Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

De éppen én is ezt bánom, hogy nem adja el a törött GSi Corsajanak a lököseit, csak a simákat ami az 1.4i-jén volt.

Szívesebben vennék GSi lököst,ha találnék!

Tudsz olyat?

Konkrétan nem. Ha szerencséd van, akkor valami magyar oldalon (duen, racing-bazar) tudsz vadászni egyet. Demónak pl. így sikerült múltkor találni egyet, szóval néha van itthon is. Esetleg még a bontókban érdemes szétnézni, hátha épp egy ilyet tolnak be. De amúgy meg, ahogy Losi is mondta ebay (bár szerintem itt is ritka már). Gyakran kell nézegetni, de szerencse is kell hozzá :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem van 2 is! :D Egy a Corsán és egy tartalékba.

Egyébként nyugodtan készülj fel rá, hogy ha találsz is GSI lököst, akkor 20e-nél kezdődik az áruk, még eBayen is. :D

Ráadásul az ebayeshez még hozzájön a postaköltség, ami magyarországra szerintem még egyszer annyi. Tehát én itthon keresnék. :D

A fenti piros Corsa, ahogy Gabi is mondta, egy C14SE motoros ráncfellvarrt modell.

Felszereltségre Joy, annyi hogy ha jól látom, akkor a tornyain van lemezből erősítés, mint a GSI-n is.

Az is csak arra jó, hogy azt mondhassa az ember, hogy GSI-kasztnis. Különben is hamarabb fog kiszakadni tőből a torony, mint a tetején. ;)

C16SE hengerfejjel tuti nem menne jobban, a kisebb sűrítés miatt. Passzolni minden további nélkül passzolna, de semmivel se jobb. C16SE-re és SEI-re szoktak C14SE fejet tenni, attól tényleg jobban megy, csak nem sokáig. :P

Link to comment
Megosztás:

Az is csak arra jó, hogy azt mondhassa az ember, hogy GSI-kasztnis. Különben is hamarabb fog kiszakadni tőből a torony, mint a tetején. :D

C16SE hengerfejjel tuti nem menne jobban, a kisebb sűrítés miatt. Passzolni minden további nélkül passzolna, de semmivel se jobb. C16SE-re és SEI-re szoktak C14SE fejet tenni, attól tényleg jobban megy, csak nem sokáig. ;)

egy 1000ccm-es mociból mit lehet kicsikarni?? és kb menyi t eszik?? uncsiméknak a ráncfelvarot előtti volt nekik olyan 5-6 ot evett,1-2ben elég jól pörögtt :P

mondjuk valószínü maradok az 1.4 nél

Link to comment
Megosztás:

egy 1000ccm-es mociból mit lehet kicsikarni?? és kb menyi t eszik?? uncsiméknak a ráncfelvarot előtti volt nekik olyan 5-6 ot evett,1-2ben elég jól pörögtt :D

mondjuk valószínü maradok az 1.4 nél

Ne vegyél 1000-es A Corsát, mert abban még az ősrégi vasblokkos alulvezérelt CIH blokk van. ;)

Maradj az 1.4-nél, ha találsz, abból is a C14SE a jobb.

Link to comment
Megosztás:

Ne vegyél 1000-es A Corsát, mert abban még az ősrégi vasblokkos alulvezérelt CIH blokk van. :D

Maradj az 1.4-nél, ha találsz, abból is a C14SE a jobb.

tudom h az se a jobb, csak az miben különbözik a simától?? a nagy injektorfejtől a motor végében?? mert azt enm nagyon irkálják oda h se, mint az astráknál.

na meg h a forgalmiban 60 kilowatt van, sok ember nem írja ki h se meg a kilowattot sem tudja, írkálnak öszevisza mindent.jah amugy SE csak a 3 ajtósban van nem?? mert praktikusab lenne nekem egy 5 ajtós, mondjuk a 3 ajtós meg szebb :DDD

Link to comment
Megosztás:

tudom h az se a jobb, csak az miben különbözik a simától?? a nagy injektorfejtől a motor végében?? mert azt enm nagyon irkálják oda h se, mint az astráknál.

na meg h a forgalmiban 60 kilowatt van, sok ember nem írja ki h se meg a kilowattot sem tudja, írkálnak öszevisza mindent.jah amugy SE csak a 3 ajtósban van nem?? mert praktikusab lenne nekem egy 5 ajtós, mondjuk a 3 ajtós meg szebb :DDD

A C14NZ motorkódos a sima 1.4i, amin egy központi injektor van középen, mindegyik henger annyit szív, amennyit tud. Ezek 60 Lóerősek.

A C14SE -t 1.4Si -vel szokták kívülről jelölni, ha fent van hátul a felirat, vagy egyáltalán eredetileg is ilyen volt. Ez hengerenkénti befecskendezős és 80 lóerő körül van, egyébként mindkettő blokkja ugyanaz, szóval egy NZ-t át lehet alakítani hengerfej -és egyéb sallangok cseréjével. Úgy tudom, hogy 5 ajtósban csak 1.4i volt a legnagyobb, amit (gyárilag) csináltak (de meglepetések mindíg vannak ;) ). Van még a GSi, amiben 1.6-os motor van kb. 75-110 lóerőig, attól függően milyen a vezérlése, de ezeket általában hajtják és nagy valószínűséggel törték is, gyakorlatilag fehér holló egy jó állapotút beszerezni.

Én személy szerint Corsában csak a 2 és a 3 ajtósókat szeretem. Nem áll jól egy ilyen kis autónak, hogy oda van préselve annyi ajtó. :D

Link to comment
Megosztás:

most találtam egy hengerenkénitist elvileg,82 lóerő, gyönyörű szp piros, jó álapotban, nincs szétrohadva sehol, monyuk a látszat néha csal, sportülés, sportkormány pikk pakk :P 230-e huf,anyáméktól függ h tudnak e kölcsön adni, ha igen akkor az enyém lesz :DD

aucs, lehet lejárt a hirdetés, mert már neatlálom, rem nem vitték el :D :SS

mondjuk nálunk is körülnézek a kereskedésekben, de kéztől jobb lenne megvenni, csak biztosabb az előélete ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

'91es 1.5ös diesel Corsa A-m van. Kissé lompos, kissé itt-ott szétesik, de alapvetően műkszik, ámbár épp a napokban lett egy nagy gebaszom vele: a generátor már nem tölt. Másrészt máshonnan is esnek le kábeleim, arra gondoltam újracserélem az egész villamossági részt. Viszont nem találok sehol Corsa A-hoz sem kapcsolási rajzot sem egyéb szerelési útmutatót.

Nagyon megköszönném ha segítenétek!

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Nekem van Kadett kapcsolási rajzom, ami teljesen megegyezik a Corsa A-val

Ez tuti mert én is ez alapján szoktam szerelni, színek meg minden stimmel.

Budapesti vagy?

Sziasztok!

'91es 1.5ös diesel Corsa A-m van. Kissé lompos, kissé itt-ott szétesik, de alapvetően műkszik, ámbár épp a napokban lett egy nagy gebaszom vele: a generátor már nem tölt. Másrészt máshonnan is esnek le kábeleim, arra gondoltam újracserélem az egész villamossági részt. Viszont nem találok sehol Corsa A-hoz sem kapcsolási rajzot sem egyéb szerelési útmutatót.

Nagyon megköszönném ha segítenétek!

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Adj egy e-mail címet és elküldöm Pdf-ben.

Sziasztok!

'91es 1.5ös diesel Corsa A-m van. Kissé lompos, kissé itt-ott szétesik, de alapvetően műkszik, ámbár épp a napokban lett egy nagy gebaszom vele: a generátor már nem tölt. Másrészt máshonnan is esnek le kábeleim, arra gondoltam újracserélem az egész villamossági részt. Viszont nem találok sehol Corsa A-hoz sem kapcsolási rajzot sem egyéb szerelési útmutatót.

Nagyon megköszönném ha segítenétek!

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Vki tudja mivel jár, ha a Corsa A2 1.4i motoromat egy C20NE-re akarom cserélni.

Felfogatásokat kell-e változtatni,jó-e a régi váltóval, vagy rakjak hozzá egy hozzá való váltót?

Mert sikerült találnom egy C20NE motort, computerrel, kábelkorbáccsal, generátorral, önindítóval, beömlővel, kipufogó csonkkal, szóval mindennel együtt 40.000;-ért, sztem nem drága.

Sztetek?

Vagy mi az amit ti tennétek bele? Nekem lényeg, hogy megbízható legyen és ha nem hajtom, mint állat,akkor nem fogyasszon túl sokat!

Esetleg a c18nz jó lenne?

Link to comment
Megosztás:

Vki tudja mivel jár, ha a Corsa A2 1.4i motoromat egy C20NE-re akarom cserélni.

Felfogatásokat kell-e változtatni,jó-e a régi váltóval, vagy rakjak hozzá egy hozzá való váltót?

Mert sikerült találnom egy C20NE motort, computerrel, kábelkorbáccsal, generátorral, önindítóval, beömlővel, kipufogó csonkkal, szóval mindennel együtt 40.000;-ért, sztem nem drága.

Sztetek?

Vagy mi az amit ti tennétek bele? Nekem lényeg, hogy megbízható legyen és ha nem hajtom, mint állat,akkor nem fogyasszon túl sokat!

Esetleg a c18nz jó lenne?

C18NZ hülyeség lenne, mert gyengébb mint a Corsa GSI motor és mindent ugyanúgy át kell építeni, mint egy C20NE, illetve XE esetén.

C20NE-t viszonylag egyszerű beépíteni egy A Corsába, de csak ha van már ilyesmivel tapasztalatod.

Amit cserélni kell, az a motor, váltó, kipuff, fék, futómű, AC.

Csináltatni kell féltengelyeket.

Van egy olyan lehetőség is, hogy gyári féltengelyekkel és egy F13-as váltóval összerakni, de az hosszú távon nem tartós és ott lendkereket kell faragni. Nekem az nem szimpatikus, ezért úgy még nem is csináltam Corsát.

Link to comment
Megosztás:

40e nem feltétlenül jó ár, csak ha tuti, hogy valami nagyon jó motorról van szó, mert NE-ket már 25e körül lehet találni.

Mondjuk én személy szerint nem tennék NE-t Corsába, mert utána úgyis mindenki le akarja cserélni C20XE-re. ;)

Majdnem ugyanaz az átalakítás, tehát lehet egyből is rendesen megcsinálni, anélkül hogy 2x szívjon vele az ember. :P

De ez csak az én véleményem, majd jönnek azok, akik azt fogják mondani, hogy elég egy C20NE is egy A Corsába.

Nekem nem volt még NE Corsám, nem is lesz.

Ha hiteles véleményt akarsz, akkor hallgass majd Stefánra, ő NE-t vett, aztán átépítettem neki XE-re. :D

Link to comment
Megosztás:

Vki tudja mivel jár, ha a Corsa A2 1.4i motoromat egy C20NE-re akarom cserélni.

Demó istrukciói alapján én is csináltam ilyet.Ha rám hallgatsz, inkább elfelejted.Óriási pénzkidobás.De ha mindenárom ilyesmit akarsz, inkább vegyél olyat, ami készen van.Olcsóbban megúszod a dolgot.

Ha gazdaságosabb és főleg használható/legális átalakítást akarsz, a C14NZ-ből csinálsz C14SE-t 82LE-vel, ill. ha normálisan megcsinálod, tudni fog 100LE-t is, ami már elég sportos tulajdonságokkal vértezi fel a kis kasztnit.

Ha újra nekilátnék (ami kizárt) akkor kizárólag olyan átalkítást csinálnék, ami legális.Az SE-sítés pedig az.

Link to comment
Megosztás:

...

2000-eset kérdezett, nem játékmotort! ;) :D

Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy mit mer bevállalni.

Én tuti nem állnék neki NZ-ből SE-t csinálni, sokkal költséghatékonyabb egy nagyobb motor, mint egy kicsi fejlesztése.

Az ár-teljesítmény arány nem mindegy.

Az, hogy hivatalos vagy sem, az meg nem mindenkit hat meg. :P

Szerintem várjuk meg mit ír Stefán, neki van tapasztalata 1.4-el, 1.6 GSI-vel, C20NE-vel és C20XE-vel is.

Link to comment
Megosztás:

...

Szerintem várjuk meg mit ír Stefán, neki van tapasztalata 1.4-el, 1.6 GSI-vel, C20NE-vel és C20XE-vel is.

Hajjajj, nagy a nyomás... csak meg kell fogalmaznom, ami nehéz, mert néha legszívesebben visszaalakítanám 1.4-re, mert "félek" tőle, de utána megyek egy kört és már le is beszéltem magamat róla, mert lehet normálisan is menni az XE-vel is :P Tiszteletben kell tartani a technikát ;)

Én 1.4 (C14NZ) után akartam GSi-be (C16SEI) átülni, de megszívtam, mert rosszabb állapotban volt, mint hittem. Azért mentem vele pár kört és tetszett :D

Aztán jött az NE, ami hatalmas élmény és nagyon durva az NZ után. Aztán kezdtem megszokni, meg kipróbáltam Demó XE-jét. Miután remegő lábakkal kiszálltam, azt hittem NE-nél nagyobb nem lesz, de megszoktam, és úgy is aktuálissá vált a motorkiszedés, úgyhogy belekerült a 16V :D

Az XE még az NE-hez képest is durvább. Szerintem veszélyes lenne NZ után egy XE-be beleülni.

Ha még meg is szoktad már, akkor is észnél kell lenni. De, ha oda tudsz rá figyelni és elsőrorban magadat tudod kontrollálni, hogy a "harc hevében" ne menj bele vakon a hülyeségekbe (így is sok minden kiszámíthatatlan), akkor nagy élményt tud nyújtani, amikor pl. egy lámpánál benézik :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.