható marad a technika, és ami lényeges, legális is mert a motorszám marad.Ha teszel alá egy rendes kipuffot és nyitod a szívó oldalt, esetleg módosítod a vez.tengelyt ill. a motorvezérlő elektronikát, meglesz az a 100LE.

De mint ahogy Stefan is mondta, erősebb motorhoz erősebb fék dukál.

Bele lehet fűzni az 1.4-es blokkba az 1.6ot, de gépmunka kell hozzá.Úgy már húzós a projekt.

A 70.000;- res motor az c14se?

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, ha már piszkálni kell az mindíg drága. A legoptimálisabb (HA A KÖLTSÉGEKET NÉZZÜK) ár/teljesítmény arányt a motorcsere hozza.

és a legnagyobb buktaveszélyt is ez hordozza magában.

Útszéli ellenőrzésen egy SE-sített motortér nem feltűnő, egy C20XE viszont már ordít a C14NZ helyén. Mondjuk még mindig lehet azt mondani ilyen ellenőrzéskor, hogy leszakadt a bowden, és nem nyílik. Aztán a KPM-hez meg talán van időd visszaépíteni.

Link to comment
Megosztás:

és a legnagyobb buktaveszélyt is ez hordozza magában.

Útszéli ellenőrzésen egy SE-sített motortér nem feltűnő, egy C20XE viszont már ordít a C14NZ helyén. Mondjuk még mindig lehet azt mondani ilyen ellenőrzéskor, hogy leszakadt a bowden, és nem nyílik. Aztán a KPM-hez meg talán van időd visszaépíteni.

Akit ez tart vissza attól, hogy rendes motort tegyen bele, annak nem is való. :lol:

Én teljes mértékben megértem azokat, akik nem merik bevállalni, de nekem nem kellene semmi pénzért kisebb. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ezt nézzétek meg!

Szerintetek drága?

http://racing-bazar.hu/alkatresz/komplett_.../gsi_moci_elado

B Corsáé azt hiszem nem tökéletesen jó bele. Ha jól tudom, akkor más a féltengely, de várjuk meg vele Demót.

Ha olcsóért akarsz 2.0-t, akkor pl. ezt lehet, hogy érdemes megnézni: klikk ide .

Nem tudom, hogy lett átépítve, de már csak az alkatrészek is lehet, hogy megérik ezt az összeget.

Link to comment
Megosztás:

B Corsáé azt hiszem nem tökéletesen jó bele. Ha jól tudom, akkor más a féltengely, de várjuk meg vele Demót.

Ha olcsóért akarsz 2.0-t, akkor pl. ezt lehet, hogy érdemes megnézni: klikk ide .

Nem tudom, hogy lett átépítve, de már csak az alkatrészek is lehet, hogy megérik ezt az összeget.

Ezt az autót megnéztem személyesen is múlt héten, igaz este!

Sokat nem láttam,de az egyik hengere nem ment.

Kicsit szétvan esve a járgány,tényleg csak alkatrésznek lenne jó!

Nincs lepapírozva se! Nehéz lenne átíratni.

Link to comment
Megosztás:

B Corsáé azt hiszem nem tökéletesen jó bele. Ha jól tudom, akkor más a féltengely, de várjuk meg vele Demót.

Ha olcsóért akarsz 2.0-t, akkor pl. ezt lehet, hogy érdemes megnézni: klikk ide .

Nem tudom, hogy lett átépítve, de már csak az alkatrészek is lehet, hogy megérik ezt az összeget.

Amúgy el is kelt a motor 80.000;-ért.

Nemrég beszéltem az eladóval.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.